Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CG conta değişimi sonrası düzensiz çalışma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Silindir üst kapağından az miktarda yağ sızdırıyordu. ( bırak sızdırsın, kaşıntı işte ) Sonra ben bunu yaparım dedim. Açtım yeni contayı taktım bastım marşa çalıştı. Fakat anormal durumda çalışıyor ve siyah duman atıyor. Rolanti yok. Tekrar açtım yağ sekmanlarını kontrol ettim birleşimlerini ayarladım taktım yine aynı. Fakat silindiri çıkartınca piyanoları çeviren agzantriğin konumu değişti sanırım. Bende pistonu en üst noktaya getirip silindiri taktım. Burada hata yapmış olabilirmiyim acaba. Onun harıcinde herşeyi düzgün yaptım.
    Şimdi anormallik nerede ki duman atıyor ve düzensiz çalışıyor. Konu hakkında nokta atışı yapabilecek tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum. Yanlış anlaşılmasın ama bilmeyen yorum yapmazsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Haydaaa yokmu bilen yaw

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    dediğin gibi motorun zmanlamasını değiştirmiş olabilirsin.piyonları oynatan mili tam çıkardığın gibimi taktın...sağ ve solda çizik üst ortada delik olur.piston üst ölü noktada milde dediğim gibi delik üste sağ ve sol çiziklerde tam düz bi şekilde toplamalısın.

  4. #4
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğin gibi motorun zmanlamasını değiştirmiş olabilirsin.piyonları oynatan mili tam çıkardığın gibimi taktın...sağ ve solda çizik üst ortada delik olur.piston üst ölü noktada milde dediğim gibi delik üste sağ ve sol çiziklerde tam düz bi şekilde toplamalısın.
    Egzantrik milinden bahsediyorsun sanırım. O mili çıkartmadım. Sadece piyanoları çıkarttım aynı şekilde taktım. Motor çalışıyor fakat müthiş bir patırtı var. Yağ göstergesinin iç kısmı dahi beyaz oluyor. Yani dumanı içe çekiyor. Tahminim 1-2-3-4 konumu Emme sıkıştırma ateşleme egsoz sıralamasında anormallik var.

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzantrik milinden bahsediyorsun sanırım. O mili çıkartmadım. Sadece piyanoları çıkarttım aynı şekilde taktım. Motor çalışıyor fakat müthiş bir patırtı var. Yağ göstergesinin iç kısmı dahi beyaz oluyor. Yani dumanı içe çekiyor. Tahminim 1-2-3-4 konumu Emme sıkıştırma ateşleme egsoz sıralamasında anormallik var.
    egzantirik zinciri ile mile hiç dokunmadıysan böyle bişe yapmaması lazım...bilen arkadaşlar yardım edecektir.

  6. #6
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzantirik zinciri ile mile hiç dokunmadıysan böyle bişe yapmaması lazım...bilen arkadaşlar yardım edecektir.
    Eyvallah sağolasın

  7. #7
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    eski silindir contası atıyorum 1mm olsun...
    siz yeni conta taktığınız için eskisinden biraz daha kalındır conta... atıyorum oda 1.2 mm olsun...
    yeni conta oldugu için bu sefer silindir üst kapak 0.2mm yukarda kaldı ve subap ayarların değişti...
    biraz kullanın ve üst kapağı açıp saplamaları tekrar sıkıp, yeniden subap ayarı yapın...
    bende racer200 ün motorunu çok açıp kapattım... 1 sene içinde belkide 4-5 defa conta değiştirmiştim...

    unutmadan taktıgınız contada yağ kanalına denk gelen bir kısım vardı orayı dikkate aldınız değil mi?
    serkanADH13 bunu beğendi.

