Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Ybr 125'te titreme ve zırıldama bıktırdı...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    semih39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Alıntı babaeskili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek 60-70 lira gibi bir fiyata olur bu iş..Evden çıkıyorum bakalım nelerle karşılaşacağız hayırlısı artık.Eve dönünce yazarım olanları
    dostum 60 tlden fazla verme bence cunku pek parca degısımı olmaz yanı ayar yapılıyor sadece ben 50 tl bile cok gordumde herkes cok ovuyor adamı baya ıyı 15-20tl fazla ver ona yaptır dıye ondan yoksa 50tl bıle cok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses krank rulmanından gelme ihitmali yüksek lakin titreşim kaynağı değil.. Değişik bir durum hem ses hem titreşim.. Orijinal km ise eksantrik zincirine hiç bişi olmaz o km de.. ben 100.000 den fazla kullandım hiç açılmadan.. Öte yandan eğer önceki sahibi sert kullanmış ise debriyaj tası da boşluk yapıp ses yapabiliyor.. Aracın viteste ya da boşta olması farketmiyor debriyaj tasının ses yapması için.. o her zaman motorla birlikte dönüyor boşluk olunca takırtı yapması normal.. Ama o da titreşim kaynagı değil aslında..
    motor fireninde motora çok yüklendiyse zincir gitmiş olamazmı ?

  3. #23
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Arkadaşlar 3 ustayla görüştüm.

    1.Usta:Buranın iyi ustalarından biridir ve kendisinin de 2 tane Ybr'si var.Sesi dinledi ve bu sesin tüm Ybr'lerde olduğunu söyledi.Daha sonra kendi motorunu çalıştırdı 2008 model daha 4500km de garajdan pek çıkarmadığı çok çok temiz bir alet.Benimkinden daha sağlıklı gibi sesi ama onda da az da olsa bu ses var yani.Sonuçta,geçende yanımdan geçen Asya Hero ya da cbf 150 kadar sessiz çalışmıyor.Bana egzantrik zinciri değişimine gerek yok dert etme hepsinde bu ses var dedi.Daha sonra Ngk buji var mı diye sordum ama elinde kalmadığını söyledi bana başka bir motorcu tarif etti.

    2.Usta:Bujiyi almak için diğer dükkana uğradım ve bana NGK CR7HSA verdi.Ben de "6'sı yok mu?" dedim ama éBunların hepsi aynı bişey olmaz" dedi 5 liraya bujiyi alıp cebime koydum ve oradan da ayrıldım.

    3.Usta:Eski Kanuni motorumu götürdüğüm diğer ustaya uğradım ve "Abi Ybr'nin orijinal bujisi var mı?" dedim. "Ben Ybr'den anlamam" dedi ve onun da yanından ayrılıp eve geldim.

    Evde yeni CR7HSA'yı takıp çalıştırdım ve 10km kadar gezdim.

    Sonuçlar:
    *Marşa ilk basmamla motorun genel anlmada(egzost,sübaplar,vs) uzaktan duyulan sesinin Ybr'nin bildiğimiz sesine çok yakın bir sese dönüştüğünü gözlemledim.Bu sevindirici bir durumdu benim için.
    *3000-4500 devir aralığında eskiden istikrarsız(gaz kolunun hareketiyle eş zamanlı olarak artmayan veya azalmayan) bir devirlenme vardı ama bu sefer gaz kolunun hareketlerine tam olarak riayet eden bir motora dönüştü.
    *Titreşim artık daha az ve motordan gelen seste de azalma var ama fabrikadan yeni çıkmış gibi değil hala.Bu yüzden egzantrik zincirini belki yine keyfe keder değiştiririm.Ama yaparsam bu işlemi kendim yapmak istiyorum.İngilzce Service Manual'ı var bilgisayarımda ona bakarak yapacağımı umuyorum.

    Arkadaşlar durum böyle işte.Şimdi hala merak ettiğim şeyler şunlar:

    a)Kendi başıma sadece Service Manual'ına bakarak egzantrik zincirini değiştirebilir miyim?
    b)CR6HSA'yı ille de almam gerekir mi?Bu iki buji arasındaki fark nedir acaba?

  4. #24
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Buji değişimi ve gözlemlediğiniz sonuçlar biraz psikolojik gibi geldi bana,belki yanılıyorumdur fakat buji değişiminin bu denli olumsuzlukları ortadan kaldıracağını ya da bir nebze eksilteceği kanısında değilim.
    Bir kaç arkadaş değinmiş gerçi çok mekanik teknik anlamda bilgim yoktur,bende bu ses olayı yüzünden baya bir ustayla görüştüm genel kanı krank rulmanı yönündeydi sanırım senin sıkıntı da büyük oranla buna bağlı bir durum gazı sıktıktan sonra bıraktığında bu ses bariz anlaşılır.Titreşim olayı ise krank bilya değişiminin yanında balansördede bir çeşit bilya mevcut ise titreşimde buna bağlı olabilir.
    fat280 bunu beğendi.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  5. #25
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Alıntı psyche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji değişimi ve gözlemlediğiniz sonuçlar biraz psikolojik gibi geldi bana,belki yanılıyorumdur fakat buji değişiminin bu denli olumsuzlukları ortadan kaldıracağını ya da bir nebze eksilteceği kanısında değilim.
    Psikolojik olarak beni rahatlatan şeyler oldu aslında.Dinlediğim sıfır ayarındaki Ybr'de de buna yakın bir sesin olduğu gördüm ve ustanın da bana önemli birşey olmadığını söylemesi ile biraz rahatladım.Ama yine de egzantrik zincirinin biraz uzadığını düşünüyorum o yüzden dediğim gibi belki değiştirebilirim.

    Buji, motorun daha düzenli çalışmasını sağladı gaz tepkileri daha iyi oldu ve egzost sesi inceldi.Eskiden daha tok bir ses geliyordu,şimdi daha ince.Motor daha düzenli çalıştığı için titreşim de kısmen azaldı diyebilirim.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    motorun kalkarken tak tak tak diye mi kalkıyor yoksa hiç debriyajı bıraktığın belli olmuyor mu?

  7. #27
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun kalkarken tak tak tak diye mi kalkıyor yoksa hiç debriyajı bıraktığın belli olmuyor mu?
    benimki tak tak tak ediyor ne anlama geliyor bu?

  8. #28
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Kalkışta sadece motor çok ısındığı zaman ve çok gaz vermeden kalktığımda tak tak tak şeklinde kalkıyor.O konuda bi şikayetim olduğu söylenemez ama ben de merak ettim ısındığında niye böyle silkeleyerek kalktığını.Yağın o sıcaklıkta viskozitesinin azalmasından dolayı olsa gerek bana göre...

  9. #29
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    o motorun orjinal kmsi olmayabilir..
    bu bakımdanda mekanik aksam hayli yıpranmışta olabilir...
    14,000 km de bi ybr de hiç yağ değişimi yapmasan bile sıkıntı çıkarmaz..
    ki sen süpap vuruntusundan zırıltıdan veya titreşimden bahsediyorsun...
    normal bakımları yapılmamış ve kmsi yüksek bi ybr olasılığı yüksek..
    tek önerim hemen bir yamaha yetkisli servisine gidip en küçük vidasına kadar bakıma sokmanız...
    10,000 km deyim ne servise gittim nede zincir gerildi.... sadece yağ değişimi yapıyorum

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı ReiZzZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimki tak tak tak ediyor ne anlama geliyor bu?
    debriyajını ayarla ybr pamuk gibi kalkar yumuşacık..ne titrer ne vuruntu yapar ne ses yapar yeterkı debriyajını hem manetten hem de tel den güzelce ayarla yüksek ya da alçak devir farketmez ayarsız debriyaj motorda titreşim de yapıyor ses de yapıyor..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------

    Alıntı babaeskili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalkışta sadece motor çok ısındığı zaman ve çok gaz vermeden kalktığımda tak tak tak şeklinde kalkıyor.O konuda bi şikayetim olduğu söylenemez ama ben de merak ettim ısındığında niye böyle silkeleyerek kalktığını.Yağın o sıcaklıkta viskozitesinin azalmasından dolayı olsa gerek bana göre...
    sıcak yağ yüzünden debriyaj balataların tam öpüşmûyor..sıcakken ayarla debriyajını vuruntu ve ses yapmadan kalksın hem düzgün ayar ile orijinal baskı balatanın 50 60bin km gittiğini biliyorum

  11. #31
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o motorun orjinal kmsi olmayabilir..
    bu bakımdanda mekanik aksam hayli yıpranmışta olabilir...
    14,000 km de bi ybr de hiç yağ değişimi yapmasan bile sıkıntı çıkarmaz..
    ki sen süpap vuruntusundan zırıltıdan veya titreşimden bahsediyorsun...
    normal bakımları yapılmamış ve kmsi yüksek bi ybr olasılığı yüksek..
    tek önerim hemen bir yamaha yetkisli servisine gidip en küçük vidasına kadar bakıma sokmanız...
    10,000 km deyim ne servise gittim nede zincir gerildi.... sadece yağ değişimi yapıyorum
    Motorum aslında gayet temiz durumda ve kilometresiyle de oynanmamış olduğuna çok eminim çünkü kullanan kişiyi az çok tanıyorum ve motorun orijinal lastikleri aldığımda üzerindeydi.Ben sadece motoru muayeneye götürürken arka lastik belki geçmez diye değiştirdim.Ön lastiği hala üzerinde ve daha 20000 km gider herhalde.Ben sadece titiz biriyim ve motordan gelen en ufak farklı sese bile kafayı takarım.Bundan önceki motorumda da zincirden ses geldiği için çok düşük kilometrelerde birçok kez dişli ve zincir değiştirmiştim.

    Benim canımı sıkan o sesi,normalde çoğu kişi fark bile edemez.Arkadaşlarıma söylediğimde "Yok senin motorunda birşey sakın elleme,anahtar sürme" diyorlar.Ama ben yine de egzantrik zincirini değiştirmeyi düşünüyorum belki o zaman tamamen istediğim gibi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------

    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıcak yağ yüzünden debriyaj balataların tam öpüşmûyor..sıcakken ayarla debriyajını vuruntu ve ses yapmadan kalksın hem düzgün ayar ile orijinal baskı balatanın 50 60bin km gittiğini biliyorum
    Normalde debriyaja sonuna kadar bastık diyelim...Debriyajı daha bırakırken hemen mi kavrama yapması daha iyi olur yoksa en sonda mı kavramaya başlaması daha iyi olur?

  12. #32
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    normalde ybr nin motoru biraz sesli çalışır... inceden bi süpap sesi gelir ...ama dediğin gibi motorunu çok iyi dinleyen adam sadece duyar bunu...
    bu konuda cbf iyi ... maşallahı var... ama sen yine de motorunu sakın açtırma... 14,000 kmde motora dokunulmaz... senin o dediğin egzantirik zincirini
    kurye motorları 150,000 de dğiştiriyor.. 2,5 senede 3,500 km yapmışsın.. yani kaba taslak 60 yıl sonra değiştirmen lazım

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    hemen kavrarsa rahat edemezsın..tamamen sıkılı halinden 1cm bırakınca kavrayacak şekilde ayarla..zamanla biten debriyaj daha yukarıda kavramaya başlar..manet üzerindekı işlevsiz boşluğu parmak boyu için bırakmışlardir üreticiler..tel üzerinden kavramanın sertlığını ayarlayacaksın..ybrnın debriyaj ayarı yumuşak olur çok gergin olmasın debriyaj telin..yarın bi video çeker yayınlarım tam olarak ona göre ayarlarsın..

  14. #34
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde ybr nin motoru biraz sesli çalışır... inceden bi süpap sesi gelir ...ama dediğin gibi motorunu çok iyi dinleyen adam sadece duyar bunu...
    bu konuda cbf iyi ... maşallahı var... ama sen yine de motorunu sakın açtırma... 14,000 kmde motora dokunulmaz... senin o dediğin egzantirik zincirini
    kurye motorları 150,000 de dğiştiriyor.. 2,5 senede 3,500 km yapmışsın.. yani kaba taslak 60 yıl sonra değiştirmen lazım
    Evet zaten benim sinirlerimi bozan geçenlerde yanımdan geçen Asyamotor Hero 125 (sanırım Mondial Drift'le aynı motoru kullanıyor) oldu Yani o kadar sessiz çalışıyordu ki motorun arkasından baka kaldım.Yanımda mahallenin çocukları vardı ve motorun arkasından öyle bir baktım ki çocuklar "Selçuk abi senin motor bunu geçer boşver" dediler ama benim ağzımı bıçak açmadı çünkü ben o fısır fısır gidişine bitmiştim

    Üniversiteye giderken almıştık motoru o yüzden çok binemedim ama artık daha fazla binerim inşallah ama yine de senede 3000km yi geçemem sanırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hemen kavrarsa rahat edemezsın..tamamen sıkılı halinden 1cm bırakınca kavrayacak şekilde ayarla..zamanla biten debriyaj daha yukarıda kavramaya başlar..manet üzerindekı işlevsiz boşluğu parmak boyu için bırakmışlardir üreticiler..tel üzerinden kavramanın sertlığını ayarlayacaksın..ybrnın debriyaj ayarı yumuşak olur çok gergin olmasın debriyaj telin..yarın bi video çeker yayınlarım tam olarak ona göre ayarlarsın..
    Teşekkürler karşılıklı videolarla sorunlarımızı çözeceğiz herhalde

  15. #35
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı babaeskili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet zaten benim sinirlerimi bozan geçenlerde yanımdan geçen Asyamotor Hero 125 (sanırım Mondial Drift'le aynı motoru kullanıyor) oldu Yani o kadar sessiz çalışıyordu ki motorun arkasından baka kaldım.Yanımda mahallenin çocukları vardı ve motorun arkasından öyle bir baktım ki çocuklar "Selçuk abi senin motor bunu geçer boşver" dediler ama benim ağzımı bıçak açmadı çünkü ben o fısır fısır gidişine bitmiştim

    Üniversiteye giderken almıştık motoru o yüzden çok binemedim ama artık daha fazla binerim inşallah ama yine de senede 3000km yi geçemem sanırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------



    Teşekkürler karşılıklı videolarla sorunlarımızı çözeceğiz herhalde
    yapacağın tekşeyi söyleyim...
    motorun aslanlar gibi, bozmak istesende bozamayacağın bir motor yapısı var... insanlar bununla dünya turu yapmış yolda tık dememiş..
    bu çalışma prensibini teknolojisine yorumlayıp, vereceksin gazı.. ardına bakmadan... 1500-2000 km bir yağ değişimi yap ver çoşkuyu...
    çünkü bu motordan kendi sınıfında daha iyisi yok.. yamaha daha iyisini yapana kadar en iyisi bu...

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    olum sanki kendin coşkuyu veriyormus gibi bide demiyor musun verecen gazi diye puhahaha koray senin ybr 200bin kmyı devirmis ama hala pırıl pırıl ayna gibi halde torununa miras kalacak kanka bak görürsün

  17. #37
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olum sanki kendin coşkuyu veriyormus gibi bide demiyor musun verecen gazi diye puhahaha koray senin ybr 200bin kmyı devirmis ama hala pırıl pırıl ayna gibi halde torununa miras kalacak kanka bak görürsün
    kanka bu motorun benim için önemi çok büyük... sebebi ise babamın el emeği çok motorun üstünde.. anladın sen onu
    ne oğluma nede torunlarıma ne veririm nede kullandırırım

  18. #38
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Yağ değişiminde bahsedildiği gibi Motul 5100 kullanın,ses seda azalır,debriyaj ve vites geçişleride fark eder muhtemelen.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  19. #39
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapacağın tekşeyi söyleyim...
    motorun aslanlar gibi, bozmak istesende bozamayacağın bir motor yapısı var... insanlar bununla dünya turu yapmış yolda tık dememiş..
    bu çalışma prensibini teknolojisine yorumlayıp, vereceksin gazı.. ardına bakmadan... 1500-2000 km bir yağ değişimi yap ver çoşkuyu...
    çünkü bu motordan kendi sınıfında daha iyisi yok.. yamaha daha iyisini yapana kadar en iyisi bu...
    koray saçmalama yaw ne 1500 de yağ değişimi kılavuz 6000 divor baban da castrol yağ bayii var sanırım
    bu yazıları okuyan da birşey bildiğini sanar milleti yanlış bilgilendir me
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #40
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Konu ne güzel gidiyor olması gerektiği gibi, tahminler teknik paylaşımlar.
    Aynı konuyu ben cbf150 için açsaydım, başka motosiklet kullananlar eksik olmazdı. Sat şunu al, şöyle yap böyle yap derlerdi bkz şekil A B C önceki cbf konuları.
    Tersi durumda cbfi olan kaç kişi gelip burada anlamsız-saçma yorum yapyor. Hiç ( Bir tek ben )

    Ybr125 piyasada epey yıldan beridir var, dolayısıyla ustaları daha bir tecrübeli. Videodan değil de bir bilene götürsen motosikleti yakından dinlese, sesinden içeride olanları canlandırır gözünde.

    Geçmiş olsun diyeyim..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)