Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motosikletim yanıyor ..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozgur1087 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    freewind(xf 650)
    öncelikle herkese selamlar.forum da uzun zamandır araştırmama rağmen net bir çözüm yolu bulamadım.Havalarında ısınmasıyla motosikletim aşırı ısı yaymaya başladı (suzuki xf 650 hava+yağ soğutma) tamam yağ radyatörü var iyi güzel ama şehir içi ve arazi 1. vites cayır cayır yanıyor :( aklıma ilk gelen radyatörün önüne fan takmak oldu ama sıvı soğutmalılarda fan motorla radyatör arasında ısınann havayı sanırım uzaklaştırıyor.motosikletimi uzun süre sağlıklı kullanabilmem için soğutma sisteminde modifiye yapmak istyiyorum o yüzden sizlerden fikir almak istedim bi sitede görmüştüm cross motosikletler için üretilmiş kibrit kutusu kadar soğutucu resistant gibi bu buz dolaplarındakine benzer bi sistem yağ radyatörünün önüne takmışlar ama baya uçuktu fiyatı.buarada kullandığım yağda sanırım biraz ince sentetik 10-40 mobil koymustum biraz eksiltmiş hatta bu hafta 20-50 mineral ipone yada motul ile yağdeğişimi yapıcam oda kalın gelmez umarım sizce yağ radyatörüne manuel fan uygulaması az da olsa motoru şehir içi ve arazide soğutmaya yararmı yoksa hiç bir işe yaramassa boşuna uğraşmayayım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bişeycik olmaz. Ben arada çakmak unuttuğum zaman sigara yakarım motorda

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Iyı gunler

    Motorun kac derecelere cıktıgını belirlemek lazim.

    Yari sentetik yaglarin kaynama noktasi 130 derece civari iken tam sentetikler 200 dereceye kadar dayanabiliyor.

    Kalin 20/50 yaga gecmek iyi bir fikir. Ama sahsi onerim Yag degisimi esnasinda tum motora flush yapmaniz.

    Yeni yag filtresi muhakak takin. Hatta yag radyatorunu sokun ve icini basincli hava ile temizleyin.
    iptaluyelik02 bunu beğendi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #4
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    motosiklet yaşlı ise radyatörün kanalları tıkanmış olabiir.

  5. #5
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    mineral yag kullanmayi aklindan bile gecirme .kullanacaksan yari sentetik yada tam sentetik yag kullan .basina daha buyuk bela acma.motulun tam sentetik double ester yaglari var .ben kullaniyorum cok kaliteli bir yag fiyati biraz tuzlu ama hakediyor o parayi..tavsiye ederim
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR

  6. #6

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    motorun çalışmasında acaba harareti arttıracak bir durum olabilirmi mesela sibop ayarı,hava ,yakıt karışım oranı,avans ayarı gibi. Kalitaeli bir yağ değişimi tam sentetik bütün filitrelerin değişimi, en önemlisi tabiki radyatörün temizliği boruların detaylı konrolü tıkanıklık olabilir. Şimdiden merak ettim bu saydıklarımı bir kontrel etseniz eksik olanaları yapsanız sonuç ne olacak acaba. unuttuklarım varsa devam edelim arkadaşlar.
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  7. #7
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    eksoz subap aralığının değeri fabrika verisinden daha yüksekse ısınmasına yol açar benim eksoz subap aralığı 0.05 mm eksoz çok sıcak olmaya başladı kontrol ettiğimde subap ayarı kaçmış baya bi gevşekti ayarlayınca normale döndü

  8. #8
    ozgur1087 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    freewind(xf 650)
    iyi pazarlar motorumun aşırı ısındığını geçen hafta sonu balığa gittiğimde çok iyi gözlemledim birçok keçeden sızdırma yapmıştı ve sa ayak bileğim temas olmasa bile yandı diğer gözlemlerimse şöyle : şehir içi dur kalşklarda boştayken bazen ümüğünü sıkmışlar gibi nefesi hıgg diye kesiliyor ama sonra tekrar kendi kendine topluyor bazende stop ediyor ondan sonra çok zor çalışıyor anca jigleyle çalışıyor :S ve tabi çıtıçıtıçıtıçıtı ses(sadece ısındığında) sanırım subap sesi,egzos zaten sürekli patlamakla meşkul pazartesi yağ+ filtre siparişi vercem daha sonrada subap we karbüratörlere baktırayım diyorum dediğiniz gibi sıkıntı oralardada olabilir.fan uygulaması hakkında da fikirlerinizi bekliyorum

