Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
11. sayfa BirinciBirinci ... 91011

Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #201
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Geçmiş olsun hocam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Benzer sorunu honda today 50cclik motorda yaşadık. Motor öyle bir tekliyor ki 50 senelik ustalar dinledi elektirik arızası dedi. Tüm elektronik aksamı başka bir sorunsuz todayla değiştirdik sonuç alamadık. En son motoru komple parçaladık sente kayıkmış. :D

  3. #203
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    hikayeyi okudum. tam motoru yakmalık bir serüven. insanın sinirlerini harab eden bir durum. harcanilan para da cabası.

    arkadaşı tebrik etmemek mümkün değil. büyük sabır göstermiş. fakat sonunda muradına ermiş.

  4. #204

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortlatılmaya değer bir konu baştan sona okudum. Polisiye kitap gibi insan sonunu merak ediyor.
    Arkadaşlar Selamlar Herkese Seneler sonra bu konuya da bir bakayım dedim, 4 sene sonra bir arkadaş hortlatmış, bide ben hortlatayım konu sahibi olarak.Bilsem o tarihlerde bir kitap yazardım)))

    Şuan malesef arabam var ihtiyaç gereği.2-3 sene oluyor satalı motorumu.Tekrar Allah Razı Olsun ondan Ziyattin Göktepe,motoru zımba gibi yapmıştı adını geçirmeyi borç bilirim ve 1 sene gönül rahatlığıyla bindim sonrasında sattım.

    Foruma niye uğradım, konu açtım satılık ZX6R piston diye belki hatırlarlar bu sıkıntıdan önce birde kol çıkarmıştı motor.
    İnsan bir daha olucak korkusuyla yedek piston satın alır mı? Yedek piston nedir arkadaş Arıza öyle bir psikolojiye soktuki eşeği sağlam kazığa bağlayalım diyip yedek piston bile almıştım nerden nereye.

    İleride tekrar bir motor alırmıyım Allah bilir kısmet.
    Zamanında meşgul ettim buraları çok , şöyle bir bakıyorumda bir ara hayatım motor olmuş, e tabi arabacılar anlamaz Ama motorum varken daha keyifliydi, özlüyor insan.

    Antalya'dan Selamlar diyelim bitirelim

  5. #205
    altı.altmış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2018
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    XT660Z TENERE
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle konuyu iki ayrı forum platformunda açıyorum herkezin bir bildiği vardır çünkü.
    Konu başlığını böyle yazmamın sebebi ; arıza efsane oldu uzun süredir çözülemeyen bir problem.Tüm forumlar tüm platformlar aşağı yukarı
    biliyor arızayı.Hatta dün itibariyle motoru satışa çıkardım ; Allah razı olsun ilgili arkadaşlarımız,abilerim satma motoru yazık etme çözelim diye düşüncelerini söylediler.Bende ilanı şuan itibariyle geri çektim.
    Bütün yabancı forumlarda birşey yakalarmıyım diye konu açtım sorular sordum birsürü şey öğrendim ama arızayı gene çözemedim.

    Bütün motor ustalarını , bütün usta binicileri , bütün mekanik elektronik ustalarını konuya davet ediyorum.
    Eğer varsa böyle bir tanıdığınız benim için telefon açıp ustanıza sorun fikir alın.
    Zira ortada 6 aydır çözülemeyen ve benim motorumu satılığa çıkarmama sebep olacak bir arıza var.
    Yeni konu açma gereği duydum , bu ciddi bir konu benim için zira hiç umudum olmasada çözersek motoru satmayı düşünmekten vazgeçicem.

    Benim 636nın problemini duymayan kalmadı , duymayan arkadaşlarımıza durumu bir daha anlatıp 5-6 aylık çözülemeyen tamir sürecinde neler yaptığımı bütün detayıyla yazıcam.

    Öncelikle zamanında çektiğim video ile konuya giriyorum.
    Motorum 2004 Model Kawasaki ZX636

    Ben motorun ateşleme kestiğini düşünüyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k

    Arıza detayına gelince ; Boştayken daha rahat görürsünüz diye bu şekilde video çektim.Bindiğimiz zamanda durum aynı.

