Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

YBR 125 ESD Debriyaj Balatası Değişimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    6500km'deki 2013 model Ybr 125'imin debriyaj balatalarını geçenlerde yaptığım offroad denemesi sürüşünde heba etmiştim.
    Hatta sürüşten bir kısım video şu linkte mevcut.

    Çok dik bir yokuşta durunca tekrar kalkmak için baya gaz verip yarım debriyajda bitirdik balataları.Bittiğini nasıl anladım? Manet neredeyse en üstteyken kavrıyordu ve bir anda kavrıyordu.Yumuşaklık falan gitmişti.
    Kısaca değiştirmek gerekiyordu. Taiwan malı olanlardan aldım.

    Paketten 5 adet çıkıyor fakat bizim 4 taneye ihtiyacımız var.4 balatayı bir gece önceden 10w-40 motor yağında bekleterek balataların yağı emmesini sağlayarak işe başladım.
    Ertesi gün işe girişiyoruz. Önce motor bloğunun solundaki yağ tahliye tapasını açıp yağı boşaltıyoruz.


    Yağ boşalınca motor bloğunun sağına geçip önce ayak marşı pedalını söküyoruz.


    Ve tabiki sağ ayak pegindeki ayakkabımızı motorun sıcaklığından uzakta tutan parçayı da söküyoruz.
    Şimdi motor bloğuna girişiyoruz.


    Marş motorunu sökmüyoruz ancak biraz dışarı çıkartıyoruz ki sol bloğu motordan ayırabilelim.

    Ve sonunda bloğun içi.Bloğu sökerken bir çok vida sökücez.2 tanesi uzun diğerleri kısa olanlar.Kısalar fiks heryere uyuyor fakat uzun olanlar bloğun biri üste gelecek diğeri ayak pegini oradaki yuvaya gelicek.Karışsalar bile deneme yanılma ile yerlerini bulabilirsiniz.

    Debriyaj tasının üzerindeki yayları söküyoruz.

    Altta yeni balatalar var,kapkara olanlar yanmış balatalar ;)


    Hazır açmışken yağ filtresini de kontrol ettik,tertemiz çıktı.

    Tüm balatalar söküldü,incelendi,artık yenileri takmaya başlayabiliriz.

    En içe balata araya plaka ve en dışa balata gelecek şekilde yerleştirmeyi yaptık.

    Debriyaj tasındaki yayları çapraz takın ve çapraz sıkın.Sonua kadar sıkabilirsiniz.


    En son iş bloğu yerine oturtmak,marş motorunu oturtmak,ayak marşı pedalını takmak ve vidaları sıkmak.

    Eli anahtar,cırcır,lokma tutmaya müsait olanlar,daha önceden hava filtresi,motor yağı ve filtresi,fren balatası değiştirebilmiş herkes debriyaj balatasını da değiştirebilir.Zor bir işlem değildir.Taiwan malı balatalar ve 1 lt Castrol 10w-40 yağ ile toplam maliyet 50tl.
    Umarım faydası olur.Kolay gelsin şimdiden;)
    inzell, trcn, mesut hoca ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Kolay gelsin fakat balatalar hiçte bitik değilmiş biraz ince bakıyorsunuz heralde bu mevzuulara Ama balata yan sanayi
    audioslave ve mterayes26 bunu beğendiler.

  3. #3
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    o yolda nasıl gittin öyle biz kentin çukurlu yollarında o hızda gidemiyoruz
    audioslave bunu beğendi.

  4. #4
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Bayılıyorum böyle el emeği göz nuru başlıklara..
    İlaç gibi geldi..
    Fotoğraflı ve sade bir anlatım...
    Eline sağlık...
    audioslave ve mterayes26 bunu beğendiler.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  5. #5
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin fakat balatalar hiçte bitik değilmiş biraz ince bakıyorsunuz heralde bu mevzuulara Ama balata yan sanayi
    Bakım konusunda zamanı gelmesede değiştirdiğim parçalar oluyor biraz hassasımdır fakat balataların durumu ortada simsiyah kömür gibi olmuşlar.2 balata simsiyah 2 si iyi durumda çıktı.Sökmüşken hepsini değiştirdik.

    Bu arada '' inzell '' kardeşime de buradan teşekkürlerimi sunarım.Resimleri çekmede ve balataları değiştirmede yardımlarıyla katkı sağladığı için
    abaf11 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Arkadaşlar artık tamircilerden gün almaya gerek kalmadı , adamlar kadın doğum uzmanı gibi randevulu çalışıyor .

    Keske her tamırcı serkan gibi olsa
    audioslave ve babaduru bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    05 Haziran 2013
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar artık tamircilerden gün almaya gerek kalmadı , adamlar kadın doğum uzmanı gibi randevulu çalışıyor .

    Keske her tamırcı serkan gibi olsa
    Serkan abiden Allah razı olsun on numara insan.
    audioslave bunu beğendi.

  8. #8
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Balata değişiminde aparat neyim gerekmiyomuydu?
    audioslave bunu beğendi.

  9. #9
    yns_cbn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    salihli manisa
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R, Lifan PONY
    Emeğinize sağlık guzel bir paylaşım olmuş
    audioslave bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    Eline sağlık paylaşım için teşekkürler, elim anahtar tutar da neyin ne olduğunu pek bilmem, paylaşımlarınızla öğreniyoruz
    En azından 300tl'lik alet edevat var, seviyorum bu işleri.
    audioslave bunu beğendi.

  11. #11
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balata değişiminde aparat neyim gerekmiyomuydu?
    Cırcırlı lokma takımı ve yıldız tornavida olması yeterli. Alyen vs gerek kalmadı.Başka da birşeye gerek yok. Debriyaj balatası değişimi için uygun alan da lazım tabiki.Çünkü motor bloğu açılıyor,yağı boşalıyor,çevreye yayılma durumu var.Yağı boşaltmaya kova ( 5lt sular için pet şişe kesebilirsiniz) ve altına koymaya yeteri kadar gazete kağıdı,karton vb sızıntı önleyiciler gerekli.Bende çevresel temizlik olarak en özemlisi bu ;)
    babaduru bunu beğendi.

  12. #12
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Balataları internet üzerinden mi aldınız ?

  13. #13
    bkgzl34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2012 Yamaha Ybr 125 esd, 2023 Hero dash 125
    Paylaşım v emeğiniziçin teşekkürler, birkaç sorum olacaktı;

    - İşlemlere başlamadan önce debriyaj balatalarını yağa yatırdım dediniz bu yağ illa sıfır mı olcak yani daha önce kullanılmış motordan çıkan yağ olabiliyormu?
    - Alet edavat olarak bende yarım ağız anahtar takımı var,( bir tarafı açık anahtar bir tarafı kapalı anahtar) sökme takma işlemlerini yaparken anahtar rahat girermi, lokma takımı olmak zorundamı?
    - Bildiğim kadarıyla debriyaj balatası değiştiği zaman baskı yaylarıda değişmesi gerekiyor ama siz değiştirmediniz herhangi bir sorun teşkil edermi?
    - Ve son olarak, civata ve somunları sökerken kaç numara anahtarlar gerekicek, yazabilirmisiniz?

    Teşekkürler, Saygılar..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)