Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

125cc Motosiklet Performans Arttırma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    İlk olarak tüm motosiklet ailesine saygılar;

    Motosikletimizin marka ve modeli : MZ ETZ125
    Gördüğü son hız (düz yolda tek kişi) : 100-105km (İstediğim mümkünse 120-130km)

    Evet motosikletimin çekişi çok iyi ama hızı malesef yetersiz 100cc motosikletler bile 110km hıza rahat çıkabiliyor...

    Sizden son hızı arttırmak için yardım istiyorum
    Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar buji,bobin,buji kablosu,hava filtresi
    Üstündeki buji tek tırnak champion (Çift Tırnak vs.. takmayı düşünüyorum)
    Bobin kablosu kalitesiz bakır tel
    bobinin sadece 12v olduğu yazıyor marka silinmiş
    Hava filtresinin markası yok
    Çekişi ve hızlanma süresini değiştirmeme şartıyla dişlileri de değiştirebilirim.

    1-2 resim






    Önerilerinize ve Fikirlerinize sonuna kadar açığım yardımlarınızı bekliyorum...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    Sen motorunun bence bi civatasıyla dahi oynama 125 lik 2 zamanlı mz leri bulmak çok zor
    ha illa oynıcam dersen bakımını yap bulursan dişlileri değiştir öne büyük arkaya küçük dişli ile hız artabilir
    Motorunun Kıymetini Bil

  3. #3

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    EEd 125 lik 89 model bitek kendimde gördüm şimdiye kadar ama bu performansı gerçekten çok kötü (çekişlerde ve hızlanmada canavar gibi 1-2-3 viteslerde) ama son hızı arttırmak istiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------

    Bu motora uygun hava filtresi önerebilecek var mı?

  4. #4

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Aslında bu mottor yakıt konusundada Fazla yakıyor Sen bide parçalarını değiştirmek istiyrsun muhtemelen çok pahalıya mal olacak
    En iyisi satıp ve üzerine az bişey ekleyip o hızlara ulaşacak motor almakda
    Sado

  5. #5

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    Ya bu motor gibisini bulmak zor o yüzden motorumu değiştirmeyi düşünmüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:55 ----------

    Buna uygun iridyum buji ve hava filtresi önerecebilecek var mı?

  6. #6
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    bana kalırsa ön dişlinin orjinalinden 2 diş büyüğünü tak belki isteddiğin son hıza ulaşır..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  7. #7
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Dişlilerle oynarsan mutlaka çekiş düşecektir. Uzun yolda kullanmıyorsan bence gerek yok. Arka teker kaç inch mz125? Sanki 18 inch gibi geldi bana. Normali 16 inch olması lazım. Eğer 18'se bir de dişliler le oynarsan bence hiç çekmez motorun. Ama denemekte fayda var, sonuçları paylaşırsan faydalanırız biz de... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #8
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    çok orjinal ve çok güzel motorun var kesinlikle ama kesinlikle oynama orjinal kalsın bulup takacağın parçalar çin malı veya yan sanayi türk malı senin motor alman malı motorunu bozma pasta cila yap krom yerlerini parlat böyle şeylerle uğraş millet imrensin ayrıca kesinlikle 100-125 cc motorlar 85-100 km hızı geçemiyor ama km saati fazla gösterdiğinden 120 yaptığına gerçekten inanıyor karşı tarafıda inandırıyor ben benim cub un sıkıştırma basıncını arttırdım şanzıman dişlisini bir diş farklı olarak yaptırdım ısıl işlem gördü arka kampanayı disk yaptım iridyum buji motorum parası kadar para harcadım gördüğüm 110 km millet orjinal motora yok 120-yok 130 görüyorum diyor dişli değiştirince son viteste (4yada 5)kaç vitesse motorun rüzgara karşı veya rampada çekiş düşecek hiç yürümeyecek 2 kişi hiç gitmeyecek

  9. #9

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    2 zamanlı 125cc motosiklet için açık hava filtresi önerirmisiniz?

