Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

mobiletin yokuşları iyi çıkabilmesi için yapılabilecekler...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kirpi48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    Muğla-Köyceğiz
    arkadaşlar bir mobiletin (elektronik veya değil-50 cc) yokuşa iyi sarabilmesi için neler yapılabilir,olmazsa olmazlar nelerdir?
    öncelikle ön dişli (kasnak dişlisi) küçültülmeli ve arka dişli büyültülmelidir,bunlar kesin.zaten motoru yeni alınca üstünde ön dişli 11 arka dişli 56 diş olarak geliyor.parçacılarda da ön için 11 den küçük,arka için 56 dişten büyüğü yok(ya da benim yaşadığım yerde yok).acaba şu özürlülerin (lütfen yanlış anlaşılmasın başka tarif yolu bulamadım) kullandığı,neredeyse arka tekerlek büyüklüğünde olan arka dişliden mi kullansak,başka yol göremiyorum.eğer yokuşa sarma (her diklikte yokuş ,hatta iki kişi) konusunda bildikleriniz-önerileriniz varsa buraya yazabilirmiyiz,neler yapabiliriz ?..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Sen en iyisi bir scootera terfi et !

  3. #3
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    mobiletin yokuşlarda performansı hiçbir zaman vitesli bir motor kadar olamaz.
    çekiş güçü dişli ile alakalı tabi ki ançak bençe asıl olay variatörün iyi ayarlanması, ateşlemede bir sorun olmamasıdır.o bahsettiğiniz dişliler hızı çok düşürür ve motoru çok yüksek devirde çalıştırıp çabuk yorar.
    konya mt üyeleri bilir.ben mobiletimle inçe kayış ve arkada 38lik dişli varken çok dik rampaları çıktım.2 kişi nasıl olurdu bilemem.motorum platin ateşlemeli idi ve debriyajımın oynar yanağından birkaç milim tornada alınmıştı.

    50lik silindir ile bende çekiş problemi yaşadım.70lik silindirler var piyasada
    fiyatları 60 -100ytl arası onların çekişi orjinal silindire göre daha yüksek.
    yüke daha iyi dayanan çift segmanlı olanlar.ançak onların da problemi orjinale oranla daha çabuk ısınmaları.tek segmanlıların çekişi diğerine oranla daha düşük fakat daha yüksek devir çevirebiliyorlar ve erken ısınma problemi de yok .

  4. #4
    mavibisiklet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2006
    Şehir
    Kartal
    Motosikleti
    Keeway SL 150
    İyi yokuş çıkmak istiyorsan 50 cc yi çıkarıp 100 cc takmalısın, yada motordan inip yürüyerek çokabilirsin. Arka dişliyi dahada büyütebilirsin. vs...

  5. #5
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    hem gaz ver hemde pedal çevir...
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  6. #6

    Üyelik
    23 Şubat 2006
    exos degistir anında cekis artar.

  7. #7
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı kirpi48 adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar bir mobiletin (elektronik veya değil-50 cc) yokuşa iyi sarabilmesi için neler yapılabilir,olmazsa olmazlar nelerdir?
    öncelikle ön dişli (kasnak dişlisi) küçültülmeli ve arka dişli büyültülmelidir,bunlar kesin.zaten motoru yeni alınca üstünde ön dişli 11 arka dişli 56 diş olarak geliyor.parçacılarda da ön için 11 den küçük,arka için 56 dişten büyüğü yok(ya da benim yaşadığım yerde yok).acaba şu özürlülerin (lütfen yanlış anlaşılmasın başka tarif yolu bulamadım) kullandığı,neredeyse arka tekerlek büyüklüğünde olan arka dişliden mi kullansak,başka yol göremiyorum.eğer yokuşa sarma (her diklikte yokuş ,hatta iki kişi) konusunda bildikleriniz-önerileriniz varsa buraya yazabilirmiyiz,neler yapabiliriz ?..

    dostum benim bildiğim bir mobilet tek kişi ile gayet rahat bir şekilde yokuş çıkar.. bence dişlilerle falan oynama.. yüksek devirle ez yol motorun ömrünü yersin.. orjinal dişlileri yeterli.. bende az mobilet kullanmadım.. tecrübe konuşuyo abi..

    egzozu açmakta iibir çözüm.. ama abartı şekilde deil.. motoru rahatlatacak şekilde..
    CBR 600F Honda,

  8. #8
    kirpi48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    Muğla-Köyceğiz
    normal yokuşlarda problem yok da,hafiften dikleştimi sormayın gitsin.kilometrelerce pedal çevirdiğimi bilirim(yani pedal çevir ,hafif kaptır,durduğu yerde bi daha çevir bi daha bi daha...).bıktım bu mobiletten ama vazgeçmek de kolay olmuyor.dediğiniz doğru egzost direkt etkili güç için.mesela karbüratör veya debriyajla ilgili bişeyler yapılabilir mi?

  9. #9
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    hocam madem öyle sana full modifiye önerebilirim.. 47cc silinidr, sağlam bir piston, beygirlik karbüratör.. tabi bununla birlikte hem hızın hem çekişin artacak.. max 100 ytl ile işin içinden çıkabilirsiniz..
    CBR 600F Honda,

  10. #10
    camadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XTZ 1200 Süper Tenere
    Alıntı PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
    hocam madem öyle sana full modifiye önerebilirim
    Mersinde çift silindirli takıyorlardı diye biliyorum hatta bitanesine de binmiştim onu deneyin dicem ama çok gürültü yapıyor.
    KocaAdam(Süper Teneke) & Camadan & ChomChok & G.ECE

  11. #11
    kirpi48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    Muğla-Köyceğiz
    Alıntı PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
    hocam madem öyle sana full modifiye önerebilirim.. 47cc silinidr, sağlam bir piston, beygirlik karbüratör.. tabi bununla birlikte hem hızın hem çekişin artacak.. max 100 ytl ile işin içinden çıkabilirsiniz..
    bu cazip görünüyor,detay verebilirmisin usta?

  12. #12
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    belki de senin motorda sorun vardır.karbüratöre bujiye bir bak.bosh marka buji kullanıyorum ben ve çok memnunum.kasnak bilyaları dağılmış olabilir.motorun yağ oranı çok önemli az yağ koyarsan motor ısınır ve performans düşer.

    orjinal karbüratörün memelerini büyütüp bir miktar performans alabilirsin.

    yanlışım varsa düzeltin ama 47çç silindir aslında 47mm oluyor.zaten mobiletler 49çç olarak üretiliyor.çeşitli markaları var.
    ful modifiye max 100ytl ile çıkmaz.ben kendim yaptırdım oradan biliyorum.
    0 bir silindir 60 ila 100ytl arası beygirlik karbüratör 19luk diye de geçer 60ytl.
    buna bir de manifold lazım 3ytl
    ayarlı debriyaj torna filan dahil 20 30 ytl
    arka dişli 5ytl
    eğer krankın eski tipse yani tüm devir değilse 40ytl de tüm krank için
    vermek gerekir.
    bu işlemleri kendin yapmıyorsan 40 50 kaat usta alır.

    arkadaşım eğer mobiletini yeni aldıysan ve bu markaya özel bir ilgin yoksa
    hiç uğraşma.bende modifiye hastalığı vardı motorda değişmedik yer kalmadı.neredeyse yeni motor parasına geldi.en son kadroyu değiştirmeyi düşünüyorum yani zamanla hastalık yapıyor..kaç kere satmayı düşündüm.onça emeğime ve motoruma kıyamadım.zevkli bir uğraş ama tahmin edilenden çok para gidiyor.yine de modifiye etmek istiyorsan ve amaçın hızdan
    çok çekiş ise en basitinden 60ytlye airsal marka çift segmanlı silindiri öneririm.
    gerçi orjinal silindire göre daha çabuk ısınması bir eksi ama açık egzozla ve daha küçük dişli (45lik gibi) ile bu sorunun önüne geçilebilir.

    nerede oturuyorsun;?eğer konya mersin adana şehirlerinden birinde oturuyorsan.çok başarılı işlemler yaptırabilirsin bu motora.bu kentler bu işin piri ben mobleti hiç sevmezdim konyada merak saldım.
    bu linkleri de senin için veriyorum belki işine yarar birşey olur.
    ançak olmaması daha iyi 110 çç yarı otomatik motorlar hem daha iyi rampa çıkıyor hem az yakıyor.

    http://www.motosiklet.net/forum/show...hlight=mobilet

    http://motordelisi.com/ftopict-10947.html

  13. #13
    kirpi48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    Muğla-Köyceğiz
    sağol crxforever,derdim modifiye değil,yokuşları iyi asılsın yeter.bu airsal silindir ve karbüratör olayına bi bakıcam memlekete(muğla-köyceğiz) dönünce.benim mobilet de 91 model,aslında uğraşmaya değmez dediğin gibi ,ama başka da çare yok şimdilik.

  14. #14
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    kolay gelsin.benim motor da 90 model.ömür törpüsü bunlar
    bu silindiri aldın mı 19luk karbüratöre gerek de kalmayabilir.
    19luk karbüratör ben kullanıyorum çok yakıyor.amaçın sadeçe çekiş ise 15lik orjinal karb. işini görmesi lazım.

  15. #15

    Üyelik
    09 Aralık 2005
    pedal çevirmek çok işe yarar,bide egzozu değiştirisen motoru daha rahatlatırsın çekişi artar

  16. #16
    cemerol88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    Çanakkale-İstanbul
    Motosikleti
    peugeot speedfight2 Honda CBR 250 R siyah
    egzozu açmakta iibir çözüm.. ama abartı şekilde deil.. motoru rahatlatacak şekilde..[/QUOTE]


    ekzoz açarsan sıkıştırma azalacağından dik rampada performans düşer hele bide durursan hiç kalkamazsın walla ekzoz açmak yada tüp ekzoz takmak düz yolda çok farkettirir... diğer yapılabilecek şeyleri arkadaşlarımız söylemiş zaten arka dişli silindir vs.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Benim bildiğim pedal çevirilir

  18. #18

    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    dostum kalın kagıs denen bısey var yapacagın onu takacaksın arka büyük dişli takacaksın ekzoz da ki deliğin yanına bır tanede küçük delik acacaksın bunlarda cozum olmazsa 100 luk sılındır takacaksın bak gor ondan sonra.......
    :cat:

  19. #19
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    sen sat en iyisimi onu da daha rahat bi motor al...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  20. #20

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    ya 50 cc lık mobılete 2 kişi bindik ben 95 kg arkadas 92 kg mobılet 10* lik bi yokusu cıkmadı bız onu cıkardık imi
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler