Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Paslanmış depoyu hayata döndürme !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Merhaba forum ahalisi. Dün gece bir arkadaşa konu hakkında yardımcı olduktan sonra TÜRKÇE çeviriyle forumda paylaşiyim dedim.

    Ecnebi amcamızın motosikleti:


    1- EVAPO RUST dediği pas temizleme sıvısı (http://www.evaporust.ca/images/ER_gallonjug.gif)
    2- 6 inç çelik zincir (iki adet)
    3- POR-15 denilen depo tamir takımı (adamlar her şeyi bu sıvı ile tamir ediyor. Görsellerden bknz)
    4- Arkadaşının kovasını çalmış. Yani bir adet kova
    5- Eski giysiler giyilmesinden bahsetmiş
    6- Scoth mavi bant (Deponun çizilmesini engellemek için, depoyu sarıp sarmalayacağımız herhangi bir bant)
    7- Eldiven
    8- Duş-banyo tıpası
    9- Jelatin.
    10- Huni (2 dolar vermiş kazık yemiş )
    11- Bidon
    12- Sineklik
    13- Saç kurutma makinesi (son işlem için gerekli)

    Paslı resimleri




    Deponun ağzını yüzünü güzelce kapatıyoruz




    Çizilmemesi için deponunda her yerini kaplıyoruz.


    Arkadaşın dediği evapo pas sökücüyü depoya boşaltıyoruz (ülkemizde alternatif ürünler bulunmaktadır)


    Bahsettiğimiz çelik zinciri deponun içine usulce bırakıyoruz. (Deponun ağzını kapattığımızda, depoyu sallayarak yapışan pasların sökülmesini sağlayacağız)


    Zinici depo içerisine attıktan sonra uzun bir süre sallayacağız ve yapışan pas parçacıkları kopucak.


    Arkadaş işe gitmiş gelmiş derken sanırım uzun bir süre öylece beklemiş depo. Geldikten sonra boşaltmaya karar veriyor.


    Pasları süzüp, içeriden çıkarmak için bez kullanmış. (Depodaki pas miktarını göstermek için)



    İşlem sonrası deponun içi.




    Por-15 denilen depo tamir kiti (türkiyede yok sanırım, yurt dışından temin etmek gerek. Belki muadili vardır)




    Bu kısmı tam olarak anlayamadım. Sanırım depo içerisine döküp bir süre sallayıp bekletmiş.




    DAha sonra bu sıvı ile depoyu doldurup sallamış bir süre.

    Sıvı sonrası sonuç.






    Deponun içerisinde pas olmadığından ve iyice temizlendiğinden emin olun diye belirtmiş arkadaş. Daha sonra saç kurutma makinası ile depo içerisini güzelce kurutmuş.


    Depo tamamen kuruduktan sonra son aşama için hazır olduğundan bahsediyor.



    Yavaş yavaş depo içerisinde gri sıvıyı gezdirerek (40 dakika kadar) bütün her yere nüfuz ettiğinden emin olarak çeviriyoruz. 1/4 oranı kadar kaldığından bahsetmiş. Gri boyanın olduğu kutu 1/4 kadar dolu diyor sanırım. Bu kısmıda tam olarak çözemedim... Depo içerisine fazla koymuyoruz galiba.


    Gri sıvı müdahalesi ardından 96 saat kurumaya bırakılması gerekiyormuş. Neyse, kuruma ardından şöyle bir sonuç çıkmış ortaya.





    Konuda por 15 ile 200den fazla depo kapladığını yazmış bir arkadaş. Demekki işe yarıyorki adamlar çatır çatır depo temizliyorlar
    Neyse,

    Arkadaşlar ingilizcemin yettiği kadarıyla çevirmeye çalıştım. Hatalarım olmuş olabilir. Eğer hatamı görürseniz lütfen düzeltelimki işine yarayacak kardeşlerim sağlıklı şekilde yararlansınlar.

    Bu konuyu resimli, ayrıntılı paylaşan kevin amcaya teşekkürler diyim. Thanks kevin brother

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=768604


    Google aramaları için;
    Paslı motosiklet deposu, pas temizleme, motosiklet deposu temizleme, paslı benzin deposu, paslı motosiklet deposu temizleme...
    CEM., babaduru, ogzcngdk ve 21 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Oguz beyden yararlı bir konu daha

    Teşekkürler emegine saglık
    tr_select bunu beğendi.

  3. #3
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oguz beyden yararlı bir konu daha

    Teşekkürler emegine saglık
    Taş attıkta elimizmi yoruldu kardeşim, ne demek. Umarım birilerinin işine yararda onlarca para dökmezler motorları için fırsatçılara. İyi kötü bir litreliğin veya 600CC motorun deposu 800-2000TL arası değişiyor. 100liraya halledilebilir bu malzemeler ile

  4. #4
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Ellerin dert görmesin.
    Teşekkürler.
    tr_select bunu beğendi.

  5. #5
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    bu sıvıları bulmak burda biraz zor ama en güzeli fosforik asitle dolduruyorsunuz 4-6 saat bekliyor sonra çalkalayayıp sodyum karbonat koyuyorsunuz 3-4 saatte öyle bekliyor pas kalmıyor.ilk günki gibi oluyor depo arkadaşın en son koydugu gri kaplama boya ama benzine dayanıklı bir boya ondan bulunursa daha da güzel olur.
    dockerengin ve tr_select bunu beğendiler.

  6. #6
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Ben hidroklorijk asit ve karbonat ile bu işi görmüştüm,
    Lakin amcamızın son yaptığı işlem anladığım kadarıyla galvaniz görevi görüyor ve deponun tekrardan hemen paslanmasını engelliyor olsa gerek,
    zira biz galvanizi de söktüğümüz için deponun sürekli dolu kalması gerekmekte ama görünüyorki yukardaki anlatımda süper bir şekilde eski haline döndürmüş depoyu,
    hoş benim temizleme maliyetim yaklaşık 30tl idi

    resimler..



    son hali

    dockerengin ve tr_select bunu beğendiler.

  7. #7
    TheCooL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    GT 250R / Ramzey QM 125
    Oğuz'a teşekkürü bir borç biliriz .Eline sağlık güzel ve faydalı konu..

    Hiç yoktan abi x liram var ne alim veya abi r6 mı cbr600 mü gibi abuk bi konu değil..
    tr_select bunu beğendi.

  8. #8
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Gerçekten on numara bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.
    tr_select bunu beğendi.

  9. #9
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Farklı yöntemler ile depo temizliği mümkün fakat por-15 setin içerisindeki gri boya tarzı şey müthiş bir icat. Deponun tekrar pas yapmasını önleyeceğini düşünüyorum... Zaten yabancı sitelerden araştırdığımda avrupada en fazla kullanılan kit buymuş. Genel olarak herkes memnun...


    3 şişe sıvının olduğu depo tamir ve temizleme setini e-bay veya bir çok sitede bulabilirsiniz.
    POR-15 ismiyle veya "Fuel Tank Repair Kit"

    Diğer pas temizleme bidonunu "evapo rust" ismiyle yine aynı şekilde yabancı sitelerden sipariş verebilirsiniz.
    Türkiyede ise "pas sökücü" adı altında 5-10lt bidonlarda satılan bir çok muadil var fakat por-15 ne yazıkki ülkemizde satılmıyor.

    Por-15'e alternatif şöyle bir ürün var ve oda ülkemizde satılmıyor.
    http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-F...9e4a01&vxp=mtr

    Dileyen yurt dışından getittirir, dileyen muadil ürünleri tercih edebilir. Benden bu kadar dostlar
    ozgurakman bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Çok çok faydalı konu teşekkürler por-15 alabilirsem deneyip burada haber veririm.

    Bu arada yapan arkadaşlar hidro klorik asit ve fosforik asitle nasıl ve ne oranda yapıldığını söyleme şansınız olur mu? Fosforik asit sanırım tuz ruhu değil mi? Bende nitrik asitle yapıyorum ancak 4 kere yaptım hala devam ediyor paslar. Ki her çıkan su simsiyah hala.

    Birde bu sodyum karbonat bildiğimiz kabartma tozu değil mi ? Suyla ne oranda karıştırdınız? Ve su sıcak mıydı soğık muydu ?

    Konuyu açan tr_select e tekrar teşekkür ediyorum

  11. #11
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    cıdden super bır paylasım olmus en azından basımıza gelırse tekrar acıp ınceleyebılecegımız bır konu tesekkurler
    tr_select bunu beğendi.

  12. #12
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı Estargeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok çok faydalı konu teşekkürler por-15 alabilirsem deneyip burada haber veririm.

    Bu arada yapan arkadaşlar hidro klorik asit ve fosforik asitle nasıl ve ne oranda yapıldığını söyleme şansınız olur mu? Fosforik asit sanırım tuz ruhu değil mi? Bende nitrik asitle yapıyorum ancak 4 kere yaptım hala devam ediyor paslar. Ki her çıkan su simsiyah hala.

    Birde bu sodyum karbonat bildiğimiz kabartma tozu değil mi ? Suyla ne oranda karıştırdınız? Ve su sıcak mıydı soğık muydu ?

    Konuyu açan tr_select e tekrar teşekkür ediyorum
    Kevin dayı ılık sudan bahsetmiş. Yanılmıyorsam tuz oranından filanda bahsediyor ama ingilizcem o kadar yeterli olamadı ne yazıkki.
    İngilizcesi iyi olan arkadaşlar şu metni çevirebilirmi acaba ?

    "So the whole time I was all cocky, thinking the EVAPO RUST took care of everything. I mean I flushed EVERY particle
    out of the tank with water after the EVAPO RUST... or so I thought.
    I mixed the Marine Clean with 1:1 with hot water (not boiling, but hot) and shook for 20 minutes. Eventually the ductape
    on the petcock gave out, because as the instructions stated, to activate the marine clean the water must be warm, not hot
    or the duct tape stickiness might come off... and it did. But the petcock hole was so small that I barely lost any liquid.
    Once I started losing liquid, this crap came"

  13. #13
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Eline koluna saglik. bir cok kisinin faydalanacak ve size tesekkur edecektir.
    tr_select bunu beğendi.

