Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Vites geçişinde gelen ses ve zincirin aşırı sallanması sorunu

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Herkese merhaba,son günlerde vites geçişleri acaip sertleşti ve ses çıkarmaya başladı. bugün orta sehpaya alıp çalıştırdım vitese taktım 1 ve 2 de gazı açtım ve zincirin aşırı derecede aşağı ve yukarı sallandığını,ön dişliden takır tukur sesler geldiğini gördüm (ses özellikle gaz kısıp açarken çoğalıyor) resmen paltır küldür ses geliyor sanki zincir atacak o derece. yakın zamanda zincir dişli seti aldım ön dişli hariç hepsi takıldı (yeni gelen ön dişli yerine oturmayınca mecbur eskisi tekrar takıldı) servise de bi türlü yolum düşmedi değiştirmek için. ne yapmalı? 26 bin kmdeyim daha 2 hafta önce castrol 10 50w yağ koymuştum.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 ,BMW R1150RT,CBF 150
    zincirin çok gevşek sanırım..uygun seviyede gerdirmelisin..

    eğer zincirin ve dişlinde aşındıysa uyum sorunundan da ses yapar..yukarı aşağı sallantı gevşeklikten...
    Osırıs bunu beğendi.

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum ön dişliyi kapağın altına bak ve durumunu kontrol et,

    ama bırde ön dişliyi sıkıca tut ve yukarı aşağı salla,
    belki şanzuman dişlilerinin çıkış milindeki bilyadağılmış olabilir...
    Osırıs bunu beğendi.

  4. #4
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirin çok gevşek sanırım..uygun seviyede gerdirmelisin..

    eğer zincirin ve dişlinde aşındıysa uyum sorunundan da ses yapar..yukarı aşağı sallantı gevşeklikten...
    evet zincir gevşemiş,bugün bol rampalı bir gezi yapmıştık iyice salmış kendini.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum ön dişliyi kapağın altına bak ve durumunu kontrol et,

    ama bırde ön dişliyi sıkıca tut ve yukarı aşağı salla,
    belki şanzuman dişlilerinin çıkış milindeki bilyadağılmış olabilir...
    ön dişli kapağını öyle bi sıkmış ki açamadım bendeki tornavidayla,ön dişli hariç hepsi yeni takıldı,oringli zincir taktırdım

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    hocam şimdi motor durduğu yerde veya sehpada zinciri gevşek durur motora bindiğinde gerginleşir ve düzgün ayarlıysa 1 2 cm aşağı yukarı oynamalı....
    zinciri gerdikten sonra motorun üstüne oturup zincirin gerginliğine tekrar bakmalısın...
    sehpadaki duruma göre gerersen oturduğunda daha çok gerileceğinden hele artçılı zinciri ön ve arka dişliyi hem zorlayıp hemde çabuk yıpratır.
    Osırıs bunu beğendi.

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet zincir gevşemiş,bugün bol rampalı bir gezi yapmıştık iyice salmış kendini.

    ön dişli kapağını öyle bi sıkmış ki açamadım bendeki tornavidayla,ön dişli hariç hepsi yeni takıldı,oringli zincir taktırdım
    ya yağsız kaldı ya da uyduruk bir zincir olmalı ki sen farkedene kadar yeni takıldığı halde bi dünya uzamış.
    Osırıs bunu beğendi.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam şimdi motor durduğu yerde veya sehpada zinciri gevşek durur motora bindiğinde gerginleşir ve düzgün ayarlıysa 1 2 cm aşağı yukarı oynamalı....
    zinciri gerdikten sonra motorun üstüne oturup zincirin gerginliğine tekrar bakmalısın...
    sehpadaki duruma göre gerersen oturduğunda daha çok gerileceğinden hele artçılı zinciri ön ve arka dişliyi hem zorlayıp hemde çabuk yıpratır.

    üzerine bindiğimde de aynı usta çatırdıyor gaz açarken,böyle bi boşluk varmışta onu doldurup kavrıyormuş gibi oluyor

  8. #8
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üzerine bindiğimde de aynı usta çatırdıyor gaz açarken,böyle bi boşluk varmışta onu doldurup kavrıyormuş gibi oluyor
    ön dişliden sorun ozman
    Osırıs bunu beğendi.

  9. #9
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön dişliden sorun ozman
    bugün göstereyim dedim ama sicim gibi yağmur var şansıma zincir dişli değişiminde ön dişliyi bırakmasaydım,onu da değiştirseydim keşke.. motor evde şuan sarıp sarmaladım bi süre kullanmicam

  10. #10
    Akın Boşnak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul / Zeytinburnu
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Dün benimkindede öyle ses ve sallantı vardı düz yolda giderken 2 kez zincir attı gidip ayarlattırdım şuan çok iyi durumda ses yok sallantı yok
    Osırıs bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Motosikleti
    Crypton
    Alıntı Akın Boşnak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün benimkindede öyle ses ve sallantı vardı düz yolda giderken 2 kez zincir attı gidip ayarlattırdım şuan çok iyi durumda ses yok sallantı yok
    aynı durum bendede var.ustaya sordum.teker mili gevşediğinden atıyordur dedi.milin oraya kaynak yaptır destek olsun dedi ne kadar doğrudur ?
    Osırıs bunu beğendi.

  12. #12
    Akın Boşnak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul / Zeytinburnu
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bence kaynak yaptırmadan da çözebilirsin sorunu. tekerleğin milini değiştir ve yalama yaptırmadan sıkıca sıkın. zincir ayarınıda yaptığınızda tadından yenmez.
    Not: bazı sonradan değiştirilen zincirlerde motorcular uydurma yapıyorlar ve zincir gevşek kalıyor istediğiniz kadar ayar yapın tekerleğe bir faydasını göremezsiniz, zincir diyip küçümsemeyin
    Osırıs bunu beğendi.
    I LOVE RISK

  13. #13
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Arkadaşlar sorun arka dişlinin vidalarındanmış,bayağı bi gevşemiş onları sıkınca sıkıntı kalmadı. hazır söktürmüşken takozlarıda değiştim
    cenkito bunu beğendi.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)