mobiletin yokuşları iyi çıkabilmesi için yapılabilecekler...
-
arkadaşlar bir mobiletin (elektronik veya değil-50 cc) yokuşa iyi sarabilmesi için neler yapılabilir,olmazsa olmazlar nelerdir?
öncelikle ön dişli (kasnak dişlisi) küçültülmeli ve arka dişli büyültülmelidir,bunlar kesin.zaten motoru yeni alınca üstünde ön dişli 11 arka dişli 56 diş olarak geliyor.parçacılarda da ön için 11 den küçük,arka için 56 dişten büyüğü yok(ya da benim yaşadığım yerde yok).acaba şu özürlülerin (lütfen yanlış anlaşılmasın başka tarif yolu bulamadım) kullandığı,neredeyse arka tekerlek büyüklüğünde olan arka dişliden mi kullansak,başka yol göremiyorum.eğer yokuşa sarma (her diklikte yokuş ,hatta iki kişi) konusunda bildikleriniz-önerileriniz varsa buraya yazabilirmiyiz,neler yapabiliriz ?..
Reklamlar
-
Sen en iyisi bir scootera terfi et !
-
mobiletin yokuşlarda performansı hiçbir zaman vitesli bir motor kadar olamaz.
çekiş güçü dişli ile alakalı tabi ki ançak bençe asıl olay variatörün iyi ayarlanması, ateşlemede bir sorun olmamasıdır.o bahsettiğiniz dişliler hızı çok düşürür ve motoru çok yüksek devirde çalıştırıp çabuk yorar.
konya mt üyeleri bilir.ben mobiletimle inçe kayış ve arkada 38lik dişli varken çok dik rampaları çıktım.2 kişi nasıl olurdu bilemem.motorum platin ateşlemeli idi ve debriyajımın oynar yanağından birkaç milim tornada alınmıştı.
50lik silindir ile bende çekiş problemi yaşadım.70lik silindirler var piyasada
fiyatları 60 -100ytl arası onların çekişi orjinal silindire göre daha yüksek.
yüke daha iyi dayanan çift segmanlı olanlar.ançak onların da problemi orjinale oranla daha çabuk ısınmaları.tek segmanlıların çekişi diğerine oranla daha düşük fakat daha yüksek devir çevirebiliyorlar ve erken ısınma problemi de yok .
-
İyi yokuş çıkmak istiyorsan 50 cc yi çıkarıp 100 cc takmalısın, yada motordan inip yürüyerek çokabilirsin. Arka dişliyi dahada büyütebilirsin. vs...
-
hem gaz ver hemde pedal çevir...
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
-
exos degistir anında cekis artar.
-
kirpi48 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bir mobiletin (elektronik veya değil-50 cc) yokuşa iyi sarabilmesi için neler yapılabilir,olmazsa olmazlar nelerdir?
öncelikle ön dişli (kasnak dişlisi) küçültülmeli ve arka dişli büyültülmelidir,bunlar kesin.zaten motoru yeni alınca üstünde ön dişli 11 arka dişli 56 diş olarak geliyor.parçacılarda da ön için 11 den küçük,arka için 56 dişten büyüğü yok(ya da benim yaşadığım yerde yok).acaba şu özürlülerin (lütfen yanlış anlaşılmasın başka tarif yolu bulamadım) kullandığı,neredeyse arka tekerlek büyüklüğünde olan arka dişliden mi kullansak,başka yol göremiyorum.eğer yokuşa sarma (her diklikte yokuş ,hatta iki kişi) konusunda bildikleriniz-önerileriniz varsa buraya yazabilirmiyiz,neler yapabiliriz ?..
dostum benim bildiğim bir mobilet tek kişi ile gayet rahat bir şekilde yokuş çıkar.. bence dişlilerle falan oynama.. yüksek devirle ez yol motorun ömrünü yersin.. orjinal dişlileri yeterli.. bende az mobilet kullanmadım.. tecrübe konuşuyo abi..
egzozu açmakta iibir çözüm.. ama abartı şekilde deil.. motoru rahatlatacak şekilde..
-
normal yokuşlarda problem yok da,hafiften dikleştimi sormayın gitsin.kilometrelerce pedal çevirdiğimi bilirim(yani pedal çevir ,hafif kaptır,durduğu yerde bi daha çevir bi daha bi daha...).bıktım bu mobiletten ama vazgeçmek de kolay olmuyor.dediğiniz doğru egzost direkt etkili güç için.mesela karbüratör veya debriyajla ilgili bişeyler yapılabilir mi?
-
hocam madem öyle sana full modifiye önerebilirim.. 47cc silinidr, sağlam bir piston, beygirlik karbüratör.. tabi bununla birlikte hem hızın hem çekişin artacak.. max 100 ytl ile işin içinden çıkabilirsiniz..
-
PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
hocam madem öyle sana full modifiye önerebilirim
Mersinde çift silindirli takıyorlardı diye biliyorum hatta bitanesine de binmiştim onu deneyin dicem ama çok gürültü yapıyor.
KocaAdam(Süper Teneke) & Camadan & ChomChok & G.ECE
-
PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
hocam madem öyle sana full modifiye önerebilirim.. 47cc silinidr, sağlam bir piston, beygirlik karbüratör.. tabi bununla birlikte hem hızın hem çekişin artacak.. max 100 ytl ile işin içinden çıkabilirsiniz..
bu cazip görünüyor,detay verebilirmisin usta?
-
-
sağol crxforever,derdim modifiye değil,yokuşları iyi asılsın yeter.bu airsal silindir ve karbüratör olayına bi bakıcam memlekete(muğla-köyceğiz) dönünce.benim mobilet de 91 model,aslında uğraşmaya değmez dediğin gibi ,ama başka da çare yok şimdilik.
-
kolay gelsin.benim motor da 90 model.ömür törpüsü bunlar
bu silindiri aldın mı 19luk karbüratöre gerek de kalmayabilir.
19luk karbüratör ben kullanıyorum çok yakıyor.amaçın sadeçe çekiş ise 15lik orjinal karb. işini görmesi lazım.
-
pedal çevirmek çok işe yarar,bide egzozu değiştirisen motoru daha rahatlatırsın çekişi artar
-
egzozu açmakta iibir çözüm.. ama abartı şekilde deil.. motoru rahatlatacak şekilde..[/QUOTE]
ekzoz açarsan sıkıştırma azalacağından dik rampada performans düşer hele bide durursan hiç kalkamazsın walla ekzoz açmak yada tüp ekzoz takmak düz yolda çok farkettirir... diğer yapılabilecek şeyleri arkadaşlarımız söylemiş zaten arka dişli silindir vs.
-
Benim bildiğim pedal çevirilir
-
dostum kalın kagıs denen bısey var yapacagın onu takacaksın arka büyük dişli takacaksın ekzoz da ki deliğin yanına bır tanede küçük delik acacaksın bunlarda cozum olmazsa 100 luk sılındır takacaksın bak gor ondan sonra.......
-
sen sat en iyisimi onu da daha rahat bi motor al...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
ya 50 cc lık mobılete 2 kişi bindik ben 95 kg arkadas 92 kg mobılet 10* lik bi yokusu cıkmadı bız onu cıkardık imi
::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler