Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Eksantirik Gergi Değişimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    Honda Twister otomatik eksantirik gergi değiştirirken dikkat etmem gereken ne var ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    hiç bişe yok fakat sadece takarken gergiyi tornavida ile sık içeri girsin civataları taktıktan sonra yavaşça sal gergi görevini yapsın.

  3. #3

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    sağda sola somunlar ortada vida var...Napacamı tam anlayamadım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç bişe yok fakat sadece takarken gergiyi tornavida ile sık içeri girsin civataları taktıktan sonra yavaşça sal gergi görevini yapsın.
    Sağda ve solda somun var ortada tornavida yeri var tam olarak anlamadım...
    sökerken önce vidayı sökecem sonra somunları açacağım gergiyi çıkarcam.Sonrası anlayamadım daha ayrıntılı yazarsanız sevinirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç bişe yok fakat sadece takarken gergiyi tornavida ile sık içeri girsin civataları taktıktan sonra yavaşça sal gergi görevini yapsın.
    Sağda ve solda somun var ortada tornavida yeri var tam olarak anlamadım...
    sökerken önce vidayı sökecem sonra somunları açacağım gergiyi çıkarcam.Sonrası anlayamadım daha ayrıntılı yazarsanız sevinirim

  4. #4
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    önce 2 somunu sökü çıkarıyorsun gergiyi tornavida yeri ile işin yok şimdi...
    conta sı eğer yırtıldı falan ise güzelce temizleyip yeni conta alıp takıyorsun.
    sonra yeni gerginin ortadaki tornavida yerinden gergi içeri girecek şekilde ayarlayı yerine takıp somunları sıkıp gergideki tornavidayı yavaşça salıp bırakıyorsun.

  5. #5

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce 2 somunu sökü çıkarıyorsun gergiyi tornavida yeri ile işin yok şimdi...
    conta sı eğer yırtıldı falan ise güzelce temizleyip yeni conta alıp takıyorsun.
    sonra yeni gerginin ortadaki tornavida yerinden gergi içeri girecek şekilde ayarlayı yerine takıp somunları sıkıp gergideki tornavidayı yavaşça salıp bırakıyorsun.

    Hocam teşekkür ederim anladığımı anlatayımda yanlış olmasın
    ilk önce sökerken 2 somunu çıkarıyoruz ve gergi yeriyle işimiz yok.(Bu gergi yeri ortadaki yer oluyor sanırım )
    Contayı kontrol edıyoruz duruma göre gerekırse değişiyoruz...
    Yeni gergiyi içeri gelecek ayarlayıp takıyoruz... somunları sıktıktan sonra ,gergiyi tornavidayla yavaş şekilde sıkıp bırakıyoruz sıkıp bırakıyoruz bu şekilde vidayı sonuna kadar sıkıyor muyuz :D sizi biraz uğraştırdım ama cehalet :D

  6. #6
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    piston en üst ateşleme konumundayken, kam mili subaplara baskı yapmıyorken gergiyi değiştirebilirsin, aksi taktirde subap yayları zincir gevşeyince kam milini diş atlatır, subap ayarı bozulunca subapları eğersin

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Motoru senteye alacaksınız,
    UFUK arkadaşın söylediği gibi subaplar boşa çıkmış olacak,
    yani eksantrik subap ayarı yapılma aşamasında olmalı,

    sonrasında gergı ortasındakı vıda gevsetılır ve sokulur,
    sonrasında ıkı yandakı vıdalar sokulur,

    eskı gergı cıkartılır,
    sonrasında yenı gergi,
    veya tamir edilmiş gergi yerine takılmadan önce,
    ortadakı vıdanın içinde ince duz tornavidalık bır gergı vardır,
    onu sıkıyorsun ve içerideki gergi kendini içeri topluyor,
    onun içeride kalmasını sağlamalısınız,
    yoksa tornavıda uzerındeyken monte edemezsınız,

    onun içine ya orjınal gergi tornavıdasını tutturacaksınız,
    yada bır aparat yapacaksınız,

    yoksa işiniz zor,

    onu yaptınız varsayalım,

    sonrasında gerili vaziyette yanlarındaki iki vida ile monte edeceksiniz,
    ve gergiyi salacaksınız,
    işte bu kadar basit SANIRIM

    Kolay gelsin...
    cenkito bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    Bugun değiştirdim herkese teşekkürler sesde kesildi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)