Uzman arkadaşlara sormak istiyorum. Benim 250 intruder zincirli ancak dragstar veya shadow direkt arka teker şasiye bağlı. Neden? Ne fark var? Büyük motordan dolayı fark olsa Honda CFR de zincirli. Bu neden acaba bilen var mı?
Uzman arkadaşlara sormak istiyorum. Benim 250 intruder zincirli ancak dragstar veya shadow direkt arka teker şasiye bağlı. Neden? Ne fark var? Büyük motordan dolayı fark olsa Honda CFR de zincirli. Bu neden acaba bilen var mı?
Dragstar da teker şase ye bağlı değil. Aktarma organı olarak şaft kullanılıyor. Şaftın yağlama problemi yok, zincir gibi bi süre sonra değiştirmek gerekmiyor vs. . Zincirinde bazı avantajları var ama onları tam bilemiyorum.
*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
Foruma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: danger0 **************
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
zincirin avantajı derdi,adamı tamirci yapar.elindeki yagı temizleyemezsin.saft bende bir takıntı.saftı olmayan motoru motordan saymıyorum.canavar gibi motorları sırf saft yok diye siliyorum.bmw yi bile 650 lerde zincir kullanıyo diye sildim
Merhaba
Şaft ve zincir aktarmanın avantaj ve dezavantajlarını aşağıda yazıyorum arkadaşlar.
Şaft
Avantajları: Şaft gücü direkt aktarır. Sert karakterlidir. Kullanıcı hata toleransı daha azdır. Bakımı uzun periyotlarda yapılır ve uzun ömürlüdür. Şaft sistemi sayesinde arka salıncak daha sağlam olur. Sessiz çalışır.
Dezavantajları: Motosikletin ağırlığını arttırır. Tamiri pahalıdır. Daha komplike bir yapıda olduğu için bilgili usta ister. Vitesler biraz daha sert geçebilir. (BMW yeni dişli gurubu kullanarak 2005'den sonraki modellerde geçişi yumuşatmıştır.)
Zincir
Avantajları: Zincir esneme payı ve arka dişli esnek yataklar sayesinde vites geçişleri daha yumuşaktır ve direkt güç aktarımında esnektir. Bu sebeple acemi vites değiştirme gibi kullanımlarda daha toleranslıdır. Tamir masrafı düşüktür.
Dezavantajları: Ömrü kısadır. Zincir devamlı kontrol ve bakım ister. Özellikle zor şartlar altında çalışan (enduro, kross vb) motosikletlerde ekstra dikkat etmek gerekir. Sesli çalışır. Bazı zincir koruma taşımayan motorlarda tehlike oluşturur. (Ayağın arka zincir/dişli grubuna girmesi = Yaşanmış örnek çoktur Adana'da da oldu).
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Tamam bende düzelttim
Evet şaka biryana şaftlı motorun büyük bir dezavantajı şudur : Hatalı vites değişimi gibi aşırı zorlanma durumlarında şaft dişlerinden birisi kırılarak şaftı , dolayısıyla arka tekeri kilitleyebilir. Bu olayda Konya'da bmw polis motorunda yaşanmış.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Hehe orda ufak bir yanlış yapmışız düzeltiyoruz
Adamın 3 parmağı ve ayağının bir kısmı koptu. Üzücü bir durum.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
arka ayak demiş, ondan bahsediyor. insan ve arka ayak yani
May the Force be with McLaren Mercedes
@watercolours; düzelttik abi ufak bir tür karmaşası yaşanmış
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
sonuc saftlı al
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)