asyanın sözde absli motorlarıdır bence.ona binen kimse bunda abs var demiyoki sadece üstünde yazıyo onun ölesine..artizlik olsun iştecihanpir adlı üyeden alıntı
asyanın sözde absli motorlarıdır bence.ona binen kimse bunda abs var demiyoki sadece üstünde yazıyo onun ölesine..artizlik olsun iştecihanpir adlı üyeden alıntı
B rh +(pozitif)
Makine'nin dediği yani optimal fren mesafesi kavramı uzerinde insanların pek düşünmeden yorum yaptığını düşünüyorum.
@pazer
Bu konu yeni bir konu değil ve üzerinde çok düşünülmesi gerekmiyor. Konu ABS fren sisteminin iyi birşey olup olmadığı da değil zaten. İyi birşey olmasaydı çoğu arabada kullanılmazdı. ABS'nin motorda kullanılması motoruna göre avantaj sağlayabilir. Ancak racing motorlarda kullanılmıyor ve hiçbir zaman da yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı kullanılacağını sanmıyorum. ABS'nin kaygan zeminlerde (ıslak ve buzlu) avantaj sağladığını -duruş mesafesini azalttığını- ancak kuru zeminlerde tam aksi şekilde duruş mesafesini uzattığını belirtmeye gerek yok sanırım. Minimum duruş mesafesi maksimum sürtünme demektir. Kuru zeminde sürtünme kaygan zemine göre daha çok olduğundan ABS dezavantajdır. O nedenle bazı arabalarda ABS etkinliğini kaldırabiliyorsunuz.Makine'nin dediği yani optimal fren mesafesi kavramı uzerinde insanların pek düşünmeden yorum yaptığını düşünüyorum.
Haa bu arada Kawasaki ZZR1400 supersport kategorisine girmiyor. Hayabusa'nın girmediği gibi
sevgili fuut her zaman ki gibi sona kalan dona kalır biz giderken siz geliyordunuz hatırlarsan
fazer 600 nerelerdesin sen birader gene arkada kalıyorsun
t1 asya damekanik abs dedikleri bir sistem var ilk aldığımda çalışıyordu ön tekeri kitlemeyip abs gibi fren yaptırıyordu ama bu biraz rahatsız edici idi baa alışmak gerekiyord sonra bir gün bakıma götürdüğümde temizlenmesi iin sökülüp takıldığında bu özelliği kalmamıştı
O KASKI Hemen Kafana Geçir.......
asya motordaki abs değilki yav. abs nin fiyatı zaten asyadan pahalı
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
o fren sisteminin markası yoksa fren abs değil daha öncede bu konu tartışılmıştı..t1 asya damekanik abs dedikleri bir sistem var
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Makine'nin anlattığı olayın otomobillerde geçerli olduğunu düşünüyorum.
En üstün ABS sistemine sahip motor viraj içinde sert fren yapıpta (yatık pozisyonda!) virajdan çıkabiliyorsa yarın motorumu satıyorum. Yoksa biz kelle koltukta mı geziyoruz?
06 AB 3263
0 Rh+
Bugün kaç motorcuya selam verdin?
Kaynak 1: http://www.nhtsa.dot.gov/cars/proble...kes/page1.html
Çeviri:Do cars with ABS stop more quickly than cars without?
Perhaps, but that’s not the main purpose of ABS. It is a system designed to help you maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not necessarily make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and most systems may shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as gravel or unpacked snow, ABS may actually lengthen stopping distances. In wet or icy conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.
ABS'li arabalar ABS'siz olanlara göre daha mı çabuk durur?
