Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motorsiklette benzin yerine etanol kullanımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Arkadaşlar merhaba. Motosiklette benzin yerine etanol kullanmak konusunda bazı fikirlerim var.

    Neden etanol?

    Benzinden çok daha ucuz bulunabilir hatta imbikle evde kendimiz bile rahatlıkla üretebiliriz.
    Motora hiç bir zararı yok. Aksine motoru temizleyici ve vuruntusunu azaltıcı etkisi var.
    Yanma sıcaklığı benzinden daha düşük olduğu için motorda ısınmayı azaltıcı etkisi var.
    Egzoz emisyonları düşük olduğundan doğayla daha çevreci.

    Fakat motorda bazı değişikliklere gidilmesi gerektiğini okudum. Bunların başında piston basıncının artırılması gerektiğini(bunu buradaki bir motorcu ustanın yapabileceğini kendisinden öğrendim) ve motor kapak contasının etanole uygun olacak yeni bir contayla değiştirilmesi gerektiğini okudum.

    Bir de etanolün ilk ateşleme sıcaklığı benzininkine göre daha yüksek sıcaklık isteyebiliyor. Yani ilk çalıştırmada marş basmayabilir.

    Etanol hakkında deneyimi olan arkadaşlardan ne gibi çalışma yapmış olduklarını, ilerleme kaydedip kaydedemediklerini öğrenmek istiyorum.

    Etanol ilk ateşleme ile ilgili ne gibi bir teknik değişikliğe ihtiyacımız var?

    Başlasın beyin fırtınası :D
    ESGEL ve Şafak Tan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    iyi bir düşünce ama bu konuda otolarda bir çalışma varmı

  3. #3
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    zaten ethanol yakit olarak kullaniliyor ulkemizde yok. suan 2 firma var ulkemizde bioethanol uretip yurt disina gonderiliyor. adamlar normal ethanoldan gectiler artik bioethanol kullaniyolar ulkemizde bazi katkili akaryakitlarda var ama az duzeyde. bu konuda en gelismis kullanan ulke brezilya orda %90bioethanol ile araclar kullaniliyor.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  4. #4
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    hiç haberim yoktu bu olaydan bir örnegi videosu fln varmı bunun nası bişi performansı ne nası üretcez
    Motosiklet mucidi

  5. #5

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç haberim yoktu bu olaydan bir örnegi videosu fln varmı bunun nası bişi performansı ne nası üretcez
    Arkadaşlar piston basıncı artırıldığında benzine göre %25 performans artışı olduğunu bir yüksek lisans tezinden okudum.

  6. #6
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    piston basıncını nasıl arttırıcaksın?zaten milimetre bir yer kalıyo üst noktada piston yukarı ulaştıgında?basınc nası yetmiyo basıncı artırmadan yanıcı bir ateşleme yapsak bujiyi özel taksak yenemi patlama yapmaz
    mterayes26 bunu beğendi.
    Motosiklet mucidi

  7. #7

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Oto motorlarda 6/1 oranı olan sıkıştırma oranı 10/1'e çıkarıldığında performans artışının %25'e ulaştığı yazıyor.[COLOR="Silver"]

    http://www.belgeler.com/blg/n5x/buji...gnition-engine --> Bu kaynağı özellikle inceleyin arkadaşlar.

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Etanolun benzinde karışımı yüzde10dan fazla ise yada metanol karışımı yüzde5ten fazla ise oluşacak hasarlar:
    benzin tankının boyasını bozar(damlarsa tabi)
    benzin sisteminin metal,plastik, kauçuk parçalarına ciddi hasar verir,
    benzin deposunda korozyona sebep olur(paslanma)
    kötü sürülebilirliğe sebep olur.

    Mesela opet benzin içeriğinde metanol kullanmıyormuş, sitesinde öyle yazıyor.

  9. #9
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı Grado adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etanolun benzinde karışımı yüzde10dan fazla ise yada metanol karışımı yüzde5ten fazla ise oluşacak hasarlar:
    benzin tankının boyasını bozar(damlarsa tabi)
    benzin sisteminin metal,plastik, kauçuk parçalarına ciddi hasar verir,
    benzin deposunda korozyona sebep olur(paslanma)
    kötü sürülebilirliğe sebep olur.

