Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Arkadaşım geçmiş olsun. Sıkıntı ateşleme sırası ve zamanı ile yani avans ile alakalı gibi duruyor. Bujilerden biri veya bir kaçı önce veya sonra çakıyor. Hızlı gaz verince hatayı atlayabildiği için 7500'ü deviriyor ama yavaş devirde orada takılıyor..
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    İlacın bence bu linkte:

    http://www.zxforums.com/forums/zx-6r...problem-2.html

    the problem was actually timing related.

    i found that the pulsing coil had gone out of my RR. what happened was that the pulsing coil sensor had somehow lost its magnetism causing a weak signal from the timing rotor on the cam. The signal was string enough at low rpm to continue running the bike at part throttle, but as soon as the bike spun up to 8k or WOT, the engine would die because the signal was not clear enough to tell the computer how to time the engine, thus causing the bike to completely shut down until the signal became clear again. i noticed this after replacing the pulsing sensor and found that the new sensor was magnetized and the old one was not. i'm not sure how the old sensor became demagnetized, but i assume that time was the culprit...

    New pulsing coil sensor = full throttle 15.5k rpm and no hiccups!
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #43
    aybarssurucu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS / KLX250
    Sanırım çözüm budur! Kesinlikle doğru.

  4. #44
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Aklıma 3 neden geliyor. Benzin pompası, gaz kelebekleri, ve buji piposu. Kawasaki ve Suzuki endurolar da sıkca rastlanan problemlerden biridir.

  5. #45

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Bu konuyuda daha önce incelemiştim.Konunun en başındada belirttiğim gibi sizin bahsettiğiniz sensör ; Crankshaft Sensor ; Motora önden bakınca radyatörün solundaki kapakçığın içinde bulunan bir sensör , bahsettiğiniz konuyuda biliyorum bahsedilen sensörde mıknatıslanma problemi gibi birşeyden sözediyor.Aynı zamanda Camshaft Position Sensoründe kontrol edilmesi gerektiğini söylüyor , bu sensörler cihaz ile kontrol edilmişti bir problem bulunamadı.Zaten bunları devre dışı bırakınca motor çalışmıyor çünkü hepsi ateşlemeye katılan sensörler.
    Bahsettiğiniz sensör budur TIKLAYIN

    Servo motor olayına gelince 2004lerde böyle birşey göremedim.Video olarak 05lerden itibaren hep örnekler var , daha çok beynin hala arızalı gibi gördüğü ve arıza ışığı yaktığı durumu fixlemek için yöntemler geliştirmişler sanırım ondan bahsediyorlar.

    Bu arada dediğim gibi ; konuyu tamamen ingilizceye çevirebilecek arkadaşlar varsa memnun olurum , yabancı forumlarada tekrar konu açmayı düşünüyorum.Önceki açtıklarım bu kadar açıklayıcı değildi bu konuda tüm süreci anlattım o yüzden aynen böyle çevirirsek onlarda fikirlerini sunabilir.

  6. #46
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Daha evvel KTM'lerde bu tür bazı problemleri motor haritasını değiştirerek (map atarak) çözmüştüm; denemediysen bir fikir olabilir. KTM'lerde Akrapoviç eksozların her biri kendi özel motor haritasıyla gelir, eğer o harita motora yüklenmezse dengesiz çalışma ve çeşitli devirlerde stop etme sorunları yaratır.

    Tabii bu çok düşük bir olasılık.

  7. #47

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Üstad motorumun üzerindeki egsoz önceki sahipleriyle irtibata geçmemden biliyorum neredeyse 2005den beri üzerinde olan bir egsozmuş , yani son zamanlarda benim yaptığım bir değişiklik yok, bahsettiğin sorundan 05-06 kullanıcıları etkilenmiş onlarda dediğin gibi yeniden map atılıyo sanırım.

  8. #48
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Dostum selam,

    Ukalalık yapmak istemiyorum ama benzin otomatigini kontrol ettirdiniz mi? Yani besleme ile ilgili bir problem olduğunu düşündürdü video bana.. Büyük geçmiş olsun..
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  9. #49
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Beyin arızası gibi gözüküyor. Ateşleme haritasında sorun var sanıyorum. Yeni bir beyinle veya ateşleme haritasını düzenleyecek POWERCOMMANDER tarzı bir arabirimle deneyiniz.

  10. #50
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyuda daha önce incelemiştim.Konunun en başındada belirttiğim gibi sizin bahsettiğiniz sensör ; Crankshaft Sensor ; Motora önden bakınca radyatörün solundaki kapakçığın içinde bulunan bir sensör , bahsettiğiniz konuyuda biliyorum bahsedilen sensörde mıknatıslanma problemi gibi birşeyden sözediyor.Aynı zamanda Camshaft Position Sensoründe kontrol edilmesi gerektiğini söylüyor , bu sensörler cihaz ile kontrol edilmişti bir problem bulunamadı.Zaten bunları devre dışı bırakınca motor çalışmıyor çünkü hepsi ateşlemeye katılan sensörler.
    Bahsettiğiniz sensör budur TIKLAYIN
    Coilleri değiştirmeyi hiç denedin mi? Adamın bahsettiği sorunla hemen hemen aynı.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  11. #51
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Hocam pek zamanım yoktu alel acele yazdım çok fazla yanlış eksiklik var çünkü motor mekaniği ve ingilizcesi gerçekten zor ki Türkçesine dahi hakim değilim o yüzden eksiklikler var ama en azından taslak olur ve diğer bilen arkadaşlar üstüne eklerse eminim açıklayıcı olur.Kolay gelsin.

    Greetings from Turkey,

    I ve 2004 Kawasaki zxr 636,

    Here is the video about the problem of my bike ; http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k

    I think motorbike interrupts ignition when it reach 7,5k rpm.

    Details of Problem;When the Bike is in Neutral it s more clear meanwhile when i ride and each gears i ve the same problem which is bike is not gettin up from 7k rpm and stock there,s got strange voice at that rpm meanwhile electrical function ok all the lights on at indicator.

    -If I push full throttle bike goes up to 15 rpm easily but when i throttle slowly then it s stock at 7rpm and do not get up to 14k
    -When I reduce rpm such as from 14 rpm to down it reach 7,5k it s gettin stock there and got strange voice like 'tırrrr' and after from the exhaust 'pat pat pat'
    -Sometimes when the bike is on first or second gear when i push full throttle rearly it s gettin up to 7,5 k but really hard.
    -Out of these when i ve first realized that problem it was not so often happenin,day by day it has been gettin worst and since 3-4 months bike always stock at 7,5 k rpm.
    -I guess my bike interrupts ignitation at spesific rpm which mean 7,5k,I mean something sends signals on ecu that you must stop ignitation.
    Here What I ve done for fixin problem so far;
    -Ram air,and Air filter checked
    -Tried without air filter,no point.
    -Vacuum pipes and air filters pipes checked
    -Stand switch Deactivated
    -When bike had the problem i ve realized 51.problem code,which means,Problem located in the area where 1.cylinder,pulser coil.In the manual it mentions that coil installation may harm,then i ordered new original coil and changed it,but didnt work somehow i still had the problem.
    -Then I ordered full installation of coil and changed but still no positive result.
    -Ordered original sparks and set it up no result
    -Some people had problem about ignition key then i used my original key
    -Changed fuel pump,and fuel filter(twice)
    -All The sensors in the Injection systems (Tps and others) controlled by device they said no problem.
    -Crankshaft sensor , Camshaft Position Sensor which located on ignitation system may have problem ?
    -Other ignitation systems (Sparks,coils,pulser coil socket and installation controlled) no problem

    After all the 5-6 months-period and no result,I spent a lot of money and time but wasted,Now I am stocked like my 7,5k rpm no way out,either i cant sell buy and i cant fix problem.I ve lost hope you to help me about the problem on my bike.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  12. #52

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Coilleri değiştirmeyi hiç denedin mi? Adamın bahsettiği sorunla hemen hemen aynı.
    Denedim hocam hiçbirşey değişmedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------

    Alıntı psyche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam pek zamanım yoktu alel acele yazdım çok fazla yanlış eksiklik var çünkü motor mekaniği ve ingilizcesi gerçekten zor ki Türkçesine dahi hakim değilim o yüzden eksiklikler var ama en azından taslak olur ve diğer bilen arkadaşlar üstüne eklerse eminim açıklayıcı olur.Kolay gelsin.

    Greetings from Turkey,

    I ve 2004 Kawasaki zxr 636,

    Here is the video about the problem of my bike ; http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k

    I think motorbike interrupts ignition when it reach 7,5k rpm.

    Details of Problem;When the Bike is in Neutral it s more clear meanwhile when i ride and each gears i ve the same problem which is bike is not gettin up from 7k rpm and stock there,s got strange voice at that rpm meanwhile electrical function ok all the lights on at indicator.

    -If I push full throttle bike goes up to 15 rpm easily but when i throttle slowly then it s stock at 7rpm and do not get up to 14k
    -When I reduce rpm such as from 14 rpm to down it reach 7,5k it s gettin stock there and got strange voice like 'tırrrr' and after from the exhaust 'pat pat pat'
    -Sometimes when the bike is on first or second gear when i push full throttle rearly it s gettin up to 7,5 k but really hard.
    -Out of these when i ve first realized that problem it was not so often happenin,day by day it has been gettin worst and since 3-4 months bike always stock at 7,5 k rpm.
    -I guess my bike interrupts ignitation at spesific rpm which mean 7,5k,I mean something sends signals on ecu that you must stop ignitation.
    Here What I ve done for fixin problem so far;
    -Ram air,and Air filter checked
    -Tried without air filter,no point.
    -Vacuum pipes and air filters pipes checked
    -Stand switch Deactivated
    -When bike had the problem i ve realized 51.problem code,which means,Problem located in the area where 1.cylinder,pulser coil.In the manual it mentions that coil installation may harm,then i ordered new original coil and changed it,but didnt work somehow i still had the problem.
    -Then I ordered full installation of coil and changed but still no positive result.
    -Ordered original sparks and set it up no result
    -Some people had problem about ignition key then i used my original key
    -Changed fuel pump,and fuel filter(twice)
    -All The sensors in the Injection systems (Tps and others) controlled by device they said no problem.
    -Crankshaft sensor , Camshaft Position Sensor which located on ignitation system may have problem ?
    -Other ignitation systems (Sparks,coils,pulser coil socket and installation controlled) no problem

    After all the 5-6 months-period and no result,I spent a lot of money and time but wasted,Now I am stocked like my 7,5k rpm no way out,either i cant sell buy and i cant fix problem.I ve lost hope you to help me about the problem on my bike.
    Üstad Allah razı olsun ; bu çeviri üzerine ekleyecek arkadaşlar olabilir o yüzden bekleyecem , okey verdiğiniz anda yabancı forumlarada konuyu açıcam.Ne illet birşeymiş bu arıza.

  13. #53
    erdemed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2009
    Motosikleti
    cx125 95 model' x9 500 piaggio
    idda ediyorum beyın arızası map le alakası olabılır.ama kesınlıkle beyın atesleme zamanını karıstırıyor yada zamansız devırkesıcıye gırıyor...

    baska beyın deneddı dıyorsunuz en ıyısı yakınlarınızda baska 636 varsa çagırın gelsın onun motorundan beynı sokup sızınkıne takın ama gozunuz gorsun cunku beyınlere bılgısayara baglayıp bunda bısey yok dıyorlar daha once basıma geldı beyınde kılcak bı catlak v.s olabılır...

  14. #54
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    sana söyliyim öyle bir arızayı tr de hiçbi usta cözemez en son 1500 costum caper ın satılmak üzereyken sorununu cözdüm usta falan degilim onlarca usta tanıdım tırt.karbüratörlü olmuş olsaydı cok yorum yapardım ama bahsettigin sorun karbüratörlü motorda şöyle ifade edim hava ile benzinin gaz kolunu her cevirişinde pistona doluş miktarı çok önemli açık bir abart egsoz bile taksan bu ayarlar değişir.
    sen 7000 devire geldiginde hava veya benzin sıkıntı yaratıyo motora idda ediyorum beyni bobini bujiyi tesisatı istedigin kadar değiştir cözemezsin.hava ve enjeksiyon sistemine bak rolantin ve devrin ani yükselişi cok iyi ama milimetrik yükselişlerde sıkıntı varsa hava yakıt karışımı demektir.benim fikrim bu boşuna masraf harcama.
    TATLIHIZ bunu beğendi.
    Motosiklet mucidi

