Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Su soğutma ve Yağ soğutma hakkında yardım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ağustos 2011
    Abilerim ve kardeşlerim benim Kanuni Bretone 125 motorum var ve bilindiği üzere bu hava soğutmalı bi motor. Uzun yolda pek bi sıkıntısını görmedim 200-250 km yol yapıyorum kontak kapatmadan ama ben motoruma ek olarak Hava soğutma ve yağ soğutma sistemi yapabilir miyim? Yapabilirsem nasıl yapabilirim? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Lütfen o kadar masraf yapacağına yeni bi tane alın demeyin. Ben fabrikasyonun ötesine geçmeye çalışıyorum , Türkiyede tek ve ilk olmayı hedefliyorum. Bu soğutma sistemini yapabilirsem motoru 125 cc den 325 cc ye çıkaracağım. İlginize şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı oguzkrk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben fabrikasyonun ötesine geçmeye çalışıyorum , Türkiyede tek ve ilk olmayı hedefliyorum. Bu soğutma sistemini yapabilirsem motoru 125 cc den 325 cc ye çıkaracağım. İlginize şimdiden teşekkürler
    Simdi merak sardi beni..
    Motoru 125cc den 325 e nasil cikaracaksin????
    Türkiyede ilk olmayi hedeflemene gerek yok..
    Bunu bu yazdiklarinla basardin zaten....
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  3. #3
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı oguzkrk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abilerim ve kardeşlerim benim Kanuni Bretone 125 motorum var ve bilindiği üzere bu hava soğutmalı bi motor. Uzun yolda pek bi sıkıntısını görmedim 200-250 km yol yapıyorum kontak kapatmadan ama ben motoruma ek olarak Hava soğutma ve yağ soğutma sistemi yapabilir miyim? Yapabilirsem nasıl yapabilirim? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Lütfen o kadar masraf yapacağına yeni bi tane alın demeyin. Ben fabrikasyonun ötesine geçmeye çalışıyorum , Türkiyede tek ve ilk olmayı hedefliyorum. Bu soğutma sistemini yapabilirsem motoru 125 cc den 325 cc ye çıkaracağım. İlginize şimdiden teşekkürler
    Gercekten ilginc bir dusunce yapisi. Eger basarirsan uzaya kendi enerjinle cikabilecegini dusunuyorum. Arkadasim 1. si sen muhendis degilsin o belli. Bu yazdigin yazidan cok net belli oluyor. Motor uzerinde fikrin olsa, buraya yazmazdin diye dusunuyorum. Ayrica hava sogutmali motorlarin ole hararet falan yaptigi da gorulmez. Hani su her gun bindigin magrus minibusler var ya onlar bile hava sogutmali. Gunde kac kilometre yaptiklarini biliyor muydun? Ama umut fakirin ekmegi, umar ha umar umar Gercekten cok degisik vallah

  4. #4
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    CC büyütmek ve soğutma işleriyle uğraşmak yerine, motosikleti değiştirmeniz daha mantıklı olacaktır.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  5. #5

    Üyelik
    13 Ağustos 2011
    325 Cc'ye çıkartmak için komple motoru değiştireceğim benim dediğime bakmayın siz. 325 CC için tornada ayarlanmış üst kapak alt kapat granklar pistonlar ıvırları zıvırları. Saygısızlık etmek istemem ama sizden fikir istedim. Yorum değil. Ben ister yazdıklarımla 1. olurum istersem enerjimle uzaya çıkarım burada sizi ilgilendiren birşey göremiyorum. Sorduğum konular hakkında bilginiz yoksa yorum yapmayın lütfen. Birçok arkadaşı bu saçma yorumlarınız yüzünden projesine başlamadan projesinden soğutuyorsunuz. Sizden sadece fikir istedim. Nasıl yapabileceğim konusunda yardım , olur ya da olmaz demeyin.

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Ek olarak hava soğutma olmaz.Ama yağ soğutucu radyatörleri takan cub gördüm.Bir adet yağ radyatörü,gerekli borular ile bu olay çözülebilir.Ama devirdaim konusunda fikrim yok.Ben de bir şey sorayım.325 cc olabilecek mi Breton motoru?Neredeyse 3 kat büyütmek biraz zor gibi sanki.Bir de sanırım kampana idi onun frenleri.Bence disk hatta çift disk moduna geçmelisin.

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Gayet de yapabilrisin. Bir radyatör be daha güçlü bir yağ pompası ile yapılıyor bu işler. Hortumları saymıyorum. Lakin işçilik durumun nedir?

    Şurada bir örnek var mesela http://www.ttr250.com/#Can_I_fit_an_oil_cooler
    Şu da resim etmiş, motor bloğundan bağlantısını sanırım;
    #sürenadam

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Mersin ve Antepde bi sürü var 125cc yi 250,300cc ye çıkaran Hatta bunların arasında 3,5 tane arkadaşım var 2 tanesi sürekli uzun yol yapıyor ben daha duymadım motorun boğulduğunu ,Hararet yaptığını ama Şöyle bişey var 125cc ye 250,300 hatta sen 325cc piston ,krank,üstkapak ,alt kapak motoru komple Büyütüyorsun senin Şasin kaldıracakmı O gücü yada frenlerin Ön ve arka kampana fren sen misal sayaça göre( 10,15 sapma olduğundan )sayaça göre diyorum 180 le gidiyorsun nasıl durduracaksın o motoru bi anda ?
    Sado

  9. #9
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Dostum yapıldığını duydum, bazı yabancı kaynaklı sitelerdede iyi sonuçlar alındığını duydum.. Ama aslında arkadaşın asıl sormak istediği konu soğutma sistemi ile alakalı idi.. Eğer kafanda cc yükselktmek varsa şahsi fikrim önce bu işlemi yap ardından soğutma sistemini kur zira 125 cc için gereken soğutma ile 325 cc arasında ciddi farklar olacaktır diye düşünmekteyim.

    Son konu aslında en hayatsal konu. 300 küsür cc lik motorun alt yapısı daha gelişmiş olmalı. Takdir edersin şaseyi kuvvetlendirmek, fren sistemini elden geçirmek gerekli. Modifiye olayını çok severim lakin doğru yapıldığında. Biliyorsun ki bu tür upgrade işlemleri hem zahmetli hemde çok yüksek maliyetlerde olabiliyor. Birde kendi güvenliğini düşünmen gerekmekte. Ama tüm bunları zaten düşünmüşsündür diye farz ediyorum. Saygılar, takipteyim.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Sanırım amaç gücü arttırmak.Enjeksiyonlu bir sisteme çevirmeyi deneseniz?

  11. #11
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Kendi motosikletime yağ soğutma sistemi yapabilirmiyim. Radyötürü nerde bulabilirm. Elimde her türlü aletim takımım var kendim yapabilirmiyim? Bazı atv lerde bu sistem var. Aklıma değişik şeyler geliyor. Basınçlı bi şekilde Soğuk hava sıcak yakıtı karbürotöre nasıl veririm. Turbo gibi. Acaba nolur? Derdim torku artsın gücü yükselsin 200 yapsın filan deil sadece merak.. Yapabilrisem tek tek her ayrıtısna kadar fotolarla koyucam. Arkadaşkar saçmalamıyorm inşallah biraz yorum alabilrsem sevinirim Teşekkür ederim şimdiden
    Motosiklet : Arora Zorro
    Yaşadığımı Bazen Devir Saatinden Anlıyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)