Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Regal Raptor DD 250 motor yarma Motor tamiri FULL RESİMLİ...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar Sırada REGAL RAPTOR DD 250E 9B modeline rulman dağılması sebebinden motor açılmıştır,
    işlerim yoğun odugundan aşırı resim yok,
    fakat yinede yararlı bilgiler olduğunu düşünüyorum,
    ve bunlar ilerine hafıza kaybına ugrarsam beni aydınlatsın diye lazım olabilir

    motoru dağıtıyoruz ve masaya yatırıyoruz,
    üst kapak açılıyor ve subaplar ve subap piyanoları çıkıyor önümüze,
    burada dikkat edin,
    eksantrik millerinin silindirin birinin üst kısmı TAVŞAN kulağı misali ikisi üstte dierinde ise ikisi altta olur,
    buda piston üst ölü noktada olduğunu gösterir,



    burada eksantrikler sökülüyor,



    burada sorunsuz subaplar vs oldugundan ben silindiri ayırmadım,
    ve subaplar ve sılındırı komple alıyorum,



    Burada ayrıntılar var çok işinize yarayacaktır,
    gerek tamir işi yapanlara gerek yedek parça alacak olanlar için,
    piston çapı,
    strok piston pimi,
    vs ayrıntılarda gizli













    Evet sıra geldi debriaj kısmına,



    arkadaşlar bu motorun debriyaj balataları 6 adet oluyor ve piyasadaki AGK..CG..YBR..CBF ve dier tüm vitesli düşük cc motorlar ile aynı balatayı taşımaktadır,
    fakat sac'lar farklıdır,





    debrıyaj göbek vidası dier çin menşei'li modeller gibi 4 tırnaklı sökme aparatı sayesinde sökülmektedir,







    ve debriyaj kısmımız bomboş



    şimdi sırada şanzumanların bulunduğu bloğu yarmaya geliyor,
    her tarafında bağlantı vıdaları var gerek alternatör kısmında gerek dış blokta ve gerek debriyaj kısmında çok sayıda civatalar mevcut,

    söküyoruz ve işleme başlıyoruz,
    kapak yarılıyor...



    işte krank ve şanzuman grubu,





    İşte arızalı olan rulman ve rulmanlar,
    3 adet sallanan dağılma aşamasında ve bir adet komple dağılmış MASURA RULMAN,






    Arkadaşlar toplama işlemini anlatmaya gerek yok sanırım
    çünki biraz acele ettiğimden bu kısımda resimleme işlemi sona eriyor,

    Kolay gelsin,
    Umarım birilerinin İşine yarayacaktır...
    cenkito, HEROCAN35, sahin08 ve 5 diğerleri bunu beğendiler..
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    teşekkürler.

  3. #3
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Bizim 125 cc 150cc konusuna da yorumlarinizi bekleriz

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    yardımcı olabılecegım tum konulara cevap vermeye calısıyorum.

    fakat görmedim konuyu,

  5. #5
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    kumpasın eskimiş Serkan..markası sağlam olsada kendisini emekliye ayırmanı öneririm..yanlış görmediysem...

    ellerine sağlık..

    rulman yuvaları hasar görmemiş sanırım..

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    kumpas işimi görüyor abim yetiyor şimdilik
    emektar güzelim emekli etmeye gelmez

    yok allaha şükür rulman yuvaları sorunsuzdu,
    hazırlayıp gönderdim zaten
    tekirdağ'a şarköye gitmiş dün

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    kaliperde boşluk oluştuysa,çeneler kapandığında ışık sızıyorsa kullanmam ben o kumpası...

    böyle öğrendiğim ve % 1 ler bende çok önemli olduğu için öyle dedim...

    işini gördüğün sürece kullanabilirsin tabi...

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    eyw ustam saolasın,
    biliyorum,
    gerçi benim işte o kadar hassas konularda lazım olmuyor,
    fakat yınede dedıgım gıbı şaka bir tana kumpasım sağlam ;)

    o resımdekı yağlı görüntü sebebi ise,
    hem parçalıyordum hem resimlendiriyordum o sebeptendi

    tekrar teşekkürler...
    cenkito ve maxi97 bunu beğendiler.

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Bak burada piston çapları açık açık belirtildi zaten,
    Aradığın bilgye buradan ulaşabilirsin...