Belki, ancak ABS'nin asıl amacı bu değildir. Bu sistem, acil frenleme durumunda aracın kontrolünü sağşlamanızda yardımcı olmak için dizayn edilmiştir; daha çabuk durmak için değil. ABS, ıslak ve kaygan yollarda daha kısa duruş sağlayabilir ve birçok sistemde kuru yolda kısa duruş sağlayabilir. Çok yumuşak yüzeylerde, çakıl yada oturmamış karda olduğu gibi, ABS duruş mesafesini uzatabilir. Islak ve buzlu şartlarda, sürüşünüze mutlaka dikkat etmeli, her zaman öndeki araçla mesafenizi korumalı ve yol durumuna göre hızınızı ayarlamalısınız.
Kaynak 2: http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm
Çeviri:Do cars with ABS stop more quickly than cars without it?
Not always. Although the stopping distance with ABS is shorter under most road conditions, drivers should always keep a safe distance behind the vehicle in front of them and maintain a speed consistent with the road conditions. While a vehicle with ABS maintains its steering capability in a sudden stop, it may not turn as quickly on a slippery road as it would on dry pavement.
ABS'li araçlar ABS'sizlere göre daha mı çabuk durur?
Her zaman değil. Böyle olmasına rağmen ABS'li duruş mesafesi pekçok yol şartlarında daha kısadır, sürücüler her zaman güvenli duruş mesafesini öndeki araçla bırakmalı ve yol durumuna göre hızını ayarlamalıdır. Zaman ABS'li bir araç acil durumda yol tutuş yeteneğini koruyabilir, kaygan yolda, kuru bir zemine göre daha çabuk dönemez.
Optimum frenlemede önemli kriterlerden bazıları.
Çeviri:Driver reaction time. At 60 mph, your car travels 88 feet each second. Reaction time, that is the time it takes a driver to identify a braking situation and then apply the brakes, will affect the overall distance to stop. A one-half second reaction time will result in a vehicle stopping 88 feet shorter from 60 mph than a one-and-one-half second reaction time. That is why it is important to always pay attention to the road and other traffic.
Sürücü reaksiyon zamanı. 96.5km/h hızla giderken, aracınız her saniyede 29.3 metre yol alır. Reaksiyon zamanı, bu zamanda sürücü bir frenleme durumunu tanımlaması ile başlar ve frenleme uygular, tüm duruş zamanına etki eder. Yarım saniye reaksiyon zamanı 96.5km'den aracın 29.3 metre daha kısa mesafede durmasını, bir saniye reaksiyon zamanın göre daha iyi sağlar. İşte bu nedenle her zaman yolda veya diğer trafik şarlarında dikkatli olmak önemlidir.
Buraya ekleme yapmak istiyorum. En ufak bir gecikme bile size metrelerce daha geç duruş mesafesine neden olur. İşte bu nedenle optimum duruşun sağlanması öncelikle size daha sonra teknolojiye bağlıdır.
Çeviri:*Type of brake system. When faced with a panic braking situation, ABS allows a driver to rapidly apply the brakes without worrying about wheel lockup, and the vehicle begins to stop immediately. Without ABS, a rapid, hard brake application could cause wheel lockup and loss of vehicle steering control, if the driver does not pump the brakes correctly or limit the brake pedal force to prevent wheel lockup. Therefore, more driver skill is needed to obtain short stops without ABS.
Fren sistemi tipi. Eğer ani bir frenleme durumuyla karşılaşırsanız, ABS sürücüye tekerleklerin kitlenmesi endişesi olmadan süratle frenleme olanağı sağlar ve araç hemen durmaya başlar. ABS olmadan, hızlı, sert fren uygulanması, eğer dürücü frenleri doğru pompalamazsa yada tekerleklerin kitlenmeyeceği düzeyde fren pedalına kontrollü basılmazsa tekerleklerin kitlenmesine ve araç sürüş kontrolünün kaybına yol açar. Bu nedenle, ABS olmadan kısa duruşlar yapmak çok iyi sürüş becerisine sahip olmayı gerektirir.