    -Yolda giderken herhangi bir viteste , motor 7500 devire gelince "tırrrrrrr" diye çakılıyor ve gitmiyor bu sırada ibre ışıklarında yanıp sönme yok , motorun elektriğinde bir kesilme yok bunu belirteyim.

    -Eğer fazla güç uygulayıp yani; motorun devrini 8000 rpm'e veya daha yükseğe geçirirsem sorunsuz 15bin devre kadar gidiyor kesiciye giriyor.Hiçbir problem olmuyor.Anlamayanlar için ; yüksek viteste birden vites düşürsem yani 7500 devri geçicek kadar vites düşürsem atıyorum 8000 devre denk geldi sorunsuz uzuyor.

    -Yüksek hızdayken yani bu takıldığı devri aşırı güçle geçtiğimizi farzediyorum ; 14000 devirdeyim diyelim saldım motoru devir yavaş yavaş
    düşüyor 7500e geldiği zaman gene "tırrrrr" diye bir takılma ve ardından "pat pat pat" egsoz patlamaları oluyor.

    -Çok düşük viteste yani "lastiğin kolay pati çekebileceği" , torkun yüksek olduğu devirlerde birden abanınca ayda yılda birde olsa 7500 devri
    zorlana zorlana çakıla çakıla geçtiği oluyor.

    -Onun dışında ilk bu olay olduğunda çok fazla olmuyordu , giderek arttı , eskiden motor aşırı ısınınca yani 95 derecede falan takılma yok
    denecek kadar oluyordu ama artık yani 3-4 aydır direk çakılıyor buda ince bir nokta.Yani acaba diyorum zamanla olan zamanla bozulabilen
    birşeymi yapıyor bunu.. Ama zamanla bozulacak birçok şey var o yüzden işin içinden çıkamıyorum.

    Ben motorun ateşleme kestiğini düşünüyorum.Yani bence birşey beyine ; o devirde ateşleme kesmesini emrediyor gibi geliyor.En son düşüncem bu.
    Neler yaptığımıza gelince başlıyorum.

    -İlk olarak havayla ilgili problem olacağı düşünüldü.
    -Ram air kontrol edildi.
    -Hava Filtresi kontrol edildi.
    -Hava filtresiz denendi sonuç alamadık.
    -Vakum boruları hava filtresi boruları kontrol edildi.
    -Ayak müşrü devre dışı bırakıldı , zira bazı kişilerin başına gelmiş.
    -Motor bu takılmayı yaptığı esnada 51 numaralı arıza kodu verdi ; bu arızanın açıklamasıda 1.silindirin olduğu 1. bobin ve bulunduğu bölge.Kitapçığında bobin tesisatında problem olabilceğinden bahsetmişti.Bu konuyu zaten detaylıca incelemiştik önceki konularda.Bende bu
    nokta üzerinde durdum orjinal bobin sipariş ettim ve değiştirdim , olmadı 3. bobini 1.bobine taktım gelen parça arızalımı diye , olmadı başka
    marka bir bobin taktım durum nafile.Ondan sonra beyin ile bobine gelen soket arasında irtibatsızlıkmı var ; kitapçığa göre onuda kontrol
    ettim hiçbir sıkıntı yok.Hadi dedim bende bir hata olmuştur bobin tesisatını yurt dışından sipariş ettim komple değiştirdim gene sonuç nafile.

    -Orjinal bujilerini sipariş edip onları taktım bir sonuç alamadık.
    -Yabancı forumda bir arkadaşın başına gelmiş kontak anahtarı temassızlık yapıyormuş bende orjinal anahtarımla denedim gene sonuç alamadım.Açıkçası kontağın kendisiyle bir alakası varmı bilemiyorum oda soru işareti kafamda.
    -Yakıt hattında problemmi var diye orjinal benzin pompasını getirttim hiçbirşey değişmedi.
    -Benzin filtresi iki kere değişti sonuç alamadık.
    -Enjeksiyon sistemi üzerindeki sensörler (tps ve diğerleri) cihazla kontrol edildi problem yok dediler.Bunlardanmı çıkar arıza emin
    olamıyorum.
    -Bütün sensörlerde problem yok dediler cihazla baktılar , sensörler ile alakası varmı problemin gene bir soru işareti.
    -Ateşleme sisteminde yer alan Crankshaft sensor , Camshaft Position Sensor bunlarla bir alakası olabilirmi gene bir soru işareti.
    -Diğer ateşleme sistemi öğeleri ; Bujiler , bobinler ve bobin soketleri tesisatı kontrol edildi değiştirildi sorun yok.
    -En son olarak orjinal beyin getirttik hiçbirşey değişmedi daha saçma çalıştı motor.Bizde eski beyini geri taktık.
    -Beyin sorunu algılamıyormu diye kendimde manual testini yaptım ; hava emiş sensörünü çıkarttım , enjeksiyon üzerindeki sensörleri çıkarttım
    tek tek bütün çıkardığım parçaların arıza kodunu verdi yani beyin algılıyor diye düşünüyorum.
    -Tesisattaki soketleri tek tek temizledim tekrar taktım bir sonuç alamadım.