  11. #11
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    motorun içi benim kinroad 250 ile aynı herhalde... debriyaj balataları da aynı...
    bende daha 2 hafta önce baskı balataları değiştirdim... 6 balata 6 sac...
    5 veya da 6 yaylı debriyaj takımı takacaktımda muadilini bulamadım...
    bazen viteslerde sorun yaşıyorum... 3-4-5 gibi viteslerde bir üst vitese attıgımda bazen kendi kendine boşa geçiyor 2-3 sn sonra geri vitese geçiyor...
    öyle karışık birşeyler oluyor... herhalde bunun debriyaj balataları ile alakası yok... çünkü balataları değiştirmeden önce de aynı sorun vardı....
    ama çok sık olmuyor... 2-3 hafta da bir...
    vites sabitleyicisine baktım...onda da bir sıkıntı göremedim...
    şuanda yeni debriyaj balataları daha alışmadı sanırım...hala vites geçirleri eskisine göre çok sert...
    balataları değiştirince 10 gün kadar eski yağ ile kullandım ve sonra yeniledim yağını... 10-40 ve 15-40 karıştırdım...
    herhalde yağdan dolayı vites geçişleri sert... bir de 20-50 ile deneyeceğim...
    ayrıca motor çalışır vaziyette boşa kesinlikle alamıyorum... illaki stop etmek lazım...
    herhalde balatalar da dandik, fazla dur kalklarda debriyaj kolunda boşluk oluyor... aşırı ısnmadan dolayı...
    daha önceki 2 racer200 ümde de bu sorunu yaşamıştım...

    peki serkan abiciğim birşey soracağım...
    bu motorun ilk önce piston-sekmanları mı aşınır... yoksa pistonun hareket ettiği silindir kısmı mı...
    motorumda bir sıkıntı yok ama bir arkadaşım bunun piston sekmanlarını değiştir motorun biraz daha güçlenir demişti...
    güçlendirme gibi bir niyetim de yok...

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum sanıyorum senın motorunun km'sı yuksek,
    sadece BALATA'larda sorun yokmus demekkı,
    sana bırde debrıyaj iç göbek lazım,

    balatalar takıldıgı anda falıyet gostermelıdır,
    en gec 50 km içerisinde balatalar yerıne alısır ve sıkıntısız bınılebılır,
    senın debrıyaj sorunun gıderılememış malesef,,,

    VİTESLERİN ARADA KALIŞI ise şanzuman dişlilerinde veya vites attırıcısındn olbılır,

    Kolay gelsın,,,

  13. #13
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    20.000 den aşağı değildir eminim...
    eski balataları söktüğümde 2-3 tanesinin balatası bitmiş, kenarlarındaki demirleri sıyırmıştı...
    yeni balataları ilk taktıgımda doğru düzgün vites bile atamıyordum cart curt diye zor bela geçiyordu vitesler...
    şuan ilk haline göre gene iyi... 500km yi geçti bile...
    ekim ayında adanaya gideceğim... o zaman komple debriyaj takımı alayım bari...
    teşekkür ettim...

  14. #14
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    regal raptor almayı düşünüyorum ve alacağım motorun debriyajı eskimiş henüz görmeye gitmedim fakat debriyaj değişimi tahmini ne tutar bu motorda usta gözüyle malum bodrumda fiyatlar biraz kafa kurcalıyor
    birde tüm motoru açmadan değişiyor sanırım

  15. #15
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Debrıyaj değişimi REGAL RAPTOR İÇİN ortalama 80 ila 150 arası fiyat çıkartacaklardır,

    6 adet STANDART CG BALATASI var,

    en kalitelisinin seti 50 liradır,
    conta yağ vs ortalama 80 ila 150 arasında fiyt vereceklerdir,,,
    sahin08 bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    24 Aralık 2014
    merhabalar..üstad iki yıldır sorunsuz bindiğim 250 lik regalim geçenlerde arıza açtı...1-3-4 üncü vitesler yok...yanı sadece 2 ve 5 e geçiyor..diğerlerinde boşta....sıkıntısı nedir sizce....daha ustaya götürmedim..ki anlayacağınıda sanmıyorum..küçük bir ilçede yaşıyorum..??

  17. #17

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı halilbatı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar..üstad iki yıldır sorunsuz bindiğim 250 lik regalim geçenlerde arıza açtı...1-3-4 üncü vitesler yok...yanı sadece 2 ve 5 e geçiyor..diğerlerinde boşta....sıkıntısı nedir sizce....daha ustaya götürmedim..ki anlayacağınıda sanmıyorum..küçük bir ilçede yaşıyorum..??
    Serkan ustam konuyu fark ederse yanıtlar mutlaka, aklıma gelen vites hilallerinde, vites topunda, buldurucuda, sekromeçte bunlardan birinde yerinden çıkma,aşırı aşınma/erime, kırılma var gibi.

    Kendi motorumun şanzımanı incelediğimde(ekserisi aynı mantıkta vitesler seçiliyor,) 2 dizi dişliler tarafından idare ediliyor, sanırım tam saydığınız gibi üst/alt diziden atlayarak vitesler değişmekte, bundan dolayı saydıklarımda problem neredeyse eminim.

  18. #18

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    fotoğrafları göremiyorum

  19. #19

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fotoğrafları göremiyorum
    Chrome kullanıyorum, herşey net tamam.

  20. #20

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Kanuni. racer 200
    Serkan usta kral dır. Adamın dibidir. Bu gün kendisini arayıp birkaç soru sordum. Yardımcı oldu sağolsun.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler