Herkese iyi günler dilerim. Uzun süredir bu forumda olmama rağmen bir süredir akademik nedenlerden dolayı motor tutkuma ara vermek zorunda kalmıştım. Buna rağmen yanımdan geçen her motora, gözden kayboluncaya kadar da bakmaktan kendimi alamıyordum Geçen hafta sonu bir çılgınlık yapıp 88 model bir vespa px200 için sahibiyle antlaştım. Salı günü de motorun devrini gerçekleştirdik ancak ihtiyar delikanlıyı tekrar yollara çıkarmak için yapılması gereken birkaç işlem vardı. Lastikler yenilendi ve fren balataları değişti. Bunun yanı sıra amortisör, far gibi birçok yeni parça da orjinalleriyle değişti. Parça konusunda bana yardımcı olan Skuter Servis yetkilisi Davut Bey'e ilgi ve alakasından dolayı sonsuz teşekkürü bir borç bilirim. Kendisi tüneldeki o küçücük dükkana tarihe meydan okurcasına Vespa ile ilgili aklınıza gelen her türlü parçayı sığdırmış.

Bunun yanı sıra Acıbademde bulunan Vespa ustası Kadir Bey'e özverili çalışmasından ve ihtiyar delikanlıyı yollara çıkarmama yardımcı olmasından dolayı sonsuz teşekkür ederim. Şimdilik Vespam ve ben havaların güzelliğini fırsat bilerek ufak gezilerimize başladık. Parçalar konusunda bir sıkıntım kalmadı ancak şimdide ihtiyar delikanlıyı biraz gençleştirmek istiyorum. Bunun için motorun tüm parçalarını söküp önce kasadaki ufak tefek deformasyonları ve sağlıksız görünen yerleri kuvvetlendirmeyi planlıyorum. Daha sonra da Vespaya yakışır şekilde boyatarak yeni parçalarıyla toplamak istiyorum. İnternette yaptığım araştırmalar sonucunda özellikle PX'in restorasyon aşamalarının göründüğü kadar kolay olmadığını düşünüyorum. Boya ve söküp takma konusunda yardımcı olabilecek biri var mıdır acaba? İhtiyar delikanlıyı özveriyle ve en ince ayrıntısını bile atlamadan düzgün bir şekilde toplamak niyetindeyim.

Not: Üzerindeki parçalar (motor dahil) oldukça iyi durumda birçoğu zaten 2 gün önce Davut Bey'den alınıp takıldı. Bu sebeple sadece parçalara ayrılıp bpyanması ve tekrar toplanması zaten yeterli olacaktır.