Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kanuni caracal açık hava filtresi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    merhaba arkadaşlar. motosikletim 3,5 yıl kadar yattıktan sonra, yağını karbüratörünü değiştirip vizeye soktum. yaklaşık 12000km. hava filtresini hiç değiştirmemiştim. filtre hortumu çatlaktı, bantladım bir süre kullandım.



    motosikletle sabit bir gazla düz yolda giderken saliselik güç kayıpları oluyordu yani saliseli zincir gevşiyor gibi, atıyorum her 1000 sıkıştırma zamanında 50 kadarını patlatma yapmadan egzoz yapıyor gibiydi. filtreden olabilir diye açık hava filtresi alıp taktım. yakıtın artabileceği sesin toklaşabileceğini forumda okumuştum. kimisi de motoru boğar fazla hava diyordu.



    resimde gözüldüğü gibi evde sağdan soldan topladıklarımla taktım filtreyi. filtrenin ağzı karbüratöre dar gelince elektrikli süpürge borusundan biraz kesip, içine geçecek şekilde taktım, üzerinede iç lastikten bir parça kesip geçirdim, karbüratöre iç lastiği kelepçeledim.



    bu da çıkan emektar hava filtresi. bunu sökünce motorda bir bagaj açıldı sanki açık hava filtresini takmadan önce biraz inceledim, sadece basit bir kağıt havayı süzüyor galiba. buna güvenemeyip, fazla hava motora iyi gelmez diye düşünerek hava filtresinin üzerinede bir kat bez geçirdim.



    videodan ses farkı anlaşılıyor mu bilmiyorum ama ses bariz bir şekilde toklaştı daha iyi oldu. güç artışı var mı yok mu tam anlayamadım, biraz artış var gibi ancak motorun sesinden ötürü psikolojik de olabilir. yani varsa dahi çok artış yok.

    benim size sormak istediğim şu;
    motosikletteki o anlık güç kayıpları 1000de 50lerden 10lara düştü ancak videodan da anlaşılıyordur motorda, gazı kapattıktan sonra bir düşünme anı var, 1 saniye kadar devir düşüp sonra rölantiye bağlıyor. bu motoru aldığım ilk yıllarda yoktu. sebebi subap ayarından olabilir mi? eski filtre tıkalıydı, hortumu çatlaktı hava kaçırıyordu, yeni filtrede fazla hava sağladığından mı oluyor yoksa?
    mahyo bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Bir ara bende Caracal kullanmıştım.Açık hava filtresi taktım ama yanılmıyorsam filtre ağızı dar olduğundan hava akışını engelliyordu ve yüksek devirlerde gaz kesiyordu sonrasında fazla uğraşmadım tekrar normal filtreye döndüm.Aynı şekilde bir arakadaşta Tiger S motosikletine senin gibi boru ile uzatmalı açık hava filtresi uyguladık boru uzun ve kıvrımlı olduğundan hava akışını olumsuz etkiledi ve verim alamadık.Şu anda iş yerinde olduğumdan videoyu izleyemiyorum ama şahsi fikrim normal filtreyi kullanırken filtre boğazındaki çatlaklardan fazla hava alıyordu hava-benzin karışım oranı düzgün olmadığından motosiklet boğuluyordu.Şu anda ise herhangi bir yerde çatlak yada kaçak yoksa hortum kıvrımlarından ve yine açık hava filtresinin boğazı dar olduğundan hava yeterli gitmediği için motosiklet gaz kesiyor olabilir.Küçük cc motosikletlerde motorun vakumu zayıf olduğu için hortum uzatmalı filtre biraz sıkıntı yaratabiliyor.Bunların yanında karbüratör hava-benzin ayarını da bir kontrol ettir derim.Diğer küçük bir ihtimal motosiklet çok yattığından depoda pislik küf olabilir,eğer içindeki içinde benzin varsa bu benzin özelliğini yitirmiş olabilir içinde hafif su olabilir.Benim şimdilik aklıma gelenler bunlar.Anlattıklarına göre sorun genel olarak benzin-hava karışımda gibi görünüyor.

  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ara bende Caracal kullanmıştım.Açık hava filtresi taktım ama yanılmıyorsam filtre ağızı dar olduğundan hava akışını engelliyordu ve yüksek devirlerde gaz kesiyordu sonrasında fazla uğraşmadım tekrar normal filtreye döndüm.Aynı şekilde bir arakadaşta Tiger S motosikletine senin gibi boru ile uzatmalı açık hava filtresi uyguladık boru uzun ve kıvrımlı olduğundan hava akışını olumsuz etkiledi ve verim alamadık.Şu anda iş yerinde olduğumdan videoyu izleyemiyorum ama şahsi fikrim normal filtreyi kullanırken filtre boğazındaki çatlaklardan fazla hava alıyordu hava-benzin karışım oranı düzgün olmadığından motosiklet boğuluyordu.Şu anda ise herhangi bir yerde çatlak yada kaçak yoksa hortum kıvrımlarından ve yine açık hava filtresinin boğazı dar olduğundan hava yeterli gitmediği için motosiklet gaz kesiyor olabilir.Küçük cc motosikletlerde motorun vakumu zayıf olduğu için hortum uzatmalı filtre biraz sıkıntı yaratabiliyor.Bunların yanında karbüratör hava-benzin ayarını da bir kontrol ettir derim.Diğer küçük bir ihtimal motosiklet çok yattığından depoda pislik küf olabilir,eğer içindeki içinde benzin varsa bu benzin özelliğini yitirmiş olabilir içinde hafif su olabilir.Benim şimdilik aklıma gelenler bunlar.Anlattıklarına göre sorun genel olarak benzin-hava karışımda gibi görünüyor.
    cevap için teşekkürler. boru çok uzun değil aslında, ve neredeyse dümdüz. iç lastik kırılıp bükülebilir olduğundan içine süpürge borusu koydum. onun çapını bilirsiniz, dar geleceğini sanmıyorum çünkü motosikletin orjinal filtresinde hava çok daha fazla dolaşıyor.



    orjinal hava filtresini söktüğümde de havanın çok yol aldığını gördüm. sarı ile çizdiğim yolu takip ediyor. yeşil ile çizdiğim yerde de süngerimsi bir filtre var. kırmızı kısım alet çantası, içine bir buji anahtarı bir tornavida koymuşlar havanın girdiği ilk kısım ile karbüratöre bağlandığı kısım, süpürge hortumundan çok da büyük değil.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    şuanda çok yakmaz, daha hava ayarı yapılmadı çünkü. bu filtreye göre bir hava ayarı yapılırsa yakıt artacaktır ve performansta artacaktır

  5. #5
    PysLre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha R25-2015
    eğer motor gazı bırakınca stop ediyorsa devir az geliyordur biraz alttan yükselt stop etme gibi bi durum yaşamassın ama bu seferde vites araların kısalır. Ama açık hava filtresinde de devir önemlidir zaten yeri gelir 2 viteste boğulur motor 1e atarsın. Bi dene faydası olur. Ayar yaparkende fazla yükseltme devir saattinde çubuk nerde duruyorsa 1 kademe yada yarım kademe yükselt .Kendine göre

  6. #6
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Gözünü seveyim filtreyi düzgün bir yere koy. Bereket tanrısının babazulası gibi duruyor.

    Motorun sesi gayet güzel. Alt devirlerde cansızlık varsa yakıt karışımını birazcık zenginleştir. Ama rolanti aç, ama karbüratör iğnesini yukarı kaldır. Nasıl yaparsan artık.
    cenkito bunu beğendi.

  7. #7
    BlackCustom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2014
    Şehir
    Burdur-Ankara-Isparta
    Motosikleti
    Mct 250
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar. motosikletim 3,5 yıl kadar yattıktan sonra, yağını karbüratörünü değiştirip vizeye soktum. yaklaşık 12000km. hava filtresini hiç değiştirmemiştim. filtre hortumu çatlaktı, bantladım bir süre kullandım.

    http://i.hizliresim.com/KPVlr8.jpg

    motosikletle sabit bir gazla düz yolda giderken saliselik güç kayıpları oluyordu yani saliseli zincir gevşiyor gibi, atıyorum her 1000 sıkıştırma zamanında 50 kadarını patlatma yapmadan egzoz yapıyor gibiydi. filtreden olabilir diye açık hava filtresi alıp taktım. yakıtın artabileceği sesin toklaşabileceğini forumda okumuştum. kimisi de motoru boğar fazla hava diyordu.

    http://i.hizliresim.com/K61JJ9.jpg

    resimde gözüldüğü gibi evde sağdan soldan topladıklarımla taktım filtreyi. filtrenin ağzı karbüratöre dar gelince elektrikli süpürge borusundan biraz kesip, içine geçecek şekilde taktım, üzerinede iç lastikten bir parça kesip geçirdim, karbüratöre iç lastiği kelepçeledim.

    http://i.hizliresim.com/e7L66l.jpg

    bu da çıkan emektar hava filtresi. bunu sökünce motorda bir bagaj açıldı sanki açık hava filtresini takmadan önce biraz inceledim, sadece basit bir kağıt havayı süzüyor galiba. buna güvenemeyip, fazla hava motora iyi gelmez diye düşünerek hava filtresinin üzerinede bir kat bez geçirdim.

    http://www.youtube.com/watch?v=IZseR...ature=youtu.be

    videodan ses farkı anlaşılıyor mu bilmiyorum ama ses bariz bir şekilde toklaştı daha iyi oldu. güç artışı var mı yok mu tam anlayamadım, biraz artış var gibi ancak motorun sesinden ötürü psikolojik de olabilir. yani varsa dahi çok artış yok.

    benim size sormak istediğim şu;
    motosikletteki o anlık güç kayıpları 1000de 50lerden 10lara düştü ancak videodan da anlaşılıyordur motorda, gazı kapattıktan sonra bir düşünme anı var, 1 saniye kadar devir düşüp sonra rölantiye bağlıyor. bu motoru aldığım ilk yıllarda yoktu. sebebi subap ayarından olabilir mi? eski filtre tıkalıydı, hortumu çatlaktı hava kaçırıyordu, yeni filtrede fazla hava sağladığından mı oluyor yoksa?
    Benimde aklıma gelenler

    -Sübab ayarı ile alakalı olabilir
    -Hava ayarı yapmadıysan oda olabilir
    -Hava kaçağı olmadığından emin olmalısın

    Birde eklemek istediğim bir fikrim var yukarıdaki resimde gördüğüm süpürge borusu ile iç lastiği birleştirerek uzun bir kanal yapmışsın sanırım. Fakat şöyle bir durum var hava filtresindeki asıl amaç karbüratöre olan mesefa bu uzunluğu ne kadar kısa tutarsan hava filtresinden o kadar verim alırsın. Yani kısacası gazı verdiğin anda hava filtresi karbüratöre havayı ne kadar hızlı iletirse o kadar karlıdır. Saygılar
    solmyr bunu beğendi.
    Live to Ride - Ride to Live

  8. #8
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    motorda ısındıktan sonra durma sorunu kesinlikle yok, gazı bırakınca anlık olarak düşük rolanti oluyor, 1 saniye kadar. ben bu durumdan rahatsız değilim ama bir sorun göstergesi ise halledeyim diyorum.

    hava ayarı yapmadım, nasıl yapıldığını bilmiyorum? anlatırsanız yaparım. karbüratörden yediğim 70tl'lik kazıktan sonra mümkün mertebe motosiklet tamircisine vermemeye karar verdim motoru, anlatabilecek biri varsa memnun olurum.

    hortum uzunluğu kosunda da o kadar etki edeceğini düşünmüyorum, çünkü kendi filtresi labirent gibiymiş. benim taktığım boruda kıvrım yok, düz. zaten geçici yaptım memlekette doğru düzgün parçacı bulunmadığından uyduruk oldu ama hava kaçağı olmadığına eminim.

    hava filtresini takar takmaz bir video çekeyim diye filtre bereketli görünüyor şu an selenin altında ve yan kapaktan hiç görünmüyor zaten.

    şu an izmirdeyim, 48 - 50mm hava filtresi bakıp onu takayım direk bu 40mm olduğu için araya baru eklemiştim.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  9. #9
    BlackCustom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2014
    Şehir
    Burdur-Ankara-Isparta
    Motosikleti
    Mct 250
    Kanuni caracalım yok o yüzden gaz ayarının nerede olduğunu bilmiyorum ama tahminim karbüratörün altındadır düz tornavida girecek şekilde bi vida olması lazım oradan motor yutkunmayacak şekilde deneye deneye doğru ayarı tutdurursun. Büyük hava filtresine gelince bekle birazdan netten adresi bulup yolluyacağım sana.
    solmyr bunu beğendi.
    Live to Ride - Ride to Live

  10. #10
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Selamlar.
    Biraz hort oluyor ama yeni konu açmak istemedim, açık hava filtresini taktıktan sonra hava ayarı gerekiyor mu?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)