Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet römorkuna süspansiyon ve disk firen için fikir yardımınızı bekliyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    ebu ahmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1993 BMW R80 RT
    o zaman amortisörleri mümkün olduğu kadar yumuşak tutmaya bak bence....
    piyanist_irf bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    irfanım dur bende maydonoz olayım kazalı otomobilin arka alt kısmını kestirip al sadece alt sacı salıncaklarla beraber ortadan bölüp istediğin genişliğe getir kendi cant ve fren sistemini cıkart scooter cantı helezon tak cukurlarda boşken devrilmeyecek orjinal bağımsız süspansiyonlu romörk olsun tabi maliyet için birşey diyemeyecem
    piyanist_irf bunu beğendi.

  3. #23
    ghostcorc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul/Beykoz
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 esd '11
    s.a. irfan ilk çizimin bence daha akılcı olur daha çok malzeme gider ama en azından tek tekerlek tümseğe geldiğinde römorkun bütünlüğünü bozmaz yani tekerlekleri yapabiliyorsan bağımsız yap bence
    piyanist_irf bunu beğendi.
    -Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))

  4. #24
    ebu ahmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1993 BMW R80 RT
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irfanım dur bende maydonoz olayım kazalı otomobilin arka alt kısmını kestirip al sadece alt sacı salıncaklarla beraber ortadan bölüp istediğin genişliğe getir kendi cant ve fren sistemini cıkart scooter cantı helezon tak cukurlarda boşken devrilmeyecek orjinal bağımsız süspansiyonlu romörk olsun tabi maliyet için birşey diyemeyecem
    abi o top arabası gibin birşey olur yavv.....
    _w_ bunu beğendi.

  5. #25
    ghostcorc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul/Beykoz
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 esd '11
    ya irfanım geçen sabah namaza kalktım ve sonrasında biyerim açıkta kaldı galiba yine manyak rüya gördüm motorun karbüratörünü sökmüşüm emme manifolduna basınçlı hava veriyorum bitane piknik tüpünü basınçlı hava ile doldurmuşum ve altına da bir delikle şu çakmaktan çalışan kompresörler varya onlardan bağlamışım veriyosun havayı motora ve motor çalışmaya başlıyor aynı zamanda elektrik ürettiği içinde koyduğun büyük aküyü şarj ediyor ve basınç biyere gelince basınç sensörü kompresörü devreye sokup tüpe hava basıyor ama yüksek hızlarda hava kaybıda yükseleceği için yine bir sensörle ikinci kompresör devreye giriyor ve motorun bir gidişi var ve sadece havayla nasıl biyerim açıkta kalmış galiba dimi ama bak biri yaparda biz patentini kaçırırsak yanarım valla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    geçenlerde bir tv kanalında izlemiştim hava ile çalışan motor sandviç servisi yapıyordu ve başarılı olmuşlardı ama işte basınçlı tüplerin dolma derdi sorun oluyordu
    piyanist_irf bunu beğendi.
    -Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))

  6. #26
    ebu ahmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1993 BMW R80 RT
    Alıntı ghostcorc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya irfanım geçen sabah namaza kalktım ve sonrasında biyerim açıkta kaldı galiba yine manyak rüya gördüm motorun karbüratörünü sökmüşüm emme manifolduna basınçlı hava veriyorum bitane piknik tüpünü basınçlı hava ile doldurmuşum ve altına da bir delikle şu çakmaktan çalışan kompresörler varya onlardan bağlamışım veriyosun havayı motora ve motor çalışmaya başlıyor aynı zamanda elektrik ürettiği içinde koyduğun büyük aküyü şarj ediyor ve basınç biyere gelince basınç sensörü kompresörü devreye sokup tüpe hava basıyor ama yüksek hızlarda hava kaybıda yükseleceği için yine bir sensörle ikinci kompresör devreye giriyor ve motorun bir gidişi var ve sadece havayla nasıl biyerim açıkta kalmış galiba dimi ama bak biri yaparda biz patentini kaçırırsak yanarım valla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    geçenlerde bir tv kanalında izlemiştim hava ile çalışan motor sandviç servisi yapıyordu ve başarılı olmuşlardı ama işte basınçlı tüplerin dolma derdi sorun oluyordu
    ALLAH müstahakını vermesin...

  7. #27
    ghostcorc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul/Beykoz
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 esd '11
    sonderece sessiz ve full çevreci çünkü hava!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

    ciddi söylüyorum bak harbi harbi gerçek gibiydi ne uğraştım ne projeler ürettim ama bir gidişi vardı varya nal koklatıyodu öbür motorlara onların benzini bitiyo ben devam ediyordum yola nede olsa hava ile çalışıyo !
    -Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))

  8. #28
    ebu ahmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1993 BMW R80 RT
    benimde hep kafamda tasarlayıp bir türlü deneyemediğim bir projem var!!!bir altörnatörle elektrik motorunu birbirine bağlayıp birisine hareket versek....altörnatörden gelen akım elektrik motorunu çevirse,elektrik motoruda altörnatörü çevirse ve bu böyle devam etse!!! acaba edermi

  9. #29
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Kanka bugün çok fazla kafayı yormaya fırsatım olmadı ama....

    senin oradaki hurdacıya gitsen....

    disk fren için kaliperi bağlama kolaylığıda olması açısından iki tane scooterin ön maşasını alsan...

    bilyalı olan boruyu keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

    hem tekerlekleri olması gerektiği gibi orjinal mili ile bağlamış,hem birbirinden bağımsız süspansiyon yapmış,hemde teker başına çift amortisör koymuş,hemde çift tekerde çift disk fren yapmış olmazmısın acaba????

    resimlendiremiyorum ama kafamda canlandırdığım hali ile sanırım oldukça sağlam ve kullanışlı bir model olur....

    ne dersin???
    immortalboss ve piyanist_irf bunu beğendiler.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #30
    ebu ahmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1993 BMW R80 RT
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka bugün çok fazla kafayı yormaya fırsatım olmadı ama....

    senin oradaki hurdacıya gitsen....

    disk fren için kaliperi bağlama kolaylığıda olması açısından iki tane scooterin ön maşasını alsan...

    bilyalı olan boruyu keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

    hem tekerlekleri olması gerektiği gibi orjinal mili ile bağlamış,hem birbirinden bağımsız süspansiyon yapmış,hemde teker başına çift amortisör koymuş,hemde çift tekerde çift disk fren yapmış olmazmısın acaba????

    resimlendiremiyorum ama kafamda canlandırdığım hali ile sanırım oldukça sağlam ve kullanışlı bir model olur....

    ne dersin???
    katılıyorum....

  11. #31
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irfanım dur bende maydonoz olayım kazalı otomobilin arka alt kısmını kestirip al sadece alt sacı salıncaklarla beraber ortadan bölüp istediğin genişliğe getir kendi cant ve fren sistemini cıkart scooter cantı helezon tak cukurlarda boşken devrilmeyecek orjinal bağımsız süspansiyonlu romörk olsun tabi maliyet için birşey diyemeyecem
    ohooooo yauuu altı üstü römork yapacağız bu kadar büyütmeye gerek yok elimizdeki möalzemeyi son parçasına kadar kullanmak en makbul olan şu anda ama fikir güzel olsada bir romorka değmez

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------

    Alıntı ghostcorc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya irfanım geçen sabah namaza kalktım ve sonrasında biyerim açıkta kaldı galiba yine manyak rüya gördüm motorun karbüratörünü sökmüşüm emme manifolduna basınçlı hava veriyorum bitane piknik tüpünü basınçlı hava ile doldurmuşum ve altına da bir delikle şu çakmaktan çalışan kompresörler varya onlardan bağlamışım veriyosun havayı motora ve motor çalışmaya başlıyor aynı zamanda elektrik ürettiği içinde koyduğun büyük aküyü şarj ediyor ve basınç biyere gelince basınç sensörü kompresörü devreye sokup tüpe hava basıyor ama yüksek hızlarda hava kaybıda yükseleceği için yine bir sensörle ikinci kompresör devreye giriyor ve motorun bir gidişi var ve sadece havayla nasıl biyerim açıkta kalmış galiba dimi ama bak biri yaparda biz patentini kaçırırsak yanarım valla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    geçenlerde bir tv kanalında izlemiştim hava ile çalışan motor sandviç servisi yapıyordu ve başarılı olmuşlardı ama işte basınçlı tüplerin dolma derdi sorun oluyordu

    abi benim elektirikli batteniyeyi vereyim sana , valla bak ciddiyim allah korusun üşütme iğerlere kadar gidebilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------