    Mesela opet benzin içeriğinde metanol kullanmıyormuş, sitesinde öyle yazıyor.
    motor onagore tasarlandimi sikinti yok. daha oncede soyledim brezilyada bu oran %90
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  10. #10

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Metalleri paslandırdığını bir yerden daha okudum.
    Kyn: http://www.bilkent.edu.tr/~bilheal/a...ezenfektan.htm

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kendisi ile su an beraberiz.
    Kusura bakmayin motora ziyan edemem.
    Bizzat kendim kullaniyorum.

    Ferdi ve Orhanla iyi gider.
    Zorlarsaniz, Muslum de olur.
    ferhatkars bunu beğendi.

  12. #12
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    daha büyük karburator gibi bazı değişiklikler gerekiyor. onun yerine belirli bir oranda benzinle karıştırılıp kullanılması daha ekonomik. zira ustaların bir kısmı benzinlide bile sınıfta kalıyorken alkole uydurulmuş motorda neler yaparlar kim bilir.

  13. #13

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Arkadaşlar yabancı bir kaynaktan yeni bir bilgi edindim. Buna göre burada etanolün aşındırıcı ve koroztif etkisinden dolayı motora gözle görülmeyecek motoru tahrip edici metal parçacıklar taşımasına neden olabileceği yazıyor. ( Kyn: http://translate.google.com.tr/trans...-auto-engines/)

    Ez cümle etanolün aşındırıcı korozotif etkisi olduğu ve metal parçaları aşındırabileceği yazıyor. Arkadaşlar motor silindirinde buhar halindeyken aşındırma yapmaz ama depoda likid durumdayken depoda aşıdırıcı etki yapar. Benim aklıma şimdilik hava geçirmeyen plastik depo kullanımı geliyor. Fakat etanol için gerçekten çok modifikasyona ihtiyaç olduğu anlaşılıyor.

    Etanol için diğer alınması gereken önlemlerinden bir tanesi de etanolün hava ve nem ile irtibatının kesilmesidir. Çünkü etanolün havadaki nemi tutucu özelliği var. Bu nem de ayrıca paslanmaya neden olacağından bunun önüne de geçmek gerekiyor.

    Bunun için de etanolün üretim safhasından motora taşınımına kadar geçen safhalara kadar her adımda etanolü nemden korumak gerekiyor.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı sanalomer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oto motorlarda 6/1 oranı olan sıkıştırma oranı 10/1'e çıkarıldığında performans artışının %25'e ulaştığı yazıyor.
    6:1 sıkıştırma oranı olan araba motoru var mı? Günümüz otomobillerinde sıkıştırma oranı 10:1'in üzerinde.

  15. #15
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı sanalomer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yabancı bir kaynaktan yeni bir bilgi edindim. Buna göre burada etanolün aşındırıcı ve koroztif etkisinden dolayı motora gözle görülmeyecek motoru tahrip edici metal parçacıklar taşımasına neden olabileceği yazıyor. ( Kyn: http://translate.google.com.tr/trans...-auto-engines/)

    Ez cümle etanolün aşındırıcı korozotif etkisi olduğu ve metal parçaları aşındırabileceği yazıyor. Arkadaşlar motor silindirinde buhar halindeyken aşındırma yapmaz ama depoda likid durumdayken depoda aşıdırıcı etki yapar. Benim aklıma şimdilik hava geçirmeyen plastik depo kullanımı geliyor. Fakat etanol için gerçekten çok modifikasyona ihtiyaç olduğu anlaşılıyor.

    Etanol için diğer alınması gereken önlemlerinden bir tanesi de etanolün hava ve nem ile irtibatının kesilmesidir. Çünkü etanolün havadaki nemi tutucu özelliği var. Bu nem de ayrıca paslanmaya neden olacağından bunun önüne de geçmek gerekiyor.

