Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Shadow Şaft Yağı Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Selamlar,

    Zamanında motorun şaft yağı değişiminde, yağ haznesini taşana doldurdum.
    Geçtiğimiz mart ayından bu yana kullanıyorum ve bu şekilde 19.000 km den fazla yol yaptım.
    En son kar yağdığı zaman çıktığımda ise motor yağının doldurulduğu haznede ve şaft yağının doldurulduğu yerde yağlanma söz konusu oldu.
    Yani yağ kontrol çubuğunun etrafı terleme gibi bir şey yaptı.
    Onu çok sorun etmedim. Terleme yapması normaldir diye düşünüyorum.

    Ancak eklediğim fotoğrafta 1 numarayla işaretlediğim yerdeki yağ kaçağına bir anlam veremedim.
    Yağ dolumunun yapıldığı yer 2 numarayla işaretlediğim yer, yağın kaçtığı yer ise 1 numaralı yer.
    Şu anda yağ kaçırma gibi bir problem yok.
    1 numaralı yeri elimle açmaya çalıştım ama açamadım

    O 1 numaralı yer nedir, neden oradan yağ sızıntısı olur, bilenler bilgi verirse sevinirim.



    Teşekkürler.
    Motosikletli Kaplumbağa...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    teker yakarken öyle demiyodun ama
    malesef şaftlı motor kullanamadık daha
    taşana kadar derken motor dik konumda ikenmi taşana kadar yoksa motoru baya yatırıptamı doldurdun eğer çok doldurduysan basınçtan yağı kaçıracak yer aıyor olabilir.

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teker yakarken öyle demiyodun ama
    malesef şaftlı motor kullanamadık daha
    taşana kadar derken motor dik konumda ikenmi taşana kadar yoksa motoru baya yatırıptamı doldurdun eğer çok doldurduysan basınçtan yağı kaçıracak yer aıyor olabilir.

    Aha! Sen nerede gördün onu
    O sadece arkadaşlar arasında yapılan küçük bir apaçilik çalışmasıydı. Rezil edecen beni

    Yan sehpada taşana kadar doldurdum.
    Biraz önce tekrar doldurayım dedim eksilme olup olmadığını görmek için.
    Eklemeye çalıştığım yağın neredeyse tamamı boşa gitti.
    Çok az bişey yağ atıp bırakmış.
    Ama neden yaptı acaba...

  4. #4
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    yağı fazla doldurduğunuz için içeride basınç yapmış ve diferansiyelin üst kepinden fazlasını atmış, yağ değişiminden sonra yaşanılabilecek bir durum
    fazla yağ ısınmaya sebep olur buhar basıncı yapar veya içinde ayna mahruti dişlisi olduğu için yağa çarparak üst kepten attırmış olabilir

  5. #5
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağı fazla doldurduğunuz için içeride basınç yapmış ve diferansiyelin üst kepinden fazlasını atmış, yağ değişiminden sonra yaşanılabilecek bir durum
    fazla yağ ısınmaya sebep olur buhar basıncı yapar veya içinde ayna mahruti dişlisi olduğu için yağa çarparak üst kepten attırmış olabilir
    Tamam kabul ama neden Mart ayından beri yapmadı da şimdi yaptı?
    Onu anlayamıyorum...

  6. #6
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    belki de mart ayından bu yana fazla uzun yol yapmamış ve ısınmasına neden olacak bir durum olmamıştır
    üst kep saat 3 yönünde açılıyormuş saat 3 konumuna getirip kendinize doğru çekin belki keçe conta gibi sızdırmazlık elemanı olabilir
    veya açık kalmıştır biraz kurcalamak lazım

  7. #7
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki de mart ayından bu yana fazla uzun yol yapmamış ve ısınmasına neden olacak bir durum olmamıştır
    üst kep saat 3 yönünde açılıyormuş saat 3 konumuna getirip kendinize doğru çekin belki keçe conta gibi sızdırmazlık elemanı olabilir
    veya açık kalmıştır biraz kurcalamak lazım
    Fazlaca uzun yol yaptım, iki kere güneye gittim ama olmamıştı böyle bir şey.
    Neyse bu kep açma bilgisi oldukça işime yarayacak gibi.
    Teşekkür ederim

  8. #8
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    MotorKafa bunu beğendi.

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    içerdeki olası köpüklenmenin,yağ fazlasının ,dışarı atılabilmesi için havalandırma diye tabir edebileceğimiz bir kısım..çek valf gibi mantığı var..içeri bişey almaz,olağan üstü durumlarda içerdekinin (hava,yağ v.s) dışarı çıkmasına izin verir..
    MotorKafa bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)