Daha buna benzer çok kaynak buldum/bulurum. Bu kaynaklarda ortak nokta ABS'nin avantajlarının ABS'nin olmamasına göre daha fazla olduğudur. Neticede optimum frenlemeyi ne kadar kısa sürede yapabiliyorsanız o kadar çabuk durursunuz. ABS'de bunu sağlayan bir teknoloji. Professyoneller bile pistlerde yanlış frenlemeden kaza yapabiliyor. Siz sırf professyonelim ben diyerek ABS'li motor almayıp kendinizi bilerek bu avantajlardan mahrum ediyorsanız diyecek birşeyim yok. Ülkemiz yolları, kumlu, ıslak, yüzey tutunması düşük asfalt yollarla kaplı. Böyle şartlarda ben ABS'nin büyük avantaj teşkil ettiğini düşünüyorum. En azından frenleme hatalarınız ortadan kalkar.
Bu linktede adam kendi deneyimlerini anlatıyor ayrıca BMW'nin hazırladığı ABS frenin neden polis motorlarında kullanılması gerektiği gibi bir pdf dosyasıda var. Oldukça güzel bilgiler var. Okuyun anlayın.
http://bmwdean.home.att.net/abs.htm
Bu linkte çok önemliydi ekledim.
http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html
Görüşmek üzere.
Not: Bir iki yerde çevirirken zorlandım. Ama anlaşılır olduğunu düşünüyorum.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
hoca burada ufaq bir yanlış war abs de saniyede 1000 kez sıkıp bırakıyordu diski..
CBR 600F Honda,
Elektronik ABS fren sisteminde bir bilgisayar var ve tekerlek kilitlendiği anda freni serbest bırakıyor ve böylece tekrar dönmeye başlıyor. Sonra basınç devam ettiğinden dolayı tekerlek biraz sonra tekrar kilitleniyor ve sensörler tekrar kilitlenmeyi fark ediyorlar ve gene freni serbest bırakıyorlar. Siz ne zaman ayağınızdaki basıncı azaltıp kilitlenmeyecek ölçüye gelene kadar bu böyle sürüp gidiyor. Bu tekerleğin markasından, yol yüzeyi statik ve kinetik sürtünme katsayılarından fren sisteminin markasından etkilenir. Yani bence bir saniyede kesin bir sıkıp-bırakma adetinin verilemeyeceğini düşünüyorum. Ayrıca 4 tekerlek de ayrı frenleme yapar. Yani bir tekerlek buzdayken diğer 3 tekerlek asfaltayken bile araba düz durmayı başarır.
1997 yılında bir Renault Flash arabam vardı. Ona mekanik abs fren sistemi taktırmıştım. Sadece 2 ay çalıştı, galiba gazı bitti ve devreden çıktı, normal fren sistemine geçti. Mekanik abs fren sisteminde bilgisayar yoktur ve yukarıda belirtildiği gibi belli bir frekansta titreşir. Tahminimce içinde bir çek valf vardı ve yüksek hidrolik basınçta bir boşalıp bir sıkışıyordu. Yanılmıyorsam 100 hz'lik bir titreşimi vardı. Yani saniyede 100 defa fren sıkıyordu. Bir de tüm (4) tekerlekler aynı sayıda fren sıkıyordu, ki bu da 4 tekerleklerinin herbirinin farklı zemin koşullarında olması durumunda yukarıdaki paragraftaki elektronk sistemi gibi işe yaramaz.
Bazı asya bayilerine soruyosun adam resmen salak yerine koyuyo insanı...free_eagles adlı üyeden alıntı
Bunda mekanik abs var diyo....
Elektronik bir beyin yardımıyla çalışan bir sistem, nasıl mekanik olarak çalışır !!!!
sistemin içine küçük adamlar yerleştirip kaliperleri sıktırıp bırakacaklar herhalde...
Ulen motor 2000 lira abs nin gerçeği motordan pahalı , tutturabildiklerine satıyolar işte abs li diye....
@Makine
Arkadaşım çevirilere harcamış olduğun zaman için teşekkürler. Burada otomobildeki ABS'den bahsetmiş. Motorda durum çok farklı.Do cars with ABS stop more quickly than cars without it?
