Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBF 250 2005 Çalışmama sorunu Karbüratörde patlıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Selamlar cbf 250 imde hiçbir problem yokken üst kapağı söktüm egzantrik gergisi gevşekti ses yapıyordu ona baktım sadece ve belkide hatam üst kapak çıkık iken ve buji takılıyken marşa basmak old. puf etti birazcık duman attı bende kapattım kapağı ve marşa bastım çalışmadı akü bitti yedek aküylede denedim baya çalışmadı yine Öncelikle Yaptıklarımı yazayım.

    ---Karbüratörü komple dağıtıp Temizledim

    ----2 buji denedim ikisinide dışarıda ve içindeyken denedim çakmasında problem yok

    ----buji deliğinin içine bir kaç damla benzin damlatıp denedim yine olmadı

    ----vurdurdum 2 yokuş çalışmadı yine çıkarana kadar iflahım kesildi.

    ----Hava Filtresine baktım temizledim ve hava filtresizde denedim.

    ---Sıcak Hava Ciklesinide denedim açık kapalı tam gaz açık pompalamadan pompalayara her şekilde


    Şu An Durum Kısaca Şu Motor Marşa Bastığımda Normal Pat Pat Yapıyor fakat buji Ateşlediği Zaman Karbüratör manifolt bölümünden atıyor tısk diye arada yani anladığım kadarıyla egzoz tarafına vermesi gereken yanmış havayı (bu arada karbüratör benzin odasındaki delikten dışarı sıcak hava çıkıyor arada normalde orada boş tıkalı hortum var onu fırlattı basınçtan geri taktım şimdi) bu tarafa atıyor sorun nedir acaba yardımcı olabilecek yada fikir vereilecek arkadaşlardan çok acil yardım bekliyorum lütfen 3 gündür yatıyor motor.

    Resimler





    GEVŞEK OLAN GERGİ BUYDU BU DAHA ÖNCEDENDE VARDI ZATEN SES YAPIYORDU




    Cbf 250 2005


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    sadece kapağı söktün değil mi ? kam millerini söküp geri takmadın ya da zinciri değiştirmedin ? sente atlamış gibi geldi dediklerinden motoru orta sehpaya ay vitesi 6 ya al arka tekeri çevir o 2 tane dişlinin üzerinde çentik olacak onlar karşılıklı geliyor mu ona bak tekeri elle çevirirken. ayrıca gergi dışardan değiştirilir boluğun dışındadır ve yağ basıcı ile çalışır. senin çektiğin fotoğraf egzantrik kızağı

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    motor zamanlaması muhtemelen değişmiş. düzeltince düzelecektir anlattıklarına göre... tabi bu şekilde çalıştırmaya çalışırken piston delmediysen, supap eğmediysen vs.

  4. #4
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    Alıntı bur-k@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece kapağı söktün değil mi ? kam millerini söküp geri takmadın ya da zinciri değiştirmedin ? sente atlamış gibi geldi dediklerinden motoru orta sehpaya ay vitesi 6 ya al arka tekeri çevir o 2 tane dişlinin üzerinde çentik olacak onlar karşılıklı geliyor mu ona bak tekeri elle çevirirken. ayrıca gergi dışardan değiştirilir boluğun dışındadır ve yağ basıcı ile çalışır. senin çektiğin fotoğraf egzantrik kızağı
    aynen dostum sübab ayarı bozulmuş .......

  5. #5

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Hayır Hiçbir Şekilde Zincir Yada Kam Millerini Sökmedim sadece şu zincirin üstünde koruma varya demirden onu söktüm taktım. T Şeklinde Sarı Olanı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------

    Alıntı bur-k@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece kapağı söktün değil mi ? kam millerini söküp geri takmadın ya da zinciri değiştirmedin ? sente atlamış gibi geldi dediklerinden motoru orta sehpaya ay vitesi 6 ya al arka tekeri çevir o 2 tane dişlinin üzerinde çentik olacak onlar karşılıklı geliyor mu ona bak tekeri elle çevirirken. ayrıca gergi dışardan değiştirilir boluğun dışındadır ve yağ basıcı ile çalışır. senin çektiğin fotoğraf egzantrik kızağı
    Hocam Dediğinizi Yaptım Şu Şekilde Oluyor.
    Cbf 250 2005

  6. #6

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Alıntı hallmark1730 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır Hiçbir Şekilde Zincir Yada Kam Millerini Sökmedim sadece şu zincirin üstünde koruma varya demirden onu söktüm taktım. T Şeklinde Sarı Olanı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------



    Hocam Dediğinizi Yaptım Şu Şekilde Oluyor.
    http://imageshack.us/scaled/landing/266/p70j.jpg
    Yok Mu Yardım Edecek Yorum Yapacak Olan
    Cbf 250 2005

