Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

debriyaj göbeği somununu sökemedim ! (resimli)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    debriyaj tasını değişeceğim, ama şu sarı somunu sökemedim.
    havalı tabancam yok.
    taktım lokma ve t kolu. ucuna 1 metre boru taktım. oturdum motora. 1. vitese attım.
    somunu sökmeye çalışınca motor kendini öne atıyor. tekeri kaldırıma dayadım.
    gene abandım somuna , motorla kaldırıma çıktım. gene somun sökülmedi.

    nasıl sökeriz ..







    cenkito bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    vidanın acılma yönüne göre işaretli yerden yada alt tarafından tam tersinden bir tornavida sokup

    dişlilerin dönmesini bloke edip rahatlıkla göbekteki somunu acabilirsiniz.

    göbekteki somunda alttan pulun kenarı bukulerek kilitleme olduysa önce o pulu düzeltmek lazım

    elantronikçi, tr_select ve lonasny bunu beğendiler.

  3. #3
    elantronikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Şehir
    Bolu, İzmit, İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Havalı lokmalar aniden yüklendiği için sökebiliyor, tabi bir de hep aynı ayarda basınçla. Sende lokmanın diğer tarafına çekiçle vurarak açabilirsin heralde daha önceden öyle yapan olması lazım forumda bir yerde okumuştum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

    Senin cevaplayacağın aklıma gelmişti valla :D
    cenkito bunu beğendi.
    Yaşa ve gör!

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı elantronikçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havalı lokmalar aniden yüklendiği için sökebiliyor, tabi bir de hep aynı ayarda basınçla. Sende lokmanın diğer tarafına çekiçle vurarak açabilirsin heralde daha önceden öyle yapan olması lazım forumda bir yerde okumuştum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

    Senin cevaplayacağın aklıma gelmişti valla :D
    valla bildiğim ve karsılastıgım konularda elimden geldiğince yardımcı olmaya calısıyorum

    neredeyse yazdıklarımın hepsi tecrübemle sabittir
    Carbondioxid, tahsins ve wampaa bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  5. #5
    elantronikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Şehir
    Bolu, İzmit, İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla bildiğim ve karsılastıgım konularda elimden geldiğince yardımcı olmaya calısıyorum

    neredeyse yazdıklarımın hepsi tecrübemle sabittir
    Adamın dibisin o zaman Bende bişey soriyim senin motorda almak istediğimden ama şimdi drift var bende, balata değiştirirken o yuvarlak kesik kesik anahtar lazım oluyor mu yoksa bizimkinde civata mı var?
    cenkito bunu beğendi.
    Yaşa ve gör!

  6. #6
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    göbekte dıştasta aluminyum malzeme. ama hemen yamulacak gibi. çünkü somun rahat 20kg veya üstü sıkılmış.
    çünkü boruyla bile abanınca motoru ve beni kaldırıma çıkartmasına rağmen sökülmüyor.
    bu dış ve iç tas yamulmadan yapabilirmiyiz bu kilitlemeyi ?
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  7. #7
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    göbeği değişmiyeceksen yag pompasını cıkartmadan da değişebilirsin galiba.

    ben hiç o sekilde denemedim genelde acmam gerekince komple actıgımdan

    ama yeni balataları takmadan önce ne kadar cok temiz yagda bekletirsen o kadar iyidir.

    iyice yag emmesi uzun ömür için iyidir.

    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    göbekte dıştasta aluminyum malzeme. ama hemen yamulacak gibi. çünkü somun rahat 20kg veya üstü sıkılmış.
    çünkü boruyla bile abanınca motoru ve beni kaldırıma çıkartmasına rağmen sökülmüyor.
    bu dış ve iç tas yamulmadan yapabilirmiyiz bu kilitlemeyi ?
    tas alimunyum olabilir ama dişliler celiktir rahatlıkla arasına tornavida sokup halledilir.

    hatta ben iki defa celik tornavida ucu kırdırdım o dişlilerle

    banamısın demedi
    tahsins bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Somunda emniyet sacı var. Onu açtınız mı? Önce onu açmanız gerekir. Sonra yıldız anahtarı takın ve çekiçle vurun.

