Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava ayarı ile ilgili çelişki?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Değerli forum sakinleri hepinize iyi geceler dilerim.Lafı pek uzatmadan direk konuya giriyorum birçoğumuzun bildiği üzere motorlarımıza hava ayarı diye tabir edilen malum ayarı yapıyoruz fakat araştırmalarımda forum üyelerinin bu konuda ikileme düştüğünü gördüm durum şöyle ilk fikir bu:hava ayarı sadece rölantide geçerlidir yüksek devirde bi işlevi kalmaz.İkinci ise:hava ayarı iyi yapılan bi motor redlineye tam girer,ivmelenme,çekiş ve son hız değişir.Ben kendi motorumu karınca kararınca ayarladığımı düşünüyorum motorun ivmelenmesi ve sürati değişti benim fikrim bu yönde peki siz değerli ve tecrübeli abilerim ne düşünüyolar merak ediyorum.saygılar:-)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    birazda olsa hava ayarının yakıt, güç, performans olarak motoru etkilediği kanaatindeyim. Yoksa amcalar o ayarı süs olarak oraya koymamışlar.
    mterayes26 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    biraz değil epey etkiler bence...bende kendi motorumu ayarladım...yani öyle sanıyorum eskiye göre titreşimdir vs fark oldu yani olumlu oldu
    da sen nasıl ayarladın motorun sesini mi dinledin 2.5 tur muhabbetinemi takıldın...

  4. #4
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    hava ayarı asıl yüksek devirde kendini belli eder.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #5

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    son hıza bir etkisi olmaz ancak ivmelenme ve çekişe etkisi olur. hava ayarı motora giren havayı her daim belli eder ; hava ayarını tam sıkarsanız karbüratörde sızıntı kaçak felan yoksa gaz verilmiş halde motor sönmez ama yüksek devirde keser, devirlenemez. çünkü yeterli havayı alamaz.

    yine hava ayarı düzgün olmayan bir motorda egsozdan patırdamalar duyulacaktır; bunun sebebi motora giren havaya göre fazla olan benzinin egsoza kadar gidip egsozda patlayışıdır. yani fazladan yakıtı işaret eder.

    kısacası hava ayarı candır.

    bahsedilen sadece rolantide etkili olan ve ivmelenmeyi etkilemeyen ayar rolanti ayarıdır. ancak oda yakıtı etkiler. açıkçası motorda zincirin gerginliğinden lastiğin havasına gidonun duruşuna, bırakın motoru üzerindeki pilotun oturuş şekli bile yakıtı da çekişide etkiler...
    Teo23 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Teknik olarak rölanti ayarı ceyrek devrin östünde geçersizdir.Lakin silindire giren karışımı ile çıkan karışım her ne kadar valfler ile dolum ve tahliye olsada:motorumuzun performansı yanma odasındaki şartların uygunluguna bağlı.Bir nevi havuz formülü gibi.İki den fazla valfin amacı ateşleme esnasında temiz yanma odası.Amaç isteneni istendigi an içeri almak ve kullandıktan sonra hemen dışarı atmak.Atamayacagınız kadar içeri alırsanız dışarı atamazsınız ve yıgılma olur,ve bir sonraki adımda artık içeri de alamazsınız.Hava ayarı işte burada rol oynuyor.Gazı verdiniz ve yıgdınız içeri,gerektiginden fazla yıgarsınız motor :kendini toplayana yani uygun karışım oranına ulaşana kadar fazla gelen yakıtı atmakla zaman harcayacak eşittir verim düşüşü.ve belkide yakıt hep fazla geldiginden yanma odasındaki oranı normale getirene kadar sıkıştırmadan 500-1000 metre girmeniz gerekecek.

  7. #7
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    bakmakta ve okumakta fayda var sağolsun ustalar yazmış

    alıntıdır ustanın ellerine sağlık;

    http://www.izmirmotor.com/showthread.php?tid=67

    birde video sizin için

    http://www.scooter.web.tr/forumlar/9...r-ve-bakm.html
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  8. #8
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Değerli görüşleriniz için hepsinize teşekkür ediyorum bi şeyler netleşiyo galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------

    Alıntı brds adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz değil epey etkiler bence...bende kendi motorumu ayarladım...yani öyle sanıyorum eskiye göre titreşimdir vs fark oldu yani olumlu oldu
    da sen nasıl ayarladın motorun sesini mi dinledin 2.5 tur muhabbetinemi takıldın...
    sayın abim tam da öyle oldu aslında.baya bi süredir bu ayarı kafaya takmıştım her türlü denedim olmadı en son sıktım ve 2.5 tur açtım şimdi çok güzel gibi tabi ince ayar yapamıyorum galiba

  9. #9

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    bende aynı mantıkla yaptım...sesinde vs epey düzelme oldu...eskiden gazı açtımmı(RunemagicK in dediği gibi)bir yığılma filan olurdu şimdi iyi...galiba
    tam tutturdum...hayırlı olsun sanada...tutturduysan hiç elleme....

  10. #10
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    O kadar denedim ki anlatamam sıcakken ayarlıyorum bu sefer zor çalışıyo rölanti de durmuyo falan tak etti artık düz mantık sık aç oldu

  11. #11
    ots - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Benim motor 2 Kişi yokuş yukarı tam gaz açınca boğuluyordu servisede ustaya söyledim hava ayarıyla oynadı şu anda bu problem düzeldi motorun çekişide yükseldi süratlenmeside etkilendi

  12. #12

    Üyelik
    13 Haziran 2012
    ARKADAŞLAR, BENDE 125LİK MOTORAN MARKA SCOOTER VAR. 2011DE ALDIĞIMDAN BERİ KULLANIRDIM KM'DE 25-30KRŞ ARASI YAKIYORDU. MOTORUN HAVA FİLTRESİNİ YENİ DEĞİŞTİRDİM ÇOK YAKIYOR DİYE. BİR FAYDASINI GÖREMEDİM.
    SONRA HAVA AYARI YAPAYIM DEDİM. TAM KISTIM 3 -3,5 TUR AÇTIM. SESİ DÜZELDİ FAKAT TAM GAZ VERİNCE ÇİĞ YAKIYORDU.
    BEN DE YAKLAŞIK YARIM TURDAN DAHA FAZLA KISARAK TAM GAZ VER VERİNCE DUMAN ATMAYACAK DURUMA GETİREREK AYARLADIM.
    - ACABA DOĞRU MU YAPTIM.??
    - BİR DE HAVAYI FAZLA AÇAR İSEK AVANTAJI DEZAVANTAJI NEDİR?
    BİR BİLEN VAR İSE AYDINLATABİLİR Mİ. O KADAR UĞRAŞ ÇABADAN SONRA TAMİRCİYE AYARLATMAK İSTEMİYORUM..

    BİRİSİ BİLGİLENDİRİR İSE SEVİNİRİM.

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Havayı çok açarsan az benzin yakarsın ama bu sefer de uzun zamanda motora zarar verir ve çok ısınır motorun... Bak bir tarif vereyim böyle yap ayarı... :

    Rölanti Karışım Ayarı: Motor devri katalog değerine ayarlandıktan sonra, karışım ayar vidası zengin karışım oluşturacak şekilde sola doğru yavaş yavaş döndürülür. Bu işleme
    motor sarsıntılı çalışana kadar devam edilir. Daha sonra karışım ayar vidası bu kez de fakir karışım oluşturacak şekilde sağa doğru yavaş yavaş döndürülür. Motorun dönmesi hızlanır, sarsıntısı azalır. Döndürme işlemine motor, en yüksek devre ulasana kadar devam edilir. Motor devri, tekrar katalogda belirtilen devire yeniden ayarlanır. Devirde olan değişikliğe bağlı olarak karışım ayan bozulur. Karışım ayar vidasından yavaş yavaş biraz sağa, biraz sola çevirerek motorun en yüksek çalışma devri bulunur. Bu iki vida ile gerekli ayarlama yaparak uygun devir ve uygun karışım elde edilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)