    Alıntı ebu ahmed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde hep kafamda tasarlayıp bir türlü deneyemediğim bir projem var!!!bir altörnatörle elektrik motorunu birbirine bağlayıp birisine hareket versek....altörnatörden gelen akım elektrik motorunu çevirse,elektrik motoruda altörnatörü çevirse ve bu böyle devam etse!!! acaba edermi
    neden olmasın bence dönme devam eder ederde bu dönme bir işede yaramalı yani kuru kuruya çevirdiğin zaman, zaten elektirik santrallerinde bir mekanizma dönüyor onun ürettiği elektirikle biz kendi elektirikli motorlarımızı çeviriyoruz , ve bununla iş yapıyoruz üretilen elektirik işe yaramış oluyor

    mantık karışık aslında altarnötörle, elektirik motoru kapışırken bizde aradan sebeplenebiliriz sen başla sıkıntı olursa haber eyle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:38 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka bugün çok fazla kafayı yormaya fırsatım olmadı ama....

    senin oradaki hurdacıya gitsen....

    disk fren için kaliperi bağlama kolaylığıda olması açısından iki tane scooterin ön maşasını alsan...

    bilyalı olan boruyu keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

    hem tekerlekleri olması gerektiği gibi orjinal mili ile bağlamış,hem birbirinden bağımsız süspansiyon yapmış,hemde teker başına çift amortisör koymuş,hemde çift tekerde çift disk fren yapmış olmazmısın acaba????

    resimlendiremiyorum ama kafamda canlandırdığım hali ile sanırım oldukça sağlam ve kullanışlı bir model olur....




    kanka aslında ilk başlarda bende öyle düşündüm ama bir şeyi kend,m üretebileceksem gidip yap boz gibi bu dar zamanımda para verip almak zoruma gidiyor bunu ben aslında düşündüm en başından lakin senin şu cümleni anlamadım reca etsem açıklarmısın ? (bilyalı olan boruyu ) keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

    ne dersin???
    scooter süspansiyonunda bilyalı üst göbek var orayı mı kastediyorsun ? yalnız şöyle bir sıkıntı var römorkun yan ytarafında çok fazla kaynak yapacak yer yok anca süspansiyonu tutturacağım galiba anlayacağım ne demek istediğini hadi bekliyom
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  12. #32
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka bugün çok fazla kafayı yormaya fırsatım olmadı ama....

    senin oradaki hurdacıya gitsen....

    disk fren için kaliperi bağlama kolaylığıda olması açısından iki tane scooterin ön maşasını alsan...

    bilyalı olan boruyu keserek sabit olacak şekilde birini sağa birini sola birbirine paralel kaynatsan.....

    hem tekerlekleri olması gerektiği gibi orjinal mili ile bağlamış,hem birbirinden bağımsız süspansiyon yapmış,hemde teker başına çift amortisör koymuş,hemde çift tekerde çift disk fren yapmış olmazmısın acaba????

    resimlendiremiyorum ama kafamda canlandırdığım hali ile sanırım oldukça sağlam ve kullanışlı bir model olur....

    ne dersin???
    Sametim dediğinin olma olasılığı sanki yok gibi...olsada ön amortisörler arkaya göre daha uzun,mesnet'den kesip bağlayacak olsa neredeyse sepetin içine kadar uzanır gibi geliyor bana ...

    tabi bahsettiğimiz adam irfan ne yapacağı belli olmaz,bir bakarsın yapmış
    piyanist_irf bunu beğendi.
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  13. #33
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bisikletlerin ön maşası gibi olan yeri alıyorsun..üstteki boruyu kesiyorsun..

    gerekirse şaseye bir destek sacı koyup istersen yarısı içe yarısı dışa gelecek şekilde kaynatıyorsun..

    tamamını dışada koyabilirsin ama ozaman iki teker kadar genişliğin artar...

    bence teker merkezi tam şasenin kenarına teğet gelecek şekilde koysan daha iyi olur...

    bu arada Cem abi scooterlerin ön maşası çok uzun değil..misal ybr nin ön maşasına benzemez bile...

    tekerlek çapından az bişey daha uzun olur...heleki kinetic hondanınkini bulabilse dadından yinmez o...