  8. #8
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski silindir contası atıyorum 1mm olsun...
    siz yeni conta taktığınız için eskisinden biraz daha kalındır conta... atıyorum oda 1.2 mm olsun...
    yeni conta oldugu için bu sefer silindir üst kapak 0.2mm yukarda kaldı ve subap ayarların değişti...
    biraz kullanın ve üst kapağı açıp saplamaları tekrar sıkıp, yeniden subap ayarı yapın...
    bende racer200 ün motorunu çok açıp kapattım... 1 sene içinde belkide 4-5 defa conta değiştirmiştim...

    unutmadan taktıgınız contada yağ kanalına denk gelen bir kısım vardı orayı dikkate aldınız değil mi?
    Yeni contaya göre ayar yaptım öyle topladım. Kanal derken! üst contadamı var kanal altmı

  9. #9
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni contaya göre ayar yaptım öyle topladım. Kanal derken! üst contadamı var kanal altmı
    bir müddet kullandıktan sonra vidaları genede birazcık sıkıp ayarınatekrar bakmak lazım...
    kanal yeri blok ile silindir arasında vardı...
    silindir ile silindir üst kapak arasında değildi... yanlış yeri düşünmüşüm...

  10. #10
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Yarın tekrardan sökücem herşeyi bakalım sonuç ne olacak

  11. #11
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    usta silindir kapağı hassas bir konudur blok alüminyum olduğu için kapağı sökerken motorun soğuk olması gerekir
    külbütör kapağını söküp pistonu en üst seviyeye getirip kam milinin konumunu işaretleseydin daha rahat toparlardın
    silindir kapağınında montajı hassatır tork anahtarı ile karşılıklı tork değerine göre sıkmalısın
    en son subap ayarı fabrika değerlerine göre piston üst noktada iken eksoz ve emme, subap - külbütör boşluğunu sentil ile ayarlamalısın

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski silindir contası atıyorum 1mm olsun...
    siz yeni conta taktığınız için eskisinden biraz daha kalındır conta... atıyorum oda 1.2 mm olsun...
    yeni conta oldugu için bu sefer silindir üst kapak 0.2mm yukarda kaldı ve subap ayarların değişti...
    biraz kullanın ve üst kapağı açıp saplamaları tekrar sıkıp, yeniden subap ayarı yapın...
    bende racer200 ün motorunu çok açıp kapattım... 1 sene içinde belkide 4-5 defa conta değiştirmiştim...

    unutmadan taktıgınız contada yağ kanalına denk gelen bir kısım vardı orayı dikkate aldınız değil mi?
    İşte beklenen cevap gelmiş,
    Başka söze gerek yok zaten,
    Bende olsan böyle yapardım,,,

    Aaa Yarın Deneyeyim Bari
    ferhatkars bunu beğendi.

  13. #13
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Sorun çözüldü. Üst kapak sökülünce kapakçıya götürdüm. Sübapların tam kapanmadığını bu yüzden verimli çalışamayacağını söyledi. İki sübapta temizlenip alıştırıldı ve yeni yatak yapıldı sübaplar için, conta yeride taşlandı. Taşlamanında etkisiyle şuanki performans müthiş.
    Buna istinaden komple rektefiye yaptım açmışken.
    Silindir zımpara honlama
    Piston komple sekman değişimi + yağ sekmanı altına çelik yay takviyesi
    Üst kapak taşlama
    Emme ve egzoz manifoltlarının komple temizliği.
    Sübap temizliği ve alıştırılması
    Yeni TYPER buji
    38 mm KEIHIN karbüratör takıldı
    Yaza hazır yani

  14. #14
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun çözüldü. Üst kapak sökülünce kapakçıya götürdüm. Sübapların tam kapanmadığını bu yüzden verimli çalışamayacağını söyledi. İki sübapta temizlenip alıştırıldı ve yeni yatak yapıldı sübaplar için, conta yeride taşlandı. Taşlamanında etkisiyle şuanki performans müthiş.
    Buna istinaden komple rektefiye yaptım açmışken.
    Silindir zımpara honlama
    Piston komple sekman değişimi + yağ sekmanı altına çelik yay takviyesi
    Üst kapak taşlama
    Emme ve egzoz manifoltlarının komple temizliği.
    Sübap temizliği ve alıştırılması
    Yeni TYPER buji
    38 mm KEIHIN karbüratör takıldı
    Yaza hazır yani
    sorunun çözülmesine sevindim abi ama karburatörü niye büyüttün zaten yakıtdan dolayı sıkıntılıydın yine fazla yakmasın


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)