Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

70cc ATV'mle İlgili Sorularım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Merhaba. Yuki 70cc ATV'm var ve haftaya memlekete gideceğim. Motor 2 yildır yatıyor ve bundan onceki yillarda da belirli araliklarla hep yattı. Yaklaşık 4 yıllık bir makine ve dogru düzgün binemedim bile surekli ariza yaptıgı için. Sorularım;

    1. Uzun süre yattiktan sonra motor yağını değiştirmem gerekiyormuş sanırim. Hangi marka-model yağ kullanmam lazım? Motor yağı bittikten sonra kullanmışsam motorda büyük bir sorun oluşmuş mudur?

    2. Aracın hava filtresi olmadan gezdim yaklaşık 1 ay. Ne gibi sorunlar oluşmuş olabilir ve kolayca tamir edilebilir boyutta mı bunlar?

    3. Memleket her daim soğuk. Bu ne gibi sorunlar oluşturur? Benim gözlemlediğim marşı ya alamıyor ya da geç alıyor. Genel olarak en büyük sorunum bu zaten. Ayrıca ilk zamanlar daha motor yeniyken gaz vermeden motor marş almıyordu ve çalıştıktan sonra da gazı bırakınca duruyordu. Sanırım bu rolanti ayarıyla ilgili.

    4. Havanın soğuk olması motor ısındıktan sonra da motorumun gücünü-çekişini etkiler mi?

    5. Bu biraz saçma olabilir ama rakımın 2 bin küsür metre olması motorun yeterli havayı alamamasına sebep olur mu? Yani performans düşüklüğü.

    6. Motorla yokuş aşağı inerken motor kendini frenliyor, gaz verince de aşırı titremeye başlıyor. Bu frenlemeyi iptal etmek mümkün mü?.

    7. Aracın hız ölçum sensörü kopmuştu yanlış hatırlamıyorsam. O günden sonra ya yanlış ölçüyor ya da hiç ölçmüyor. Bunun takılması kolay mı? Ve ücreti ne civardadır?

    8. Motorun ondeki(icerdeki) dişlisi birazcık gevşek. Bu yüzden bir kaç kere zincirim atmıştı. Bunu kendim de sıkabilir miyim?

    9. Motor 3-4 yıl geçmesine rağmen 300 küsür kilometrede. Rodajı dolduktan sonra aracın gücü daha da artar mı? Çünkü biraz eyimli ve uzun yokuş oldu mu kesinlikle çıkamıyor. Yarıda tıkanıyor. Bu arada güçsüz bir makine olduğu için aldığımdan beri hep zorlandı. Bildiğim kadarıyla ustalar rodajda zorlamayın diyolar. Fakat benim makine rahat nedir hiç bilmedi. Bunun motora zararı olmuş mudur?

    10. Bazenleri beni şaşırtıyor ve hiç durmadan yarım saat gidebildiğim oluyor. Ama en fazla yarim saat yani. Ondan sonra bir saat çalışmıyor. Bazen bir gün sürüyo. Naparsam yapiyim marş almıyor. Bu sebeple çok kere aküyü bitirdim. Bunun sebebi motorun çok ısınıp şişmesi sanırım? Hava filtresinin olmaması sebebi
    olabilir mi? Bu konu en çok muzdarip olduğum tarafı. Motorun gidişini cekişini geçtim böyle bir durum da var. Bunun sebepleri hakkında beni aydinlatırsanız sevinirim. Ve tavsiyeler..

    11.Motoru tamire Trabzon'a götürdüğümde tamirden sonra ATV'yi deniyordum. Yokuş yukarı çıkmaya çalışırken yukardan bir kamyon geldi ve sola cekerek yol verdim. Devamında ise neredeyse zorlanmadan yokuşu çıktım. Bunun sebebi havanın uygun sıcaklıkta olması olabilir mi? Bunun yanında yer tabiki asfalttı ve en büyük amil buydu sanırım. Yayla yolu bozuk ve toprak. Yolun toprak olması aracın çekişini bu kadar etkiler mi yoksa başka sebepler mi aramak lazım?

    12. Motorun durmasına yakın motor gaz yemiyor ve rolanti seviyesi giderek düşüyor ve duruyor. Durmaması için ben de jikleyi çekip gidiyorum. Başka bir tamirden sonra yine deneme turu atıyordum ve motor durma belirtileri gösterdi ben de durmaması için jikleyi çekip adamın yanina geri döndüm. Bana elin neden orda diye sordu. Jikleyi çektim abi dedim durmaması için. Jikleyi çalıştıktan sonra kapatıcaksın dedi. Sonra bujiyi çıkardı baktı çikleyi çekmekten bujiyi yağlamışsın gibi birşey dedi. Bujiyi değiştirdi. Şimdi burda anlamadığım motorun durma sebebi neydi? Durmaması için ne yapmak lazım-neyi eksik olduğu için duruyor? Daha once sormuştum ama burda da sorayim dedim belki daha iyi anlatmısımdır sorunumu.

