Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Üst Kapak Yardım !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Arkadaşlar Merhaba,

    Mondial drift mh 125 model motosikletin finaller bitmesi sebebşyle söyle sağını solunu sıkayım ve sileyim diye elime aldım elimde kaldı

    Motor bloğunun her tarafında yağ vardı, 250 km önce 4000 bakımı yapıldı, sonra baktımki resimdeki kırmızı yuvarlaklarla gösterilen üst vidaların olduğu yerde çok fazla yağ var. Elime 10 numara yıldız anahtar alıp vidaları yokladım elle dönecek kadar gevşemişler, muhtemelen yağ bu vidaların altndan geliyor diyerek bu vidaların hepsini sıktım. Sonra karbüratörün motora giren bağlantısınında vidaları gevşekti onlarıda sıktım. Daha sonra motoru çalıştırınca ilk çalışmada motor birden 4-5 bin devirlere kadar çıkıyor yaklaşık 30 saniye kaldıktan sonra stop ediyor. Marşa basıncada bir daha çalışmıyor. 5 dakika bekleyince yine aynı şekilde çalışıp bağırıp stop ediyor. Anca elime alıp koşarak vurdurunca çalışıyor. ve düşük devirlerde kendiliğinden stop ediyor. Gazı bırakmazsan stop etmiyor ama. Son olarak egzostda çok fazla benzin kokusu olmaya başladı. Benim oynadığım 10 numara vidalar neyin vidasıydı acabada motoru bozdular. Yada ne alakası vardı o vidaların motorla anlamadım. Ben onları üst kapak vidası sanmıştım. Değiller mi ? Meseleden anlayan arkadaşlar bir el atsın lütfen.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    Ben de arabanın karbüratörünü gevşemiş diye sıktım rolanti yükseldi gaz takılı kaldı vs..
    Karbüratörden olabilir
    Silindir kapağını sıkınca subap ayarı yapmak gerekir

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    4bin kmlik motorun üst kapak vidaları neden gevşek olsun...subap ayarına baktılarmı bakımda...civataları sıkmadan önce çalıştırıp baktınmı normalmi çalışıyordu... civatalarla motorun çalışmasını bozacak bi durum yok..

  4. #4
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de arabanın karbüratörünü gevşemiş diye sıktım rolanti yükseldi gaz takılı kaldı vs..
    Karbüratörden olabilir
    Silindir kapağını sıkınca subap ayarı yapmak gerekir
    Karbüratörün zaten anasını ağlattım

    Yani o yukarıdaki vidalar sadece kapağı oraya sabitleme yaramıyor içeriden başka naneleri de tutuyor mu diyorsunuz ?

  5. #5
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Subaplara selam söyledinmi

  6. #6
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4bin kmlik motorun üst kapak vidaları neden gevşek olsun...subap ayarına baktılarmı bakımda...civataları sıkmadan önce çalıştırıp baktınmı normalmi çalışıyordu... civatalarla motorun çalışmasını bozacak bi durum yok..
    2000 bakımını yaptırırken yanıma gelen yaşlı bir amca ben 2 yıl kullandım çok iyi motor falan filan derken ama dedi iyi bir ustaya subap ayarı yaptırtman lazım dedi. ( dede'de cbr 250 vardı bu arada ) beni bir ustaya götürdü orada 2000 bakımının yanında subap ayarı yapılmıştı ama motor bloğunun yağlanması 4000 bakımından sonra oldu. Dediğim gibi vidalar elle oynayınca dönebilecek kadar gevşemiş ve altından yağ kaçırıyorlardı. Civataları sıkmadan önce canavar gibiydi. Sınava gittim geldim bugün.

  7. #7
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı yqavuzhyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000 bakımını yaptırırken yanıma gelen yaşlı bir amca ben 2 yıl kullandım çok iyi motor falan filan derken ama dedi iyi bir ustaya subap ayarı yaptırtman lazım dedi. ( dede'de cbr 250 vardı bu arada ) beni bir ustaya götürdü orada 2000 bakımının yanında subap ayarı yapılmıştı ama motor bloğunun yağlanması 4000 bakımından sonra oldu. Dediğim gibi vidalar elle oynayınca dönebilecek kadar gevşemiş ve altından yağ kaçırıyorlardı. Civataları sıkmadan önce canavar gibiydi. Sınava gittim geldim bugün.
    hiç uğraşma ustaya götür ama farklı bir yere o nasıl yermiş öyle gevşek gevşek bırakmış civataları.

  8. #8
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    Alıntı yqavuzhyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörün zaten anasını ağlattım

    Yani o yukarıdaki vidalar sadece kapağı oraya sabitleme yaramıyor içeriden başka naneleri de tutuyor mu diyorsunuz ?
    Yani karbüratör hassas bir konu Ankara da karbüratörcü Necdet usta var oraya götürdüm fazla sıkmışsın kelebekler takılı kalıyor dedi 70 tl bayıldık temiZliği diyaframı kelebeği falan değişti o yüzden karbüratöre Artık elimi atmıyorum

  9. #9
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subaplara selam söyledinmi
    Olm Gonyalıı, her konuya girip böyle şeyler yazıyon, genelde gülüyom ama bu sefer güldürmedi ? Sıkıntı ne onu söyle sen ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------

    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç uğraşma ustaya götür ama farklı bir yere o nasıl yermiş öyle gevşek gevşek bırakmış civataları.
    Ustayla kaldığım yer arası 500 metre bile değil. Benim amacım bu sıkıntıya ne sebep oldu onu öğrenmek. Yoksa kulağından tutup yokuş aşağı götürürdüm motoru.

    Ufukk,
    gözünü seveyim abi ben üst kapak diyon, sen kelebek karbüratör diyon

  10. #10
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Hiç bi fikrim yok bende bi ara açmıştım orda ne var ne yok Vidalar uzunlu kısalı bazıları subapları görünce hemen geri topladım sorun olmadı vidalar sıkıydı bende o şekil sıktım

    Vidalarda hiç yağ izi bile olamaması lazım gevşekse belki terleme yapar ince ayar işler motorcuya git

  11. #11
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç bi fikrim yok bende bi ara açmıştım orda ne var ne yok Vidalar uzunlu kısalı bazıları subapları görünce hemen geri topladım sorun olmadı vidalar sıkıydı bende o şekil sıktım

    Vidalarda hiç yağ izi bile olamaması lazım gevşekse belki terleme yapar ince ayar işler motorcuya git
    Yani sen üst kapağı söktün topladın sıkıntı olmadı ben gevşek vidaları sıkınca mı bozuldu bu motor ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

    Haydi gençler bir el atın, ön bilgimiz olsun. Bu vidalar ne işe yarar. Ustaya götürsek motor yemiş bu 250 lira dese hadi oradan diyebılmek için bilgiye ihtiyacımız var.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)