Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletler yakıtları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Asya Ghost 350 cc
    Motosikletlet ağırlık olarak bir otomobilden çok hafif olmlarına karşın neden çok yakıt tüketirler? şimdi bir çoğunuz motor hacmi vs diyebilirsiniz ama örnek verecek olrsam,citroen c1 veya peugeot 107 3 silindirli ve 900 kg civarında araçlar. ama yakıt konusunda bir çok motor onlardan daha fazla yakıt tüketiyor.125-250cc yi saymıyorum.350 ve daha üzeri aletlerden bahsediyorum.teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    onursakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2011
    Şehir
    bakırköy
    Motosikleti
    hyosung gt 250
    yüksek devirde çalıştıkları için diye tahmin ediyorum ben. ama bilen biri söylese güzel olur ben de merak ediyodum bayadır

  3. #3
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    bu günlerde en sık rastlanan sorulardan yüksek devir
    Mustafa Kemal Atatürk

  4. #4
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    900 cc 6 bin devirde çalışan bir motorla, 900 cc 12 bin devirde çalışan motoru beslemek için doğal olarak farklı oranlarda yakıt vs hava karışımı gerekiyor. en basit bu şekilde söleyebilirim. sonuçta ürettikleri güç ve torkları farklı. 1400 cc bir araba ortalama 70-120 beygirken 1000 cc bir motor 150-180 beygir oluyor
    Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler

  5. #5
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    bak ben sana başka bir seyim ile anlatayım bu olayı... iki adet şirket doblosu ile ankara gölbaşı knauf firmasına 700 er kğ kimyasal hammadde götürmek için yola çıktık.. 1,3 multijet doblo deponun 4/3 nü yakarken 1,9 jtd doblo 1/2 yi zor yaktı.... çünkü 1,3 doblo gidebilmek için daha fazla gaza asıldı .. çünkü motora kasa ve kupa ağır geliyor.... ama şehir içinde 1,3 doblo 1200 km civarı yol yaparken 1,9 jtd ile 750 km yapıyoruz güç bela....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bak ben sana başka bir seyim ile anlatayım bu olayı... iki adet şirket doblosu ile ankara gölbaşı knauf firmasına 700 er kğ kimyasal hammadde götürmek için yola çıktık.. 1,3 multijet doblo deponun 4/3 nü yakarken 1,9 jtd doblo 1/2 yi zor yaktı.... çünkü 1,3 doblo gidebilmek için daha fazla gaza asıldı .. çünkü motora kasa ve kupa ağır geliyor.... ama şehir içinde 1,3 doblo 1200 km civarı yol yaparken 1,9 jtd ile 750 km yapıyoruz güç bela....
    eğer 1.3ü, 1.9u sürer gibi sürdüyseniz fazla yakması çok normal Ramazan abi kızma da ben bi bağdaştırma yapamadım çünkü ikisi de ticari araç ve dizel...

    ben de şöyle bir açıklama yapmak istiyorum:
    otomobillerde cc. başına düşen bg/tork, motosiklete göre daha düşüktür. yani aynı motor hacmine sahip motosiklet ve arabayı kıyaslarsak motosiklet kat be kat güçlüdür... bu yüzden ne kadar ekmek (benzin) o kadar köfte(performans) de(da) diyebiliriz
    kemboo bunu beğendi.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    düşük cc nedeni ile yüksek güç üretebilmek için yüksek devir yapmak lazım...buda yakıtta fazla kullanım yapar...
    1600cc bir otomobil 2500devirde normal yol alabiliyorken motorun en az 5-6 bin devir yapması lazım...bu nedenle motor hacmi 16da biri olan bir motor
    yakıt olarak 16da birini yakmaz 4te birini filan yakar...bu nedenle cc yükseldikçe artan tork nedeni ile daha az gaza basarak
    daha rahat yol hızlanma sağlanabilir...yüksek cc li bazı motorların daha düşük cc lere göre daha az yakmasının sebebi budur...

  8. #8

    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Asya Ghost 350 cc
    teşekkürler....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)