Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Far yakınca stop etme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Merhabalar java laser 250cc motorum gece farı açınca tam gaz gidilmezse stop ediyor.Akü yetiştiremiyor acaba neden olabilir.Konjektör veya kömürle ilgili bir sorun mu acaba diye düşündüm.Motorcuya kaç kere götürdük fakat hala aynı.Yardımlarınız için şimdiden sağolun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bionik vardı bende eskiden. Aynısını yapardı.başka bi bobin tak ve dene bakalım. Farı yakınca bobine gelen akım düşüyo gibi. Bide bujiyi değiştir.

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    İki saat önce bu konu açıldığında yazmaya başladım onbeş dakika sonra bir de baktım yarım sayfa olmuş.

    Bir an düşündüm ve bunca yazıya rağmen birileri makara yapar ya da polemik olur diye sildim onca yazıyı, oysa imlasına noktasına kadar özen göstermiştim.

    Şimdi kızgınım kendime.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ihtiyar abim özetini yazıver yeter

  5. #5
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    This a shortcut.

    Bir motosiklet çalışırken far vb aydınlatma için enerjisini nereden alır?

    Öncelikle aküden ve onu şarj eden alternatörden ( şarj dinamosu demiyorum çünkü kalmadı).

    Akü yeterli enerji veremiyorsa ya yeterince şarj olmuyordur ya da şarj tutma kapasitesi yoktur.

    Yeterince şarj olmuyorsa, konjektör dediğimiz şarjı dengeleyen mekanik veya elektronik ünite arızalı olabilir.

    Veya şarjı sağlayan ve genelde 3 fazlı Ac elektrik üreten alternatör ya da üretilen bu 3 fazlı Ac elektriği Dc akıma çeviren diodlardan oluşan köprü konvertör arızalıdır.

    Şu Japon pazarlarında 8-10 TL ye A.V.O. (akımvoltohm) metreler satılmakta, biraz elektrik bilgisi ve ona katılacak yorumla bu sorunu kesinlikle çözeceğine inanıyorum.

    Gazaaan mubarek olsun.
    piyanist_irf bunu beğendi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    This a shortcut.

    Bir motosiklet çalışırken far vb aydınlatma için enerjisini nereden alır?

    Öncelikle aküden ve onu şarj eden alternatörden ( şarj dinamosu demiyorum çünkü kalmadı).

    Akü yeterli enerji veremiyorsa ya yeterince şarj olmuyordur ya da şarj tutma kapasitesi yoktur.

    Yeterince şarj olmuyorsa, konjektör dediğimiz şarjı dengeleyen mekanik veya elektronik ünite arızalı olabilir.

    Veya şarjı sağlayan ve genelde 3 fazlı Ac elektrik üreten alternatör ya da üretilen bu 3 fazlı Ac elektriği Dc akıma çeviren diodlardan oluşan köprü konvertör arızalıdır.

    Şu Japon pazarlarında 8-10 TL ye A.V.O. (akımvoltohm) metreler satılmakta, biraz elektrik bilgisi ve ona katılacak yorumla bu sorunu kesinlikle çözeceğine inanıyorum.

    Gazaaan mubarek olsun.
    Hocam arkadas jawa 250 diyor.
    Ben en son 20 sene önce kullandim herhalde tam hatirlamiyorum ama arkadasin motor eski teknoloji olabilir.
    Hani şarj dinamosu demedin ya ondan yazdim.
    Valla benim de kafama takildi.
    Bir karistir su eski defterleri, sen de bilmezsen kim bilecek?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #7

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Hepinize teşekkür ederim aküde sorun olduğunu sanmıyorum bu sebepten dolayı da zateen akü büyültülmüştü bujide daha yeni takıldı dediğiniz gibi alternatörü ve bobini değiştimek gerekebilir fakkat hangisi olduğunu anlamamız lazım motorcularda artık böyle eski tip motorlara bakmıyorlar bile yapamam vs diyorlar bulduklarımda doğru düzgün çözüme ulaştırmıyor eski motorlarea bakan bildiğiniz sağlam ustalar var mı acaba eskişehirde bu konuda da desteğinizi bekliyorum.Adem80 bobin işi bana pahalıya patlar mı acaba.

  8. #8
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bobin 50, 70 liradır taş çatlasa. Almadan önce başka bi bobin bulup denemeni tavsiye ederim. Yani boşu boşunada para verme. Bi ihtimal ordandır.ama bi dene düzelmezse bobinde problem yok.

  9. #9
    omeruby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZNU
    jawa laser 12volttur. Alternatörle çalışıyor. Diyot tablasına ve konjektöre baktırın. Tam gaz gittiğinizde çalışıyorsa motor dinamo yada kömürlerde değil sorun. Akü şarj tutmuyor da olabilir.

  10. #10

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Dediğim gibi akü yeni olduğı için şarj tutmama olmaz diye düşünüyorum.O zaman sorun ya bobinde yada konjektörde bunlara baktırırım fakat işte eskişehirde doğru düzgün bakan ilgilenen bir usta yok bu da benim için sıkıntı oluşturuyor.En sonunda ben açacam motoru da elimde kalamsından korkuyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)