  9. #9
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    somunu tersine dönderek sökmeyi denedin mi abicim...(sağa doğru)
    belki ters diştir...

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Somun dişleri STANDART motorunun,
    yani saat yönüne sıkılır,tersine sökülür,

    ama yapman gereken EN YAKIN LASİKÇİYE GİTMEK ve söktürmek iş bitiminde sıktırmaktır,,,

    Dost Acı söyler,
    ''Ver Arkadaşa Bir Acılı LAHMACUN'' Benden...

  11. #11
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Somun dişleri STANDART motorunun,
    yani saat yönüne sıkılır,tersine sökülür,

    ama yapman gereken EN YAKIN LASİKÇİYE GİTMEK ve söktürmek iş bitiminde sıktırmaktır,,,

    Dost Acı söyler,
    ''Ver Arkadaşa Bir Acılı LAHMACUN'' Benden...
    aynen en temizi lastikçiye gitmek söküp iş bitiminde sıktırmak.çünkü tornavida eğer bişe olur sonra ne yaptım diye dövünürsün

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen en temizi lastikçiye gitmek söküp iş bitiminde sıktırmak.çünkü tornavida eğer bişe olur sonra ne yaptım diye dövünürsün
    tornavidanın ucu en kötü ihtimal kırılır baska kötü- olumsuz yönü olmaz
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  13. #13
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tornavidanın ucu en kötü ihtimal kırılır baska kötü- olumsuz yönü olmaz
    benim elimin ayarı olmadığından hep zarar veririm o yüzden böyle durumlarda hiç zorlamam

  14. #14
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    loctite lıdır o pürmüzle bi güzel ısıtırsan kolay açarsın zaten havalı lokmayla açarsan eğer dişlerin arasında görürsün takarkende loctite kullanmanı şiddetle öneriririm ...

  15. #15
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj tasını değişeceğim, ama şu sarı somunu sökemedim.
    havalı tabancam yok.
    taktım lokma ve t kolu. ucuna 1 metre boru taktım. oturdum motora. 1. vitese attım.
    somunu sökmeye çalışınca motor kendini öne atıyor. tekeri kaldırıma dayadım.
    gene abandım somuna , motorla kaldırıma çıktım. gene somun sökülmedi.

    nasıl sökeriz ..





    http://img703.imageshack.us/img703/6212/n98i.jpg

    http://img89.imageshack.us/img89/414/5bee.jpg
    son durum nedir ?
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  16. #16
    HELLAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    izmir (gümülcine. komıtını greece)
    Motosikleti
    VSTROM BEYAZ
    Sokme sebeb ne ?

    Balata icin degil sanirim zaten balatalr almissin

  17. #17
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Daha sonra da lazım olduğunda kullanmak, eşe dosta yardımcı olmak için kalıcı bir anahtar yapabilirsiniz

    Malzemeler:
    1. kaynak makinesi
    2. yaklaşık 45-50 cm lama demir
    3. spiral makine

    ile kabataslak şuna benzer bişey yapabilirsiniz belki:



    Yarın kendi imalatım olan aparatın resmini koyabilirim isterseniz
    wampaa bunu beğendi.

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bu arada şimdi dikkat ettimde
    imkanın varsa KUMPAS ile o vıdanın tuttugu iç göbeği ölç,

    hatta hiç uğraşma,

    Yeni 2 parçalı debriyaj iç göbek al,

    görünüşe bakılırsa iç göbekte aşınma var,
    çizikler oluşmuş...