  15. #55

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana söyliyim öyle bir arızayı tr de hiçbi usta cözemez en son 1500 costum caper ın satılmak üzereyken sorununu cözdüm usta falan degilim onlarca usta tanıdım tırt.karbüratörlü olmuş olsaydı cok yorum yapardım ama bahsettigin sorun karbüratörlü motorda şöyle ifade edim hava ile benzinin gaz kolunu her cevirişinde pistona doluş miktarı çok önemli açık bir abart egsoz bile taksan bu ayarlar değişir.
    sen 7000 devire geldiginde hava veya benzin sıkıntı yaratıyo motora idda ediyorum beyni bobini bujiyi tesisatı istedigin kadar değiştir cözemezsin.hava ve enjeksiyon sistemine bak rolantin ve devrin ani yükselişi cok iyi ama milimetrik yükselişlerde sıkıntı varsa hava yakıt karışımı demektir.benim fikrim bu boşuna masraf harcama.
    Anladım üstad , yakın zamanda enjeksiyonum geliyor.Enjeksiyon sistemi komple set olarak geliyor.Üzerinde hiç oynanmamış ana tps ve alt tps sensörü , yakıt hattı borusu , hava emiş sensörü ve bir iki sensör daha geliyor.Bunu değiştirerek büyük oranda enjeksiyon ve tps pürüzünü ortadan kaldırmış olucaz yada sorun çözülmüş olacak.Beklemedeyim bu sıradada araştırmalarıma devam ediyorum.

    İngilizce konusunda onay veriyorsanız o metni konu olarak açabilirim hala bir cevap gelmedi o konuda.
    çoq üstad sende hafta içi yurtdışında olayı araştırabilirim dedin söz vermedin ama ilgilenirsen minnettar kalıcam.
    Birçok abimiz ve siz üyeler gerçekten büyük oranda yardımcı oluyor destek oluyor.
    Benim için googlea girip konular bile aramışsınız Allah razı olsun , motor camiasının birbirine sahip çıkması gerçekten beni umutlandırıyor.Bu süreçte yanlız olmadığımı , birçok arkadaşın zamanında benim gibi sorunlar yaşadığını öğrendim.Allah razı olsun hepinizden tekrar, araştırmaya devam..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

    Alıntı erdemed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    idda ediyorum beyın arızası map le alakası olabılır.ama kesınlıkle beyın atesleme zamanını karıstırıyor yada zamansız devırkesıcıye gırıyor...

    baska beyın deneddı dıyorsunuz en ıyısı yakınlarınızda baska 636 varsa çagırın gelsın onun motorundan beynı sokup sızınkıne takın ama gozunuz gorsun cunku beyınlere bılgısayara baglayıp bunda bısey yok dıyorlar daha once basıma geldı beyınde kılcak bı catlak v.s olabılır...
    Beyin konusunda bende tereddütlüyüm , gelen beyni müsait zamanda bide ben takıp deneyecem nasıl bir tepki veriyor görmek istiyorum.Yedek parça dükkanı açıcam yakında bu gidişle

    Başka bir zamanda motorun gidişini video olarak çekmek aklımdan geçti , belki bir faydası olabilir.

  16. #56
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Syroot emin ol ilgilenecegim.
    Ben de merak ettim çünkü.
    Fakat isim yerime birini birakip çikilabilecek bir is degil.
    Bu nedenle is yerinden izin alip çikabilmem zor oluyor ama imkansiz degil.
    Yarin olmaz öbür gün olur ama bu hafta mutlaka bakacagim.
    Ben isin mekanik kismina vakifim evet ama elektronik deyince benim kafa basmiyor.

    Diger arkadaslarin yorumlarina bakiyorum,
    kimi hava yetersiz diyor.
    Tamam ama gazi birden açinca yeten hava,
    yavas yavas açinca neden yetmiyor.
    Ayni sey benzin yetersiz varsayimi için de geçerli.
    Yani gazi hizli açinca benzin yetiyor da,
    yavas yavas açinca neden kafa karisiyor anlamadim.

    Beyinle ilgili problem olabilir diyenler haksiz degil.
    Yeni beyin almissin ama o beyin orjinal egzoza göre ayarli, baska bir egzoza göre kendini ayarlayamadigi için sorunlu çalisiyor olabilir ve bu durumda ps ya bazaz destegi gerekebilir, bilemiyorum.
    Ama daha önce yapmadigi problemi yapmasi enteresan!!!!
    Motosikletin egzoz bile tikali olabilir yani bir sürü ihtimal var.
    Kisacasi mesleki olarak senin sorunun cevabini çatlayacak derecede merak ediyorum.
    Mutlaka çözeriz ama nasil çözeriz bilemiyorum.
    sysroot bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #57
    ÖZALTIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha Rx-115, Yamaha Passol 2
    Neyle uğraştığını bilmeden böyle uzun süren bi uğraşın ne derece can sıkıcı olduğunu tahmin edebiliyorum.Kendi başıma gelmiş gibi oldum okuyunca, bir yardımım dokunmaz bilgim yok bu konularda ama en kısa zamanda sorunun çözüldüğünü görmek umuduyla konuyu takip ediyorum.Umarım daha fazla masraf açmadan ve canınızı sıkmadan çözülür bu sorun.
    sysroot bunu beğendi.
    Find what you love and let it kill you.

  18. #58
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ben olsam ilk olarak gaz telini değiştirirdim, içerdeki tek bir kopuk tel böyle sünmelere neden olabiliyor. (Ama öyle olsaydı kırmızı uyarı ışığı yanmazdı) Pulsing coil sensor yazısında çok güzel açıklamış, tamamen bahsettiğin olay gibi gözüküyor. Sensör, manyetik özelliğini yitirdiği için belli bir devirde (8.000 yazmış) gerekli bilgiyi beyine yollayamıyor ve dolayısıyla ateşleyici kesiyor. Gücünün yettiği yere gelince tekrar ateşleme yapıyor ve bu süreç tekrarlıyor. Mutlaka değiştirilip denenmeli bence... Cihaz arızayı yakalayamamış olabilir. Ayrıca zamanla manyetik özelliğini yitirdiğinden bahsediyor. Çeviri de güzel olmuş bu arada...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

    Arkadaşım, orjinal foruma baktım da son mesajda şöyle diyor: "It's been a while, but the bike still had the problem with shutting down at 8000 rpm; I've just been dealing with it. Ultimately, the problem was the side stand switch that went bad. Jumping the wires and bypassing the switch cleared the problem and it has never come back." "Bir süre oldu, fakat motor hala 8000 devirde kapanmaya devam ediyor. En sonunda üstesinden gelmeyi başardım. Sonuçta, problem bozulan yan ayak switchi imiş. Kablolarını by-pass yaptım ve switchi devre dışı bıraktım. Sorun çözüldü ve hiç tekrarlamadı." Umarım yardımcı olur...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  19. #59
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200

  20. #60
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Benimde uyumadan önce gözümün önüne gelmeye başladı şu mesele. Bugün birçok kere düşündüm. Belki yüzlerce kombinasyon kurdum kafamda .
    Bu işler motorun dumanının kokusunu almadan olmuyor fakat aklıma mantıklı gelen tek şey.
    Beyinin başvurduğu ve özellikle devir kesiciyi tetikleyen sensörlerden birisinde bir arıza yada zamanla kalibrasyonunda sapma olmuş olabileceği.
    Tüm okuyucu , selenoid sensöz vb parçaların servis kitabında gösterilen protokolle testini yapmanız lazım. Hatta orada çıkan sonuçlara bile güvenilmeyebilir. Bazı parçalar testte normal görünür ama gerekli şartlar bir araya geldiğinde arıza verebilir.
    Bence devir kesici ile ilgili parçaları değiştirerek denemek pratik olabilir.

    Kendi motorum olsa ancak bu kadar kafaya takardım emin ol. İnşallah düzelir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:56 ----------

    Bu arada aklıma birşey geldi alakasız ama yazmak istedim.
    Audi A6 ile yokuş yerlerde aynı bu sorunu yaşıyordum bir aralar. araç 2500 devirde takılıyordu. Sadece yokuş yukarı çıkışlarda. Sorun yağ seviyesinin azalması ve yokuşta yağ seviye ensörünün yağ yok görüp motorun yüksek devir yapmasını engellemesinden kaynaklandığıydı mesele. 40 bin km de yağ yakan bir A 6 yani Hemde öyle böyle değil. Yağla gidiyor namıssız.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)