arkadaşlar tek ve çift silindirli motorları tamamiyle söküp toplamak için elinizde döküman var mı, yani beni yönlendirebilicek bir döküman... veya söksek bile toplayabilirmiyiiz bu motorları...
arkadaşlar tek ve çift silindirli motorları tamamiyle söküp toplamak için elinizde döküman var mı, yani beni yönlendirebilicek bir döküman... veya söksek bile toplayabilirmiyiiz bu motorları...
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
bi motor al önce biz yardımcı oluruz motor olmadan ne anlatsak boş ama genelde toplanır. sitede bi çok arkadaşımız kendi motorlaının bakımlarını bu şekilde yapabiliyorlar
bende aslında onun için öğrenmek istiyorum, çünkü motor almaya gittiğimde yani göstericeğim usta neyse o olmasın diye... bende bişeylerden anlayayım, kandırılma modunda olmayayım diye istiyorum bu bilgileri, sadece benim değil bu forumda ki çoğu arkadaşa da faydalı olacaktır... yinede yardımın iiçn sağol..
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
şimdi sen baştan terimlerden anlamıcan subap ne ? segman ne? ekzantrik ne ? bunlar hepsi koordineli çalışan parçalar. pistonu söktükten sonra ekzantrik zincirini gevşetip krank milin alıyosun desem ne anlarsın ? nasıl anlatalımki ? debriyajın bile çalışma şeklini bilmiyorum şahsen
benim şahsi fikrim, öyle bir döküman olmaz.çünkü teknolojisinin taklit edilmesini kimse istemez öleki, bazen motosikletlerimizi servisine ya da tamircisine bıraktığımızda lastikçi de dahil motosikletimizi tamir ederken başında durmamızı istemezler. en basit ampul değişimi için bile "yarım saat sonra alabilirsiniz" derler ve bu da aynen buna benzer mesela ybr 125'in bahsettiğin gibi öle bir dökümanı olsa beni artık hiçbir kuvvet servise götüremez ve diğer düşük kalitedeki motosiklet üreticileri de aynı sistemi kullanarak aynı güç hp'sini elde eder ve daha ucuza satabilir kolay gelsin
hıııım, evet dediğin çok doğru, demekki ne oluyomuş benim sorduğum soru otomatikman saçma oluyomuş peki hocam hani insan ikinci el bi motor almaya giderya, orada saf saf ustayı izlememek için ne yapıcaz, yani şimdi motor alana kadar böyle bön bi şekilde kalıcaz mı? motoru aldıktan sonra mı motor bilgimiz yerleşmeye başlayacak...?
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
motorların servis maunelleri vardır nasıl acılıp kapatılacagı ayarların vs yazdıgı bi kitap bazı motorların internette bulabilirsin ama onu sular seller gibi ezberlesende hiç bi işine yaramaz usta sana sende su var dediinde bu vidayı 3torkla sık eksantikleri tavsan kulagı yap die sacma cvplar verirsn sadece
true love..
Drift Religion
ufak tefek şeyler tamam ama her işi ustası uzmanı yapmalı yoksa açık kalp ameliyatını kendin yapman gibi olur
motosiklet gezmek içindir,racing EZZZZMEK içindir.
dahada fazlası suanda sana bi scooterı dagıtıp toplarım sentesine kdr herseyini oturtur duzgun calştırırım 4silindir bi motoruda silindire kadar yarabilirim ama gel gorki senn dediin gbi servise gidip kandırılmamak konusunda hiç bsy diyemem eger okdr biliosan ztn kendin yap motorunu dimi
true love..
Drift Religion
anladım üstatlarım sağolun... yorumlarınız için teşekkür ederim
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
Copy paste olayı diyosun .
Tabiki sen ybr125 açtıgın zaman ıcındekı parcaların %90 ı Yamaha tarafından patentlenmiştir.Kimse bire bir aynısını yapamaz.
Ki yapsa bile yamaha da ybr125in aynısını kopyalamış olan markaya davasını açar paşa paşa kazanır.
İş Çin'e gelince değişiyor tabi adamlara dava açsanda savaş açsanda aynısını yapar. Yapar ama kaliteli değil. Bugün Volkswagen firmasının Passat modeli için Çinde fabrikası var. Philips in var , JVC , Sony , Intel ( ! ) , Osram ... dahada uzatabiliriz. Önemli olan çin işi değil esasında tamamen parça kalitesi , vasıflı işçilerin özelliği.
motora 2, el söküp takmaktan korkmayacağınız ve sanayide iyi çevre yapacağınız bir aletle başlayın ... ama yedek parçası bulunsun ...kısa zamanda debriyaj balatası, piston, sekman, piyano, krank, nedir nasıl çalışır öğrenirsiniz ilerde kullanacağınız motorlara çok daha sağlıklı binersiniz... aynasını servise ayarlatan adamdan motorcu olmaz ...
