Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ybr 125 akü şarj ve elektrik problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    benzer bir sorun benim ybrmde 3 aydır var.

    önce xenon kendi kendine kapanmaya başladı. sonrasında yağmur yağan bi günde xenonun düğmesinden biraz duman çıktı .

    bakıma soktum akü değiştim bu arada muayene olduğu için h4 55w lamba taktım. gösterge lambalarını led ile değiştirdiğimden karşılar zannettim ama 3. günden sonra gene marş basmamaya başladı.

    bu arada xenon varken konjüktör sağlamdı. voltaj ölçümü düzgündü. ama şu an voltaj 12.5 falan oluyor (inci mode off) gerçekten 12.5 volt.

    acaba önceden akü bozuktu; şimdi 55w far motor çalıştığı anda yanan lamba yüzünden konjüktör mü bozuldu?

    gerçi bi tamirci konjüktör denedi ve statör bozuk dedi...

    şimdi;

    1. motor tek ayak marşında çalışıyor.

    2. motor çalışırken devir saati kafasına göre ya o anki devri gösteriyor ya da 0a inmeye çalışıp kıpırdıyor.

    3. bin devirde ön lamba sönük yanıyor. 3 bin devirde ön lamba normal yanıyor (statör 60wattdan fazla üretiyor), frene basınca ön lamba hafif sönükleşiyor. 5 bin devirde lambada falan sıkıntı yok frene bassam bile (55+26w=71 wattan fazla elektrik üretiyor).

    4. 5 bin devir civarında sinyal verirsem sinyaller fazla hızlı yanıp sönüyor.

    şimdi statör değişimi için 250 tl isteyen usta mı haklı? ben zannetmiyorum; motor gayet güzel elektrik üretiyor bence.

    yoksa konjüktör mü arızalı?

    ya da sadece soketler mi pas yaptı?? çünkü motor sürekli yağmur çamur ve karda kullanıldı.

    ne Elazığ'da ne Malatya'da sağlam usta bulamadım arkadaşlar bi yardım edin Allah'ın motosikletçileri unuttuğu bir yerde yaşıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    statörü 70tl http://www.rialli.com/urunler/yamaha...1-2004-ms4951/ burda ama bence senin sorun 55watt ampul taktığın için konjektör yeterli gelmemiş ve yanmıştır bu aradaa akününde ömrü bitmiş olabilir
    maxi97 bunu beğendi.

  3. #3
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    önce farındaki ampulü 35W ampulle değiştir, motoru 15-20 dk kullan, devir saatinin sapıtması akünün tamamen bitik olduğunu gösteriyor, bu durumda benzin göstergen de iptaldir büyük ihtimalle.. Statörün veya konjektörün arızalı ise şarj olmaz zaten, statör değişimi için işçilik dahil 250TL fazla.. Ayrıca ayak marşı ile çalıştığına göre statör bozuk değildir büyük ihtimalle. O usta biraz para kazanmak istemiş anlaşılan

  4. #4
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce farındaki ampulü 35W ampulle değiştir, motoru 15-20 dk kullan, devir saatinin sapıtması akünün tamamen bitik olduğunu gösteriyor, bu durumda benzin göstergen de iptaldir büyük ihtimalle.. Statörün veya konjektörün arızalı ise şarj olmaz zaten, statör değişimi için işçilik dahil 250TL fazla.. Ayrıca ayak marşı ile çalıştığına göre statör bozuk değildir büyük ihtimalle. O usta biraz para kazanmak istemiş anlaşılan
    anladım. yalnız aküyü söktüm aylardır. devir saati o yüzden oynuyordur. belki bi ipucu verir dedim. yoksa benzin göstergem akü bağlıyken bi dereceye kadar çıkmaya çalışıyordu. boş ışığı bile az yanıyordu. aküyü yeni aldığım için eve çıkardım, kışın sokakta kalmasın diye.

    havalar ısınsın motoru komple söküp her soketi wd 40 ile yıkayacağım. xenonu da geri takacağım. düzelir inşallah...

    statör bence de bozuk değil. 5 bin devirde 70+ watt üretiyor; 125 cc için gayet güzel bence. üstelik gene 5 bin civarı sinyal verirsem sinyal hızlı yanıyor; demek voltaj fazla geliyor.

    bence ya konjüktör ya soketlerin paslanması. başka fikri olan var mı?

  5. #5
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    kardeş ben yerinde olsam xenonu aküden direk + alarak takarım en azından için rahat olur tabi röle kullanman falan biraz uğraşman gerek ama konjektör desteklerse sıkıntı yok

  6. #6
    varadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr gitti palio o da gitti yine ybr ;)
    kardeş merhaba ben vahdet;
    bende de aynı sorun vardı.yapman gerekenler;
    original ampülü 30/35 watt olduğundan,sen 50-60 watt ampul kullanırsan konjektörü zorlarsın ve de konjektör devamlı aküyü şarj edecem diye bir taraflarını yırtıyor.sonunda da yırtılıyor) ampülünü orijinal yap.konjektörü değiştir.akü yeni ise bir şarj ettir.olursa ne ala.olmazsa mualla(yeni akü al).ampül,konjektör,akü bir de bağlantılara anti pas sık tavsiye edilir.
    son bişey daha söyleyeyim.orijinal akü zaten 12v 5amper yani max 60watt verebilir sen takarsan 50-60 wattlık bir ampul gerisi ne halt diyecek(park stop sinyal göstergeler vb.)sana tavsiyem yeni bir akü alırsan 12 volt 7 amper akü almandır.
    saygılar kolay gelsin.

  7. #7

    Üyelik
    23 Eylül 2010
    sargı gibi geldi bana..sargıyı bi kontrol ettir istersen.benzer sorun bende de olmuştu.marşa basmıyodu akü dediler değişti bi süre çalıştı loş far filan derken sargı olduğundan şüphelenip baktırdım.hakkatende sargıda yanıklar vardı..

  8. #8
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    bu bir motosiklet statörü...ybr nin değil ama sadece ebatları farklı...
    kırmızı içine aldıgım parça ateşleme sensörüdür...bunun sayesinde akü olmadan da vurdurarak yada ayak marşı ile çalışır...
    şarj sistemi ile yani elektrik üretilmesi ile hiç bir alakası yoktur...

    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  9. #9
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Arkadaşlar xenonun tesisatı ayrı. Ayrı 2 anahtarı, sigortası ve rolesi var.

    Motor açılır açılmaz yanan 55w lamba yüzünden konjuktor cortladi sanirim. Belki de soketler; bilmiyorum...

    Bu bakımda geri donusumu de iptal edeceğim.

    Inşallah stator değildir.

    Xenonu takayim en basta en azından lamba yanmazsa akü dolar.

    Yedek konjuktor alıp denesem diyorum. Soketleri de wd40 ile temizlerim.

    Sıcak bi mekan olsa 3 4 saat vaktimi alir dışarısı buz gibi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)