merhab arkadaşlar
daha öncede konu açmıştım ama o hava ile ilgiliydi yağ soğutmalı motor nedir?
yağ nasıl soğutur sistemi naıl işler ne kadar sağlılıdır? merak ediyorum kanunide gördüm yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler
merhab arkadaşlar
daha öncede konu açmıştım ama o hava ile ilgiliydi yağ soğutmalı motor nedir?
yağ nasıl soğutur sistemi naıl işler ne kadar sağlılıdır? merak ediyorum kanunide gördüm yardımcı olursanız çok mutlu olurum teşekkürler
yAĞ SOĞUTMA BİR MOTOR SOĞUTMA SİSTEMİ DEĞİLDİR.MOTOR ÇALIŞTIKCA İÇİNDEKİ YAĞ ISINIR.ISINAN YAĞ BOZULMAYA BAŞLAR.YAĞ SOĞUTMALI OLAN MOTORLARDA YAĞ ÖN TARAFTAKİ HAVA PANELLERİNE GİRER RÜZGARI YER SOĞUR VE GERİ YAĞ HAZNESİNE DOLAR.SOĞUYAN YAĞ İLE ÇALIŞAN MOTOR DAĞA SAĞLIKLI YAĞLANIR HEM MOTOR ÖMRÜ UZAR HEM YAĞ ÖMRÜ.
DEDİĞİM GİBİ YAĞ SOĞUTMASI MOTORU SOĞUTMAZ YAĞI SOĞUTUR.DİKKAT EDERSENİZ KANUNİ DE HAVA + YAĞ SOĞUTMA YAZAR.
ÖZELLİKLE ISI DEĞİŞİKLİKLERİNİN YOĞUN OLDUĞU ÜLKELERDE ARAÇLARDA YAĞ SOĞUMA PANELLERİ DAHA BÜYÜK OLUR.ANİ ISI DEĞİŞİKLİKLERİ MOTOR YAĞINI BOZAR ÇÜNKÜ.
BEN YAĞ SOĞUTMALI MOTOR KULLANMANIZI TAVSİYE EDİYORUM UZUN YOLA DA GİDERSİNİZ.
Hayır katılmıyorum. Direkt bir soğutma sistemidir. Yağ öncelikle sürtünmeyi düşürme + motor temizliği haricindeki en önemli diğer görevi soğutma yapmasıdır. Suzuki'nin özel yağ soğutma sistemli (SACS) yüksek devirli motorları vardır. Bir motoru sadece içte dolaşan yağla dahi özel yağ kanalları ekleyerek soğutabilirsiniz. BMW'nin M3 motorlarında pistonları soğutmak için yağ püskürtme boruları konulmuştur. Kısacası yağ parçaları soğutmak için kullanılabilir. Bunun haricinde yağı soğutmak yağın özelliğini kaybetmeden daha uzun süre ve doğru çalışmasına, ayrıca servis peryodunun uzatılarak bakım masraflarını düşürmek amacıylada yapılmış bir uygulamadır. Hava + yağ soğutmalı en güzel motorlara örnek: Suzuki GSF1200S Bandit, BMW Boxer motorların (oil head olanlar ve eski yağ soğutmalı olanlar) tümü, büyük hacimli racing motorlar. bunların hepsinde kullanılmaktadır.-CRiminAL- adlı üyeden alıntı
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Dostum SoĞuk YaĞ,su SuoĞutmada OlduĞu Gİbİ Sİlİndİr Panellerİnde Gezmezkİ.dİrek Motoru Sarmalayan Bİr YaĞ Kanali Sİstemİ Yoktur.demek İstedİĞİm Buydu.sadece SoĞuk YaĞ İle ÇaliŞan Motor Performansini Arttirir.yaĞ Zaten Motorda Var Olan Bİr ÖĞedİr.bunu SoĞutarak Motoru Rahatlatirsin.oysa Su SoĞutmada Motora Su Eklemek Zorundayiz Ya Da Hava SoĞutmada Bİr Fan ÇaliŞtirmak Zorundayiz. O Farki Belİrtmek İstedİm.
BU ARADA ŞU ANDA ELİMDE MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ TRAFİK,İLK YARDIM VE MOTOR TEKNİĞİ BİLGİSİ YAYINI VAR.2006 BASIMI.
BAHSEDİLEN AÇIKLAMA ŞUDUR.
MOTORLAR SOĞUTMA SİSTEMİNE GÖRE İKİYE AYRILIR.
1)HAVA SOĞUTMA
2)SU SOĞUTMA
Direkt silindir etrafında gezdirmeside ayrı bir sistemdir, yada hava soğutma bloğuna eklenen 2-4 boruyla kanatlar arasını soğutmada bir sistemdir. Neticede 2. side motoru soğutur. Farklı sistem ama amaç aynı. O nedenle direkt su soğutma gibi silindir etrafında su geçirme sisteminin yanında hava soğutmalı olupta yağıda buna ek olarak soğutma sisteminde kullanmakta bir sistemdir.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
DedİĞİm Gİbİ YaĞ SoĞutma YaĞlama Sİstemİnİn Bİr ÖĞesİ Sevgİlİ Makİne.senİ DedİĞİn O PÜskÜrtme Sİstemİ Zaten YaĞlama Sİstemİnİn GelİŞmİŞ Halİ.artik Motorlarda YaĞi Heryere Sevketmek Zorunda Kaliniyor ÇÜnkÜ Teknolojİ İlerledİkÇe Kapasİteler Artiyor Ve AŞinma Oranlari YÜkselİyor.
Neyse Herkesİn Motoru SĞuk Olsun.kİmse Yanmasin Dİyelİm.
Hadİ Keyİflİ Muhabbetler...
beyefendi ben kanuninin sitesinde gördüm bende iki tip var diye biliyordum ama sizde incelerseniz vericeğim linkten modeli belki yardımcı olursunuz modeli belirmedim pardon bobcat 150 sadece yağ soğutması yazıyor-CRiminAL- adlı üyeden alıntı
http://www.kanuni.com.tr/#
eWET BEN DE İNCELEDİM DEMİN ONU GEÇEN SENE BOBCAT MODELİNDE HAVA+YAĞ SOĞUTMA YAZIYORDU.SİLMİŞLER.AMA HAVA SOĞUTMASI DA VAR ONUN.OLMAMASI MÜMKÜN DEĞİL ÇÜNKÜ FANI VAR ALTTA.KUZANİNİMİ BOBCATİ VAR ONDAN BİLİYORUM
*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
Mesaj yazarken büyük harf kullanmak bağırmak anlamına geldiği için ve sayfa düzeninde kargaşa yarattığı için yazılarınızı kesinlikle büyük harf kullanarak yazmayınız. Kullanıcılar forum sayfalarına yazmış oldukları mesajlarını düzenleme yetkisine sahiptir. Lütfen yazmış olduğunuz mesajın sağ üst köşesinde göreceğiniz değiştir butonuna tıklayarak mesajınızı düzenleyin...
Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: EgeKnn **************
anladıım galiba böyle bir tür var ama pahalı modellerde sanırım teşekkürler
Yok dostum pahalı olması gerekmiyor yağ pompasına bağlı iki hortum ve ön panelde filtreli küçü bi ızgara hepsi bu.Kanuni gereksiz pahalı olduğu için öyle.Zealsunun 2500 YTL lik modelinde de var yağ soğutması.
Not:vw Tosbaların hava soğutmalı olduğu zannedilir ama aslında bu otomobillerde birde yağ soğutucusu bulunur
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
peki sağlıklımıdır bu sistem ?
Dostum iyidir diyoruz ya.Soğuk yağ motoru dinç tutar ok?Daha ne söyleyelim ki.Sırf yağ soğutma diye bişey yok.yağ soğutma yağlama sistemidir.Benim Transit Connectim var su soğutma.Ama yağ soğutması da var.Çünkü diesel.Anlıyor musun.Yağ soğutma ek bir yağlama özelliğidir ve iyidir.
bende de daelim history var yağ+hava soğutmalı önde küçük bir ızgara paneli var CRiminAL ın dediği gibi. servisimin söylediği ısınan yağ ön taraftaki panele gidiyor orada rüzgarla soğuyup geri dönüyormuş ustanın yalancısıyım valla
BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA
Sonuçta tek başına su soğutma kadar etkili olmasa da hava soğutma ile birlikte kullanıldığında soğutmaya faydası vardır. Su soğutmalılardaki gibi silindir bloğunun çevresi değil, direk içeride çalışan krank, piston kolu ve silindir soğutulmuş olur.
bende yağ soğutmalı diye hyosung gv250 ye takmıştım kafayı.yag kanallardan geçerek bolğuda soğutuyor sanmıştım demek yanlış algılamışım.
SEVGİ SAYGI HOŞGÖRÜ
soğutuyor zaten..yani bir motosiklet için yağ soğutma + dır...hatta aftermarket firmaların çeşitli supersportlar için yağ radyatör kitleri satarlar...PENTİUM_KİLLER adlı üyeden alıntı
senin düşüncenden tek farkı yağ kanallarından değil,motorun direk içinden soğutması..
hava soğutmalı motorun ısısını nasıl daha iyi transfer edebiliriz peki bi soğutma modifiyesi var mı
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
Var tabi. Su soğutmalılarda radyatör petek sayısını arttırırsınız. Fan pervane sayısıyla oynarsınız. Hava soğutmalıda ise yağ soğutucu eklersiniz. Yağ soğutucu varsa onun kapasitesini arttırırsınız. Yalnız bunu neden yaptığını önemli. Eğer modifiye falan yapmadıysanız ek soğutma ihtiyacınız neden olsun ki?
Size ilginç bir anımı anlatayım. 2006 Fazer 25km rampa dağ yolunda ortalama 35km hızla hararet göstergesi tavan yaptı. Ben hava soğutmalı motorumla sorunsuz olarak (aşırı ısınma hissedildiğinde detanasyona ve yağ yakma belirtileri gösterir) tepeye vardım. Durduğumda her zamanki sıcaklık ve çalışma hissini aldım. Çok ilginçti ama hava soğutma benim için bir avantaj oldu.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Arkadaşlar.. Ben ülkemizde otobüs klasmanında üretim yapan bir şirketin teknisyeniyim... Bahsi geçen sistem motoru direk sogutulması için yapılmış ve bu amaç için çalışan bir sistem değildir...Bizim kullandıgımız motorlar kullanım amacına uygun olarak epey yüksek sıcaklıklarda çalışmaktadır.. hava+yağsogutmalı yazan motorlara aldanıp bu motorun sogutması yağ ile yapılıyormuş diye sanmayın..Orada sistemin amacı yüksek sıcaklıklarda çalışan motorun sıcaklıktan ötürü yagının daha fazla incelip asıl görevi olan yaglamanın yapılamaması durumunun önüne geçilmesi için,motorun üst on kısmına bir küçük yağ radyatörü konulmuştur. BU radyatörde soguyan (asıl görevi bu) yag yagın vizkozitesi yükselecektir ve karterde daha yogun olcaktır. Bu radyatöre giren ve çıkan yağı by paslayan bir boru daha vardır ki buda radyatörün tıkanması gibi istenmeyen durumlarda motorun yağlanmasına devam etmesini sağlamaktır...umarım yardımcı olmuşumdur..
[B][COLOR="DarkOrange"]CBF 150 ADANA[/COLOR][/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)