Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ramzey 100cup debriyaj sorunu.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    görev icabı Gaziantep
    Motosikleti
    ramzey 100 cup.Kuba XY150STII atv
    merhabalar arkadaşlar benim rmz100cup yarı otomatik olanlardan.sorunum vites atarken. Vitese hafif bastıgımda boşa geçip,biraz daha bastırdıgımda vitese geçmesi ve yavaş yavaş ayağımı kaldırdıgımda hareket etmesi gerekiyorken.Vitese bastıgımda birden geçiyor ve motor hafif ileri dogru zıplıyor,birkaç degişik motoro baktım benimki gibi degil.normal sanki debriyaj varmış gibi vites geçişleri. motor 2006 model 4000 km'de.Ben motoru 5ay önce kaynımdan aldım ona sordugumda alğımdan beri böyleydi dedi,sıfır almıştı.Bende bugün motoru dayanamayıp söktüm sayesinde.
    resimler aşagıda sanırım debriyaj balatası bu bozuk veya neden düzgün çalışmadıgını nasıl anlarım.





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Yavaş yavaş çekme konusunu bilmiyorum ayağını bıraktığında zaten vites geçmiş oluyor.Yavaş yavaş bıraktığınızda yarım debriyaj yapıyor olabilir ve bu da vitesleri kötü etkileyebilir.

  3. #3
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    motorun durumunu şu anda bilmiyorum ama eğer çalışır vaziyette ise çok kolay bi yöntemle debriyaj ayarını kontrol edebilirsin.
    vites pedalındaki boşluğu kontrol et yukarı aşağı çok az bi boşluk olması gerekiyo.
    motoru sökmeden önce vites pedalındaki boşluk nasıldı. boşluk yoksa debriyaj kaçırır.
    çok boşluk varsa sanki debriyajı kullanmadan vitese geçiyomuş gibi olur bazen zor geçer
    vites pedalındaki boşluk nasıl?

  4. #4

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    görev icabı Gaziantep
    Motosikleti
    ramzey 100 cup.Kuba XY150STII atv
    Alıntı fehmiilker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun durumunu şu anda bilmiyorum ama eğer çalışır vaziyette ise çok kolay bi yöntemle debriyaj ayarını kontrol edebilirsin.
    vites pedalındaki boşluğu kontrol et yukarı aşağı çok az bi boşluk olması gerekiyo.
    motoru sökmeden önce vites pedalındaki boşluk nasıldı. boşluk yoksa debriyaj kaçırır.
    çok boşluk varsa sanki debriyajı kullanmadan vitese geçiyomuş gibi olur bazen zor geçer
    vites pedalındaki boşluk nasıl?
    boşluk yoktu direk vitese geçiyordu ve motor hareket ediyordu,normalde vitese basınca mesela 1 attık vitesi ayagımızı üzerinden çekince hareket etmesi lazım ama benim motor atar atmaz yürüyordu gazı verince.

  5. #5
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    sen neyden bahsediyorsun dostum, anlattıgın gayet normal, vitesin hafif basma yada kavrama diye bir noktası yok..vitese takınca az ileriye gider normal, debriyajlı motordada olabiliyor bu dedigin..vıtese tak, gaza basınca kalkıyorsa sorun yok..tek bi olayı var bunun 4.vıtesde giderken vitese asagı doğru basarsan debrıyaj vazifesi görür..
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  6. #6

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    görev icabı Gaziantep
    Motosikleti
    ramzey 100 cup.Kuba XY150STII atv
    Alıntı mehmetay18 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen neyden bahsediyorsun dostum, anlattıgın gayet normal, vitesin hafif basma yada kavrama diye bir noktası yok..vitese takınca az ileriye gider normal, debriyajlı motordada olabiliyor bu dedigin..vıtese tak, gaza basınca kalkıyorsa sorun yok..tek bi olayı var bunun 4.vıtesde giderken vitese asagı doğru basarsan debrıyaj vazifesi görür..
    neresi normal bilmiyorsan yorum yapma!! 4.vitesden sonrada hiç bişey yok hem boşa falan geçmiyor.

  7. #7
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    ilk fotoğraftaki parçayı nerden söktün. debriyajın önündenmi yoksa sol taraftaki elektroniktasının arkasındanmı

  8. #8

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    görev icabı Gaziantep
    Motosikleti
    ramzey 100 cup.Kuba XY150STII atv
    Alıntı fehmiilker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk fotoğraftaki parçayı nerden söktün. debriyajın önündenmi yoksa sol taraftaki elektroniktasının arkasındanmı

    resimlerle anlatıyım söktügüm parça motorun sağ tarafında elektronik tas solunda.







  9. #9
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı demir_bey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neresi normal bilmiyorsan yorum yapma!! 4.vitesden sonrada hiç bişey yok hem boşa falan geçmiyor.
    4.VİTES en alttadır, çık yola 50-60-70-80 farketmez vitesin üstüne bastır yani 5.vitese takacak gibi ve ayağını vitesin üzerinde basılı tut..bak bakalım motorun boşta nasıl akmaya çalışıyor..Bilmediğim bi şeye yorum yapmam, altımda bi tanede ondan var 2009 model...
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  10. #10

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    görev icabı Gaziantep
    Motosikleti
    ramzey 100 cup.Kuba XY150STII atv
    Alıntı mehmetay18 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4.VİTES en alttadır, çık yola 50-60-70-80 farketmez vitesin üstüne bastır yani 5.vitese takacak gibi ve ayağını vitesin üzerinde basılı tut..bak bakalım motorun boşta nasıl akmaya çalışıyor..Bilmediğim bi şeye yorum yapmam, altımda bi tanede ondan var 2009 model...
    güzel kardeşim sorunumun biride o zaten 4.vitesden sonra tüm gücümle bassam bile bişey degişmiyor.boşa geçmiyor bu motor vitesde iken boş diye bişey yok.mesela bazen iniş aşagı giderken boşa alıyım diyorum 4-3-2-1 N yapıp boşa alabiliyorum başka türlü olmuyor.

  11. #11
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Alıntı demir_bey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel kardeşim sorunumun biride o zaten 4.vitesden sonra tüm gücümle bassam bile bişey degişmiyor.boşa geçmiyor bu motor vitesde iken boş diye bişey yok.mesela bazen iniş aşagı giderken boşa alıyım diyorum 4-3-2-1 N yapıp boşa alabiliyorum başka türlü olmuyor.
    Demekki arıza varmış seninkinde, senin motor kaç model? acaba benimkiyle arasında modelden ötürü fark olabilirmi diye düşünüyorum..Benimkinde aynı anlattığım gibi..Ama çalıştırdıktan sonra 1.vitese takınca az ileri hoplamasında bir problem yok..çünkü debriyajlı motordada aynısını yapıyor..
    hocam süratli giderken 4-3-2-1 çok sakat bi durum..Hiç tavsiye etmem..
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    yarı otomatık motorlarda debrıyaj vardır,
    pedala tam basarsan vıtese gecer,
    az basarsan bır nevı boştaymış gibi olur,

    motor hareket halındeyken 4'ten sonra boşa geçıremessın,
    arabada düşün,
    80 100 ile giderken nasıl gerıye takamıyorsan mantıgıda o işte,
    4 ten boşa geçmez hızlı iken,

    ama 4 ile dur ve tekrar aşağı bas,
    boşa düşer vıtes,

    gelelım debrıyaj ayarına,
    sanıyorum sol kısımda olmalı,
    13 anahtar ile sıkılan bır somun var,
    ve onun takılı oldugu birde düz tornavıda ağızlı civatası,
    ayarı oradan yapacaksın,
    eğer gevşetırsen az bastıgında boş hissi uyandırır,
    sıkarsan direkt vıtese geçiş yapmasını sağlar.

    Git Bir Tamırcıye Ve Daha Dikkatlıce Anlatmasını Sağla...

    Kolay Gelsın...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  13. #13

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    görev icabı Gaziantep
    Motosikleti
    ramzey 100 cup.Kuba XY150STII atv
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarı otomatık motorlarda debrıyaj vardır,
    pedala tam basarsan vıtese gecer,
    az basarsan bır nevı boştaymış gibi olur,

    motor hareket halındeyken 4'ten sonra boşa geçıremessın,
    arabada düşün,
    80 100 ile giderken nasıl gerıye takamıyorsan mantıgıda o işte,
    4 ten boşa geçmez hızlı iken,

    ama 4 ile dur ve tekrar aşağı bas,
    boşa düşer vıtes,

    gelelım debrıyaj ayarına,
    sanıyorum sol kısımda olmalı,
    13 anahtar ile sıkılan bır somun var,
    ve onun takılı oldugu birde düz tornavıda ağızlı civatası,
    ayarı oradan yapacaksın,
    eğer gevşetırsen az bastıgında boş hissi uyandırır,
    sıkarsan direkt vıtese geçiş yapmasını sağlar.

