Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

çift silindir ve tek silindir arasındaki fark nedir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    merhabalar bir konu hakkında bilgilerinize ihtiyacım var

    çift silindir ve tek silindirli motorlar arasındaki farklar nedir tek tek ayrıntılı yazarsanız sevinirim

    örneğin :çift silindir 250 cc 25 beygir bir motor ile
    :tek silindir 250 cc 25 beygir bir motor

    aynı kalkış mı yaparlar
    hangisi daha seri kalkar
    hangisinin son hızı daha yüksektir
    hangisi daha az yakıt yakar
    hangisi daha vibrasonludur veya az vibrasyonludur
    v.s v.s v.s


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bikerboi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2005
    Şehir
    Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    23' Piaggio Beverly S 400
    Saat 12 yi gectigine gore an itibariyle 2 silindirli daha cok yakar
    doghouse, tahsins ve Syanur bunu beğendiler.

  3. #3
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Bir, sıfırdan;
    iki ise birden iyidir...

  4. #4
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir, sıfırdan;
    iki ise birden iyidir...
    bir,boş konuşmaktan
    iki,hiç konuşmamaktan iyidir...
    KawaZ300, ak1n, motorcu48 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    omerta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2006
    Şehir
    Adana | Cihan ABUL
    Motosikleti
    We_R1
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir,boş konuşmaktan
    iki,hiç konuşmamaktan iyidir...
    Sen ne atarlı çıktın öle..
    htmetin bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir, sıfırdan;
    iki ise birden iyidir...
    Kardeşim adam nedenini soruyor işte Yoksa bir Elin nesi var 2 Elin sesi var yazardık bizde

    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir,boş konuşmaktan
    iki,hiç konuşmamaktan iyidir...
    Sende sert çıkma canım hemen Ne kadar çok silindir okadar çok güç demek istiyor arkadaş ama o iş öyle olmuyor bazen
    Tork deyişiyor Yakıt artıyor gibi Yanılmıyorsam çevirdiği devirdemi ne artıyordu Gerçio sıkışma oranıyla alakalıydı galiba
    Sado

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı bikerboi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saat 12 yi gectigine gore an itibariyle 2 silindirli daha cok yakar
    Adam düzgün bir soru sormuş, saçma sapan cevaplarınızı saçma sapan konulara saklayın.


    Sadece silindir sayısına bakarak motorların tüm özelliklerini söylemek mümkün değil. Yine de aynı sınıfta, aynı hacimde ve biri tek, diğeri çift silindirli 4 zamanlı motorlarda çok genel hatlarıyla şunlar olur:

    Tek silindirli motorun torku (çekişi) daha yüksek, beygir gücü (son hızı) daha düşüktür.
    Çift silindirli motorun beygir gücü (son hızı) daha yüksek, torku gücü (çekişi) daha düşüktür.
    Çift silindirli olan daha yüksek devir çevirebilir.
    Çift silindirli olanın titreşimi daha azdır.
    Çift silindirli olanın bakımı daha karmaşık ve pahalıdır.

  8. #8
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    kızmayın arkadaşlar da adam gibi bir soru sorduk hemen işi dalgaya gırgıra çeviriyosunuz
    bişey biliyorsanız paylaşın öğrenelim
    bilmiyorsanız bekleyin bir bilen çıkar okur öğreniriz
    dalga geçmenin bi anlamı yok...
    tr100a, M.balibey, doghouse ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    hocam mesela tüm ducati ler 2 silindir li ve bu sektör de belli bi yere sahipler ama genel anlamda 125 ve 250 cc motorlar için sorduğunu varsayarsak 2 silindir yakıt konusunda daha çok olur 2 noktadan yakıt püskürtülecek ona göre tek silindire göre gidişi çekişi torku daha iyidir

  10. #10

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mh drift, phamtom-inazuma250-calibre250
    sonuna kadar haklısın kardesım kızmakdada adam akıllı soru soruyosun sulandırıyo seviyesiz seviyesiz espiriler yapılıyor khutuck arkadasımız kısaca özet geçmiş genel anlamda cift silindir tekden daha ileri bir versiyonu gibi düşün teklonoji olarak..

  11. #11

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    şöyle de bir şey yazmıştım vakdı zamanında

    http://blog.trmoto.com/uncategorized...t-silindir-mi/

  12. #12
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir, sıfırdan;
    iki ise birden iyidir...
    bunun neresi dalga ,
    gücün tek silindire yetiyorsa, motorsuz kalmaktan iyidir,
    eğer paran yetiyorsa çift silindir tekten iyidir,

    hayali motorlar hakkında hangi teknik bilgiyi verelim sana şimdi,
    tek tabii az yakar, bakımı ucuzdur, son hız yoktur.
    çift V senkron ayarı zordur, güzel kaçar son hız yüksektir bunun için biraz daha fazla yakar, bıla bıla, bu bilgiler zaten her yerde, neyse aradığın bilgiyi abilerin vermiş zaten, hadi rast gelsin...

    Alıntı ak1n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonuna kadar haklısın kardeşim kızmakta da, adam akıllı soru soruyorsun sulandırıyor seviyesiz seviyesiz espriler yapılıyor. khutuck arkadaşımız kısaca özet geçmiş genel anlamda, çift silindir tekten daha ileri bir versiyonu gibi düşün teknoloji olarak..
    çok yerinde bir mesaj, bu değerli bilgilerin daha faydalı olması için imla hatalarını düzeltip tekrar asıyorum ki herkes faydalansın...

  13. #13
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Tek silindir düşük devirlerde çok daha güçlüdür,

    Silidindir sayısı arttıkça tork gücünden kayıp, beygir gücünden artış olur.
    Tek silindirli bi motor 4 silindirli motordan daha hızlı kalkar. Örneğin bir 600rr ile ktm 690'ı kaldırırsanız, kalkışta ktm geçicektir ama üst devirlere çıkıldığında 600rr çok hızlı bir şekilde arayı açacaktır.

    Silindir sayısı arttıkça yakıt tüketimide artar, ama neye göre? Uzun yolda aynı cclerde aynı beygir güçlerinde motosikletlerle yola çıkıldığında. İkiside aynı hızda gidicek olursa. Çift silindir 100km hızda 5.000 devir civarında rahat bi şekilde gidecektir çünkü maksimum deviri (atıyorum) 11.000 dir. Tek silindir ise bu hıza yine 5.000 devirde iken ulaşabilecek ama maksimum (attım)8.000 devir çevirebildiği için çok fazla yakıt tüketecek ve motoru yoracaktır.

    Kısa dur kalklar ve trafik içersinde şehir kullanımında ise tek silindirli motosiklet bariz bir şekilde daha az yakacaktır.
    Örnek vericek olursak. Şuanda arkadaşım ninja 250r satıp, ktm 690 smc-r aldı. Şehir içinde okula git gel kullanıyor. Çok biraz fark olsada neredeyse aynı miktarda benzin tüketiyorlar. Aralarında cc olarak uçurum var.
    Tek silindirli motosikletin ömrü daha kısa olur, yıpranması daha kolay olacaktır ancak bakımalrı ve silindir piston değiştirme maliyetleri çok az olacaktır.