,
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Motosikletlerin servis manuel denilen en küçük civatasına kadar detaylandırılmış kitapçıkları mevcuttur.
Fakat bunlara bakarak bir şeyler yapabilmek için elinizin biraz anahtar tutması gerekiyor.
aslında ben bununla ilgili bir topic açmak istiyordum ama gel-git akıllı olduğum için unutup gitmişim.
Hani bir çok arkadaşımız hangi motorla başlamalı?
Nasıl iyi motorcu olunur?
konulu topicler açıp duruyorlar ya!
İşte oradan çıkarak bir topic hazırlamayı hep düşündüm ama bir türlü gerçekleşmedi.
Bir çok arkadaşımız motosiklet alemine adım atarken sorunsuz ve tıkır tıkır çalışan bir motosiklet peşinde koşuyor.
Halbu ki bu güne kadar edindiğim tecrübe bana şunu gösteriyor ki,
iyi bir motosikletçi olmak istiyorsanız oldukça problemli bir motosikletle işe başlamalısınız.
İlginç değil mi?
Hatta ne diyor bu adam, çok içmiş saçmalıyor.
Şeklinde düşünebilirsiniz.
Ama kazın ayağı öyle değil.
Motosikletle yolda kalmayan adamların çoğu, önceki motosiklet deneyimlerinde problemlerle karşılaşmış sürücülerdir.
Çünkü problemlerle uğraşa uğraşa çözümleri de öğrenirsiniz.
Hiç problemsiz motosikletlere binerseniz, bir problemle karşılaştığınızda aklınıza gelen ilk şey en yakın servisin numarasını nasıl bulacağınız olur.
Ya da bir motosiklet forumuna girip,
"Lastiğim patladı bana bir akıl verin"
başlıklı bir topic açarsınız.
Bu nedenle ben başlangıç motosikleti olarak genellikle eski ve sürekli problem çıkaran motosikletlere binenlerin konuya daha hakim olacaklarını düşünüyorum.
Oldukça sıkıntılı bir süreç olduğunu tabii ki kabul ediyorum.
Ama sonuçları genellikle çok tatmin edicidir.
En azından motosikletinizi tamirciye götürdüğünüz de ne var?
sorusuna, şu problemi var diye net cevaplar verebilecek kapasitede olursunuz.
Benim kendi şahsım adına söylemem gerekirse;
burada yaptığım ukalalıkların nedeni, süper eğitim alıp, uzun yılları motosiklet üzerinde geçirmiş olmamdan ziyade,
zamanında,
garibanlıktan ve yokluktan, hep problemli motosikletlere sahip olmamdan kaynaklanan tecrübenin eseridir.
Etrafıma baktığımda da benim durumumdaki sevdalıların hep aynı seviyede olduğunu görüyorum.
Tabii bu yazdıklarım,
problemsiz motosikletler kullananalar asla iyi birer motosikletçi olamazlar anlamına gelmez.
Polemik yaratmayın...
Sonuç olarak,
her problemin daha önce bulunmuş bir çözümü vardır.
Eğer çözüm bulunmamışsa,
bunu bulabilecek kapasitede olmak zorundasınız....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Aynen dediğin gibi aslında
Ama şuda bir gerçek ki ben o problemli motosikletlerle uğraşmayı seviyorum
En azından motosikleti tamir edip bindiğimde ben yaptım diyebiliyorum yada o hurda adam olmaz diyenlerin imrenerek bakmaları hoşuma gidiyo
Şöyle bir düşündümde acaba bende suzuki ts50 lerle veya honda hd80 gibi sorunlu makinalarla başlamasaydım acaba şuan tamirci olurmuydum
Gerçi hala gilera gibi belalarla uğraşıyorum ama neyse
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Sakın Açma Bende Motorcuyum Onun Segman Piston Ayarı Var Motoru Açtın Mı Tüm Jontaları Değiştirmen Lazım Bir Sürü İnce Aayrıntısı Var Mesela Ben Okulda 4 ZamanLı Motor Toplamıştım Gerçekten Zor Krank Mili Bizi Çok Uraştırmıştı
♥---==-♥°° Ñè MuTlu VATANI Sevene°°♥-==---♥
http://www.obitet.gazi.edu.tr/MEGEP.htm
4 zamanlı motorlar için tamir konusunda bilgi alınabilir
imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz
Arkadaşım motoru sökmek daima çokk kolaydır ancak toplaması adamı biraz gerebilir.Sana tavsiyem motoru söküp topladıktan sonra artan parçaları sakın atma:D Sonra lazım oluyo :D Ben ilk topladıgım motordan biliyorum da...
KARA YOLLARINDA DEGİL!! sENİN KOLLARINDA ÖLEYİM.ÖLÜMLE DANS EDEN ŞÖFÖR YAMAHA R6..)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)