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum motorun pistonu üst ölü noktadayken eksantrık dıslılerıne bak,
    bir sefer cızgıler teget olacak dıer turda noktalar bırbırıne denk gelecek,,,

    olmaz ıse sentede degıl demektır,

    karburatore PISSS yapıyor dıyorsun ama,
    bu demek olabılıyorkı MOTORUN EMME SUBABINI EYMİŞ,,,
    sanıyorum geçmiş olsun...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    dostum bak burada ben nlatmıştım,
    motor prensipleri aynı,,,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/96542-cbf-250-eksantrik-cbx-250-eksantrik-twister-250-eksantrik-zincir-degisimi.html

    kolay gelsın,,,

  8. #8

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum motorun pistonu üst ölü noktadayken eksantrık dıslılerıne bak,
    bir sefer cızgıler teget olacak dıer turda noktalar bırbırıne denk gelecek,,,

    olmaz ıse sentede degıl demektır,

    karburatore PISSS yapıyor dıyorsun ama,
    bu demek olabılıyorkı MOTORUN EMME SUBABINI EYMİŞ,,,
    sanıyorum geçmiş olsun...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    dostum bak burada ben nlatmıştım,
    motor prensipleri aynı,,,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/96542-cbf-250-eksantrik-cbx-250-eksantrik-twister-250-eksantrik-zincir-degisimi.html

    kolay gelsın,,,
    Hocam Senin Konuya Bakarak Başladım Şu An Eller Yağlı Fakat tavşan Kulağı olduğunda biri ters in ex diğeri düz oluyor ikiside düz olduunda ayn yere bakıyorlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------

    Resimler Bunlar volant kapağını sökemediğim için üst ölü noktayı tornavida ile buldum fakat in ex ters olduğunda dediğiniz gibi oluyor düzken yönleri aynı oluyor


  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum bu duruma bakılırsa eger sen eksantrık dıslılerını karıstırmıs olabılırmısın ?
    ve bırde sente yuvası olmalı,
    o yuvadan krank'takı sente yerıne geldıgınde İN-EX teget olmalı,

    veya sen emme yapması gereken yerdeyken eksoz yaptırmıs olabılırmısın ?

    ben alen emme subabını eymış olabılecegını dusunuyorum...

  10. #10

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Hocam Tavşan Kulağı Olarak Bağladım Çalıştı fakat egzoz fazla hava atıyor ve sesi biraz boğuk cikle çekikken çalışıyor birtek sanırım 1-2 diş kayık taktım şimdi tekrar soğumasını bekliyorum.

    Bu arada motoru ben kurcalamadım 2. el aldım biraz hor kullanmışlar motoru ve dediğin gibi ellenmiş burası daha önce 2-3 vida değişik egzantrik tutacaklarında....Motor ısınınca sibob sesi geliyordu zaten, ama işin ilginci çalışan motor hiç egzantriği ellememe ve zinciri gevşetmememe rağmen nasıl sente kaçtı ?

  11. #11

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Tam Olarak Ayarladığımı Düşünüyorum Şu An Motor Çalıştı Normal Şekilde Fakat Egzoz Biraz Boğuk Bağırıyor Ve 8-9 Devire Kadar çıkıyor maksimum ama vuruntu tekleme falan yok neden yapabilir ?

  12. #12
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    dostum eline sağlık olayı çözmüşsün ama 9000 deviri geçmemesi subabın eğilmiş olabileceği yada ömrünü doldurmuş kompresyonda kaçağa sebep olduğunu düşündürüyo..... açmadan bi kompresyonunu ölçtürebilirsin sana fikir verir.....

  13. #13

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Alıntı fromghetto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum eline sağlık olayı çözmüşsün ama 9000 deviri geçmemesi subabın eğilmiş olabileceği yada ömrünü doldurmuş kompresyonda kaçağa sebep olduğunu düşündürüyo..... açmadan bi kompresyonunu ölçtürebilirsin sana fikir verir.....
    Hocam Amma Zahmetli İşmiş Ya Sanırım Dediğin Gibi Oldu Bugün Sürdüm maksimum 4-5 bin ve 40 km yi geçmiyor geçince kompresore binip sönüyor motor şimdi volant kapağını söktüm fakat t harfi yok orada ?
    Cbf 250 2005

  14. #14

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial RS 151(Pert Oldu)-Honda Cbf 250 (2005)
    Arkadaşilar Çok Teşekkür Ederim Fikirler İçin Sorunu Çözdüm serkanADH13 arkadaşın konusu çok yardımcı oldu ona ayrı teşekkür ederim kısaca sorunu şöyle anlatayım benden önceki sahibi bir taraftaki milleri değiştirip sol almış yani iki tane aynısından vardı birini tam ters taktım çalıştı ama çok saçmaladı şimdi mantık yürütüp volantı söküp t ye aldım sağdaki aynı model çarkıda bir iki dış kaydırıp diğer konudaki fotoğraf gibi yaptım eskisindende güzel oldu.Yalnız Zincir Şıkırtı Sesi Hala Var Malesef Ama Bunada Şükür.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler