Motorsiklette benzin yerine etanol kullanımı
-
11 Haziran 2012, 23:24
#1
Arkadaşlar merhaba. Motosiklette benzin yerine etanol kullanmak konusunda bazı fikirlerim var.
Neden etanol?
Benzinden çok daha ucuz bulunabilir hatta imbikle evde kendimiz bile rahatlıkla üretebiliriz.
Motora hiç bir zararı yok. Aksine motoru temizleyici ve vuruntusunu azaltıcı etkisi var.
Yanma sıcaklığı benzinden daha düşük olduğu için motorda ısınmayı azaltıcı etkisi var.
Egzoz emisyonları düşük olduğundan doğayla daha çevreci.
Fakat motorda bazı değişikliklere gidilmesi gerektiğini okudum. Bunların başında piston basıncının artırılması gerektiğini(bunu buradaki bir motorcu ustanın yapabileceğini kendisinden öğrendim) ve motor kapak contasının etanole uygun olacak yeni bir contayla değiştirilmesi gerektiğini okudum.
Bir de etanolün ilk ateşleme sıcaklığı benzininkine göre daha yüksek sıcaklık isteyebiliyor. Yani ilk çalıştırmada marş basmayabilir.
Etanol hakkında deneyimi olan arkadaşlardan ne gibi çalışma yapmış olduklarını, ilerleme kaydedip kaydedemediklerini öğrenmek istiyorum.
Etanol ilk ateşleme ile ilgili ne gibi bir teknik değişikliğe ihtiyacımız var?
Başlasın beyin fırtınası :D
Reklamlar
-
11 Haziran 2012, 23:34
#2
iyi bir düşünce ama bu konuda otolarda bir çalışma varmı
-
11 Haziran 2012, 23:37
#3
zaten ethanol yakit olarak kullaniliyor ulkemizde yok. suan 2 firma var ulkemizde bioethanol uretip yurt disina gonderiliyor. adamlar normal ethanoldan gectiler artik bioethanol kullaniyolar ulkemizde bazi katkili akaryakitlarda var ama az duzeyde. bu konuda en gelismis kullanan ulke brezilya orda %90bioethanol ile araclar kullaniliyor.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
11 Haziran 2012, 23:40
#4
hiç haberim yoktu bu olaydan bir örnegi videosu fln varmı bunun nası bişi performansı ne nası üretcez
-
12 Haziran 2012, 00:02
#5
sakinseytan adlı üyeden alıntı
hiç haberim yoktu bu olaydan bir örnegi videosu fln varmı bunun nası bişi performansı ne nası üretcez
Arkadaşlar piston basıncı artırıldığında benzine göre %25 performans artışı olduğunu bir yüksek lisans tezinden okudum.
-
12 Haziran 2012, 00:09
#6
piston basıncını nasıl arttırıcaksın?zaten milimetre bir yer kalıyo üst noktada piston yukarı ulaştıgında?basınc nası yetmiyo basıncı artırmadan yanıcı bir ateşleme yapsak bujiyi özel taksak yenemi patlama yapmaz
-
12 Haziran 2012, 00:30
#7
Oto motorlarda 6/1 oranı olan sıkıştırma oranı 10/1'e çıkarıldığında performans artışının %25'e ulaştığı yazıyor.[COLOR="Silver"]
http://www.belgeler.com/blg/n5x/buji...gnition-engine --> Bu kaynağı özellikle inceleyin arkadaşlar.
-
12 Haziran 2012, 00:38
#8
Etanolun benzinde karışımı yüzde10dan fazla ise yada metanol karışımı yüzde5ten fazla ise oluşacak hasarlar:
benzin tankının boyasını bozar(damlarsa tabi)
benzin sisteminin metal,plastik, kauçuk parçalarına ciddi hasar verir,
benzin deposunda korozyona sebep olur(paslanma)
kötü sürülebilirliğe sebep olur.
Mesela opet benzin içeriğinde metanol kullanmıyormuş, sitesinde öyle yazıyor.
-
12 Haziran 2012, 00:43
#9
Grado adlı üyeden alıntı
Etanolun benzinde karışımı yüzde10dan fazla ise yada metanol karışımı yüzde5ten fazla ise oluşacak hasarlar:
benzin tankının boyasını bozar(damlarsa tabi)
benzin sisteminin metal,plastik, kauçuk parçalarına ciddi hasar verir,
benzin deposunda korozyona sebep olur(paslanma)
kötü sürülebilirliğe sebep olur.
Mesela opet benzin içeriğinde metanol kullanmıyormuş, sitesinde öyle yazıyor.
motor onagore tasarlandimi sikinti yok. daha oncede soyledim brezilyada bu oran %90
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
12 Haziran 2012, 00:57
#10
Metalleri paslandırdığını bir yerden daha okudum.
Kyn: http://www.bilkent.edu.tr/~bilheal/a...ezenfektan.htm
-
12 Haziran 2012, 01:06
#11
Motosiklet Eğitmeni
Kendisi ile su an beraberiz.
Kusura bakmayin motora ziyan edemem.
Bizzat kendim kullaniyorum.
Ferdi ve Orhanla iyi gider.
Zorlarsaniz, Muslum de olur.
-
12 Haziran 2012, 01:29
#12
daha büyük karburator gibi bazı değişiklikler gerekiyor. onun yerine belirli bir oranda benzinle karıştırılıp kullanılması daha ekonomik. zira ustaların bir kısmı benzinlide bile sınıfta kalıyorken alkole uydurulmuş motorda neler yaparlar kim bilir.
-
12 Haziran 2012, 02:05
#13
Arkadaşlar yabancı bir kaynaktan yeni bir bilgi edindim. Buna göre burada etanolün aşındırıcı ve koroztif etkisinden dolayı motora gözle görülmeyecek motoru tahrip edici metal parçacıklar taşımasına neden olabileceği yazıyor. ( Kyn: http://translate.google.com.tr/trans...-auto-engines/)
Ez cümle etanolün aşındırıcı korozotif etkisi olduğu ve metal parçaları aşındırabileceği yazıyor. Arkadaşlar motor silindirinde buhar halindeyken aşındırma yapmaz ama depoda likid durumdayken depoda aşıdırıcı etki yapar. Benim aklıma şimdilik hava geçirmeyen plastik depo kullanımı geliyor. Fakat etanol için gerçekten çok modifikasyona ihtiyaç olduğu anlaşılıyor.
Etanol için diğer alınması gereken önlemlerinden bir tanesi de etanolün hava ve nem ile irtibatının kesilmesidir. Çünkü etanolün havadaki nemi tutucu özelliği var. Bu nem de ayrıca paslanmaya neden olacağından bunun önüne de geçmek gerekiyor.
Bunun için de etanolün üretim safhasından motora taşınımına kadar geçen safhalara kadar her adımda etanolü nemden korumak gerekiyor.
-
12 Haziran 2012, 02:08
#14
sanalomer adlı üyeden alıntı
Oto motorlarda 6/1 oranı olan sıkıştırma oranı 10/1'e çıkarıldığında performans artışının %25'e ulaştığı yazıyor.
6:1 sıkıştırma oranı olan araba motoru var mı? Günümüz otomobillerinde sıkıştırma oranı 10:1'in üzerinde.
-
12 Haziran 2012, 02:15
#15
sanalomer adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yabancı bir kaynaktan yeni bir bilgi edindim. Buna göre burada etanolün aşındırıcı ve koroztif etkisinden dolayı motora gözle görülmeyecek motoru tahrip edici metal parçacıklar taşımasına neden olabileceği yazıyor. ( Kyn:
http://translate.google.com.tr/trans...-auto-engines/)
Ez cümle etanolün aşındırıcı korozotif etkisi olduğu ve metal parçaları aşındırabileceği yazıyor. Arkadaşlar motor silindirinde buhar halindeyken aşındırma yapmaz ama depoda likid durumdayken depoda aşıdırıcı etki yapar. Benim aklıma şimdilik hava geçirmeyen plastik depo kullanımı geliyor. Fakat etanol için gerçekten çok modifikasyona ihtiyaç olduğu anlaşılıyor.
Etanol için diğer alınması gereken önlemlerinden bir tanesi de etanolün hava ve nem ile irtibatının kesilmesidir. Çünkü etanolün havadaki nemi tutucu özelliği var. Bu nem de ayrıca paslanmaya neden olacağından bunun önüne de geçmek gerekiyor.
Bunun için de etanolün üretim safhasından motora taşınımına kadar geçen safhalara kadar her adımda etanolü nemden korumak gerekiyor.
ayrı bir depo ve iki muslukla bu sorun çözülür.
motosiklet önce benzinde çalıştırılıp motor ısındıktan sonra musluk çevirilip etanole geçeriz.
-
12 Haziran 2012, 02:21
#16
Güzel araştırıyoruz ediyoruz tamam. ben de konuya başka bir boyut getireyim.
Ben büyük bir petrol firmasının sahibi olsam en masum haliyle bu konuyu araştırtırım. Eğer aslı varsa hemen bir kaç farklı üniversiteden bilim adamlarına bunun olmayacağına, zararlarına dair bir iki makale yazdırmakla işe başlarım. Dahası mı? Komplo teorisi diyebilirsiniz ama bu işlerle uğraşanların başlarına olmadık kazalar falan gelir..
Petrol için bu kadar kanlar akıtılırken ben başka bir yakıt kaynağı olmayacağına ihtimal bile vermiyorum.
-
12 Haziran 2012, 02:26
#17
bu yakıt dizel bir araca ateşleme bujisi takarak işe yarayabilir
-
12 Haziran 2012, 02:30
#18
afrikalı açlar için ekim dikim yapacaklarına parası olana yakıt için ekim dikim yapılır. buda olayın ayrı boyutu.
millet evinde alkol yapıyor zaten ama aklına ne gelirse alkol oluyor. ama nedense kimse arabasında motorunda kullanmıyor. ben bol bulunan samandan yapmak istedim ama bir türlü fırsat bulup başlayamadım. ama patatesten yapdıgımda olmuştu ama çıkan gazı çok daha güzel yanacagından bio gaz kısmı daha çekiçi geliyor. doldur istepneye ver kendini yollara.
-
12 Haziran 2012, 12:06
#19
etanolun uçuculuk oranı yanıcılık oranına göre daha fazladır. bu yüzden tek başına yakıt olarak kullanılamaz. ilk ateşleme ısısı yeterli olmaz. ayrıca benzin hortumlarını ve karbüratör kelebeklerini mahfedersin. bunun yanında conta ile reaksiyona girer ve demirlerde korozyon yapar.
benzin alternatifleri çok az zaten çoğuda biliniyor ; tiner, gazyağı, ispirto, kolonya, alkol, eter. tiner ve eter baştan kendini eliyor plastik erittikleri için ayrıca tiner çok yüksek ısıda yanar ve piston eritir. ispirtonun ısısı içten yanmalı bir motor için yeterli değil, rolantide durmuyor vuruntulu çalışıyor. keza kolonya ve gazyağıda öyle. gazyağı benzine en yakın madde olduğu için karıştırılarak kullanılabilir ancak tek kullanımda yetersiz kalıyor.
başka alternatifler ; hho, lpg, hibrit. bunlar tamamen farklı yakıt sistemleri. hho tek başına yeterli değil, benzin ile birlikte kullanıldığında %70 benzin tasarrufu sağlıyor. kendi maliyetini düşersek kmde %20 30 civarında tasarrufu var.
en iyisi lpg ve hybrid teknolojileri. hybrid elektrik enerjisi üzerinden işlem görüyor, toyota priusta denenmiş ilk olarak. normal şartlarda bir prius 8 9 litre arası yakarken hybrid teknolojisi gelince şehir dışı 3.5 şehir içi 5 litre yakıyormuş. rakam etkileyici. malesef motorlar için yeterli yer kapasitesi bulunmuyor ve motorlarda önü pek açık değil.
bu yüzden tasarruf için lpgye yöneliyoruz. lpg iyidir candır
-
12 Haziran 2012, 17:55
#20
Etanol yerine benzin ucuz olan bir ülkeye gitmeli.
---------- Post added at 16:55 ---------- Previous post was at 16:24 ----------
Yurtdışından parça falan getiriyoruzya para toplayıp bir tanker benzin falan getirilebilir aslında.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler