100cc lifan cub motorum var. sabahları bazen tek marşta çalışıyor, bazen uğraştırıyor. bi kaç defa çalıştığında gaz vermeyip jikleyi çektim motor ısınsın diye stop etti. neden oluyor acaba çözümü nedir?
100cc lifan cub motorum var. sabahları bazen tek marşta çalışıyor, bazen uğraştırıyor. bi kaç defa çalıştığında gaz vermeyip jikleyi çektim motor ısınsın diye stop etti. neden oluyor acaba çözümü nedir?
jikleyi çalışmadan çekmen lazım çalışırken çekersen stop eder bendede bu şekilde, motordan motora değişirmi bilmiyorum
Motor soğukta çalışmazsa jikle çekilir, jikleyi çekince motora ayrıyetten fazla benzin gider, giden benzin normal gaz verdiğimiz gibi atomize (minik zerre toz gibi parçacıklar) edilip parçalanmış havayla karışmış sıvı benzin değildir, normal birşeyle karbüratör girişine damlatmışsınız gibidir buda normal çalışan motorda çekilirse motor fazla benzini yakmaz ve stop eder, hatta bujiyi bile ıslatır.
Yani motor normal marşa basınca çalışıyorsa jikle kullanılmaz, diğer arkadaşın dediği gibi önce jikle çekilir, sonra marşa basılır, motor bazen yüksek devirde çalışır veya ilk anda hemen yükselir sonra düşer veya stop eder hemen çalışınca birkaç saniye sonra jikle kapatılır, bu iş genelde soğuk havalarda motor çalışmazsa kullanılır, jikle çekik halen motor ısıtılırsa motor benzinle boğulur sizin yaptığınız gibi , zaten gaz verin gaz yemez motor.
Önce normal çalıştırın biraz gaz verip marşa basın çalışmazsa jikleyi yarım çekip deneyin...
İlk baştan boğunca motoru çalışması zor olur uğraştırır.Sonra bastıkça çalışır neden? çünkü içindeki benzin anca yanıp dışarı atılır veya ıslanmış buji çalışa çalışa yanma yapar...
Şu jigle olayini bi türlü anlayamamistim yasadigim yerde pek soğuk olmadigindan kullanmiyorumda scooterlarda elektronik jigle var onlardadami ayni durum calisinca ayriliyor ?
jikle hava girişini kapatıyor bu sefer motora fazla benzin az hava giriyor motor ısınıncada çalışmıyor benim motorda jikle ortadayken ne kadar sıcak olursa olsun çalışıyor ama 6 bin devirden sonra boğuluyor
Evet otomatik jikle var ısınınca motor kendisi devre dışı kalır, kapanır, motor normalde soğukkende (soğuk hava değil normal motor ısınık değilken)jikle çekilmezse veya gaz verilmezse yüksek rolantide çalışabilir, birkaç dakika sonra ısınınca normal halini alır, zaten rolanti ayarı karbüratör vs. ayarı motor normal olması gereken sıcaklıktayken yapılır...
Aprilia RS 250 GP Nº1
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)