Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Fren Hidrolik Yağı Değişimi (Resimli-Anlatımlı)

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Herkese merhaba;

    Uykusuzcorap arkadaşımızın açtığı başlığı okuduktan sonra fren hidroliği BMW servis kitapçığında 1 yıl mı 2 yıl mı yazıyor diye merak edince değişim süresinin en fazla 1 yıl olduğu ve benimde 1 yıl 12 gündür değiştirmediğimi farkettim. Geçen sene değişim yaparken fotoğraf çekip başlık açayım dedim ama açıkçası üşenip seneye yaparım demiştim. Bu sene üşenmeden herşeyi sırasıyla resimlemeye çalıştım. Değişimi F650GS ile yaptım ama motosikletlerin %99'undaki sistem aynıdır. Bu yüzden bir farklılık olacağını sanmıyorum.

    Başlamadan belirtmeliyim ki ben motosiklet tamircisi değilim. Bu konuların ustası da değilim. Bilgilerimi, meslek lisesinde öğrendiklerim, iş nedeniyle bugüne kadar yaşadığım teknik tecrübeler ve internet üzerinden araştırmalarımla öğrendim. O yüzden yöntemlerim bana göre doğrudur.

    Öncelikle malzemelerimiz:



    1- Akvaryumculardan temin edebileceğimiz çeşitli hortumlar.
    2- Anahtar takımı.
    3- Düz tornavida.
    4- Yıldız tornavida.
    5- Yankeski.
    6- Orta büyüklükte cırt kelepçe (Büyük olursa belki olabilir ama küçükleri kopuyor. Örneğin resimdeki kırmızılar takarken kopuyor)
    7- Motosikletinize uygun DOT 3 veya DOT 4 yağ.

    Fren hidrolik kutusuna ulaşmamız için öncelikle elcik korumayı sökmemiz gerekiyor (Elcik koruma olmayanlar bu bölümü atlayabilir.) Elcik korumayı sökmek için aşağıdaki resimdeki okla işaretli alyan civatayı söküyoruz. Civatayı ve gidon topuzunu alıyoruz.



    Sonra aşağıdaki resimdeki iki civatayı torx alyanla söküp elcik korumayı çıkartıyoruz.



    Elcik korumanın sökülmüş hali.



    Nihayet fren hidrolik kutusu ile başbaşa kalıyoruz. Bütün motosikletlerde hidrolik kutusunun üzerinde kullanılan yağ cinsi yazar. Hangi yağ diye kafanızda soru işareti kalırsa ordan öğrenebilirsiniz. Aşağıdaki resimde gözüken hidrolik fren kutusunun iki adet civatasını yıldız tornavida ile çıkartıyoruz.



    Hidrolik fren kutusu kapağının altında bulunan, aşağıdaki resimde okla gösterilen parçayı mutlaka kutudan çıkartırken altından bezle silerek kutudan çıkartın. Çünkü hidrolik yağ boyalı yüzeylere çok zararlıdır.



    Fren hidrolik kutumuzu aşağıdaki şekilde bırakarak fren merkezine geçiyoruz.



    Aşağıdaki resimdeki kırmızı okla gösterilen plastik parçayı açıyoruz.



    Plastik parçanın altından çıkan uca akvaryumcudan aldığımız hortumu takıyoruz ve hortumun dip tarafından cırt kelepçeyi uca sıkıca tutturuyoruz. İşlem bittiğinde aşağıdaki resimdeki şekli elde etmiş olmalısınız. Bu şekilde, fren merkezine bağlı hortum eğik durduğundan boşaltma civatasının önünde sürekli yağ olacak ve sistemin içerisine hava girmemiş olacaktır.



    Cırt kelepçenin fazlalık kısmını yankeski ile kesiyoruz.



    Aşağıdaki resimdeki gibi hortumun diğer ucuna boş bir pet şişe koyuyoruz.



    Artık değişime başlamaya hazırız. Aşağıdaki resimdeki yeşil renkli okla gösterilen civatayı açık ağızlı anahtar ile gevşetiyoruz.
    (Eğer gevşemiyorsa kesinlikle zorlamayın yalama yaparsınız. Bu durumda hortumu sökün. Civatayı yıldız anahtar ile gevşetip hafifçe tekrar sıkarak tekrar hortumları takın. Hortumları taktıktan sonra tekrar civatayı gevşetim.)



    Evet başlıyoruz. Fren manetini bir kaç kez sıkarak hidrolik fren kutusundaki yağın hortumlara, hortumlardan da pet şişeye akmasını sağlıyoruz. Azaldıkça hidrolik yağ kutusuna yağ ekliyoruz. Hidrolik fren kutusundaki yağı kesinlikle bitirmiyoruz. Bitirirseniz hava yaptırırsınız. Örneğin aşağıdaki konuma kadar getirmeyin.



    Fren manetine basmaya başladıktan sonra eski yağ çıkmaya başlıyor.



    Hortumdan temiz yağ çıkana kadar fren manetine basmaya ve hidrolik yağ kutusunda yağ eksildikçe yağ eklemeye devam ediyoruz. Nihayet temiz yağ çıktı.



    Aşağıdaki resimdeki yeşil okla gösterilen civatayı sıkıyoruz ve hortumda kalan yağı hortumu aşağı doğru bükerek boşalttıktan sonra hortumu çıkartıyoruz. Kırmızı okla gösterilen tıpayı yerine takıyoruz.

    Hidrolik yağ kutusundaki yağı gösterge camının üstüne kadar doldurduktan sonra hidrolik yağ kutusunu da kapatıyoruz.


    Motosikletinde arka freni kampana olan arkadaşlar motosikletiyle gezmeye başlayabilirler. Arka freni de hidrolik olan arkadaşlarla bir süre daha beraberiz

    Aşağıdaki resimde kırmızı okla gösterilen kapağı çevirerek çıkartıyoruz.



    Kapağın altında duran plastik parçayı da düz tornavida ile kaldırarak çıkartıyoruz.



    Kapak ve altındaki plastik parçayı da düzgünce kenara kaldırıyoruz ve burayı bırakarak arka fren merkezine geçiyoruz.



    Ön frende yaptığımız gibi hortumu cırt kelepçe ile yağ boşaltma civatasına tutturuyoruz.



    Boşaltma tıpasına tutturduğumuz hortumun diğer ucuna pet şişemizi yerleştiriyoruz.



    Ön frende yaptığımız gibi civatayı gevşeterek arka freni pompalamaya başlıyoruz. Kirli yağ çıkmaya başlıyor.



    Hidrolik yağ kutusundaki yağ azalana kadar freni pompalayıp hidrolik yağ kutusuna yağ eklemeye devam ediyoruz. Hidrolik yağ kutusundaki yağı bitirmemeye dikkat!!! Bu işlemi hortuma temiz yağ gelene kadar yapmaya devam ediyoruz. Temiz yağ geldikten sonra hidrolik yağ kutusundaki yağı da doldurup kapağı ve altındaki plastik parçayı yerine takıyoruz.



    Temiz yağ geldiğine göre artık gevşettiğimiz civatayı sıkıyoruz. Hortumu aşağı doğru bükerek hortumdaki yağı pet şişeye akıttıktan sonra hortumu çıkartıp fren merkezindeki plastik parçayı yerine takıyoruz.

    İşlemimiz tamamdır. Herkese kazasız belasız iyi sürüşler....
    Rakaful, optimus125, karacabeg ve 70 diğerleri bunu beğendiler..


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Baraza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2013
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    CBR 125R
    Mükemmel,ellerinize emeğinize sağlık

  3. #3

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    Ellerinize sağlık 10 numara olmuş.

  4. #4

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    paylaşım için teşekkür ederim...

  5. #5
    ExTReMe34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Şehir
    Esenler
    Motosikleti
    Yuki Tornado200
    Eline sağlık ustam tamda böyle birsey ariyordum kaç gündür merak ediyordum nasil degistirilecegini tamda isabet oldu

  6. #6
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı ExTReMe34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık ustam tamda böyle birsey ariyordum kaç gündür merak ediyordum nasil degistirilecegini tamda isabet oldu
    İşinize yarayacaksa ne mutlu bana
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  7. #7
    remomax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kanuni dolphin 100>>Ybr 125>Kymco 200i>hondacb12f
    Elinize sağlık!!! detaylı ve temiz bir anlatım olmuş
    Ruhunu değil,lastiğini yak.

  8. #8
    Rider95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2013
    Şehir
    Osmangazi/Bursa
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    Eline sağlık çok güzel bir anlatım olmuş.Bende değiştirmeyi düşünüyordum.

  9. #9
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    konu süper elinize sağlık bence konu sabitlenmeli bu aradaçelik fren hortumunu kendiniz mi yaptırdınız

  10. #10

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Çanakkale
    Arda karaca bey, öncelikle anlatımınız için çok teşekkür ederim. çok güzel ve detaylı anlatmışsınız. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

    Bu arada adımın geçerek, fren hidroliğinizi değiştirmenize vesile oldugum için de memnun oldumm.. Tekeriniz düz bassın.
    Arda_Karaca bunu beğendi.

  11. #11
    cbfsalih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2014
    Şehir
    zonguldak/ereğli
    Motosikleti
    cbf 150 kırmızı
    abi tamda aradığım kan buydu bunu görmeseydim mal gibi hortumdaki bütün yagı cıkarıp sonra üstten yagı dökecekdim sonra geçmiş olsun :D

  12. #12
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Çok faydalı olmuş
    Hidrolik kutusunun üstü açıkken maneti sıkmayın hidrolik havaya sıçrar
    Hortumun ucunu boş pet şişe değilde enjektöre takarsanız enjektör ile hidrolik çektiğinizde üstteki hidrolik kutusuna hidrolik eksildikce uygun hidroligi ilave edersenizde olur
    Thesinner83 bunu beğendi.

  13. #13
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik kutusunun üstü açıkken maneti sıkmayın hidrolik havaya sıçrar
    Bu konuda haklısınız. Maneti yavaş yavaş pompalamakta fayda var sıçrama yapabiliyor.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  14. #14
    Ali İMANCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    Ankara
    Hem konu hemde zamanlama açısından (benim için) mükemmel bir paylaşım. Keşke debriyajda işe dahil olsaydı

  15. #15
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    mükemmel bir anlatım olmus, hem basite indirgenmiş hemde açıklayı,

    elinize saglık .

    tesekkürler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  16. #16
    Moderatör Uğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Anlatım,resimler şahane. Emeğinize sağlık.

  17. #17
    papazkemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    CRF 250 L
    Çok güzel bir anlatım olmuş, herkesin yapabileceği bir tarif

    Teşekkürler üstat
    Malatya CBR bunu beğendi.

  18. #18
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Süpper ötesi bir konu emeğinize sağlık... Anlatım benim gibi acemiler için bile çok açıklayıcı olmuş. Hiç bilmeyen biri bile bu konu sayesinde işlemi tamamlar. Böyle yararlı konular kesinlikle sabitlenmeli...

  19. #19
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı fatek95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süpper ötesi bir konu emeğinize sağlık... Anlatım benim gibi acemiler için bile çok açıklayıcı olmuş. Hiç bilmeyen biri bile bu konu sayesinde işlemi tamamlar. Böyle yararlı konular kesinlikle sabitlenmeli...
    Site yöneticileri de faydalı görür sabitlemeye karar verirlerse bende faydalı olmaktan gurur duyarım
    cenkito bunu beğendi.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  20. #20
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Son zamanlarda acilan konulara yapilan sacma sapan yorumlari gorunce bende niyetlenmistim boyle bir konu acmaya , elinize emeginize saglik , beni zahmetten kurtardiginiz icinde ayrica tesekkurler
    mterayes26 ve Arda_Karaca bunu beğendiler.


    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)