Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor neden yüksek devire gelince bogulur?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    evet arkadaşlar bu sorun benim tam 2 ayımı aldı ama cözemedim herkez bişi söyledi biri karbüratör dedi biri beyin dedi hepsini takıp denedik yok olmadı senteyi bulamamışsındır dedi 6 kez söküp taktıp üst kafayı yok bu sefer vidalarda yalama oldu haliyle ama hiç çalışmaz oldu siyah duman atıp boguluyo calısırsada sonra pes ettim saglam bir motorcu araştırdım bi tane buldum bak dedim sorunum bu bu motor xt 600 sorunu kimse bulamadı falan anlattım yaparız dediler yaptık gel al dediler gittim aldıgım gibi geri getirdim abi dedim gazla bakim gör onlarda hayret etti siyah duman atıyo motor bana yok hava yakıt karısımı sıfır karbüratör al dediler başka xt 600 getirdim alın bundan söküp istediginiz parcayı deneyin dedim.
    Ama gene sorunu bulamadılar.Bu arada tamir ettik dediklerinde 500 lira işcilik aldılar benden ama motor hala aynı herneyse sonra manyeto falan sökmüşler 1 gün boyunca motorla ugrasmışlar manyetonun krank üstünden kaymamasını saglıyan ufak kam yuvasında sorun yapmış krank ın bilyalarıda oynuyo dediler sökücez dün söküldü motor bende başındaydım
    krank çıktı bi baktık kolda boşluk var sonra egzantrik zinciri bollaşmış bide krankın takıldıgı yer saglıklı deildi yatak yani o blokta dahil siparişini verdim 3 güne geliyo adam bunları takarsak iş tamamların diyo.
    sorunu söyle acıkladılar kranktaki bosluk göbekte yukarı aşşa oynamasını saglamıs buda manyetonun ateşleme gözüne sürterek arızalanmasını saglamış.
    ben böyle sorun görmedim cözene kadar ne cektim sormayın.ama bende hala kuşku var olucak mı acaba?düzelcek mi
    sorun ne sizce motor tek marş çalışıpta gaza basmaya başlayınca bogulur.teknik bilgim var ama bunu cözemedim:S
    Motosiklet mucidi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Suboplarda kacak olabilir, yataklari ,kayitlari,yaylari keceleri kontrol edildimi.?
    Ozellikle subop yaylarindan kaynakli sorunler yuksek devirde gaz yememe duman ve eksozdan yag atma, buji yaglama gibi sorunlarla kendini gosterir.

  3. #3
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    saol kardeşim krank falan gelsin bi sübaplarada baktırırım toplamadan önce.
    peki nası anlaşılır sübapların saglam mı deilmi oldugu bi usta bana ters cevir benzin dök sübaptan kacarsa kötü haber diyodu?
    Motosiklet mucidi

  4. #4
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    enjeksiyonlu motor ise enjeksiyonları da bi yenile derim. Sübapları ve segmanlarıda yenile. Bakalım nasıl olacak?

  5. #5
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Arkadasim bak bu motosiklet ustalarinin eline Allah dusurmesin. Olmayacak ise olur derler adami surundururler. Sen ust kapagini komple al eksantrik subop vs ust kapaga ait ne varsa, oto sanayiye git eli yuzu duzgun bir rektefiye ustasi bul ver ona incelesin. Sana ne oldugunu soyler. Yakinlardaysan haberleselim namuslu ustalar var baktiralim. Sorunu neyse soyler yapilirmi yapilmazmi soyler hemde motosiklet parcalarini cok uygun fiyata rektefe ediyorlar.
    Bu dedigimi mutlaka yap. Ben hep yaptim ve hic canim sikilmadi hic mahcup olmadim.

  6. #6
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    ateşleme ayarının oynaması sorundur. ya düşük devirlerde tatsızlık ve güç düşüklüğü yada yüksek devirlerde tatsızlık ve güç düşüklüğü demektir.
    ustanın dediği yerden arıza olması muhtemel. ama kesin değil. bunun denenmesi arızanın buradan olduguna kesin karar verilip bunca masrafa ozaman girişilmesi bence daha uygun olurdu.
    senin motor yüksek devirlerde sorun yaşıyorsa bu ateşleme zamanının devir yükseldikce erkene alınamamasından kaynaklanıyor olması kuvetli. ama bu illa manyeto dan olaçak diye bişi yok. CDİ ünitesindende kaynaklana bilir. yeni CDİ takmışta ola bilirsin ama yeni taktıgın parçada tesadüf bozuk olabilir. buda seni arızayı her seferinde farklı yerlerde aramana sebep olur. şimdi bukadar masraf yapıyorsun olurda arıza devam ederse CDİ kısmına bak ve yenisini alaçaksan test cıhazı olupta test etme imkanı olan bir ustadan al. gerçi konjektor test cıhacı ve CDİ test cıhazı olan usta sayısıda okadar az ki. test etmeden bu bozuk diyerek atmak ve yenisini takmak her zaman işlerine gelir.
    benim konjektör arızam vardı ve üst üste aldıgım 3 konjektörde arızalı çıkınca buda oluyormuş dedim kendi kendime. ve son konjektorumu konjektor test cıhazı olan bir yerden aldım ki sağlam oldugunu gördüm.
    bence önce motoruna kopresyon testi yapman gerekiyor, aha şu cihazdan bul bitane

    bujiyi sök buji yuvasına bu cıhazın kavcuyunu oturt gaz açıkken marşa biraz bas bir iki tur atsın piston içerde.
    sonra cıhaz ustundeki değeri oku. 7 barın altındağsa bir yerde sorun var demektir.
    eyer bir yerde sorun varsa nerede oldugunu bulmak gerek. bu durumda da silindir kaçak testi öneririm. böylece koprosyon testinde çirkin çıkan değerinin sebebini daha kolay tahmin eder ve de mudahalede zaman ve emekten tasaruf ederiz.
    silindir sente durumunda buji yuvasından yollanan basınçlı hava ile yapılıyor. kopreyson değerinin düşük çıkmasına neden olan arıza sökülmeden tesbit edilebiliyor. aynı kopresyon testindeki gibi gaz tam açık olacak. su sogutması varsa kapağı açılır. yağ kapağı açılır. basınçlı hava buji yuvasından özel aparatı ile yollanır ( kaç basıç değeri oldugunu bilmiyorum ortalama 10 bar ) motorun sağı solu bir güzel dinlenir. karbürator tarafından ses geliyorsa emiş sibobu eksoj cıvarından ses geliyorsa çıkış sibobu. yağ kapagından ses geliyorsa sekmanlardan su radyatorunden geliyorsa contadan komşu silindirin buji yuvasından hava sesi geliyorsa contadan sıkıntılıyız. tek silindirlerde komşu silindir olmadıgından silindir contasının oldugu yere detarjanlı su ( fıs fıs cam silde olur ) fışkırtılarak ses gelmese bile köpüklerden contanın arızalı olup olmadıgı anlaşılır. ama siboplardan gelen ses üzerine hemen sökmeye kalkışmayın sibop ayarını gözden geçirin.
    böylece silindir kapagını falan sökmeden motorun mekanik aksamında bir sorun varsa tesbit eteriz. emek ve parayı buraya yönlendiririz.
    şimdiden geçmiş olsun umarım gönlünce tamiri olur.

  7. #7
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bu kadar motorun her yerini sokmeden evel , keske biraz yurt disi forumlarinda arastirma yapsaydin. Bazi motorlarin tasarimlarindan dolayi kronik sorunlari olabiliyor. Bu sorunlari ve onlemlerini internet uzerinden arastirarak bulabilirsin.

    Su anda yaptiginiz sey deneme yanilma yontemi. Bu yontemde her zaman motor sahibi kaybeder usta kazanir.

    Bir de usunu deneyelim, sonra su testi yapalim , belki de sudur diye diye motorunun her yeri ellenir. Tutana kadar her yer kurcalanir. Belki sorun kurcamalarin birinde cozulecektir. Lakin gereginden fazla ellenen ve her kafadan cikan ses yuzunden motorda yeni arizalar bas gostermeye baslar.

    Teknik bilginiz var ise biraz arastirin derim. ustalarin bilgisi oyle sanildigi kadar ilahi bir bilgi degil. Gozunuzde buyutmeyin. Onlar sadece bir sey bilmiyor ise bile , biliyormus gibi gorunur. Bu satis taktigidir.

    Size bu dumani ve bogulmayi yapacak 300 sebep sayabilirim. Ama bunlari bulmak icin harcayacaginiz para ile yeni bir motor alirsiniz.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  8. #8

    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    xt 600 e
    selamun aleyküm bende xt600 kullanıcısıyım ve aynı sorun şuan bendede oldu karbiratör hava yakıt karışımındandır diye düşündüm ama uğraştım olmadı sen kesin bi çözüm bulabildinmi acaba neden kaynaklanıyormuş eski bi konu ama belki hatırlarsın fikir almak istiyorum...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)