Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

İkinci boya girişimim , gene başarısız oldu :))))

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    bobcat pgo gmax
    solvent bazlı hızlı kurur serleştirici bulunmaz akcalıda. akrilik boyada serleştici kullanmadan zamanla kurur serleştirici kullanılmassa deneye bilirsin selulozik tinerle her iki boyayı cok rahat sile bilirsin istersen 1yıl kurusa bile. kısaca akcalı hobi amaclı kullanılmalı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alttaki boyayı tamamen temizleyip astar ve üzerine boya atman gerekir.Boyanın en önemli kısmı astar ve zımparadır.Ön çalışmayı yapmadan direk boya atmaya kalkarsan boşuna uğraşırsın.Wedata tam sebebini açıklamış pütürün.Birde srtleşticiyi biraz fazla koyuyor gibisin sanki.
    Şimdi üstat birkaç boyacıya sorarsan bu cevabı alıcaksın muhtemelen .. en azından bana böyle dediler ; Daha önce astarlanıp boyanmış plastik yüzeylerde tekrar tekrar astar atmanıza gerek yok diyor çoğu , direk zımpara ile yüzeyi hazırlayıp iyice temizleyip boya atabilirsiniz diyorlar.Ben onların yalancısıyım ayrıca istemedende olsa eskiden bunları denemiştim bir problem olmuyor yani.Ama yanlışım varsa tabiki düzeltin.Sertleştirici konusunda bende aynı düşünüyorum , galiba boyacılar hemen olsun diye öyle yapıyorlar ?
    Ben astarı bu sebeple atmadım , ayrıca daha öncedende astarsız sprey boyalar ile defalarca attım hiçbir problem olmadı.
    Sonuç olarak bu kadar bariz bir görüntünün astar ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.
    Parça fabrika çıkışı boyasız olsa o zaman başka.

    Wedata astardan bahsetmiyor esasında ; önceki boyadan bahsediyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

    Alıntı wedata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    solvent bazlı hızlı kurur serleştirici bulunmaz akcalıda. akrilik boyada serleştici kullanmadan zamanla kurur serleştirici kullanılmassa deneye bilirsin selulozik tinerle her iki boyayı cok rahat sile bilirsin istersen 1yıl kurusa bile. kısaca akcalı hobi amaclı kullanılmalı
    Hocam yani ; eğer ben sertleştirici kullanmasaydım akçalı ile bir çakışma olmayacaktı ve problem ortadan kalkacacaktı mı diyorsunuz?

  3. #23

    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    bobcat pgo gmax
    akçalı vs boyalar kurumuş gözukseler bile zamanla güneşten yağ lekesinden damlayan benzin tiner gibi maddelerden çabuk etkillenir, zımparalanıp tekrar akçalıyla boyarsan sorun olmaz. başka bişeşle boyuyacaksan tinerlesilip öyle uygulamalısın

  4. #24
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    Tiner konusunda,boya satan dükkanda ölçekler oluyor cetvel şeklinde,onlardan kullan.
    Ayrıca boyayı attığın yerde eğer parfüm sıkılmışsa veya jöle kullanıyorsan,silikon kapmış olabilir.
    Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)

  5. #25

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı wedata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akçalı vs boyalar kurumuş gözukseler bile zamanla güneşten yağ lekesinden damlayan benzin tiner gibi maddelerden çabuk etkillenir, zımparalanıp tekrar akçalıyla boyarsan sorun olmaz. başka bişeşle boyuyacaksan tinerlesilip öyle uygulamalısın
    Anladım , tekrar şimdi boyamıcam zatende , motorun başka bir yerini boyamak istersem tinerle silicem ondan sonra akrilik astar kullanıcam ondan sonra gene boya tabancası ile kempol parlak siyah boya ile boyucam.

  6. #26

    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    bobcat pgo gmax
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım , tekrar şimdi boyamıcam zatende , motorun başka bir yerini boyamak istersem tinerle silicem ondan sonra akrilik astar kullanıcam ondan sonra gene boya tabancası ile kempol parlak siyah boya ile boyucam.
    doğrudur ozaman kalıcı uzun ömürlü her cila yaptığında dahada parlak yüzey elde etmiş olursun
    rumelian bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı wedata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğrudur ozaman kalıcı uzun ömürlü her cila yaptığında dahada parlak yüzey elde etmiş olursun
    Hocam sizi bulmuşken üç şey daha sorayım,
    1-Bayat boya diye birşey varmıdır?
    2-Motosiklet jantı boyarken ne yapmalıyım ? Farklımıdır astarı boyası uygulaması vs..
    3-Tiner %10mu girmeliyim her zaman ?
    250 gr boyaya 4,5 kapak (içme suyu kapağı) tiner girmiştim

  8. #28

    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    bobcat pgo gmax
    1.vardır 2.tinerle slip yağ dan arındırıyoruz jantın yüzeyi düzgünse sünger zıpara ile zımpalayıp, toz bir kat yarı parlak iki tam parlak üç kat boya atıyoruz 20derece sıcaktan azolmayan havada. tiner metal boyalarda 1kg ya 1kg düz boyalarda dediginiz miktar biraz fazlsıda olur. boya atacağın yüzeyi temizledikten sonra kesinlikle elini boya bitene kadar başka birşeye sürme.
    sysroot bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı wedata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.vardır 2.tinerle slip yağ dan arındırıyoruz jantın yüzeyi düzgünse sünger zıpara ile zımpalayıp, toz bir kat yarı parlak iki tam parlak üç kat boya atıyoruz 20derece sıcaktan azolmayan havada. tiner metal boyalarda 1kg ya 1kg düz boyalarda dediginiz miktar biraz fazlsıda olur. boya atacağın yüzeyi temizledikten sonra kesinlikle elini boya bitene kadar başka birşeye sürme.
    Sağol hocam cevapların için.
    Diğer arkadaşlarada teşekkür ediyorum tüm cevaplar için , bir dahaki boyamada hepsini dikkate alıcam.
    Beceremessem 3. Hatalı boya girişimi diye başlığı görünce tanırsınız

  10. #30
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    4,5 kapak tinerin 25 gr edeceğinden emin misin? Bence de miktarları iyi ayarlayamamışsın. Bir de karışımı hazırladığın kap çok önemli. Deterjan kalıntısı, toz, yağ v.b. kalmış olabilir.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  11. #31
    Rocknrolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW K100 rt Mondia Drift
    Ağzı olan konuşmuş yine, her kafadan ayrı ses çıkmış.
    boyacı tabiriyle karıncalanma yapmış.
    yani kurumadan üst üste fazla kat atmışsın
    ince bir kat at 30 dk bekle
    400 kumla hafif okşa tekrar at (bu sefer birazdaha kalın )
    1 saat bekle son katı at, boya ıslak düşsün ama çok fazla abanma

    Ve boyamız kurudu
    800 yada 1200 kum zımpara ve su al
    yine zımpara yapıcaksın ama bu sefer sulu

    ve sırada pasta polish işlemi var
    ( boyacı değilim ama hep böyle boyarım)
    kralını boyarım
    Ben jack'in kalın bağırsağıyım..

  12. #32

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Valla üstadlar tekrar boyamadım , yemiyor açıkçası.Tekrar boyatıcak olursam işi ustasına bırakmayı düşünüyorum Zevk için kendim boyamak istiyorum ama galiba çok uğraşmam gerekecek Bu nedenle şimdilik boşverdim.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)