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Ben sistem hakkında bilgiler veriyorum. Diğer linkleri incele bakıp geçme. Orda hem BMW'ni hemde bazı kişilerin kullanımda gördüğü avantajlar var. Hatta 1992 yılında yapılmış bir test var. Sanırım boşuna yazıyoruz vakit harcıyoruz. Yazı yazma konusunu bir düşüneyim bundan sonra okunmuyor demekki.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Makine,
verdiğin http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html
linki çok önemli bir sayfa. Ben bir sene önce bunu bulmuştum ve burada yayınlamak isterken sen önce davrandın. Çeşitli yol koşullarında değişik sürücülerle (yarışcı, yeni başlayan, touringci, vb) yapılan fren mesafeleri var. Hem de ABS'li, ABS'siz gibi varyasyonlarla birlikte test edilmiş.
Yani okuyan var.
MrCool, üstat birde bu linke bak. Burda da ufak çaplı birşeyler var.
http://www.ommriders.com/read-ride/g...eTestingin.htm
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Arkadaslar, sizler bu olaya neden araba karisdirdignizi anlamadim. Araba olayi motosikletden cok daha farkli.
Arabada tekerler traction kayip etmesin ve sert fren aninda araba kontroldan cikmasin diye kullaniyorlar.
Motosikletde bu olay var ama bundan daha once motosiklet kafatakla atmasi var. Bu nedenle motosikletle sert fren yapamasin, sert fren yapsan sap diye motorun altinda kallirsin allah korusun boynunu veya sirtini kirarsin.
HER TÜRK ASKER DOĞAR
saykoshey, motorsikletin kafa atmasını anlatırmısın. Sebepleriyle komple anlatırsan memnun olurum. Yani motosikletle sert fren yapamazsın diyorsunda bunu tüm motorlar için mi söylüyorsun? ABS'li ABS'siz?
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
ABS fren sistemli motorlarda bu sistem manuel olarak kapatılabiliyor Makine nin verdiği linkleri dikkatle okudum yol şartlarına göre ABS fren mesafesini uzatabiliyor burda ABS devre dışı bırakılabilir ama ABS sistemin fren mesafesini %40 oranında kısalttığı durumlarda mevcut yani motorda ABS olması çok avantajlı bir durum size kalmış isterseniz kullanın isterseniz kullanmayın ama yoksa kullanmak gibi bir opsiyonun olamaz zaten bu sistemin kullanıldığı motor sayısı oldukça az ve fiyatları aynı model ABS siz olanlara göre pahalı
burda abs iyi değildir diye iddaa etmek ben bu ciğere uzanamadım ciğer kokmuş mantığından öte gidemez
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
@Makine
Arkadaşım yazdıklarını dikkatle okudum hatta orjinal İngilizce'lerini okudum. Bu yazılanlara birşey demiyorum ki. ABS'nin avantajlı olduğu durumlar var ancak avantaj yerine tehlikeli olduğu durumlar da var. Racing dışındaki makinalar performans olarak sınırda kullanıldıklarından tüm hakimiyet sürücüye bırakılıyor. Bu nedenle de racing makinalara ABS konmuyor. Bana bir tane supersport makina veya MotoGP'de yarışan alet söyler misin ABS kullanan? Sanırım bazıları da benim yazdıklarımı okumuyor.Yazı yazma konusunu bir düşüneyim bundan sonra okunmuyor demekki.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
@BBRR
ABS özelliği olan bir makina isteseydim VFR800 alırdım. 1000RR'dan daha ucuz. Yani dediğin gibi ciğer olayı değil bu. Ben ABS kötüdür demiyorum. Sadece bazı durumlarda dezavantaj söz konusu olduğundan racing makinalarda kullanılmıyor diyorum.burda abs iyi değildir diye iddaa etmek ben bu ciğere uzanamadım ciğer kokmuş mantığından öte gidemez
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)