Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Karbüratörde Bir Arıza mı Var Acaba?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Selamlar arkadaşlar...
    3 haftadır motorumda sebebini çözemediğim bir fazla yakıt sarfiyatı sorunu var...
    bayram tatilinde 1 haftalıgına ankaraya gidip geldim...
    motorda 1 hafta yattı...
    gelir gelmez motorla gezmeye çıktıgımda fazla yakıt harcadıgı dikkatimi çekti...
    motorda hiç bir değişiklik yapmadım...
    bugünde karbüratörü söküp birde ona bakayım dedim...
    bakım yaptıkdan sonra işaretli yerden bir miktar benzin geldiğini gördüm...
    motor çalışmaz iken ordan benzin gelmesi normal midir...
    motorum kinroad xt250 chooper mı cruseir mı nedir ben de bilemedim...



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    Kalbüratörün temizlenmesi lazım.Bulabilirsen diyaframlarıda değiştir.Deponu da temizleyip yakıt filtresi takmanda fayda var.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  3. #3
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalbüratörün temizlenmesi lazım.Bulabilirsen diyaframlarıda değiştir.Deponu da temizleyip yakıt filtresi takmanda fayda var.
    karbüratörü temizledim...
    bakım yaptım diye yukarda yazmıştım...
    depoda karbüratörde pislik vs yok...tertemizdi...
    genede basınçlı hava ile memelerini felan hep temizledim...
    temizledikten sonra karbüratörü motora takmadan önce şamandıralarda sorun olup olmadıgını görmek için benzin hortumunu takıp benzini açtıgımda bahsettiğim yerden damla damla benzin gelmeye başladı..sonra durdu...
    ayrıca bu motordaki diyaframlar ne işe yarıyorki...
    bu karbüratöre benzin direk geliyor...o resimdeki siyah hortumun diğer ucu da motoru aldıgımdan beri boşta duruyor...takılacak bır yer bulamadım...

  4. #4
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    benzinini geldigi delik,cikle teşkilatıyla alakalı.ilk anda şamandıra kapatmamıştır ve benzin taşmııştır,sürekli taşırmıyosa sıkıntı yok.Diyaframlar ise,kalbüratörün üstündeki sac kapakları açınca ortaya çıkan parça.Gaz pistonuyla beraber çıkar.Yanlız DİKKAT;diyaframların yanisini temin etmeden eskisini sökmeyin,çünkü muhtemelen lastigin genleşmesinden dolayı yerine takılmayacaktır.Zamanla deforme olan parça oldugundan çok yakmaya sebebiyet verebilir.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  5. #5
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzinini geldigi delik,cikle teşkilatıyla alakalı.ilk anda şamandıra kapatmamıştır ve benzin taşmııştır,sürekli taşırmıyosa sıkıntı yok.Diyaframlar ise,kalbüratörün üstündeki sac kapakları açınca ortaya çıkan parça.Gaz pistonuyla beraber çıkar.Yanlız DİKKAT;diyaframların yanisini temin etmeden eskisini sökmeyin,çünkü muhtemelen lastigin genleşmesinden dolayı yerine takılmayacaktır.Zamanla deforme olan parça oldugundan çok yakmaya sebebiyet verebilir.
    şamandıralarıda 2 defa söküp taktım...tam kapatmamışlardı...
    diyaflarımları biliyorum da benim motorda ne işe yarıyor onu anlamış değilim...
    bu diyaframlar depoya hava pompalar ve o basınç ile karbüratöre benzin gelir de...
    benimkinde öyle bir sistem yok...depodan benzin direk geliyor...
    önceden farklı bir karbüratör mü taktılar acaba...
    karbüratör markası da mikuni...japan T/A yazıyor...

  6. #6
    Nejat 78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2012
    Şehir
    Biraz Karabük Biraz Mersin
    gaz pistonların resimde bitik gibi duruyo yenisini takmanı tavsiye ederim bide altını söktüğünde geçme kelebek tarzı bişey vardır tam kapatmayıp fazla benzin veriyo olabilir yine kesilmezse sibob ayarını kontrol ettir derim.

  7. #7
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Nejat 78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz pistonların resimde bitik gibi duruyo yenisini takmanı tavsiye ederim bide altını söktüğünde geçme kelebek tarzı bişey vardır tam kapatmayıp fazla benzin veriyo olabilir yine kesilmezse sibob ayarını kontrol ettir derim.
    subap ayarlarında bir sıkıntı yok...1 hafta yattı dıye durdugu yerde bozulacak hali yokya...
    hava ayarını 2 tur idi 2,5 tur yaptım...bir müddet böyle kullanayım da ...sonra tekrar çaresine bakacagım...

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    arkadaş samandira iyi durumda diyorsun ama o delik samandira tahliye deliği

  9. #9
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş samandira iyi durumda diyorsun ama o delik samandira tahliye deliği
    şamadıra görevini yapmadıgı zaman fazla benzin tasın altında akmıyor mu...
    airhead abi de o deliğin jikle ile alakalı oldugunu söylemişti...
    eee kime inanayım...

  10. #10

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şamandıralarıda 2 defa söküp taktım...tam kapatmamışlardı...
    diyaflarımları biliyorum da benim motorda ne işe yarıyor onu anlamış değilim...
    bu diyaframlar depoya hava pompalar ve o basınç ile karbüratöre benzin gelir de...
    benimkinde öyle bir sistem yok...depodan benzin direk geliyor...
    önceden farklı bir karbüratör mü taktılar acaba...
    karbüratör markası da mikuni...japan T/A yazıyor...
    sadece diyaframlar ne işe yarıyor kısmını açıklıyacam:
    karbüratörün üstündeki diyafram, dengeleme iğnesini çalıştırır. dengeleme de şudur, diyaframı tamamen eline aldığında görürsün ki en alt kısmı sona doğru sivrilen bir çubuktan ibarettir, işte o çubuk tam altına denk gelen ana memenin içine girer. sen gazı açtıkça diyafram öndeki pencereden hava alır (resimde de görünüyor, boğazın üst kenarındaki oval hava girişi) işte o pencereden giren hava senin gaz verdiğin oranda diyaframı şişirir, diyafram da altındaki pistonu yukarı çeker, piston da kendisine bağlı olan iğneyi yukarı kaldırır. iğne konik olduğu için, yani alt tarafları daha ince olduğu için, yukarı kalktıkça ana memeden daha fazla benzin geçmesine izin verir, çünkü iğne ana memenin içinde hareket eder, iğne yükseldikçe memenin çapı büyür, sen gaz kelebeğini açtıkça iğne de benzin geçiş deliğini açar, buna dengeleme denir. bazı uyanıklar motor son gazda memeyi tam açsın diye dengeleme iğnesinin ucunu keserler, ama işe yarar mı bilmem, hiç denemedim

  11. #11
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı karaisa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece diyaframlar ne işe yarıyor kısmını açıklıyacam:
    karbüratörün üstündeki diyafram, dengeleme iğnesini çalıştırır. dengeleme de şudur, diyaframı tamamen eline aldığında görürsün ki en alt kısmı sona doğru sivrilen bir çubuktan ibarettir, işte o çubuk tam altına denk gelen ana memenin içine girer. sen gazı açtıkça diyafram öndeki pencereden hava alır (resimde de görünüyor, boğazın üst kenarındaki oval hava girişi) işte o pencereden giren hava senin gaz verdiğin oranda diyaframı şişirir, diyafram da altındaki pistonu yukarı çeker, piston da kendisine bağlı olan iğneyi yukarı kaldırır. iğne konik olduğu için, yani alt tarafları daha ince olduğu için, yukarı kalktıkça ana memeden daha fazla benzin geçmesine izin verir, çünkü iğne ana memenin içinde hareket eder, iğne yükseldikçe memenin çapı büyür, sen gaz kelebeğini açtıkça iğne de benzin geçiş deliğini açar, buna dengeleme denir. bazı uyanıklar motor son gazda memeyi tam açsın diye dengeleme iğnesinin ucunu keserler, ama işe yarar mı bilmem, hiç denemedim
    şimdi anladım abi...teşekkür ederim....
    bu arada o dediğim yerden artık benzin gelmiyor...
    o gördüğüm benzin şamandıra taşırdıgı için geliyormuş...
    ama şuanda motorun hava ayarsızlıgı var...
    bazen 3000 devire kadar mırın kırın ediyor...sonrasında tam güç uzayıp gidiyor...
    bazen de 5000 devire kadar tam güç sonrasında mırın kırın ediyor...
    yeni karbüratör bakacağım sanırım...

  12. #12
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    toprağım fazla kurcalama motoru.............
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #13
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    toprağım fazla kurcalama motoru.............
    geçti artık hacı...
    geçenlerde karbüratörü temizledim...
    hava ayar vidalarını da söktüm...sökmeden önce komple sıkıp kaç tur sıkıldıgına da baktım
    ama geri topladıgımda eski düzeni kalmadı...
    zaten karbüratör önceden de acılmıs...
    benzin memesinin yanında daha küçük olan bir meme daha var zurna gibi delikli olan ...onların birisinin sonu kırık idi...

  14. #14

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    geçmiş olsun . En önemli parça arızalı

  15. #15
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun . En önemli parça arızalı
    sağolun...
    şuan motor 3000 devire kadar mırın kırın ederek hızlanıyor...sonrasında tam güçte yardırıyor...

  16. #16
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana
    Yukarıda akıl verenlerden bir arkadaş kalburator yazıyor.Kalburator nedir ? Aç telefonu yenisini yollayım sana ferhat

  17. #17
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı frantisec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda akıl verenlerden bir arkadaş kalburator yazıyor.Kalburator nedir ? Aç telefonu yenisini yollayım sana ferhat
    150 tl den ucuz ise telefona gerek yok abi...
    adresi biliyorsun gönder gitsin

  18. #18
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    evet arkadaşlar...arızayı sonunda hallettim...
    arıza karbüratörde felan değilmiş...
    hava filitresini tutan vida düşmüş...zincir dönerken hava filitresine değdiği için 5-6 cm uzunlugunda bir kanal açılmış hava filitresinde...
    buda motorun cok hava almasına neden olmuş...
    yalnız garibime giden olay...hava filitresinde delik yer daha öncedende vardı...
    motorun gitmesine engel olmadıgı için kapatmamıştım.... bugün kapatınca motor düzeldi...
    üşenmeyip yardımcı olan herkese teşekkürler...

  19. #19
    Burak_34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayabusa
    geçmiş olsun.

    anlayamadığım sen hava filtresindeki 5-6 cm boyutlu bir delikle bu zamana kadar neden yol yaptın? ilk gördüğünde halletmen gerekirdi.
    deliği nasıl neyle kapattın, bence bir an önce hava filtreni değiştir.
    Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...

  20. #20
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Burak_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun.

    anlayamadığım sen hava filtresindeki 5-6 cm boyutlu bir delikle bu zamana kadar neden yol yaptın? ilk gördüğünde halletmen gerekirdi.
    deliği nasıl neyle kapattın, bence bir an önce hava filtreni değiştir.
    sağolun...
    o deliği daha önceden gördüm ve elektrik bantı ile kapattım...bu sefer motor tekleye tekleye gitmeye başladı...
    sonra o deliği geri açtım...düzeldi...

    buda demek oluyorki daha önceden karbüratör ayarını o delik oldugu zaman ayarlamışlar...
    ben de karbüratörü komple elden geçirdikten sonra o deliği hesaba katmadan ayar yaptım...
    kitabında yazdıgı gibi...oda hali ile mırın kırın etti...
    şuan delik kapalı sorun yok...yine elektrik bantı ile kapattım...bir sorun yok hava filitresinde...değişme istemez...
    işaret parmağı kadar bir delik...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)