    Ve geldiğimiz nokta 5-6 aylık bir süreç ve elde var sıfır , büyük zarara uğradım esasında satmak istemiyorum ama çıkmaz bir durumdayım bu
    arızayı çözseydim binicektim.Son bir umut çözermiyim bilmiyorum , benim için rica ediyorum ustalarınıza danışın.Bir arıza için motor satmış
    olmak istemiyorum ; zira sizde bu kadar uğraşsanız sinir hastası olursunuz.Bir yandan içim acıyor o kadar emek varken gönlüm satmak
    istemiyor.

    Bari bu konuyu açayım dedim beyin fırtınası yapalım belki birşeyler yakalarızda Allah büyük ne diyeyim.
    dostum sorun egzantirikte olabilir , devir 7500dd olduğunda motor 3 silindir gibi çalışıyorsa problem egzantirik. benim eski
    kawasaki er-5 de aynı problemi yapıyordu.

  6. #206

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı altı.altmış adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sorun egzantirikte olabilir , devir 7500dd olduğunda motor 3 silindir gibi çalışıyorsa problem egzantirik. benim eski
    kawasaki er-5 de aynı problemi yapıyordu.
    Hocam sorun çözüldü, hortlatmaya geldim başlığı 4 sene aradan sonra Sağolasın
    Şimdi herkes yeni arıza sanabilir ama konu sahibi olarak iki kelime etmeden geçemedim şurdan
    Yoksa çözümü okudunda beni mi trolluyorsun

  7. #207
    HONDAANTALYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sorun çözüldü, hortlatmaya geldim başlığı 4 sene aradan sonra Sağolasın
    Şimdi herkes yeni arıza sanabilir ama konu sahibi olarak iki kelime etmeden geçemedim şurdan
    Yoksa çözümü okudunda beni mi trolluyorsun
    Tekrar hoşgeldin, Tam sen gidince sorunu çözmüştüm ama gitmiştin

  8. #208
    altı.altmış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2018
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    XT660Z TENERE
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sorun çözüldü, hortlatmaya geldim başlığı 4 sene aradan sonra Sağolasın
    Şimdi herkes yeni arıza sanabilir ama konu sahibi olarak iki kelime etmeden geçemedim şurdan
    Yoksa çözümü okudunda beni mi trolluyorsun
    hocam anasayfada görünce fikir vereyim dedim. ben yeni üyeyim yeni yeni çözmeye başladım siteyi. Amacım trollük değil yanlış anladıysan kusura bakma :D
    YAMAHA CANDIR , GERİSİ HEYECANDIR!!!!

  9. #209
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    burada bi mesajım bulunsun. böyle bir problemle karşılaşırsak ziyattin ustayı unutmayalım diye...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  10. #210

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    konu zaten hortlamış ama iyi ki hortlamış dizi tadında izleyip kendi açımdan yorumladım...
    aklımdan geçenler ekzantrik zincirinden bahsedilmesiyle iyice şekillendi...7500 devir de en yüksek titreşimin olması ve arızanın baş göstermesi, soğuk ve sıcak da devir aralığının değişmesi (soğuk havada 7000-6500 devirde)-(elektrik telleri kışın gerilir,yazın gevşer salar ya kendini) net arıza burada dememe yol açtı
    konuyu okumak ve sorunun çözüldüğünü görmekten mutlu oldum


    REKLAM ALANI
11. sayfa BirinciBirinci ... 91011

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)