Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    bi kilo ay çekirdeği ,pc balında arızayı kimin nasıl çözeceğini bekliyorum.

    hadi ama....
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün teknisyenle nihayet görüsebildim.
    Her teknisyen gibi görmeden bir sey söyleyemem cevabini verdi.
    Ben de,
    ben görmeden bir sürü soruya cevap veriyorum,senden sorunu çözmeni degil, nerelere bakmamiz gerektigini söylemeni istiyorum dedim.
    Hata kod numarasina bobin dedi ama bobini degistirdgimizi söyleyince o da gaz kolu dedi.
    Baska ne olabilir diye sordum.
    Söyledi ama ben Türkçeye nasil çevirecegim bilemedim.
    Simdi ben sana tarif edeyim sen insallah anlarsin.
    Bazi modellerde kayis, bazi modellerde zincir olarak bulunan bir nane var.
    Bu atesleme zamanini ayarlayan mile bagli bir nane.
    Courroie de distribution diyorlar burada
    bu yanlis takildiysa olabilirmis.
    Diger sebepleri de saydi ama saydiklari buraya yazan arkadaslarla ayni.
    Velhasil kelam benim anladigim nedenle ilgili bir sorun yasiyorsan, sonsuza kadar çözememe ihtimalin var haberin olsun.
    O serefsiz zincir çikarilip takilirken isaretlenmesi gerekiyor.
    Yapilmazsa bir sürü dert açiyor ve teknik imkan yoksa ancak deneme yanilma metoduyla sorun çözülebiliyor.
    Hadi hayirlisi.
    Üstad sağolasın sorduğun için.Şimdi iyice kafam karıştı , alp_tunay 'ın ustasıda aynı şeyi söylemiş kendide yazdı zaten.Fakat bu durumla iyice kafam karıştı.Bana şunu açıklayabilirmisin ; İlk başlarda az kesmeye başlayan sonra aşırı ısınınca 90 derece üstü biraz iyileşme yapan , daha sonrada tamamen 7500e çakılan yani ; zamanla hızlıca artan bir arızadan söz ediyoruz.Zamanla arızalanan birşey ile o krank sensörünün dibindeki sizin dediğiniz dişlinin ayarının nasıl bir bağlantısı olabilir bunu çözemiyorum.

    Bahsettiğiniz yer burası olması gerek ;



    B ile gösterilen bölümde benim bahsettiğimiz sensör.Dişlide sizin bahsettiğiniz dişli sanırım.Eksantrik zinciri ayarı buradan yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam.

    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi kilo ay çekirdeği ,pc balında arızayı kimin nasıl çözeceğini bekliyorum.

    hadi ama....
    Sen en iyisi çekirdeği artır hocam bir çuval daha al ihtiyacımız olabilir
    matrax33 bunu beğendi.

  3. #103
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sysroot,

    İlkay ın mesajını (Coq) iyi okumalısın senin resmini koyduğun yerdene değil o mili tahrik eden zincir veya kayıştan bahsediyor. Eğer seninki zincirli ise ve sökülüp takıldığında işaretleme yapılmamış yeri değişmiş ise böyle bir arıza olacağını söylüyor teknisyen.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #104

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Şunu söylemek istiyorum ; Bu problem birşey sökülüp çıkardılığında takıldığında oluşmadı.

  5. #105
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Ben motor meslek öğrencisiyim ama çok bir bilgim yok motosikletler hakkında bize genelde anlatılan araba motorları.Bana sorun kesici gibi geldi kesici erken çalışıyor gibi kesici devresi nasıl çalışır bilmiyorum onun için arıza şudur diyemiyorum ama bence sıkıntı kesici.ustalara sormak gerekir ama tanıdığım bir motosiklet tamircisi yok.Sorunu İNŞALLAH çözersiniz ben okurken sinirlendim yerinizde olmak istemezdim.

