Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motordan ses geliyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Merhabalar motorumdan 1-2-3. viteslerde şangırdama gibi bir ses geliyor.4e atınca kesliyor. Bunun çözümü galiba piston-segman attırmakta fakat daha öncelerde birkaç sefer daha atılmıştı fakat 3-4bin km olmadan yeniden aynı olay oluyor acaba yapılan işte bir eksiklik mi var veya ek olarak yapılması gereken birşeyler daha var mı bu duruma.Yardımlarınız benim için çok önemli teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Deathghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar motorumdan 1-2-3. viteslerde şangırdama gibi bir ses geliyor.4e atınca kesliyor. Bunun çözümü galiba piston-segman attırmakta fakat daha öncelerde birkaç sefer daha atılmıştı fakat 3-4bin km olmadan yeniden aynı olay oluyor acaba yapılan işte bir eksiklik mi var veya ek olarak yapılması gereken birşeyler daha var mı bu duruma.Yardımlarınız benim için çok önemli teşekkürler.
    Piston-sekman attırmayla şangırdamayı çözemezsiniz, Şangırdama doğal olarak motordaki gevşek parçalardan kaynaklanır, kranktan olur dişlilerden olur, rulmanlardan subablardan olur.

  3. #3

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Ya tam olarak şangırdam değil gibi de naıl izah edeceğimi de bilmiyorum bir şekilde rahatsız eden bir ses önceden de birkaç defa segman atılmışlığı var sorunu çözüyor fakat yine başlıyor acaba sizin dediğiniz gibi bir durum varsa nasıl çözebilirim sorunu subabların rulmanların vs hepsinin elden geçmesi mi lazım.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor yağ yakıyosa piston-sekman atılır, onlardan normal dışı ses gelmez bunlar zaten hafif laçka durumda çalışmak zorunda olan parçalar. Bikaç kere motor elden geçti diyosanız 20-30 bin km yapmış o, motorun krank rulmanlarına, şanzıman rulmanlarına, dişlilere, egzantrik sisteminin parçalarına bakılmasında fayda var.

  5. #5

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Motor zaten 27binde 1991 model o zaman dediğiniz gibi bir kontrol ettirmekte fyda var teşekkürler yardımınız için.

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    motosiklet nedir???
    2 zamanlımıdır 4 zamanlımıdır??
    bunlarıda yazarsanız......
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet nedir???
    2 zamanlımıdır 4 zamanlımıdır??
    bunlarıda yazarsanız......
    Olmaz bunlar devlet sırrı

  8. #8

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Ben genel olarak sorduğum için motosiklet modeli önemli olduğunu düşünmedim pardon.1991 model jawa laser 250cc 2zamanlı bir makine

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Şanzımak kardeşim aynı sorun bendede vardı , motorda sorun olsa butun vıteslerde öter
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bu tür motosikletlerde pistonların etek sürtme sesi gelir bir süre sonra...vites yükseldikçe de diğer seslerden ve devir artışından duyulamaz hale gelir...

    sadece segman atmak piston üzerindeki segman yuvalarının büyümesini tolere edemez...
    imkan varsa bulunabiliyorsa orjinal piston ve segman takımı alınırsa ,silindirde buna göre honlanırsa sorun çok daha uzun bir süre kesilecektir...

    ama motorun aşırı ısınması,yağının az konulması bu sorunlada davetiye çıkarır...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    samet bu tür motorlar derken eski motormu demek istedin

  12. #12

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Motosiklet zaten 4vites 1-2-3 de bu sorun var fakat 4de yok devir sesinden duymama gibi bir durum yok çünkü düşük devirde kullanınca da ses yok orayı anlayamadım ama bende piston segman atıldıktan sonra silindirin buna uygun olarak şekil verilmediği yani fazla önemsenmeden yapıldığı için olduğunu düşünüyorum yaptırırken bunu da belirtmem gerekiyor sanırım.
    Mterayes de şanızıman olduğunu söylüyor bu da soruna sebep olabilir fakat dediğim gibi önceden birkaç kere daha piston segman atıldı sorun çözüldü fakat kısa bir süre sonra yine başladı dediğiniz gibi silindirin buna göre taşlanmadığından kaynaklanıyo olabilir bunu tamir ettirirken ustaya da uygun bir şekilde izah etmek lazım .Birde piston segman masraf olarak yaklaşık 200-250 lira bir ücret sanırsam doğru mudur.Biraz uzun oldu ama bir soru daha sormak istiyorum 2zamanlı motosikletlerde benzine karıştırılacak yağ oranı ne olmalıdır hangi marka yağ ve benzin kullanmalıyım daha iyi performans alabilmek için?

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Deathghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet zaten 4vites 1-2-3 de bu sorun var fakat 4de yok devir sesinden duymama gibi bir durum yok çünkü düşük devirde kullanınca da ses yok orayı anlayamadım ama bende piston segman atıldıktan sonra silindirin buna uygun olarak şekil verilmediği yani fazla önemsenmeden yapıldığı için olduğunu düşünüyorum yaptırırken bunu da belirtmem gerekiyor sanırım.
    Mterayes de şanızıman olduğunu söylüyor bu da soruna sebep olabilir fakat dediğim gibi önceden birkaç kere daha piston segman atıldı sorun çözüldü fakat kısa bir süre sonra yine başladı dediğiniz gibi silindirin buna göre taşlanmadığından kaynaklanıyo olabilir bunu tamir ettirirken ustaya da uygun bir şekilde izah etmek lazım .Birde piston segman masraf olarak yaklaşık 200-250 lira bir ücret sanırsam doğru mudur.Biraz uzun oldu ama bir soru daha sormak istiyorum 2zamanlı motosikletlerde benzine karıştırılacak yağ oranı ne olmalıdır hangi marka yağ ve benzin kullanmalıyım daha iyi performans alabilmek için?
    o motoruna gore degısır ama ben genelde %4 koyuyordum yani depon 10 lt ıse 400 gram yaga denk gelıyor 50 cc ıcın sımsona boyleydı
    dostum etek vursa sangırdamaz yaaa her alt ölü noktaya geldıgınde piston çın çın çın yapar heeeeee şuda var sekman kırıgı varsa da ıyı sangırdar sılındırını cızdırmeden bır bak ıstersen
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  14. #14

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Segman kırığı olup olmadığına nasıl bkabiliriz veya baktırabiliriz.

  15. #15

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    üst kapağı açmak gerekir

  16. #16

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Motor boştayken bile çok az gaz verince motor hemen şarrr diye bir ses çıkarıyor acaba piston segman mı kurtaracak bu işi sadece daha ucuza halletmenin yolu yok mu zaten pşston segman atttırınca da silindiri taşlama yapmıyorlar heralde kısa süre sonra yine başlıyor ses.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)