    --------
    Son olarak gitceğim yer yayla yani dağ başı. Yanımda olması gereken aletler ekipmanlar neler olmalı zor durumda kalmamak için. Ben birkaç şey çikardım kendimce sizden de tavsiyeler bekliyorum. Fazlaca uzun oldu konu umarım sizi sıkmam. Vereceğiniz her cevap benim için çok önemli bana bilgi ve tecrübe kazandıracak.

    1.Akü şarj makinası
    2.Yedek buji
    3.Motor yağı
    4.Tabiki benzin
    5.Yedek zincir
    6.
    ...
    Teknik Özellikler:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    1 evet yağı değiştirmen gerekiyor ve yağsız kullandıysan geçmiş olsun o motoru tekrar yaptır segman gömlek gitmiştir

    2 karburatör tıkanır ordan geçerse emme monifoldundan silindir içine gömlek çizer yağ yakar

    3 bir sorun oluşmaz jikle ile çalıştırırsanız bir sıkıntınız kalmaz yada rolanti ile ilgili olabilir

    4 hava soğutmalılarda havanın soğuk olması daha iyidir motor çabuk soğur hararet yapmaz

    5 forumda biri yazmıştı rakım yükseldikçe motorum saçmalamaya başladı diyordu yani olabilirde bilmiyorum belkide hava ayarınla ilgilidir

    6 o dediğiniz motor kkompresörüdür onu iptal etmek mümkün değildir motorunuz viteslimi debriajlımı bilmiyorum debriajjı sıkarsanız frenlemez yada vites büyültürseniz atvleri bilmiyorum kb

    7 hız ölçüm sensörü derken tellimi telliyse bir kablo takıcaksınız yada jantında birşey var onu değiştirccekseniz o kolaydır ama dijitalse bilmiyorum

    8 kendinde sıkarsın ama ne kadar sıkarsan biraz gevşek olucaktır arka dişliyle kendini ayarlar zincirin yada dişlilerin düzgünmü arka dişli ile ön dişli karşıdan bakınca tam karşılığını buluyormu bulmuyorsa ayarlayın

    9 evet zararı olmuştur rodaj bittikten sonra çok az da olsa güzü artar az yakar

    10 motor çalışmadığı zaman bujiyi söküp bakın ateşleme varmı belkidehava filtresindendir bilmiyorum

    11 asfalt yada kumla alakası yoktur başka sebepler arayın sıcaklıklada alakası olduğunu sanmıyorum

    12 subap ayarından olabilir ama motorunuz yeni kompresyon kaçağı varmı bakın bilemiyorum

    13 lastik tamir seti filan buji anahtarı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

    edit teknik özelliklerine bakmamıştım otomatikse debrajla ilgili söyledilerimi boşverin :D
    yiwotxxx bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Abi cevabınız için cok teşekkürler. Gösterge dijital bu arada ama onun calışıp calışmaması çok sorun değil benim için.

    "10 motor çalışmadığı zaman bujiyi söküp bakın ateşleme varmı belkidehava filtresindendir bilmiyorum"
    Burda söktükten sonra ateşleme var mı derken neyi kastettiniz anlayamadım. Henüz böyle şeylere yabancıyım açıklarsanız sevinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------

    Arkadaşlar bir de motor uzun süre yattıktan sonra nelerinin değişmesi-bakilmasi gerekiyor bunlari da kısaca yazarsanız sevinirim. [Motor yağı vs. gibi]

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    demek istediğim bujiyi sökün motorun şasi sine deydirin marşa basın buji ateşliyormu ateşlemezse motor çalışmaz ondan yani

    motor yağı değişir gaz teli vesayre teller varsa onlar zinciri temizlersin
    yiwotxxx bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Başka yorum getirebilecek var mı? Ya da tavsiyeler mesela son bölüme.

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Yağ buji değiştir , hava filtresi tak açık filtre olmasın . Rakım yüksekse hava ayarını yap , sübaplar a kolay kolay gırme gerekmez . Her ses e sübap ayarı dıyorlar cunku çok işgillenme ve bin
    Mertcan39 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Up. Şuraya da bi el atarsanız


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler