Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Multimetre Akü ölçümü 13.20 V normal mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Merhaba arkadaşlar. Motosikletim marşı canı isterse alıyor. Bende bunun için aküyü multimetreyle ölçeyim dedim.

    Kontak açık motor çalışmazken 12.70 V civarında çıkıyor.
    Motor çalışırken 13.00 V civarı ve
    7.000 devirdeyken 13.21 diyor ve daha da yükselmiyor. Normalinin 13.8 - 14 V arası olduğunu biliyorum. Sorun alternatör de midir? Marş bu yüzden mi bir alıp bir almıyor ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    Voltaj 'da çok küçük bir kayıp var belki motosikletinin Altarnatör sargılarından bu kadar Voltaj çıkıyor da olabilir.. Buji'leri kontrol etmeni, Ateşlemeyi kontrol etmeni Tavsiye ederim. Normal değerler gözüküyor.. Motosikletinin Marka modeli nedir ?
    ....

  3. #3

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Motorum ybr 125. Ateşlemede bir sıkıntı yok. Motosikletin benden önceki sahibi sadece vites boşta iken çalışması için bir devre yapıldığını söyledi fakat. Ön dişliyi kapağını açtığımda herhangi bir ekstradan yapılmış birşey göremedim. Orjinalinde mi var acaba ?

  4. #4
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    Saçmalaya biliyor bazen motosikletler benım HyoGT250 de ilk aldığımda ayaklık kapalı Vites'te debriyaja basıp Marş'a bastığımda çalışırdı. Şimdi sadece boş Viteste çalışıyor. Üzerine de gitmek istemiyorum böyle alıştım Öyle boştayken çalışsın diye bir devre falan yaptırdığınıda zannetmiyorum. Zaten orjinalinde Vites teyken debriyaja basmadığın surece hiç bir motosiklet çalışmaz.
    ....

  5. #5

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Anladım bazen marş problem yapıyor yani mesela ayaktan çalıştırıyorum çalışıyor sonra elden alıyor ama bir daha denediğimde yok Acaba o 80 V luk kayıp yüzünden mi ?

  6. #6
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    80 voltluk kayıbı nereden ölçtün ? Altarnatör den mi ?

    He birde Motosiklet çalışmazken Voltmetreyi Akü'ye bağla ve marşa Bas Değeri ölç. Akü doluda gösteriyor olabilir. Sağlamlığına inandığın bir aküylede deneyebilirsin.
    ....

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    avo metre ile konjectöre kadar ölç birde mars basildiginda ölç . Yanıltabilir

  8. #8

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    aynı sorun arkadaşımın ybrsindede var, çok merak ediyorum sonuç ne olacak, yaptığın her hareketi bildirirsen sevinirim.

    @_Spartacus_ kardeş senin problem gayet basit, debiryaj manetinin altında müşür diye tabir edilen bir parça var, o bozulmuştur motorun debiryaja basıldığını anlamıyordur. kablolarını çıkar ve birbirine değdir. vitesteyken debiryaja basmayı unutma ama çalıştır çalışırsa müşürdendir. ben tvs ye de çinliyede 2 liraya almıştım. seninkide çok cuzi bir rakamdır, yerinde olsam değiştirirdim.

  9. #9
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    ygk hemen deniyorum umursamamıştım ama kafa patlatmış bilgi vermişsin. Sana saygımdan dolayı hemen şimdik deniyip geliyorum

    yok hocam çalışmıyor direkledim marş basıyor ama Ateşlemeyi kesiyor sanırım Çalışmıyor. Her türlü denedim olmuyor. Ama boşa aldığımda tık diye çalışıyor
    ....

  10. #10

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı _SpartacuS_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    80 voltluk kayıbı nereden ölçtün ? Altarnatör den mi ?

    He birde Motosiklet çalışmazken Voltmetreyi Akü'ye bağla ve marşa Bas Değeri ölç. Akü doluda gösteriyor olabilir. Sağlamlığına inandığın bir aküylede deneyebilirsin.
    Normalde 14 V olması gerekiyor ya. benimki 13.20 V en fazla 0.80 volt kayıp var. Birde alternatörü direk ölçemiyorum çünkü fişlerini çıkarınca motor aküden çalışmıyor.

  11. #11
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    konjektör sorunlu,
    motor calışırken kontrol et,
    ve uzun ve kısa fardada kontrol et,
    motor uzun farda dahi en az 12,80 olmalı...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  12. #12

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Konjektörde sorun olsa daha yüksek voltajlarla karşılaşmazmıydık. Hani 13.8 - 14 V üzerinde ölçüm yaparsanız konjektör bitmiştir diye bir muhabbet vardır ya onu demek istedim.

  13. #13
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    benimki motor çalışır halde bu şekilde



    kontak açık vaziyetten falar stoplar açık ken 12.7v da sabit kalıyor

    olay aküye yük bindiğinde kaç volta düştüğüdür aküye yük bindiğinde amper düşüyorsa yada marj motoru arızadan dolayı aşırı akım çekiyorsa dediğin olabilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)