    Bunun için de etanolün üretim safhasından motora taşınımına kadar geçen safhalara kadar her adımda etanolü nemden korumak gerekiyor.
    ayrı bir depo ve iki muslukla bu sorun çözülür.

    motosiklet önce benzinde çalıştırılıp motor ısındıktan sonra musluk çevirilip etanole geçeriz.

  16. #16
    alkadras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul - Rize
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Güzel araştırıyoruz ediyoruz tamam. ben de konuya başka bir boyut getireyim.
    Ben büyük bir petrol firmasının sahibi olsam en masum haliyle bu konuyu araştırtırım. Eğer aslı varsa hemen bir kaç farklı üniversiteden bilim adamlarına bunun olmayacağına, zararlarına dair bir iki makale yazdırmakla işe başlarım. Dahası mı? Komplo teorisi diyebilirsiniz ama bu işlerle uğraşanların başlarına olmadık kazalar falan gelir..

    Petrol için bu kadar kanlar akıtılırken ben başka bir yakıt kaynağı olmayacağına ihtimal bile vermiyorum.
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.

  17. #17
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    bu yakıt dizel bir araca ateşleme bujisi takarak işe yarayabilir
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  18. #18
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    afrikalı açlar için ekim dikim yapacaklarına parası olana yakıt için ekim dikim yapılır. buda olayın ayrı boyutu.
    millet evinde alkol yapıyor zaten ama aklına ne gelirse alkol oluyor. ama nedense kimse arabasında motorunda kullanmıyor. ben bol bulunan samandan yapmak istedim ama bir türlü fırsat bulup başlayamadım. ama patatesten yapdıgımda olmuştu ama çıkan gazı çok daha güzel yanacagından bio gaz kısmı daha çekiçi geliyor. doldur istepneye ver kendini yollara.

  19. #19

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    etanolun uçuculuk oranı yanıcılık oranına göre daha fazladır. bu yüzden tek başına yakıt olarak kullanılamaz. ilk ateşleme ısısı yeterli olmaz. ayrıca benzin hortumlarını ve karbüratör kelebeklerini mahfedersin. bunun yanında conta ile reaksiyona girer ve demirlerde korozyon yapar.

    benzin alternatifleri çok az zaten çoğuda biliniyor ; tiner, gazyağı, ispirto, kolonya, alkol, eter. tiner ve eter baştan kendini eliyor plastik erittikleri için ayrıca tiner çok yüksek ısıda yanar ve piston eritir. ispirtonun ısısı içten yanmalı bir motor için yeterli değil, rolantide durmuyor vuruntulu çalışıyor. keza kolonya ve gazyağıda öyle. gazyağı benzine en yakın madde olduğu için karıştırılarak kullanılabilir ancak tek kullanımda yetersiz kalıyor.

    başka alternatifler ; hho, lpg, hibrit. bunlar tamamen farklı yakıt sistemleri. hho tek başına yeterli değil, benzin ile birlikte kullanıldığında %70 benzin tasarrufu sağlıyor. kendi maliyetini düşersek kmde %20 30 civarında tasarrufu var.

    en iyisi lpg ve hybrid teknolojileri. hybrid elektrik enerjisi üzerinden işlem görüyor, toyota priusta denenmiş ilk olarak. normal şartlarda bir prius 8 9 litre arası yakarken hybrid teknolojisi gelince şehir dışı 3.5 şehir içi 5 litre yakıyormuş. rakam etkileyici. malesef motorlar için yeterli yer kapasitesi bulunmuyor ve motorlarda önü pek açık değil.

    bu yüzden tasarruf için lpgye yöneliyoruz. lpg iyidir candır
    babaçi bunu beğendi.

  20. #20
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Etanol yerine benzin ucuz olan bir ülkeye gitmeli.

    ---------- Post added at 16:55 ---------- Previous post was at 16:24 ----------

    Yurtdışından parça falan getiriyoruzya para toplayıp bir tanker benzin falan getirilebilir aslında.
    Aprilia RS 250 GP Nº1


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler