Honda Shadow Şaft Yağı Sorunu
-
Selamlar,
Zamanında motorun şaft yağı değişiminde, yağ haznesini taşana doldurdum.
Geçtiğimiz mart ayından bu yana kullanıyorum ve bu şekilde 19.000 km den fazla yol yaptım.
En son kar yağdığı zaman çıktığımda ise motor yağının doldurulduğu haznede ve şaft yağının doldurulduğu yerde yağlanma söz konusu oldu.
Yani yağ kontrol çubuğunun etrafı terleme gibi bir şey yaptı.
Onu çok sorun etmedim. Terleme yapması normaldir diye düşünüyorum.
Ancak eklediğim fotoğrafta 1 numarayla işaretlediğim yerdeki yağ kaçağına bir anlam veremedim.
Yağ dolumunun yapıldığı yer 2 numarayla işaretlediğim yer, yağın kaçtığı yer ise 1 numaralı yer.
Şu anda yağ kaçırma gibi bir problem yok.
1 numaralı yeri elimle açmaya çalıştım ama açamadım
O 1 numaralı yer nedir, neden oradan yağ sızıntısı olur, bilenler bilgi verirse sevinirim.
Teşekkürler.
Motosikletli Kaplumbağa...
Reklamlar
-
teker yakarken öyle demiyodun ama
malesef şaftlı motor kullanamadık daha
taşana kadar derken motor dik konumda ikenmi taşana kadar yoksa motoru baya yatırıptamı doldurdun eğer çok doldurduysan basınçtan yağı kaçıracak yer aıyor olabilir.
-
canerol adlı üyeden alıntı
teker yakarken öyle demiyodun ama
malesef şaftlı motor kullanamadık daha
taşana kadar derken motor dik konumda ikenmi taşana kadar yoksa motoru baya yatırıptamı doldurdun eğer çok doldurduysan basınçtan yağı kaçıracak yer aıyor olabilir.
Aha! Sen nerede gördün onu
O sadece arkadaşlar arasında yapılan küçük bir apaçilik çalışmasıydı. Rezil edecen beni
Yan sehpada taşana kadar doldurdum.
Biraz önce tekrar doldurayım dedim eksilme olup olmadığını görmek için.
Eklemeye çalıştığım yağın neredeyse tamamı boşa gitti.
Çok az bişey yağ atıp bırakmış.
Ama neden yaptı acaba...
-
yağı fazla doldurduğunuz için içeride basınç yapmış ve diferansiyelin üst kepinden fazlasını atmış, yağ değişiminden sonra yaşanılabilecek bir durum
fazla yağ ısınmaya sebep olur buhar basıncı yapar veya içinde ayna mahruti dişlisi olduğu için yağa çarparak üst kepten attırmış olabilir
-
ufukk adlı üyeden alıntı
yağı fazla doldurduğunuz için içeride basınç yapmış ve diferansiyelin üst kepinden fazlasını atmış, yağ değişiminden sonra yaşanılabilecek bir durum
fazla yağ ısınmaya sebep olur buhar basıncı yapar veya içinde ayna mahruti dişlisi olduğu için yağa çarparak üst kepten attırmış olabilir
Tamam kabul ama neden Mart ayından beri yapmadı da şimdi yaptı?
Onu anlayamıyorum...
-
belki de mart ayından bu yana fazla uzun yol yapmamış ve ısınmasına neden olacak bir durum olmamıştır
üst kep saat 3 yönünde açılıyormuş saat 3 konumuna getirip kendinize doğru çekin belki keçe conta gibi sızdırmazlık elemanı olabilir
veya açık kalmıştır biraz kurcalamak lazım
-
ufukk adlı üyeden alıntı
belki de mart ayından bu yana fazla uzun yol yapmamış ve ısınmasına neden olacak bir durum olmamıştır
üst kep saat 3 yönünde açılıyormuş saat 3 konumuna getirip kendinize doğru çekin belki keçe conta gibi sızdırmazlık elemanı olabilir
veya açık kalmıştır biraz kurcalamak lazım
Fazlaca uzun yol yaptım, iki kere güneye gittim ama olmamıştı böyle bir şey.
Neyse bu kep açma bilgisi oldukça işime yarayacak gibi.
Teşekkür ederim
-
-
içerdeki olası köpüklenmenin,yağ fazlasının ,dışarı atılabilmesi için havalandırma diye tabir edebileceğimiz bir kısım..çek valf gibi mantığı var..içeri bişey almaz,olağan üstü durumlarda içerdekinin (hava,yağ v.s) dışarı çıkmasına izin verir..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)