  10. #10
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    arka kampanayı diske ......... ne kadar uğraşmışımhttp://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tml?highlight=

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    hangi yüz cc motor yüzon km hız yapıyormuşkardeşim uçacakmi bu motor 130 yapınca ne olacak
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  12. #12

    Üyelik
    14 Temmuz 2016
    Şehir
    UŞAK
    Motosikleti
    HONDA-CBR125R-KAWASAKİ NİNJA250R
    s.a. kardes sana tavsiye mz i birak at onu.. ayrica hiz istiyorsan biriktir parani iatedigin hiz yqban 3 motordan birini al ( honda yamaha kawasaki ) motoru ce beyninizi cok fazla yormayin tecrubelerime dayanarak yorumdaym..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

    ben bizzat CBR 125r kullanicisiyim motoruma guveniyorum 6 vites ve 160 gördüm

  13. #13
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar


    İridyum buji +3 beygir, buji kablosu +1 beygir.
    Konunun yılı -4 sene.

  14. #14
    Ayıcık37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CB125E PULSAR 200NS
    Alıntı BarisBurak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a. kardes sana tavsiye mz i birak at onu.. ayrica hiz istiyorsan biriktir parani iatedigin hiz yqban 3 motordan birini al ( honda yamaha kawasaki ) motoru ce beyninizi cok fazla yormayin tecrubelerime dayanarak yorumdaym..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

    ben bizzat CBR 125r kullanicisiyim motoruma guveniyorum 6 vites ve 160 gördüm
    Hocam cbr125r le nasıl 160 görüyosun ya 250 r lar senin gördüğünü zor görüyor
    PULSAR 200RR

  15. #15
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı Ayıcık37 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam cbr125r le nasıl 160 görüyosun ya 250 r lar senin gördüğünü zor görüyor
    katalizör sökülür +5 hp full açık egzoz takarsın +3 hp iridyum buji +3hp buji kablosu +1 hp aynayı çıkarınca +5hp toplam +17hp
    zaten cbr 13.3 ps +17 ps de gelince her türlü 160-170 yaparlar yokuş aşağı 220 garanti
    japonyaya bu konuda mesaj attım adamlar beni dinleyecek 2018de cbrlar dediğim şekilde çıkacak

  16. #16
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı mz125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak tüm motosiklet ailesine saygılar;

    Motosikletimizin marka ve modeli : MZ ETZ125
    Gördüğü son hız (düz yolda tek kişi) : 100-105km (İstediğim mümkünse 120-130km)

    Evet motosikletimin çekişi çok iyi ama hızı malesef yetersiz 100cc motosikletler bile 110km hıza rahat çıkabiliyor...

    Sizden son hızı arttırmak için yardım istiyorum
    Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar buji,bobin,buji kablosu,hava filtresi
    Üstündeki buji tek tırnak champion (Çift Tırnak vs.. takmayı düşünüyorum)
    Bobin kablosu kalitesiz bakır tel
    bobinin sadece 12v olduğu yazıyor marka silinmiş
    Hava filtresinin markası yok
    Çekişi ve hızlanma süresini değiştirmeme şartıyla dişlileri de değiştirebilirim.

    1-2 resim
    http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gtb.jpg

    http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gsv.jpg

    http://c1207.hizliresim.com/z/w/b5gt0.jpg

    Önerilerinize ve Fikirlerinize sonuna kadar açığım yardımlarınızı bekliyorum...
    Orjinali haricinde hava filtresi, karbüratör egzoz vs takarsan anca sorun yaratır. Zira 2 zamanlı motorlarda hava egzoz akışı çok çok önemli.

    Çift tırnak buji motorun stabilitesini birazcık artırır, ateşleme hatalarını birazcık azaltır. Ha ne kadar hissedersin bilemem. Bujiyi takmadan tırnak aralığını orjinaline göre yapmalısın.

    Belki bir de elektronik ateşleme modifiyesi olabilir.

    Performans arttırmanın en ucuz yolu çıkma bir MZ motoru gibi görünüyor.

    Arkadaşların dediğine ben de katılıyorum. Orjinalini mümkünse bozma.

    125cc iki zamanlı motorun gücü yapacağı sürat ortada. Yapabileceğin en iyi şey bir çift kaliteli lastik, öne ve arkaya kaliteli balata. Amortisörler bitmiş ise öne arkaya yeni amortisörler vs. Hatta hyperpro marka özel yapım amortisör bile taktırabilirsin:

    http://hyperpro.com/products/


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)