  9. #9

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    Alıntı ozgur1087 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi pazarlar motorumun aşırı ısındığını geçen hafta sonu balığa gittiğimde çok iyi gözlemledim birçok keçeden sızdırma yapmıştı ve sa ayak bileğim temas olmasa bile yandı diğer gözlemlerimse şöyle : şehir içi dur kalşklarda boştayken bazen ümüğünü sıkmışlar gibi nefesi hıgg diye kesiliyor ama sonra tekrar kendi kendine topluyor bazende stop ediyor ondan sonra çok zor çalışıyor anca jigleyle çalışıyor :S ve tabi çıtıçıtıçıtıçıtı ses(sadece ısındığında) sanırım subap sesi,egzos zaten sürekli patlamakla meşkul pazartesi yağ+ filtre siparişi vercem daha sonrada subap we karbüratörlere baktırayım diyorum dediğiniz gibi sıkıntı oralardada olabilir.fan uygulaması hakkında da fikirlerinizi bekliyorum
    büyük olasılıkla sibop ayarı istiyor ama siz genede bir genel kontrol yaptırın bence
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu motor en az 10 yıllık değil mi ? Bu saate kadar birşey olmadıysa bundan sonra da olmaz. Tabi yağ soğutucusunun sağlıklı çalışıyor olması lazım. O kısmı elden geçirmek, bakım yapmak yeterli olacaktır. Unutmayın ki teoride motorlar ne kadar sıcak çalışırsa o kadar verimli olur. Ekstra soğutma tam tersi etki yapıp yanma verimini düşürüp performansın azalmasına, yakıt tüketiminin artmasına da sebep olabilir.

  11. #11
    ozgur1087 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    freewind(xf 650)
    motor 14 yaşında ) yaşı gereği sanırım eski teknoloji durumunda,bu tip motorlara(bmw nin eski motorları ve diğer hava soğutmalı enduro modeller) için sentetik yağ önermiyorlar eksiltme yapıyor diye sanırım yada daha önemli sebepleri var.mineral yağ koysammı dedim yukarıda sapo arkadaşımızda sakın koyma demiş aklım karıştı eski motorlar için mineral yağ daha iyi değilmi?genelde arazi ağırlıklı sürüyorum max.2. vitese atabililiyorum, şehiriçi içinde aynı durum shell Advance 4T Ultra 15W-50 bi yağ daha keşfettim ama 20w-50 koymak istiyorum fakat 20-50 sadece mineral yağlar war sentetik yok hiçbiyerde bulamadım

  12. #12
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Motora fan uygulaması icin termostat takmalisiniz. Yagin giris ve cikisina baglanmasi gereken bir sistem Termostat elektrik cikisli olsunki , gerekli isiya ulastiginda acma yapsin. Aksi taktirde motorun fani hep calisir ve asla isinmaz. Bu da calisma problemi yaratir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #13
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Yardımcı olur mu bilemiyorum ama vl800 bakımları yeni yapıldı castrol 15*40 yağ konuldu ama şehiriçi trafik de aynı durumu bende yaşıyorum , uzun yolda yaşamamamın nedeni de sadece rüzgar alması. Sizinki biraz daha uygun trafiğe ama evdeki bilgisayarım bile yarım saat lik çalışmadan sonra çıldırdığına göre motorların bu halde olması normal diye tahmin ediyorum . trafik de solunum zorluğunu karbüratör ayarlarınıza bağladım. belki ayar değil de bir bakım istiyo olabilir yaşından da bahsetmişsiniz hiç bakım yapıldı mı?
    Kendiniz bile yapabilirsiniz.

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Hem ucuz hem de çok ısınan motorlar için bence uygun. Bir deneyebilirsin. Benim motorda çok farketti:

    The man who knows everything chooses to know nothing...

  15. #15
    ozgur1087 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    freewind(xf 650)
    bugün shell 15w 50 yağ aldım kn 137 yağ filtreside yarın elime geççek bakalım yağ değişiminden ve subap+karburatör ayarından sonra ayrı ayrı değişimi sizlerle paylaşırım 20w 50 yağı hiç bir usta tawsiye etmedi bende 15w 50 aldım :S

  16. #16
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Benim segmanlar kaçırıyor, yağ da yakıyor, belki o yüzden iyi gelmiştir..
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  17. #17
    derin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    SUZUKI FREEWIND XF650
    Freewind'e rahatlıkla 20w-50 koyabilirsin. Servis kitapçığındaki listede mevcut.
    I'M BACK !!!

  18. #18
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı ozgur1087 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün shell 15w 50 yağ aldım kn 137 yağ filtreside yarın elime geççek bakalım yağ değişiminden ve subap+karburatör ayarından sonra ayrı ayrı değişimi sizlerle paylaşırım 20w 50 yağı hiç bir usta tawsiye etmedi bende 15w 50 aldım :S
    Aman mineral yağı tutup koyma da . Maddi durumunuz el veriyorsa her zaman tam sentetik yağ kullanın. Belirttiğiniz bakımları yaparsanız motorunuz sizin gözünüzde yeniden doğar diye düşüyorum.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)