    Vibrasyon meselesi tamamen motosikletin mühendisleri ile alakalı. Öküz kada 690 cc silindirli motosiklette titremeden gidebiliyorum ama eski asya 200gy motosikletimde çok titrerdim. Aynı şekilde cbf ve ybr az titrerken tvs apache çok fazla titremektedir.
    Vibrasyon önleyicisi, tasarımı, silindirin motora olan açısı, bunlar hep titreşimi etkiler.
    motörcü, doghouse, djserdar58 ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar bir konu hakkında bilgilerinize ihtiyacım var

    çift silindir ve tek silindirli motorlar arasındaki farklar nedir tek tek ayrıntılı yazarsanız sevinirim

    örneğin :çift silindir 250 cc 25 beygir bir motor ile
    :tek silindir 250 cc 25 beygir bir motor


    aynı kalkış mı yaparlar
    hangisi daha seri kalkar

    hangisinin son hızı daha yüksektir
    hangisi daha az yakıt yakar
    hangisi daha vibrasonludur veya az vibrasyonludur
    v.s v.s v.s
    Kefeee'nin verdiği bilgiler dikkate değer. Sen sorduğun için atlanan bir kısmı yazayım

    kaç cc yada silindir olursa olsun 25 beygir tüm motorlar -vites ve dişli oranlarını, yaklaşık olarak ağırlıklarını ver rüzgar dirençlerini de aynı kabul edersek- aynı son sürate ulaşır.

    Geri kalan kısımları açıklamışlar zaten.
    #sürenadam

  15. #15

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    boş konuşmak değil bu arkadaş adam doğru yazmış orda ne yazıyor biliyormusun
    armut piş ağzıma düş yok git araştır yazıyor ve aynen katılıyorum çoğu kişi cevap bile vermez bu konuya hele eskıler şu başlık 2008 de yazılsa senı tefe koyarlardı
    roadmaster bunu beğendi.
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  16. #16

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Güç, moment ve devir olayı birbirine çok karıştırılıyor. Devir ve momentten güç oluşur. Aynı güç yüksek devirden veya yüksek momentten elde edilebilir. Oluşan yanma basıncını geniş bir yüzeye dağıtırsanız (büyük piston) momentiniz artacaktır. Buna karşın hareketli kütle artacağı için atalet momentleri de artacak ve yüksek devirlere çıkmak mümkün olmayacaktır. Küçük çaplı piston kullanılırsa aynı hacim için daha fazla silindirli olacak, hareketli kütle azalacağı için devir artacak. Ama piston yüzey alanı küçüldüğü için moment te düşecektir. Bu arada sürtünen parça sayısı da silindir sayısına oranla katlanacağı için sürtünme kuvvetleri de artacaktır.

    Bu yüzden motorlar dizayn edilirken ihtiyaçlara göre optimum noktalar gözetilerek dizayn edilirler.

  17. #17
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Kranka binen yük açısından ve hareketin sürekliliği açısından çift silindirli bir motor tek silindirliye göre çok daha uzun ömürlüdür, özellikle V motor ise ve iyi bakılırsa evladiyeliktir. Ama tek silindirlilerin de parçası daha ucuz ve tamiri kolay olduğundan (senkron-karbüratör-sübaplar v.b.) tercih edilebilir. Ben çift silindirli bir motorun uygun kullanımla daha az benzin yakacağını düşünüyorum ama genellikle karbüratör ayarları zor olduğundan daha çok yaktığı söylenebilir.

  18. #18
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    çift silindir daha akıcıdır sürüşü zevklidir.

  19. #19
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boş konuşmak değil bu arkadaş adam doğru yazmış orda ne yazıyor biliyormusun
    armut piş ağzıma düş yok git araştır yazıyor ve aynen katılıyorum çoğu kişi cevap bile vermez bu konuya hele eskıler şu başlık 2008 de yazılsa senı tefe koyarlardı
    arkadasim daha once actigim konularada zittina zittina konusmustun
    bana mi kastin var anlamadim
    sen seni ilgilendiren soruya cevap yaz bilmiyorsan bosuna forum.kirliligi yapma

  20. #20

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    bende şuanki söylemek istediğimi söyliyim, en ideali çift silindir ama çift silindirde hedef ses yoktur cruiser chopper çok özel motor cinsi olmadıkca, yani tek silindir de ekonomikdir, ama motosiklet dediğin çift silindir olur


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)