Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Servis Tavsiyesi + Sorun tespiti (Lütfen Çok Önemli)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Merhaba Abilerim, kardeşlerim,

    Az çok forumdan tanırsınız beni. Bingöl'de görevliyim. Motorum Keeway Cruiser 250 (2008 Karbüratörlü). Bugün bir işim için kiralamayı düşündüğüm evin önüne motosikleti yaklaşık 1 saat bıraktım. İftar sonrası olduğu için sokak çokul çocuk kaynıyordu. yanımdaki arkadaşlar caddeye kadar yürüdüler ben de onlarla çok çok yavaş bir şeklide yürüme hızında sürdüm yaklaşık 5 dk. Ana caddeye inince çalıştırdım, sorunsuz bastım gittim... Gittim ama..

    Neyse oradan ayrılıp şehir merkezine doğru giderken ortalama 100 Km/h ile giderken motosiklet gaz yememeye başladı. Sağa çektim, boşa aldım, gaz veriyorum yemeyip yavaş yavaş devri düşürüp stop ediyordu. Rölantide çalışmasında sorun yok ama.

    *Şimdi çocuklar o kadar çok oynadılar ki motosikletle üç kere alarmını kapattım. Bu sorun çozukların gaz koluyla oynamasından kaynaklı boğulmadan olabilir mi?

    *Aşırı yavaş sürmemin bir sakıncası mı olmuştur?

    Ek olarak bir hafta önce Elazığ'daki servisine götürdüğüm de Sübap ayarına ihtiyaç olmadığını söylediler. Ama gerçekten de çalılma sesinde de hiç bir sorun yada tuhaflık (şıkırtı vs ses ) yoktu.

    Yağı geçen hafta, bujiler geçen ay değişti.

    Hava filtresini 2 ay önce temizletmiştim.

    Karbüratör yan kapağını söküp rezerv alanını (benzin dolan yeri) geçen hafta temizledik.

    Sizce sorun neden kaynaklanabilir?

    Ek olarak, Malatya'da chopper / cruiser (Tercihen yamaha) türü makinalardan iyi anlayan bir servis önerisi olan var mı? Tek servise saplanmak istemiyorum.

    Şimdi eve giderken tekrar bakacağım. Yine sorun yaşarsam buraya yazarım. (İnşallah yaşamam ama... :( )

    Şimdiden teşekkürler kardeşlerim.
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Çocuklar kurcalarken benzin musluğunu kapatmış olabilirler mi? Veya benzinin azalması, ama musluğun rezerv konumunda olmaması mümkün mü?
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  3. #3
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    evet yarı açık yarı kapalı halde kaldıysa ancak rolentideçalışır.

  4. #4

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Benzin musluğu açıktı, konumunda sıkıntı yoktu.

    Konuyu açarken sorun sonrası durumu yazmamışım, şimdi farkettim.

    Detay: Motoru ilk (ana caddeden) çalıştırdığım an itibari ile 6,5 Km filan gittim sorunsuz. Bu yolu yüksek hızda seyrettim. Ort 100 Km/h.

    Sorunu yaşadığımda kontrol ettiklerim;

    *Benzin hortumları, -Sorun, yırtılma vs durum yoktu
    *Jikle teli (ses te sorun yoktu zaten, yinede bakayım dedim) sorun, takılma vs yok.
    *Benzin depo kapağını açık bırakıp çalıştırdım, sorun devam etti, kapağın oradan üfleyerek çalıştırdım sorun devam etti.
    *Yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ olması gereken seviyede idi.
    *Egzoslara baktım çok sıcaktı, ama o süratle alınmış yol için normaldi.
    *Karbüratör rölanti ayarını çeyrek tur kıstım.

    Çözüm;
    Gazı tam açıp (motoru çalıştırmadan dip gaz seviyesinde tutarak), marşa bastım. Redline seviyesinde gaz verdim sürekli. Yaklaşık 30 saniye içinde apex ve low level gaz verdim. Sonra yaklaşık 20 sn kadar yaklaşık 5000 devir de çalıştırdım. Boğulma gaz yememe gibi sorun yoktu. Rölantide de normal çalışıyordu. 30 sn kadar rölantide bıraktım. Sonra tamamen emin olmak için tekrar neredeyse dip gaz verdim bir kaç kez. hepsini yedi, tıkanmadı.

    Yola çıktım yaklaşık 1 Km daha gittim sonra ve 1 saat kadar cafe'de oturduk. Çıkmadan bu başlığı açtım cafe'de

    Sonra çıktık. Çalıştırdım, marşı sorunsuz aldı her zaman ki gibi. Gaz verdim fazla abanmadan, yine sorun yok. Vitese taktım 1 ve 2. viteslerde biraz devirli kullandım (100 -150 mt kadar), sonra tam 25 kilometre sürdüm test için. Motor iyice ısındı, ısınınca hortumlarda olabilecek bir sorun varsa ortaya çıkacaktı.

    25 km yolun 15 km'sini ortalama 120 Km/h ile seyrettim (gittiğim yolda her zaman 120'yi görürdü yine gördü). kalan 10 km'yi 1-2-3-4. viteslerde karma kullandım. Dur kalk yaptım... Hiç bir sıkıntı yoktu Allah'a şükür.

    Beyler,

    Virago V2 Motor bir kez daha ıspatladı kendini Şu an inanılmaz mutluyum. Hamdolsun bir sıkıntı yok. Şu sıralar uzun yol planlarım vardı ve bu olay korkuttu açıkcası ama sorun sanırım ya çocukların motora durduğu yerde deli gibi gaz vermesi ya da 3 yada 5 km/h hızla imil imil yavaşlıkta sürmemden kaynaklandı. ama bir şekilde sorunu 25 km boyunca bir daha yaşamadım.

    Motor boğulduğunda yapılması gereken rutin parça (buji, yağ tapaları, benzin hortumları, benzin musluğu) - konum (yağ seviyesi, motor harareti) kontrolleri dışında ilk şey tam gaz açık marşa basıp çalıştırmak.

    Bu arada servis önerisi olan var mı Malatya için?

    Çok mutluyum ya huuuuu Şükürler olsun, Aslanım beni yolda bırakmadı, yine kükredi kilometreler boyunca
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  5. #5
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Elazığ ve Malatya'da güzel bir servis bulursanız bana da özel mesaj yollayın. ben bulamadım.

  6. #6

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Zeki motorsiklet vardı kardeşim. Arkadaşın CBR 125r'yi alacağımızda oraya gösterdik. Makine sorunsuz çıktı gerçektende. Ama o zamanlar çok toyduk. Sanırım öneri gelmezse yine oraya götüreceğim. Senin bahsettiğim yer ile ilgili geri bildirimin, yorumun olursa özel mesaj ile bildirirsen sevinirim.
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  7. #7
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    orası scooterimin ön ve arka varyatörünü bildiğin yağdanlık ve çıkma yağla yağlayıp tüm kayışı ve aktarım sistemini yağladığından 6000 devirde kalkamayan bir scooterim olmuştu. 10 bin devirde ıkına ıkına 70e çıkabilen bir motorum olmuştu. düzelene kadar 500 km sürmem gerekti. zeki ve ramazan ustayla neredeyse kavga edecektik.

    başka usta, var mı bildiğin abi? söyle hepsiyle ne yaşadığımı anlatayım...

  8. #8

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Valla kardeşim bir tek onları biliyorum. Google'da Motoran ve tunç motor isimleri öne çıkıyor bide Mustafa Ekici diye biri var (hatta bu abimiz keeway yetkili servisi imiş)? Bilemedim şimdi...
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  9. #9
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    aynı sorun bendede olmuştu önce 60 km yol gidip sonra şehir içinde dur kalklar ve yavaş gitmeler sonra geri dönüş yolunda yaklaşık 30 km sonra 5. viteste 100 km hızla giderken birden gaz kesmeye yememeye başladı stop etti durdum hemen sağ çektim marşa bastım çalıştı 2 km sonra aynısını yaptı her yeri kontrol ettim buji değiştirdim 2 km sonra gene yaptı
    ÇÖZÜM....
    ama o gün öyle bir sıcakk vardiki otobandaki asfalt erimişti böyle sorunların çoğu genelde sıcak oluyor hava soğutmalı motorlar için ondan sonra yağı değiştirdim 2 aydır gene o yolları gitmeme rağmen hiçbir sorunla karşılaşmadım...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)