  6. #106
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    B ile gösterilen bölümde benim bahsettiğimiz sensör.Dişlide sizin bahsettiğiniz dişli sanırım.Eksantrik zinciri ayarı buradan yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam.



    :
    Sevgili kardeşim.. İsmini de bilmiyoz ya
    Senin arızan ateşlemeden değil...
    Ateşleme ile sorunun yok...
    Sadece emiş ya da eksoz zamanlayıcısının zinciri kaçık...
    Zamanlamayı yapamayıp sersemletiyor motorunu...
    valvole bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #107
    Maxod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Breton s100
    Problem gaz kolunda

    Bu arada inşallah çözülür sıkıntılı bir durum insanı motordan sogutur

  8. #108
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    problemin yaşandığı 7500 devirde sensörlerin davranışını multimetre ile ölçmek yarar sağlayabilir mi? yani sensörler tamamiyle bozuk olsa problem her devirde çıkar. demek ki belirli devir aralığında değerleri okumakta problem çıkarıyor olabilir. eğer ki motor kam miline devire göre değişken avans yapmıyorsa sorun tamamen elektronik olmalı.

  9. #109
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim.. İsmini de bilmiyoz ya
    Senin arızan ateşlemeden değil...
    Ateşleme ile sorunun yok...
    Sadece emiş ya da eksoz zamanlayıcısının zinciri kaçık...
    Zamanlamayı yapamayıp sersemletiyor motorunu...
    Makinanın oraları kurcalandimi bakalım. Bu ayar Durup dururken kaçmaz herhalde.,.!
    sysroot bunu beğendi.

  10. #110
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Syroot,
    sen biseyleri degistirtirken, ustalar o zinciri sökmüs ve yeniden takmis olabilirler.
    Sana söylememis de olabilir ve bu gayet dogal.
    Rutin bir islem olarak görülmüs olabilir.
    Ya da sorun elektronik bir ariza da olabilir.
    Yani sensör vesaire.
    Kisacasi bisey söylemek zor.
    Elektronik icat oldu,mertlik bozuldu.
    Isiga tutulmus tavsan gibi kaliyoruz bu durumlarda.
    Mekanik olsa, bir bok bilmesek de mantik olarak bir çözüm bulurduk.
    Olmadi atla gel motora burada hastaneye yatiralim.
    Saglam mekanikerlerim var ama bana uzaklar.
    Senin için basar giderim, iki günde hallederler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #111
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı allpower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Makinanın oraları kurcalandimi bakalım. Bu ayar Durup dururken kaçmaz herhalde.,.!
    Konuyu baştan okursan anlaşılır...
    Ayrıca sübap ayarının yapılıp yapılmadığını sormuştum...
    Yapılmış ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Syroot,
    sen biseyleri degistirtirken, ustalar o zinciri sökmüs ve yeniden takmis olabilirler.
    Sana söylememis de olabilir ve bu gayet dogal.
    Rutin bir islem olarak görülmüs olabilir.
    Ya da sorun elektronik bir ariza da olabilir.
    Yani sensör vesaire.
    Kisacasi bisey söylemek zor.
    Elektronik icat oldu,mertlik bozuldu.
    Isiga tutulmus tavsan gibi kaliyoruz bu durumlarda.
    Mekanik olsa, bir bok bilmesek de mantik olarak bir çözüm bulurduk.
    Olmadi atla gel motora burada hastaneye yatiralim.
    Saglam mekanikerlerim var ama bana uzaklar.
    Senin için basar giderim, iki günde hallederler.
    Yahu Ankaraya yollayamadım..Fransaya nasıl gelsin
    Hem 1 günlük işi bile yok
    Ben geleyim mi ?... İltica edicek yer arıyom
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #112
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Ben geleyim mi ?... İltica edicek yer arıyom
    Olum bu fransa ikimize fazla.
    Gerçi kel kontenjanindan bir torpilin, olabilir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #113
    mehmettayfur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Artık yok
    Bir süredir bu konuyu takip ediyorum.Mekanikten pek fazla anlamam.Coq/İlkay'ın ustasının courroie de distribution (triger kayışı) teşhisinden yola çıkıp
    fransız forumlarında biraz bakındım(Fransızca biliyorum).Söz konusu arıza ile % 100 örtüşen bir yorum bulamadım,fakat supap ayarında bu zincirin
    (adı her ne kadar kayış olarak geçse de bu modelde zincirmiş) çıkarılıp,iş bitince tekrar takıldığı araba triger kayışı gibi işaretli yerlere uygun takılması
    gerektiğini,buna uyulmazsa çeşitli problemler çıktığı yazılmış.Hatta zinciri de buldum,50 Euro civarı satış fiyatı.Ama en önemli olan zincirin yerleşim
    şeması /fotoğrafa ulaşamadım.Mekanik bilgisi iyi olan arkadaşlar hangi zincir olduğunu bilir sanırım.
    Bu öğrendiklerim,Alp Tunay'ın ustasından aldığı bilgiyle örtüşüyor.
    Beni yönlendirirseniz,araştırma/dil konusunda yardımcı olabilirim.Kolay gelsin.
    sysroot bunu beğendi.

  14. #114

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu baştan okursan anlaşılır...
    Ayrıca sübap ayarının yapılıp yapılmadığını sormuştum...
    Yapılmış ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------


    Yahu Ankaraya yollayamadım..Fransaya nasıl gelsin
    Hem 1 günlük işi bile yok
    Ben geleyim mi ?... İltica edicek yer arıyom
    Yanlış anlaşılma var ; bu arıza subap ayarı yapıldığından dolayı olmadı , bu arıza subaplardan dolayı oluyormu diye bulmak için ; 1 ay aralıkla 2 kez subaplar ayarlandı .Bir kez yapmak yeterliydi ama emin olamadılar sanırım tekrar baktılar.Arkadaşlar zamanla olan birşeyden bahsediyorum bu ince detayı görmezden geliyorsunuz.Zincir kendi kendine diş kaçırırmı ? Motor sapasağlamken zincir kendi kendine diş kaçırırmı ? Kaçırmış olsa eskiden çok ısınınca arıza azalıyordu 90 derece üzeri.Artık öylede düzelmiyor.Yani zamanla olan birşey sözkonusu.Genede dediklerinize ustaya baktırıcam vakit ve para bulunca fakat bana olanaksız geliyor.

    Üstad ismim Ahmet bu arada

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------

    Alıntı cihangir151 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    problemin yaşandığı 7500 devirde sensörlerin davranışını multimetre ile ölçmek yarar sağlayabilir mi? yani sensörler tamamiyle bozuk olsa problem her devirde çıkar. demek ki belirli devir aralığında değerleri okumakta problem çıkarıyor olabilir. eğer ki motor kam miline devire göre değişken avans yapmıyorsa sorun tamamen elektronik olmalı.
    Kesinlikle yarar sağlar da burada nerede motor elektroniğinden iyi anlayan usta.

  15. #115
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Bak arkadaşımız senin için bir konu açmış
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...cin-bilgi.html
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  16. #116

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Syroot,
    sen biseyleri degistirtirken, ustalar o zinciri sökmüs ve yeniden takmis olabilirler.
    Sana söylememis de olabilir ve bu gayet dogal.
    Rutin bir islem olarak görülmüs olabilir.
    Ya da sorun elektronik bir ariza da olabilir.
    Yani sensör vesaire.
    Kisacasi bisey söylemek zor.
    Elektronik icat oldu,mertlik bozuldu.
    Isiga tutulmus tavsan gibi kaliyoruz bu durumlarda.
    Mekanik olsa, bir bok bilmesek de mantik olarak bir çözüm bulurduk.
    Olmadi atla gel motora burada hastaneye yatiralim.
    Saglam mekanikerlerim var ama bana uzaklar.
    Senin için basar giderim, iki günde hallederler.
    Keşke gelebilsem üstad )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak arkadaşımız senin için bir konu açmış
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...cin-bilgi.html
    kawasaki zx 636 için bilgi
    bazı kawasaki zx 636 lar 7500 devirlerde kesiklik yapıyor,birçok motordada aynı sorunlardan bahsedilebilir sadece modeller arasında devir farkı vardır.
    arıza şu 2 sebebten dolayıdır.

    -motorda yüksek şarş sebebiyle beyin korumaya geçer,ateşlemeyi bozarak sürücüyü durmaya sevk eder,çözüm sargı veya konjektör değiştirilir veya ikiside aynı anda değiştirilir mesele biter.

    -arka kuyruktaki denge sensörüde arada sırada böyle arızalar gösterir.değişirsin sorun biter.

    SYSROOT nickli arkadaşın dikkatine.kolay gelsin.
    bu arızayı herkez bilmez.işte size çözüm..

    (ağırabi mden alıntıdır. Birilerine faydası olur diye açılmasını istedi)
    Allah razı olsun.. Denge sensörü değişti denendi yani ustam başka bir denge sensörü ile denedi.Denge sensöründe yanılmıyorsam elektrik kesiyor ; bende elektrik kesme gibi bir durum söz konusu değil diye düşünüyorum.Konjektör ve sargı hakkında hiçbir bilgim yok.

  17. #117
    mehmettayfur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Artık yok
    http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution

    Horoz İlkay,yukarıdaki linke bir bakabilirmisin ? sanırım sorunla ilgili bir ipucu.Supap ayarından sonra tahrik/triger zincirinin nasıl ayarlanması gerektiği
    tartışılıyor.Teknik terminolojim yeterli olmadığı için yanlış bilgi vermektense,senin yorumlaman daha doğru.

  18. #118
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sagol Mehmet,
    Ancak aksama bakabilirim linke

  19. #119
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    acaba emme manifotunda bir çatlak, kaçak olabilir mi? bir de hava emiş boğazı geldi benim aklıma. başımdan geçen olay şudur:
    2005 corolla 1.6 vvt-i motorlu aracım var. genel bakım amaçlı ilk kez MAF (Mass Air Flow) sensörü ve emiş boğaz kelebeğini temizledim. boğaz kelebeğini araçtan komple çıkarttım ve temizledim.
    boğaz kelebeği şöyle bişey:


    yani araçtaki boğaz kelebeği telli değil elektronik ve temizleyip takınca araba 5-6 dakika rolantide saçmaladı, gaz verip bırakınca 1000 devre düşmesi gerekirken aynen senin ZX'in yaptığı gibi 1000-1700 devir arasında kendi kendine gaz alıp veriyordu. sonra düzeldi kendi kendine, bir daha yaşamadım bu problemi. acaba senin de problemin enjeksiyon sistemi olabilir mi? ya da boğaz kelebeği? belki de TPS? kontrol edildi diyorsun ama başka bir servise gidip tekrar kontrol ettir bence.... zx636'sı olan başka birinden rica edip şüphelendiğin parçaları o motosiklette deneyebilirsin...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  20. #120

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Şöyle birşey sormak istiyorum ; Dün krank sensörünün olduğu kapağı açtım görüntü şu şekilde ;



    Fabrika kitapçığında bu şekilde ;



    Şimdi merak ettiğim ;

    1.Benim resmimde mıknatıs dişlideki boşluğa denk geliyor.Tam dişli hizasına denk gelmiyor.Oysa fabrika kitapçığından aldığım resimde mıknatıs tam dişlinin dolu kısmına yani dişine denk geliyor.Bu bir tesadüf mü ?
    2.Bu dişli ne işe yarar yenilirmi içilirmi
    3.Motor yürümüyorken fakat çalışıyorken yani boşta bu dişli sürekli dönüyormu ; dönüyorsa nasıl dönüyor ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

    Bana burada bir anormallik var gibi geldi.


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)