Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

piston segman degisimi teknik yardim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    motosikletimin 2006 model bir 150 cc cg kopyasi motor blogu olan (yuan 150 gy 3 a)cross motor alindigindan beri daha once hic motoruna ellenmemis ne subap nede baska ayar ben aldigim sadece hava filtresi yag filtresi yag degistirdim ve karburator ayari yapildi ama motor artik eski performansini vermiyor 80 ustune zor cikiyor o yuzden piston segman vs ucuz oldugu icin sifirlamak istiyorum motor orjinal 150 lilik piston var ben buna maks. kaclik piston takabilirim herhangi bir torna vs islemi yapmadan birde kendin degistirmek istiyorum kilavuz olucak bir site yada foto varmidir motosiklet.net var ama fotolar ucmus ondan pek birsey anlasilmiyor
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yapmışken 333cc yap da şekil olsun

    Şaka bir yana o performans düşüklüğünün henüz piston sekmandan ötürü olduğunu düşünmüyorum. Nekadar çinli de olsa, bu sürede kendini bukadar salmaz pistonlar. Ha ucuzdur değiştirirsin o ayrı. Ama bence önce bir sübap ayarı felan yaptır. Karb. ayarına yeniden baktır, buji felan değiştir... ??
    #sürenadam

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motosikletinin motoruna uygun conta seti almadan motoru açmak için anahtar değdirme bi kere İkincisi de kesin subab ayarı bozulmuşdur, subab ayarı bozulunca kompresyon düşüyor performans yüzde 20-30 azalıyor ayrıca sık sık stop ediyor motorlar.
    eray_uluyazı bunu beğendi.

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    hmm peki ben yapabilirmiyim subap ayarini sentel cakisida var conta da motora gore olan vakti zamaninda almistim lazim olur diye

    aslinda elim yatkindir tamir vs isinde kac mm olmasi lazim onu bilmiyorum iste arti karburatorude temizlemek gecmiyor degil aklimdan ama ayar tutturamazsam diye korkuyorum birazda yoksa aman aman birsey olmasa gerek sonucta tek silindirli motor
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmm peki ben yapabilirmiyim subap ayarini sentel cakisida var conta da motora gore olan vakti zamaninda almistim lazim olur diye
    Motorunun olması gereken subab aralıkları değerlerini biliyosan yaparsın, youtube'da da aratırsan videolar var "valve adjustment" diye arayacaksınız Motor adı/kodu valve adjustment

  6. #6
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ingilizce vs var sorun olmaz o zaman bir arastiriyim bakiyim koduna unuttum suanda tam kodunu cunku
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  7. #7
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmm peki ben yapabilirmiyim subap ayarini sentel cakisida var conta da motora gore olan vakti zamaninda almistim lazim olur diye
    kendin yapabilirsin elin anahtar tutduktan sonra sorun yok önemli olan sibob ayarının kaç mm olduğunu bil yeter birde motoru senteye gtir öğle ayar yap
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  8. #8
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yapabilirsin.(ki bence de en büyük şüpheli sübap ayarı. Tabi karb. ayarına da bir bak önce) Komple motoru sökmene gerek yok. Ancak sübap ayarı nasıl yapılır diye bir arat araştır. O ayar yapılırken pistonun felan nerede durması gerektiği, nelere dikkat etmen gerektiği anlatılır. Aksi taktirde bir cacığa benzemeyebilir. Tabi sübap aralığının kaç olması gerektiğini ilk olarak öğrenmen lazım, onu söylemiyorum bile Bu konuda da ustalar felan güvenme, bazıları bilebilir ancak bazıları da ezberlemiş 0,06-0,08 arası olacak vs, vs, diye, sanıyorlarki her motora aynı aralığı versek sorun olmaz.

    Hadi kolay gelsin
    #sürenadam

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bir de emme ile egzoz subablarının subab aralıkları aynı olmaz, egzoz daha çok ısındığı için uzayıp arayı kapatıyormuş bu yüzden motor soğukken subab ayarı yapılır ve egzoz subab aralıkları daha fazla verilir.

  10. #10
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    internette bakiyorum bir yandan da emme 8 egzost 10 diyor tabi 0.08-0.10 yanlis olmasin motor kodu ve bilgileride buldum belki isine yarayan olursa doye yaziyim

    CG150 (China Lifan) 162FMJ

    149.4 cc 62mm 49.55
    8 kW @ 9000 RPM
    9.8 Nm @ 7500 RPM
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  11. #11
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    tamandir basit ismis ilginiz icin cok tesekkur ederim hazir el atmisken debriyaj baski balatayida degistiricem simdide onu arastiriyorum mayis 25-26 si gibi hrpsini yaparim hemde fotografli olarak da anlatirim
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  12. #12
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Fotoğrafları atarsan yıldızlı pekiyi atarım ben de defterine. Bekliyoruz, kolay gelsin

    ---------- Post added at 16:41 ---------- Previous post was at 16:13 ----------

    - Valve clearance should be checked when the engine is cold. Both the intake and exhaust valves must be checked and adjusted when the piston is at Top-Dead-Center (TDC) of the compression stroke.

    - If you don t rotate the crankshaft about 10 times before measuring the valve clearance, there is no meaning of valve clearance.

    Diyor benim manuel. Yani;

    Motor soğuk olacak. Emme ve egzoz subapları kontrol edilirken piston en tepede olacak

    Ayar yaparken krankı 10 kez çevirmediysen, yaptığın ayardan bir cacık olmaz.
    eray_uluyazı ve berk_cglr bunu beğendiler.
    #sürenadam

  13. #13
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoğrafları atarsan yıldızlı pekiyi atarım ben de defterine. Bekliyoruz, kolay gelsin

    ---------- Post added at 16:41 ---------- Previous post was at 16:13 ----------

    - Valve clearance should be checked when the engine is cold. Both the intake and exhaust valves must be checked and adjusted when the piston is at Top-Dead-Center (TDC) of the compression stroke.

    - If you don t rotate the crankshaft about 10 times before measuring the valve clearance, there is no meaning of valve clearance.

    Diyor benim manuel. Yani;

    Motor soğuk olacak. Emme ve egzoz subapları kontrol edilirken piston en tepede olacak

    Ayar yaparken krankı 10 kez çevirmediysen, yaptığın ayardan bir CACIK OLMAZ.
    tam turkce ceviri super ama tam halk dili hehe
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  14. #14
    BWSTÜRK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Yamaha Bws
    Ben twister parçaladım piston segmanı daha yeni aldım iş yoğunluğundan dolayı. 1 2 gün içindede toplarım motoru piston segman paramparça ve biyel kolu eğri ayrı yeten subaplarım pert hepsini değiştiriyorum hv.astsby.gunduz@hotmail.com bu mail adresinden ekle beni faceden gerekli yardımı yapabilirim.
    Yamahaşk 😍

  15. #15
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    cok sagolasin faceden ekliyorum o zaman hatta ekledim
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  16. #16
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    internette bakiyorum bir yandan da emme 8 egzost 10 diyor tabi 0.08-0.10 yanlis olmasin motor kodu ve bilgileride buldum belki isine yarayan olursa doye yaziyim

    CG150 (China Lifan) 162FMJ

    149.4 cc 62mm 49.55
    8 kW @ 9000 RPM
    9.8 Nm @ 7500 RPM
    Honda cg 125
    8.1 kw güç
    9.8 tork.
    Hatta bazı yeni model 125 cc titanlar 12.5 hp
    torkuda 10 dan fazla. Çinliler nasıl kopya yapıyo anlamyorum. 150 cc si japonun 125 cc sine denk. Çinlinin 150 cc kopyalarına aldanmamak lazım arkadaşlar.

  17. #17
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    adi 150 cc zaten normalinde honda titana 150 lilik piston taksan kafadan 15 bg gorur iste sanziman disli vs den dolayi sanirsam bg de oynama oluyor
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  18. #18
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda cg 125
    8.1 kw güç
    9.8 tork.
    Hatta bazı yeni model 125 cc titanlar 12.5 hp
    torkuda 10 dan fazla. Çinliler nasıl kopya yapıyo anlamyorum. 150 cc si japonun 125 cc sine denk. Çinlinin 150 cc kopyalarına aldanmamak lazım arkadaşlar.
    Çinlinin hammaddesiyle japonunki bir mi tabiki çinli güçsüz olacak yoksa dağılır gider. Demin yeni aldığım yolcu basamak demirini motorun şasesine bağlamak için evimdeki döküntü odamda parça araştırıyodum elime bir çanak antenin sapı geçti üzerinde büyükçe bir kelepçe var ve civata bağlamak için bir sürü uygun delik var işimi görecek kesinlikle. Neyse konuya dönelim yıllardır elime almadığım bu çanak antenin civatalarına demir kalitesine bakıyorum benim çinli motorun malzeme kalitesine civata kalitesine 10 basar. 3 sene kışın yağmuru karı yiyen çanak anten demirinde bi gram pas yok civataları yeni gibi pırıl pırıl ve üzerinden kalite akıyor. Civatalarını elime alıp bakıyorum benim motorun orjinal civatalarındaki unufak olmadan çürümeden eser yok. Çinli motorlar kopyası oldukları japon malları kadar güçlü olamazlar çünkü malzeme kalitesi ve kalite kontrol diye bişey yok onlarda.
    berk_cglr bunu beğendi.

  19. #19
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    benim 150 cc titanlar beygir olarak 2 ye katlar bunları. Zaten cbf 150 lere 12.5 torkuna rağmen hertürlü geçiyorum. Tokatlıyom demedim ayıp olmasın diye

  20. #20
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    birde filler cakisi lazin 0.08 ve 0.10 olan
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)