Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial cup rolanti ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Arkadaşlar merhaba.. Bildiğiniz üzere devir göstergesi olamayan bir motosiklet. Rolanti ayarını nasıl doğru bir şekilde yapabilirim? Yani sadece sesini dinlemekle olur mu? Yoksa doğru ölçüm yapabileceğim pratik bir yöntem var mı? Birde resimde kırmızı daire içine aldığım vida ne işe yarıyor? Onu sıkıştırdığım zaman motosiklet istop ediyor. Onun belli bir ayarı var mı? Yardımcı olan olmayan arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.
    http://imageshack.us/photo/my-images/802/1002038c.jpg/

    ---------- Post added at 15:45 ---------- Previous post was at 15:43 ----------

    Resim neden direk çıkmadı da url'si çıktı?

    ---------- Post added at 17:23 ---------- Previous post was at 15:45 ----------

    61 kişi bakmış, kimse birşey dememiş
    En azından fotoğraf neden çıkmamış onu bir öğrenseydim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  3. #3
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Teşekkür ederim. Ben neyi eksik yaptım ki?

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Orası rölanti vidası onu sıkarsan normalde motorun deli gibi bağırması lazım, gevşetiyosan stop eder ama saat yönünün tersinde çevirince.

  5. #5
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Kırmızı daire çok ince olmuş, pek fark edilmiyor. Rolanti vidasının solundaki vidadan bahsediyorum.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    O hava ayarı tamamen sıkarsan motor boğulur tabi. Hava ayarı yapmak için o vidayı iyice sık sonra geri 2 tur aç o civarda yarım tur ileri geri oynat uygun ayarı bul. Gaz verince yüksek devirde patırdamayacak ayrıca rölanti ayarı olabildiğince düşük olacak, hava ayarı rölantiyi de etkiler.
    rs_guven bunu beğendi.

  7. #7
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    'Mengu' çok sağol. Sorumun cevabını aldım.
    Çoğu konuya olduğu gibi buna da sen çözüm buldun

    ---------- Post added at 19:00 ---------- Previous post was at 18:55 ----------

    Zaten geçenlerde rolanti yüksek kalmış. 100 km'ye kaç lt yakıyor ölçeyim dedim. 3 lt ile 92 km gitti. Sonradan fark ettim rolantinin yüksek olduğunu. Tamirciye gittim. Diğer vidayı sıktı. Birde böyle dene dedi. Motosiklet sabahları çalışmamaya başladı. Tatil de olunca ustaya gösteremedim. O yüzden burda çözeyim dedim.
    Tekrar teşekkür ederim..!!
    Mengu16 bunu beğendi.

  8. #8
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Bu gün farkettim. Hava ayarını tam sıkıp iki tur açıyorum. Motosikleti boşa alıp gaz veriyorum. Hava ayar vidası, kendi kendine sıkılıyor.
    Bir problem mi var? Yoksa öyle olması normal mi?

  9. #9
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Bilen biri yok mu?

  10. #10

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    normal değil. sorduğun soruların cevabını hemen hemen hepimiz biliyoruz ama yaza yaza bir hal olduğumuzdan yazmıyoruz. forumda biraz araştırma yaparsan her iki vidanında ne olduğunu nasıl ayarlanması gerektiğini bulursun...
    rs_guven bunu beğendi.

  11. #11
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Afedersin.. Sadece öğrenmek istemiştim.
    En azından yorum yaptığın için teşekkür ederim..!!

    ---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:17 ----------

    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normal değil. sorduğun soruların cevabını hemen hemen hepimiz biliyoruz ama yaza yaza bir hal olduğumuzdan yazmıyoruz. forumda biraz araştırma yaparsan her iki vidanında ne olduğunu nasıl ayarlanması gerektiğini bulursun...
    Tekrar tekrar (google'da bile) arattım. Ama bu konu ile ilgili bir bilgi bulamadım.
    Burda yardım dilenmektense, en iyisi yarın servise gitmek...

  12. #12

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    hava ayar vidasının içinde vidayı sıkıştırıp dönmesini engelleyen bir yay vardır o yay görevini yapmıyor ya da düşmüş.

    https://www.google.com.tr/search?q=m...w=1024&bih=471

    sadece bu site üzerinde çıkan sonuçlarda bile gayet açıklayıcı şeyler ilk iki linki oksaydın hava ayarının vidasının dönmesinin normal olmadığı ve ayarın nasıl yağılcağı hakkında fikrin oluşurdu.

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Eğer içindeki yaydan bulamazsan vidanın üzerine azıcık derbi sür. Kuruyunca kullan vida bir daha kendi kendine dönmez. Vidanın altında yay, pul ve sızdırmaz conta (o-ring) olması lazım. Vida ile beraber 4 parça. Eğer yay varsa yayı çekerek uzatacaksın ve tekrar takacaksın.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #14
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayar vidasının içinde vidayı sıkıştırıp dönmesini engelleyen bir yay vardır o yay görevini yapmıyor ya da düşmüş.

    https://www.google.com.tr/search?q=m...w=1024&bih=471

    sadece bu site üzerinde çıkan sonuçlarda bile gayet açıklayıcı şeyler ilk iki linki oksaydın hava ayarının vidasının dönmesinin normal olmadığı ve ayarın nasıl yağılcağı hakkında fikrin oluşurdu.
    Ben 'cup hava ayarı' diye arattırıyordum. O şekilde de açıklayıcı bir bilgiye ulaşamıyordum.
    Zaten bu gün ustaya gittim. Yay arızalı imiş. Onu değiştirdi, düzeldi. Herkese teşekkür ederim.

    ---------- Post added at 21:00 ---------- Previous post was at 20:58 ----------

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer içindeki yaydan bulamazsan vidanın üzerine azıcık derbi sür. Kuruyunca kullan vida bir daha kendi kendine dönmez. Vidanın altında yay, pul ve sızdırmaz conta (o-ring) olması lazım. Vida ile beraber 4 parça. Eğer yay varsa yayı çekerek uzatacaksın ve tekrar takacaksın.
    Dedigim gibi yayı değiştirdik, düzeldi. Teşekkür ederim...

  15. #15
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Akın Boşnak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum her vidayla oynama bence ben motoruma sis farı takacam derken karbüratör ve marş motorunu elime aldım. Dahada sis farı falan takmam...
    onu nasıl becerdin dostum ya statöremi bağlamak istedin naptın?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)