  19. #19
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    göbeği değişmiyeceksen yag pompasını cıkartmadan da değişebilirsin galiba.

    ben hiç o sekilde denemedim genelde acmam gerekince komple actıgımdan

    ama yeni balataları takmadan önce ne kadar cok temiz yagda bekletirsen o kadar iyidir.

    iyice yag emmesi uzun ömür için iyidir.



    tas alimunyum olabilir ama dişliler celiktir rahatlıkla arasına tornavida sokup halledilir.

    hatta ben iki defa celik tornavida ucu kırdırdım o dişlilerle

    banamısın demedi
    maalesef iç ve dış tas tamamiyle aluminyum cenk. bizzat mıknatısla denedim
    sadece göbekte çelik geçme bir parça var. oda arka tarafa geliyor.

    Alıntı mckayrak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Somunda emniyet sacı var. Onu açtınız mı? Önce onu açmanız gerekir. Sonra yıldız anahtarı takın ve çekiçle vurun.
    açıkcası o sacı bende şimdi çektiğim resme bakınca gördüm. bir köşeside kıvrık somunun üstüne doğru. acaba ondanmı sökülmedi ? yamultmak mı gerekir acaba sacı ?

    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    somunu tersine dönderek sökmeyi denedin mi abicim...(sağa doğru)
    belki ters diştir...
    yok düz diş. eminim ondan.

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Somun dişleri STANDART motorunun,
    yani saat yönüne sıkılır,tersine sökülür,

    ama yapman gereken EN YAKIN LASİKÇİYE GİTMEK ve söktürmek iş bitiminde sıktırmaktır,,,

    Dost Acı söyler,
    ''Ver Arkadaşa Bir Acılı LAHMACUN'' Benden...
    valla elektrikli darbeli tabanca buldum bir arkadaştan. maalesef acılar gerçek


    Alıntı fromghetto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    loctite lıdır o pürmüzle bi güzel ısıtırsan kolay açarsın zaten havalı lokmayla açarsan eğer dişlerin arasında görürsün takarkende loctite kullanmanı şiddetle öneriririm ...
    bide o ihtimal var. bu tası 8000km önce usta takmıştı. doğrusu oda loctite bulundurur mu dükkanında ? pek sanmam.
    para vermez böyle şeylere.


    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son durum nedir ?
    valla tekrar bakamadım cenk. balataları değiştirdim. geri taktım. halen o somunda aklım. elektrikli darbeli tabanca ile deneyeceğim.

    Alıntı HELLAS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sokme sebeb ne ?

    Balata icin degil sanirim zaten balatalr almissin
    titreme yapıyor durkalkta ve kalkarken.
    şekilde görüldüğü gibi tas aşınıyor.
    ucuz birşey olduğundan tas aldım.(32tl komple tas ve balatalar )
    ama bu somun yüzünden tası sökemedim. bende bari balataları değişeyim dedim.

    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha sonra da lazım olduğunda kullanmak, eşe dosta yardımcı olmak için kalıcı bir anahtar yapabilirsiniz

    Malzemeler:
    1. kaynak makinesi
    2. yaklaşık 45-50 cm lama demir
    3. spiral makine

    ile kabataslak şuna benzer bişey yapabilirsiniz belki:

    http://i58.tinypic.com/359ydqe.jpg

    Yarın kendi imalatım olan aparatın resmini koyabilirim isterseniz
    ben darbeli tabanca buldum. birdeneyeceğim.siz gene resmini koyun hocam.

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada şimdi dikkat ettimde
    imkanın varsa KUMPAS ile o vıdanın tuttugu iç göbeği ölç,

    hatta hiç uğraşma,

    Yeni 2 parçalı debriyaj iç göbek al,

    görünüşe bakılırsa iç göbekte aşınma var,
    çizikler oluşmuş...
    daha 8.000km de tas işte. yansanayi takılmıştı. bukadar dayandı
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  20. #20
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    o sacı geriye dogru tornavida cekiç ile cakarak düzeltirsen acabilirsin. o kilit sacıdır.

    zaten tas aluminyum. ama dişliler celik demiştim, arasına tornavidayı dişlilere sokacaktın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

    siz düz tornavida ile o somundaki pulun tırnakları geri itin

    dediğim yere de düz tornavida sokun cok kolay acıldıgını göreceksiniz
    tahsins bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)