  14. #14
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Teşekkür ederiz paylaşım için,

    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kevin dayı ılık sudan bahsetmiş. Yanılmıyorsam tuz oranından filanda bahsediyor ama ingilizcem o kadar yeterli olamadı ne yazıkki.
    İngilizcesi iyi olan arkadaşlar şu metni çevirebilirmi acaba ?

    "So the whole time I was all cocky, thinking the EVAPO RUST took care of everything. I mean I flushed EVERY particle
    out of the tank with water after the EVAPO RUST... or so I thought.
    I mixed the Marine Clean with 1:1 with hot water (not boiling, but hot) and shook for 20 minutes. Eventually the ductape
    on the petcock gave out, because as the instructions stated, to activate the marine clean the water must be warm, not hot
    or the duct tape stickiness might come off... and it did. But the petcock hole was so small that I barely lost any liquid.
    Once I started losing liquid, this crap came"

    "Çok bilmişlik tasladığım zamanlarda EVAPO RUST ın herşeyi halledeceğini düşünüyordum. Yani EVAPO RUST sonrasında tankın dışındaki TÜM parçaları suyla parlattım...yada ben öyle düşünüyordum.
    Marine Clean ile sıcak suyu(kaynayan değil ama sıcak) 1e1 oranında karıştırdım ve 20 dakika çalkaladım. Nihayet tahliye vansındaki selo bant dışarı çıktı, çünkü kullanım kitapçığının da belirttiği gibi, Marine Clean'i etkinleştirmek için suyun ılık olması gerekiyor, sıcak değil aksi taktirde selo bantın yapışkanlığı gidebilir... ki öyle olmadı. Fakat tahliye vanası çok küçük olduğu için zar zor biraz sıvı çıkartabildim. Sıvı akışı(tahliyesi) başlayınca bu pislik çıktı"

    Çok içime sinen bir çeviri olmadı. Umarım yanlış yönlendirmemişimdir.

    Sanırım burada kastettiği şey önceleri sadece EVAPO RUST ile tankın içini temizleyince herşeyin tamam olduğunu sandığı ve galiba tankın içini kaplayan gri sıvıdan pek haberdar olmadığı yada ona gerek olmadığını düşündüğü.
    tr_select bunu beğendi.

  15. #15
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Konuyu gorunce, pasi cozmesi dert degil, ondan sonra icini kaplamasi asil dert diye dusunmustum ki amcamlar onun da cozumunu bulmuslar, Kevin amcaya da sana da sagol haci. Guzel konu, eski motorlarla ugrasanlar icin birebir. Eski dedim ama benim 2006 gv 250 nin de deposunda yavastan lekeler gozukmeye baslamisti satarken. Sonra aldigim yine 2006 er6 nin deposu ise piril pirildi, marka farki burda da ortaya cikiyor demek ki.
    tr_select bunu beğendi.

  16. #16
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Konu değerli ve faydalı...Teşekkürler Oğuz kardeş...
    tr_select bunu beğendi.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Çok yararlı,kaliteli ve güzel paylaşım. Elinize,emeğinize sağlık.
    tr_select bunu beğendi.

  18. #18
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Por-15 getirtip satsak iyi para kazabiliriz. Ahanda ekmek kapısı açıldı sayende Eline koluna parmaklarına beynine gözüne sağlık
    tr_select bunu beğendi.

  19. #19
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Bir arkadaşın ZZR600 emektarının deposunda deneme yapmak için sipariş verdik. Hadi hayırlısı bakalım. Gelişmeleri yazarım buraya.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

    Edit: Yeni bir yöntem paylaşiyim sizlere...

    1 litre gaz yagi
    1.5 litre benzin

    Yaklaşik 1/2 kg ince çakıl taşları. 4-5mm büyüklüğünde olucak. İnce, ufak taş atmayın sakın !
    Deponun tahliye vanası vs her yerini güzelce kapatıyorsunuz ve daha sonra 1 saat kadar çalkalıyorsunuz. Bazıları depoyu matkap benzeri şeylere monte ederek çeviriyor (biz böyle bir şey yapmıştık)

    Ardından depoyu boşaltıyoruz, su ile yıkıyoruz... Kompresör yardımıyla iyice içini kurutuyoruz ve monte ediyoruz.
    Mişşın compleyt

  20. #20
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Şimdi aklıma geldi. Bi alaman sitesinden sipariş vermiştik. (site ismi aklımda değil)
    99 600F - 95 zzr600 için yaptık bu denemeyi. Şuan için bir sorun yok, pas oluşmadıda.

    Test ederek işe yaradığını söyleyebiliriz. Pas sorunu arkadaşlar gönül rahatlığı ile deneyebilirler.

    Sonuç yazmadığım için kusura bakmayın. Yeni geldi aklıma


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)