Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bozuk sübap ayarı rölante ayarını etkilermi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Evet arkadaşlar ,bozuk sübap ayarı rölante ayarını etkilermi ? bu konudaki görüşleriniz nelerdir ?
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    tabi ki.
    özellikle ilk çalıştırma da ve olduğu yerde sayarken etkilidir supaplar. yani ayarın bozuk olduğunu rolantiden ya da çalıştırırken anlarsın giderken motor devrinde düzensizlik sağlamaz.

  3. #3
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    rolanti, yakıt ve performansı etkiler.

  4. #4
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    motor arada bir tekler, stop edecek gibi olur, hatta bazen eder.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #5
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Etkiler, sübaplar fazla sıkıldıysa zor çalıştır, ilk çalıştırdığında rölanti çok düşük olur, motor ısındıkça sübap boşluğunda artma oluşmaya başladığında motor daha rahat ve serbest çalışmaya başlar ve rölantide artma görülür, yani sıcak motor soğuk motor rölantisi farklı olur, motor rölanti tutmaz. Bahsettiğim gözlemleri. 2011 senedinde motorum henüz 2 binli km lerde iken cbf 150 motoruma Adapazarı serviste, sübap şıkırtısını kesmek için sente çakısı kullanmadan, sözde el yordamına güvenerek yanlış sübap ayarı yapan ve sübaplarını fazla sıkan, hayırsız bi ustanın müdahalesinden sonra kendi motorumda yaşamıştım. Baya canım sıkılmıştı. Sonra İst. Db Motor sente çakısı ile güzel bi sübap ayarı yapmış ve sorunum düzelmişti. 26 bin km dir de motorumun sübap ayarı kaçmıyor.

  6. #6
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------

    [/COLOR]
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etkiler, sübaplar fazla sıkıldıysa zor çalıştır, ilk çalıştırdığında rölanti çok düşük olur, motor ısındıkça sübap boşluğunda artma oluşmaya başladığında motor daha rahat ve serbest çalışmaya başlar ve rölantide artma görülür, yani sıcak motor soğuk motor rölantisi farklı olur, motor rölanti tutmaz. Bahsettiğim gözlemleri. 2011 senedinde motorum henüz 2 binli km lerde iken cbf 150 motoruma Adapazarı serviste, sübap şıkırtısını kesmek için sente çakısı kullanmadan, sözde el yordamına güvenerek yanlış sübap ayarı yapan ve sübaplarını fazla sıkan, hayırsız bi ustanın müdahalesinden sonra kendi motorumda yaşamıştım. Baya canım sıkılmıştı. Sonra İst. Db Motor sente çakısı ile güzel bi sübap ayarı yapmış ve sorunum düzelmişti. 26 bin km dir de motorumun sübap ayarı kaçmıyor.
    'el yordamıyla ayar yapıldığını belirtmişsiniz , nasıl yanlış ayar yapıldığını fark ettiniz yani motorda ne gibi değişiklikler olduda bunu anladınız , benimki de sentil kullanılmadan yapıldı onun için merak ettim.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  7. #7
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etkiler, sübaplar fazla sıkıldıysa zor çalıştır, ilk çalıştırdığında rölanti çok düşük olur, motor ısındıkça sübap boşluğunda artma oluşmaya başladığında motor daha rahat ve serbest çalışmaya başlar ve rölantide artma görülür, yani sıcak motor soğuk motor rölantisi farklı olur, motor rölanti tutmaz. Bahsettiğim gözlemleri. 2011 senedinde motorum henüz 2 binli km lerde iken cbf 150 motoruma Adapazarı serviste, sübap şıkırtısını kesmek için sente çakısı kullanmadan, sözde el yordamına güvenerek yanlış sübap ayarı yapan ve sübaplarını fazla sıkan, hayırsız bi ustanın müdahalesinden sonra kendi motorumda yaşamıştım. Baya canım sıkılmıştı. Sonra İst. Db Motor sente çakısı ile güzel bi sübap ayarı yapmış ve sorunum düzelmişti. 26 bin km dir de motorumun sübap ayarı kaçmıyor.
    benim motorumunda subap ayarından sonra ilk çalıştırma rölantisi ile ısındıktan sonraki rölantisi 200 devir kadar fark etti. ama çekişi çok arttı ve sabahları ilk çalıştırma çok daha kolay oldu. eskiden ısınmadan stop ederdi.
    TRANSALP XL700

  8. #8
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    sübap ayarının motor bloguna zararı var mıdır ?
    subab ayarı bozuk ve 10bin bakımına 2000 km varken farkettim 2bin km kullanmaktan sıkıntı olur mu

  9. #9
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı brooklynnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sübap ayarının motor bloguna zararı var mıdır ?
    subab ayarı bozuk ve 10bin bakımına 2000 km varken farkettim 2bin km kullanmaktan sıkıntı olur mu
    kullanımına bağlı. sert gaz vermez ve yüksek devir yapmaz isen motoruna hemen hiç zararı olmaz. bir de hararete dikkat etmek gerekli çünkü motosiklet ısındıkça supap boşlukları artar.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  10. #10
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    yarın bende servise götüreceğim motorumu rolenti benimde yuksek 200 km olmasına rağmen vites boşta iken devir saati 2 2,5 lerde duruyor cbf 150 nın neden oluyor bende anlayamadım yarın bır bakıttıracağım umarım bir sorun yotur

  11. #11

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    arkadaşlar benimde bir sorum olacak? benim motorda da bu şıkırtı sesi dediğiniz olay mevcut. yani rölantide çalışırken veya motor sıcak halde iken rölantide çalışırlen alttan şık şık sesi geliyor. Siz daha iyi bilirsiniz bunu ben tam açıklayamıyorum. Ama şöyle diyim. sanki birşeyi emiyor bırakıyor vakum yapar gibi çekip bırakıyor? Sübaplardan mıdır bu?
    - Sübap kapaklarını açamıyorum ayrıca " 17 " anahtarla olan kısımları. "9" numara anahtarla açılan yerlerini de açamıyorum vidalar yalama olmuş. öylece kaldım ortada.

    - Bana bu sesin nereden geldiğini söyler msiinz? ve ne yapmam gerektiğinide?
    -Motorum BisanRoadstar Cup100

  12. #12

    Üyelik
    06 Ağustos 2018
    S.aleykum SYM Quad Lander*200cc*sibop emme kaç eksoz kaç olmali
    Ismail.kzlm bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    01 Temmuz 2020
    Motosikleti
    motolux
    gy6 çin scooter da 50-80 cc subap ayarları kaça kaç olmalı, kesin bilgi gerkli. şu an için 0,05-0,10mm. olarak ayarladım doğrumu değilmi bilmiyorum. bazı videoları izleyerek bu ayarları yaptım. kesin bir bilgi bulamadım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)