    Git Bir Tamırcıye Ve Daha Dikkatlıce Anlatmasını Sağla...

    Kolay Gelsın...
    eyvallah sagolasın bugün gündüz araştırmalarımdan sonra senin tarifine uygun tarifler aldım.kısmetse sabah yeni debriyaj balatasınıda takıp,motoru toplayacağım.sonuçları tekrardan burdan açıklarım hatta video çekmeyi düşünüyorum.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    arkadaşlar cevap vermiş zaten.

    ben de sana bildiklerimi söyleyeyim

    rölantin biraz yüksekse öne atar ilk 1 e attığında . rölantini kısmayı dene

    4. vitesten boşa atamazsın. koruma olarak bu motolarda yok 4 ten boşa atma. sadece çelik marka 100 lüklerde var. 4 ten boşa atayım derken boşa geçmedi deyip 4 ten 1 e düştüğünü düşün

  15. #15

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    arkadaşlar bazı cup lar 4 ten boşa geçer bazıları geçmez diyer sorun ise kavrama yaylarında yahot motorun sağ tarafında bi 15 lokman açacak vida var onu gevşet ortasını düz torna vida ile çevirerek vites ayarı yap

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:55 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:51 PM ----------

    yayın biri yok resim 1 de senin sorunun muhtemelen o dur

  16. #16
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    bendede bu aletten varsen güzel anlatmışında arkadaşlar fazla anlamamış depriyajın tam ayırmıyor ayarlanması lazım ben oraları hiç karıştırmadığım için nerden ayarlanır bilmiyorum ama bi kıyak yapıp motortamircisi arkadaşıma sorup yarın sana yazarım

  17. #17

    Üyelik
    18 Ağustos 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Motoran Torro 100 Cup
    piyasadaki çoğu yarı otomatiklerin debriyaj kavraması biraz farklı.bazıları dönel dişli olduğundan yolda iken 4.vitesten boşa alabiliyor tekrar 4'e geri alabiliyorsun(kendi motorum o şekilde)tabi boştan 4e alırken o anki devire göre gaz verip o şekilde 4e alınır.
    Bazı motorlarda 4ten boşa alamıyorsun mecbur 4-3-2-1-N sırasını yapıyorsun
    [B]l Bakmayın Suskunluğum Efendiligimdendir. Bayrağıma Vatanıma Ezanıma Dil Uzatanın Kulağına Selasını Okurum l[/B]
    [B]K[/B]aza [B]A[/B]nında [B]S[/B]eni [B]K[/B]orur...

  18. #18
    alone_chief - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial drift 150
    motoru yeni aldığım için konuyu hortlatıyorum bendede 2006 model kuba var ramzeyle herşey aynı .
    Aynı sorun için motorcuya gittim bu modellerde 4 den N ye yok dedi durur haldeyken oluyo dedim denedik oldu fakat giderken olmuyor . birde vites koluna yarım basıp bos yapma işini bugün
    öğrendim öğle ne kadar gidebiliriz N ye geçmiyor ya onu 4 de hızını aldıktan sonra bir müddet N gibi kullansak bi sorun olurmu acaba ???

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı demir_bey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neresi normal bilmiyorsan yorum yapma!! 4.vitesden sonrada hiç bişey yok hem boşa falan geçmiyor.
    asıl konuyu bilmeyen sensin , adama çamur atma 4. vitesten sonra boşagecenelerde vardemek senınkı gecmıyor
    ayagını yavasca kaldırma dıye bırsey yok bas yuru , arabamıbu ayagında debrıyaj ayarlacaksın onuayarlıcam derken bırdeyapış yere rahatla
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  20. #20

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB125F
    Alıntı alone_chief adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru yeni aldığım için konuyu hortlatıyorum bendede 2006 model kuba var ramzeyle herşey aynı .
    Aynı sorun için motorcuya gittim bu modellerde 4 den N ye yok dedi durur haldeyken oluyo dedim denedik oldu fakat giderken olmuyor . birde vites koluna yarım basıp bos yapma işini bugün
    öğrendim öğle ne kadar gidebiliriz N ye geçmiyor ya onu 4 de hızını aldıktan sonra bir müddet N gibi kullansak bi sorun olurmu acaba ???
    o motoru o şekilde kullanırsan debriyaj balatasını çok çabuk bitirirsin vites koluna bastığın zaman debriyaj görevi görüyor çünkü


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler