Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Devir arttıkça sinyal yanma-sönme hızı artıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Arkadaşlar Merhaba,

    Mondial 125 MH Drift model motosikletimin son zamanlarda bir sıkıntısını farkettim.

    Dörtlüler yanarken gazı açtığımda daha hızlı yanıp sönmeye başlıyorlar, gazı iyice açınca bu sefer hiç yanmıyorlar.

    Ayrıca eskiden 1 ay beklese bitmeyen akü 3 gün binmeyince bitmeye başlıyor. Bu bana bir yerde kısa devre olduğu izlenimini veriyor ancak neden olabilir?

    Arkaya üçgen tipi F1 lamba ve internette satılan telefon şarj etme cihazı bağlamıştım, bunlardan kaynaklı olabilir mi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    o kadar yol yaptın hacı meşhur vatandaşla(kostok)kes faturayı yıpranma x2 olmuştur.gelelim kurufasulsenin faydalarına muhtemelen konjektör arızalanmıştır bu durumda gerilim yükselir sinyal sapıtır veya takiben zamanla lambalar patlar aküyü düdüklü tencere gibi kaynatabilir.bir ihtimal sinyal rolesi arızalı olabilir.nebilim git bir elektrikçiye baktır bakalım şarj nasıl.

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    aküde bosalıyorsa muhtemelen konjektör arızalıdır ama yeterli akımı

    vermiyordur ki akuyu yeterli sarj edemiyordur.

    motor calısırken akuyu ölçerseniz belli olur

  4. #4
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküde bosalıyorsa muhtemelen konjektör arızalıdır ama yeterli akımı

    vermiyordur ki akuyu yeterli sarj edemiyordur.

    motor calısırken akuyu ölçerseniz belli olur
    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar yol yaptın hacı meşhur vatandaşla(kostok)kes faturayı yıpranma x2 olmuştur.gelelim kurufasulsenin faydalarına muhtemelen konjektör arızalanmıştır bu durumda gerilim yükselir sinyal sapıtır veya takiben zamanla lambalar patlar aküyü düdüklü tencere gibi kaynatabilir.bir ihtimal sinyal rolesi arızalı olabilir.nebilim git bir elektrikçiye baktır bakalım şarj nasıl.
    eyvallah canlar, AC elektriği DC'ye çeviren meleti değiştirdik sorun düzelmedi, aküye takviye yaparak denedik sorun düzelmedi, flaşör denen şeyi değiştirince düzeldi.

    Akü kaynıyor mu bilmiyorum ama motorun aküsü boşaldıktan sonra 1 km gezince marş basabilecek kıvama geliyor akü.

    Eskiden 15-20 gün kullanmasam bile akü bitmezdi, dün 10 km bindim eve bıraktım sabah çalışmadı. Durduğu yerde akü neden boşalır? BEnim aklıma bir yerde kaçak varmış gibi geliyor.

    Bunu tespit edebilmek için motor kapalıyken ve alarm devre dışıyken aküden geçen akımı ölçmek istiyorum. Kaç olmalıdır sizce motor dururken aküden geçe akım.

    Arabada 0,25 ölçmüştüm geçen sene. Ayrıca aküyü dururken ölçünce kaç vot, çalışırken ölçünce kaç volt ölçmem lazım ?

    Tenks.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    akü 12.7 volt çıktı benim çalışırken 13.9 çıkıyor

  6. #6
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah canlar, AC elektriği DC'ye çeviren meleti değiştirdik sorun düzelmedi, aküye takviye yaparak denedik sorun düzelmedi, flaşör denen şeyi değiştirince düzeldi.

    Akü kaynıyor mu bilmiyorum ama motorun aküsü boşaldıktan sonra 1 km gezince marş basabilecek kıvama geliyor akü.

    Eskiden 15-20 gün kullanmasam bile akü bitmezdi, dün 10 km bindim eve bıraktım sabah çalışmadı. Durduğu yerde akü neden boşalır? BEnim aklıma bir yerde kaçak varmış gibi geliyor.

    Bunu tespit edebilmek için motor kapalıyken ve alarm devre dışıyken aküden geçen akımı ölçmek istiyorum. Kaç olmalıdır sizce motor dururken aküden geçe akım.

    Arabada 0,25 ölçmüştüm geçen sene. Ayrıca aküyü dururken ölçünce kaç vot, çalışırken ölçünce kaç volt ölçmem lazım ?

    Tenks.
    kaçak varmı diye bak mantıken alarm vs yoksa akım geçmemesi lazım ha burada tamam ozaman akü nanay genelde zıkkımın aküleri kötü oluyor.drift şimdi kardeşimde, onun akününde şaftı kaydı anlayacağın akünün içindeki zımbırtıları bakır kuşun kötü...
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  7. #7
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaçak varmı diye bak mantıken alarm vs yoksa akım geçmemesi lazım ha burada tamam ozaman akü nanay genelde zıkkımın aküleri kötü oluyor.drift şimdi kardeşimde, onun akününde şaftı kaydı anlayacağın akünün içindeki zımbırtıları bakır kuşun kötü...
    Motor zaten çin malı, akü'de çin'in güneydoğusunda üretilmiştir büyük ihtimalle.

    Arkaya 30 watt'lık 3 gen stop lambası takmıştım, gücünü sinyalden alıyordu muhtemelen flaşör bu sebeple yandı.
    Yarın 1500 km'lik bir yola çıkacağım. Yola çıkmadan sıkıntıları halledeyim diyorum. Yardım eden herkese teşekkür ederim.

    Allah üst kapak contanıza zeval vermesin.

  8. #8
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    haha temenni güzelmiş . Yolun açık olsun ostum.

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Bu sorunun sebebi flasor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)