Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motorun zincir gerginliği tekeri çevirince değişiyor..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Sıkıntı yok rahat ol. Benim cbf 150 motorumda.. 2000-3000 li km lerde.. ve kardeşimin suzuki dl-650 sinde..1000-2000 li km lerde bu zincirin bi noktada bollaşarak bir noktada gerilmesi hadisesi..Şu anda benim motor 45 bin km de. Zincir 20 binde değişmişti. Değişine zincirde çok kısa bir süre sonra bu sıkıntıyı görmüştük..Yani benim mtordaki zincir 25 bin km dir. Kardeşimin dl-650 sinde ise 30 bin km dir zincirdeki bu hadise mevcut. İki motoruda aynı zincir ve dişlilerle kullanmaya devam ediyoruz. Bunu ilk fark ettiğimizde bizim teşhisimiz zincirin her noktadan eşit esneme yapmamış olabileceği şeklindeydi. Eğer sürüş kalitiesinde bu problemle birlikte seyreden..oluşan bi sorun..kalitesilik yoksa sakın boş yere masraf etme.

    Yani özet olarak benim zincirde cbf 150..de 25 bin..kardeşim zincirde suzuki dl-650 de 30 bin km dir bu zincirin bi noktada esnemesnin artması ..farklı bir noktada fazla gerilme olayı var. Zincirin en gergin olduğu noktada..kopma riski oluşturmayacak şekilde esneme yapabileceği gibi zincir gergini ayarla ve..zincir gergin sona gelenekadar..yani zincirinin kullanım ömrü bitenekadar zincirini kullanmaya devam et.

    Aynen yukarıda da denildiği gibi.. gerildiği yer baz alınarak..zincir gergi ayarını yap. Yani en gergin noktasındaki esneme aralığı ideal olsun. Bollaştığı noktada ki esneme biraz fazla olacaktır..sorun olmaz. Ama sen en bol noktasına göre gergi ayarı yaparsan.. zincirinin gerildiği noktada zincirin fazlaca gerilecek ve zincirin kopma riski oluşabilecektir.
    Mitoqondri, OnurTr ve ergün1968 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkıntı yok rahat ol. Benim cbf 150 motorumda.. 2000-3000 li km lerde.. ve kardeşimin suzuki dl-650 sinde..1000-2000 li km lerde bu zincirin bi noktada bollaşarak bir noktada gerilmesi hadisesi..Şu anda benim motor 45 bin km de. Zincir 20 binde değişmişti. Değişine zincirde çok kısa bir süre sonra bu sıkıntıyı görmüştük..Yani benim mtordaki zincir 25 bin km dir. Kardeşimin dl-650 sinde ise 30 bin km dir zincirdeki bu hadise mevcut. İki motoruda aynı zincir ve dişlilerle kullanmaya devam ediyoruz. Bunu ilk fark ettiğimizde bizim teşhisimiz zincirin her noktadan eşit esneme yapmamış olabileceği şeklindeydi. Eğer sürüş kalitiesinde bu problemle birlikte seyreden..oluşan bi sorun..kalitesilik yoksa sakın boş yere masraf etme.

    Yani özet olarak benim zincirde cbf 150..de 25 bin..kardeşim zincirde suzuki dl-650 de 30 bin km dir bu zincirin bi noktada esnemesnin artması ..farklı bir noktada fazla gerilme olayı var. Zincirin en gergin olduğu noktada..kopma riski oluşturmayacak şekilde esneme yapabileceği gibi zincir gergini ayarla ve..zincir gergin sona gelenekadar..yani zincirinin kullanım ömrü bitenekadar zincirini kullanmaya devam et.

    Aynen yukarıda da denildiği gibi.. gerildiği yer baz alınarak..zincir gergi ayarını yap. Yani en gergin noktasındaki esneme aralığı ideal olsun. Bollaştığı noktada ki esneme biraz fazla olacaktır..sorun olmaz. Ama sen en bol noktasına göre gergi ayarı yaparsan.. zincirinin gerildiği noktada zincirin fazlaca gerilecek ve zincirin kopma riski oluşabilecektir.
    Hocam Allah razı olsun.. En kolay şekilde özetleyip, konuyu anlattığımız için teşekkür ederim..
    Siz ve diğer arkadaşlar olmasa zincir be dişli değişimi yapmayı düşünüyordum.. Çok teşekkürler..
    Şu an yeni bir bilgi daha edinmiş ve zincir gergisinin nasıl yapılacağını çözmüş bulunuyorum..

    Ayrıca birşey daha sorayım.. Zinciri gererken motor kendi kuru apırlığının üzerinde mi olmalı yoksa üzerine biri oturmalı mı ?

    Bu güne kadar hep sehpa üzerinde gerdim ama öyle olmaması gerekiyor sanırım..
    Hayallerime Sürüyorum.

  3. #23
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Allah razı olsun.. En kolay şekilde özetleyip, konuyu anlattığımız için teşekkür ederim..
    Siz ve diğer arkadaşlar olmasa zincir be dişli değişimi yapmayı düşünüyordum.. Çok teşekkürler..
    Şu an yeni bir bilgi daha edinmiş ve zincir gergisinin nasıl yapılacağını çözmüş bulunuyorum..

    Ayrıca birşey daha sorayım.. Zinciri gererken motor kendi kuru apırlığının üzerinde mi olmalı yoksa üzerine biri oturmalı mı ?

    Bu güne kadar hep sehpa üzerinde gerdim ama öyle olmaması gerekiyor sanırım..
    Orta sehpada gergi ayarı yapmaya devam et. Zaten ideal bir esneme payı olacak şekilde (2-3 cm esneme yapacak şekilde ayar yapılır diye biliyorum..) ayarlayacaksın.. Ki buda arka amortsörün inip kalkma esnasındaki zinciri gerdirip bıraktığı ideal aralıkta serbestçe gerilip gevşeyebileceği gibi zaten ayar yapmış olacaksın. Üzerine birinin oturtarak zincir ayarı yapılmaz. 5 senedir zincir gergi ayarlarım.. Hiç böyle bişey duymadım. ben 25 bin km dir, bi noktada fazlaca gerilen zincirimide..motorum orta sehpadayken ve üzerinde yük yokken ayarlıyorum.

    Orta sehpada zincir gergini olması gerektiği gibi ayarlamaya devam et bence. (en gergin noktayı baz al). Bi video linkli vereyim..mutlaka fikir verecektir. Genel olarak zincir gergi ayarı yapılışı ile ilgili..:

    http://www.youtube.com/watch?v=86OqCTOntSM
    Mitoqondri ve ergün1968 bunu beğendiler.

  4. #24
    mustang256 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Pulsar
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek istediğinizi anladım hocam.. Uğraşıp yorum yapıp konunun üzerinde durduğunuz içinde ayrıca teşekkür ederim..
    Bugün biraz germe yapıcam zincirde..
    Ayrıca germe işleminde baz alacağım nokta neresi olmalı..
    En gergin olduğu yer mi ?
    En gevşek olduğı yer mi ?

    Yukarıda bir arkadaş gerildiği yer baz alınırak germe yapılır demişti ?
    Rica ederim ne demek..
    Kendim hiç germe yapmadım ama motorun klavuzunu okuyarak internettede garanti videosu vardır heryer cbr dolu elbet biri yapmıştır.
    Mitoqondri bunu beğendi.
    ^^

  5. #25
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Saolun hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.. Şimdi zincir gergi ayarımı yaptım, en gergin yerini baz alarak.. Gergin olan yerini biraz bollaştırdım.. Somunları sıktım ve yağladım.. ;)
    Zincirde sorun olmamasına ayrıca sevindim..
    mustang256 bunu beğendi.

  6. #26
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hiçbirşey yok senin zincirinde bir yerde kasması bir yerde gevşetmesi normal motorun zaten yeni iki günde zincir eskiyecekse o motora binme zaten, düzgün yağlarsan arasıra 20-30 bin zincir gider hatta kullanımla alakalı daha fazlada gider,

    O baklalar sıcak havada uzar yani zincir sıcak havada uzar soğuk havada uzamaz...Uzama birkaç mm dir buda normaldir...

    Zincir boşluğu genelde 2.5 3 cm dir, ve az hareket eden yani kasan yer gelince buradan ölçüp boşluk ayarlanır...

    Her motorun zinciri böyle sallanır sorun yok bunda, milimetrik aynı değildir boşluğun hepsi zincirin kendisi uzun olduğu için ölçerken bazı yerler bol bazı yerler dardır, birde zincir bakla içindeki yüzüklere bak bunlarda kırık vs. yoksa sorun yok...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

    Ayrıca arka dişli tam 4 4 lük yuvarlak biçimde dönmez bunu gözlede göremezsiniz...Arka dişlinin üzerindeki canta vidalanan kısım 4 4 lük yerine geçmez o yüzden elips biçiminde dönme yapar fakat bunu gözle göremezsiniz...

    Arka dişlinin bağlandığı yerde cantla dişli kovanının içinde lastik takoz vardır gaz verince aniden makina kuvvetini dişliye ve motosiklete akratmasın diye bu torku dengeler ani gaz vermelerde lastik dişli ile cant arsında yastık görevi yapar bu parçanın adı couplin dir yani kaplin...buradada boşluk vardır dişiyi tutun sağ sol yapın aradaki boşluğu görürsünüz...
    Mitoqondri bunu beğendi.

  7. #27
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    benimde motorumda bu sorun var 2000 km önce farketttim birkaç yere sordum kullan sorun olmaz dediler. kullanıyorum ama son hızım düşük normalde 145 yapmam gerekiyor ama 130 km hızı geçemiyorum şuanda... ben yinede değiştiricem ama değiştirmeden önce gergi ayarı yaptırmayı düşünüyorum
    Mitoqondri bunu beğendi.

  8. #28
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde motorumda bu sorun var 2000 km önce farketttim birkaç yere sordum kullan sorun olmaz dediler. kullanıyorum ama son hızım düşük normalde 145 yapmam gerekiyor ama 130 km hızı geçemiyorum şuanda... ben yinede değiştiricem ama değiştirmeden önce gergi ayarı yaptırmayı düşünüyorum
    Hocam benim son hızımda düşme yok.. Gergi ayarımı her hafta kontrol ederim yağlarım vs. dediğin gibi önce gergi ayarı yaptır..
    Ben burada ki bilgilerle gergi ayarımı yaptım sorunsuz kullanıyorum şu an..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiçbirşey yok senin zincirinde bir yerde kasması bir yerde gevşetmesi normal motorun zaten yeni iki günde zincir eskiyecekse o motora binme zaten, düzgün yağlarsan arasıra 20-30 bin zincir gider hatta kullanımla alakalı daha fazlada gider,

    O baklalar sıcak havada uzar yani zincir sıcak havada uzar soğuk havada uzamaz...Uzama birkaç mm dir buda normaldir...

    Zincir boşluğu genelde 2.5 3 cm dir, ve az hareket eden yani kasan yer gelince buradan ölçüp boşluk ayarlanır...

    Her motorun zinciri böyle sallanır sorun yok bunda, milimetrik aynı değildir boşluğun hepsi zincirin kendisi uzun olduğu için ölçerken bazı yerler bol bazı yerler dardır, birde zincir bakla içindeki yüzüklere bak bunlarda kırık vs. yoksa sorun yok...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

    Ayrıca arka dişli tam 4 4 lük yuvarlak biçimde dönmez bunu gözlede göremezsiniz...Arka dişlinin üzerindeki canta vidalanan kısım 4 4 lük yerine geçmez o yüzden elips biçiminde dönme yapar fakat bunu gözle göremezsiniz...

    Arka dişlinin bağlandığı yerde cantla dişli kovanının içinde lastik takoz vardır gaz verince aniden makina kuvvetini dişliye ve motosiklete akratmasın diye bu torku dengeler ani gaz vermelerde lastik dişli ile cant arsında yastık görevi yapar bu parçanın adı couplin dir yani kaplin...buradada boşluk vardır dişiyi tutun sağ sol yapın aradaki boşluğu görürsünüz...
    Haftalık yağlıyorum hocam.. Buda ortalama 70-100 km yol yapıyor..
    Bilgi dolu bu cevap için ayrıca teşekkür ederim..
    bassturbin bunu beğendi.
    Hayallerime Sürüyorum.

  9. #29
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Gözle görünür bakla bileziklerinde yağ görünmüyorsa kuru gibiyse yağlama yapabilirsiniz normalde bunun bir süresi yok zincir yağlamanın.Hızlı kullanınca uzun yol yapınca ve sıcak havada erkenden yağ fırlar gider, fazla yağda çalıştığı bölgede yapağı gibi yağ parcacıkları yapar yapışır, yani fazla yağ gereksiz yağ kirliliğidir, tabiki yağsızlıktan zarar gelirde çok yağdan zarar gelmez
    Mitoqondri bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)