    İrfan sanırım şimdi daha iyi anlatabilmişimdir...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0990946/detay/

    ahanda böyle bişey senin işini görür...uzun boruyu kes,kaynat....tak tekeri...

    tabi hurdacı fiyatı bununla alakasız olacak..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #34
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı aparat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sametim dediğinin olma olasılığı sanki yok gibi...olsada ön amortisörler arkaya göre daha uzun,mesnet'den kesip bağlayacak olsa neredeyse sepetin içine kadar uzanır gibi geliyor bana ...

    tabi bahsettiğimiz adam irfan ne yapacağı belli olmaz,bir bakarsın yapmış

    yok abi samedimin dediğinide düşündüm en baştan fakat en uygun olanı kasanın enine boyuna göre sistem kurmak zor ama imkansız değil

    zor olan kolay o sorun değil , imkansız biraz zorlar

    bu arada artık ok yaydan fırladı topiği her türlü geyiğe vurmak serbesttir kasanın sistemi belli oldu ve bağımsız askı sistemi yapmaya karar verdim ve yarına inşallah ortaya bir şeyler çıkacak bağımsız süspansiyonlu belkide ilk römork bakalım zıçacakmıyız, çıkacakmıyız


    işte resimler sıcak sıcak






















    dahya bir dünya işi var bu günlük bu kadar yol katedebildim bir baktım akşam olmuş ohooooooo benim uyku saati gelmiş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bisikletlerin ön maşası gibi olan yeri alıyorsun..üstteki boruyu kesiyorsun..

    gerekirse şaseye bir destek sacı koyup istersen yarısı içe yarısı dışa gelecek şekilde kaynatıyorsun..

    tamamını dışada koyabilirsin ama ozaman iki teker kadar genişliğin artar...

    bence teker merkezi tam şasenin kenarına teğet gelecek şekilde koysan daha iyi olur...

    bu arada Cem abi scooterlerin ön maşası çok uzun değil..misal ybr nin ön maşasına benzemez bile...

    tekerlek çapından az bişey daha uzun olur...heleki kinetic hondanınkini bulabilse dadından yinmez o...

    İrfan sanırım şimdi daha iyi anlatabilmişimdir...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0990946/detay/

    ahanda böyle bişey senin işini görür...uzun boruyu kes,kaynat....tak tekeri...

    tabi hurdacı fiyatı bununla alakasız olacak..
    onu en başından düşündüm ama çok geniş olacaktı kanka hem mangır sıkıntısı var elimde lamalar vardı onları değerlendirdim bekleyek ve görek bakalım nasıl olacak yinede her şey için sağolasın yiğeni öp yerime
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  15. #35
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı ebu ahmed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde hep kafamda tasarlayıp bir türlü deneyemediğim bir projem var!!!bir altörnatörle elektrik motorunu birbirine bağlayıp birisine hareket versek....altörnatörden gelen akım elektrik motorunu çevirse,elektrik motoruda altörnatörü çevirse ve bu böyle devam etse!!! acaba edermi
    düz mantıkta güzel görünüyor ...

    ama, alternatörden 1 birim elektrik elde ettiğini düşünelim.

    bu 1 birim elektrik ile de bir elektrik motoru çevirdiğini düşünelim.

    elektrik motorunda, 1 birim elektrik enerjisi 1 birim hareket enerjisine dönüşmez.

    hareket enerjisine dönüşürken elektriğin bir kısmı ısı, ve biz göremesek de kızılötesi ışınlar gibi farklı enerjilere de dönüşerek işimize yaramadan kaybolur gider...

    dolayısı ile alternatörden 1 birim elektrik üretip, bunla en çok 0,9 birim hareket sağlarsın. yine sürtünme ve diğer kayıplar yüzünden alternatörün sonraki anda üreteceği voltaj 0.7 civarı olur... oradan da tekrar motoru çevirdiğinde elinde 0.5 gibi birşey kalacak. sonraki çevrimlerde sıfırı göreceksin ... tahminimce en fazla 3 - 4 sn çalışır.

    ki bu da kendini ancak çevirir o sürede.. ekstra hareket elde etmen zor.
    ----------------------------------------------------

    Mesela yakıtlı motorlarda, motor ısınır. hem de çok ısınır. eğer yakıtın patlaması ile oluşan enerjinin büyük kısmı ısıya dönüşmeyip tamamı harekete dönüşseydi, 10 litre benzin 600'lük bir motora 1000 km rahat yeterdi... ama öyle olmuyor. enerjinin büyük kısmı bizim istemediğimiz hale geçip çok küçük kısımları işimizi görüyor...


    irfan usta, şu an güzel geldi gözüme resimlerden.. hele bu hali ile bitir bakalım. eğer verim alamazsan bunun üzerinden araya rotlu bağlantı filan atıp yarı bağımsız bişeyler denenebilir


    aklıma takıldı? o iki küçük beyaz lama parçasını, tekerleri taşıyacak lamalara bayrak destek mi yapacaksın?

    nacizane fikrimi beyan etmek isterim ki üçgen formlar doğadaki en sağlam formlardır bol bol bayrak, bol bol üçgen bağlantılar
    piyanist_irf bunu beğendi.
    !?

  16. #36
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    irfan abi

    Bugün izmirdeki suculuk yapan bir abiye rast geldim. Kullandığı mobiletin arkasında senin yaptığın gibi (tabii senin yaptığından biraz daha ilkel ) bir römork vardı

    anlattıklarına göre tek seferde 5 bazen 6 7 tane 19litrelik damacana yada 5 tüp alabiliyor ve bu ağırlıkdan dolayıda yakıt normalden 1-2 litre fark ediyormuş. Ayrıca frenleri sık sık kontrol etmek ve motoru da daha sık dinlendirmek gerekiyormuş.

    yasal olma kısmını da sordum verdiği cevap
    ''abeğ zati ekmek parası peşinde olduğumuzdan polis de bişi demiyor ama ana yolda gördü mü de affetmiyor bazıları''

    Yani sonuç olarak zaten siz römork e fren yaptığınızdan fren çok sıkıntı yaratmaz. Ara sokaklardan da kullandığınız sürece de sıkıntı yok. Amma velakin inşallah bu yakıt konusu üzmez sizi

    Not: motosiklete sepet taktırmak için bir makina mühendisinin yapılacak işi projelendirmesi imzalaması gerekir. Sonrasındaysa önce trafiğe gidilip muayneye yönlendirilmeniz sonrada oradan alacağınız uygunluk belgesiyle tekrar tescile gitmeniz gerekmekte.

    Allah kolaylık versin projenizin sonucunu merakla bekliyorum

    ---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

    Alıntı ebu ahmed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde hep kafamda tasarlayıp bir türlü deneyemediğim bir projem var!!!bir altörnatörle elektrik motorunu birbirine bağlayıp birisine hareket versek....altörnatörden gelen akım elektrik motorunu çevirse,elektrik motoruda altörnatörü çevirse ve bu böyle devam etse!!! acaba edermi
    Sürtünmeyle kaybolan enerjiden dolayı bir süre sonra o sistem durur. Yani sonsuza kadar birbirini döndürebilmesi için sürtünmenin 0 olması gerekir ki bu da yaklaşık olarak uzayda mümkündür
    piyanist_irf bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Abilerin abisi kusura bakma foruma pek giremiyorum bu aralar.Konuyu yeni gördüm.Ben bu işlerde senin kadar bilgili değilim ancak söylemek istediğim bir kaç nokta var.Çok ayrıntıya girme abi.Basit ve bir o kadar da sağlam bir alet yaparsan ömür billah kullanırsın.Bu arada takipteyim haberin olsun.Benim bildiğim kadarı ile hukuki yönünü de anlatayım.
    Bu iş için güzel bir proje lazım abi.Makine mühendisine gidiyorsun.O sana çiziyor ama fiyat ne olur bilemem.
    Fatura işi oluyor mu bilmiyorum.Sanırım fatura gerekmiyordu evrak için.Trafikten ayrıntılı bilgi kolaylıkla alınır sanırım.
    Abi amortisör sistemi düz olan bir römorkumuz var.Traktörde takılı.Ama çok küçük bir römork.Boşken o kadar rahat anlatamam.Sistem de şöyle.2 adet amortisörün yaylarını alıp monte etmişler.Bu sistemin altına da makas monte edilmiş.Yük az iken.Tek parça makasın üstüne biniyor.Arttıkça makaslar esniyor.Ve bir yere geldiğinde amortisörlere temas ediyor.Ve o an hem amortisör hem de makaslar çalışıyor.Bu arada sinyaller,stop lambaları çok şık olmuş.Ben de şu kaynak işini öğreneyim bisiklet için yapacağım bir tane.Hişt.Az tiyo verirsin dimi sayın profesör abim.
    piyanist_irf bunu beğendi.

  18. #38
    ebu ahmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1993 BMW R80 RT
    ---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

    [/COLOR]

    Sürtünmeyle kaybolan enerjiden dolayı bir süre sonra o sistem durur. Yani sonsuza kadar birbirini döndürebilmesi için sürtünmenin 0 olması gerekir ki bu da yaklaşık olarak uzayda mümkündür[/QUOTE]


    .................

  19. #39
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düz mantıkta güzel görünüyor ...

    ama, alternatörden 1 birim elektrik elde ettiğini düşünelim.

    bu 1 birim elektrik ile de bir elektrik motoru çevirdiğini düşünelim.

    elektrik motorunda, 1 birim elektrik enerjisi 1 birim hareket enerjisine dönüşmez.

    hareket enerjisine dönüşürken elektriğin bir kısmı ısı, ve biz göremesek de kızılötesi ışınlar gibi farklı enerjilere de dönüşerek işimize yaramadan kaybolur gider...

    dolayısı ile alternatörden 1 birim elektrik üretip, bunla en çok 0,9 birim hareket sağlarsın. yine sürtünme ve diğer kayıplar yüzünden alternatörün sonraki anda üreteceği voltaj 0.7 civarı olur... oradan da tekrar motoru çevirdiğinde elinde 0.5 gibi birşey kalacak. sonraki çevrimlerde sıfırı göreceksin ... tahminimce en fazla 3 - 4 sn çalışır.

    ki bu da kendini ancak çevirir o sürede.. ekstra hareket elde etmen zor.
    ----------------------------------------------------

    Mesela yakıtlı motorlarda, motor ısınır. hem de çok ısınır. eğer yakıtın patlaması ile oluşan enerjinin büyük kısmı ısıya dönüşmeyip tamamı harekete dönüşseydi, 10 litre benzin 600'lük bir motora 1000 km rahat yeterdi... ama öyle olmuyor. enerjinin büyük kısmı bizim istemediğimiz hale geçip çok küçük kısımları işimizi görüyor...


    irfan usta, şu an güzel geldi gözüme resimlerden.. hele bu hali ile bitir bakalım. eğer verim alamazsan bunun üzerinden araya rotlu bağlantı filan atıp yarı bağımsız bişeyler denenebilir


    aklıma takıldı? o iki küçük beyaz lama parçasını, tekerleri taşıyacak lamalara bayrak destek mi yapacaksın?

    nacizane fikrimi beyan etmek isterim ki üçgen formlar doğadaki en sağlam formlardır bol bol bayrak, bol bol üçgen bağlantılar
    günaydın kadircim başladık bakalım ne çıkacak lama (bayrak) işini sistem bittikten sonra zayıf düşündüğüm yerlere yapacağım gerçii 30* 10 mm etli lama kullandım ama canım durmaz benim asarım bayrakları

    bu arada hareketi sağlayacak somunlu vidaların yarı çapı 20 mm sanırım teker asılımlarına ve esnemede meydana gelecek baskılara dayanır

    bu gün bayağı yol kadederim çünki beni uğraştıracak zor kısımlar bitti en zoruma gidende lamalara 20 mm çapında delik açtırmaktı ister inan ister inanma karamürselde 1 tane tornacı var onunda matkabı yok bize yakın sanayiye gittim 2 tornacıdan biri açıktı onada rica minnet ettim , geç işte tezgahlar orda uçlar şurada del kendin dedi

    sağolsun gördü işimizi valla imkansızlık adamın canını sıkıyor ve zaman kaybına uğratıyor

    neyse konuyu takibe almanı istiyorum fikirlerin benim için önemli kadircim kendine iyi bak şimdilik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------

    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irfan abi

    Bugün izmirdeki suculuk yapan bir abiye rast geldim. Kullandığı mobiletin arkasında senin yaptığın gibi (tabii senin yaptığından biraz daha ilkel ) bir römork vardı

    anlattıklarına göre tek seferde 5 bazen 6 7 tane 19litrelik damacana yada 5 tüp alabiliyor ve bu ağırlıkdan dolayıda yakıt normalden 1-2 litre fark ediyormuş. Ayrıca frenleri sık sık kontrol etmek ve motoru da daha sık dinlendirmek gerekiyormuş.

    yasal olma kısmını da sordum verdiği cevap
    ''abeğ zati ekmek parası peşinde olduğumuzdan polis de bişi demiyor ama ana yolda gördü mü de affetmiyor bazıları''

    Yani sonuç olarak zaten siz römork e fren yaptığınızdan fren çok sıkıntı yaratmaz. Ara sokaklardan da kullandığınız sürece de sıkıntı yok. Amma velakin inşallah bu yakıt konusu üzmez sizi

    Not: motosiklete sepet taktırmak için bir makina mühendisinin yapılacak işi projelendirmesi imzalaması gerekir. Sonrasındaysa önce trafiğe gidilip muayneye yönlendirilmeniz sonrada oradan alacağınız uygunluk belgesiyle tekrar tescile gitmeniz gerekmekte.

    Allah kolaylık versin projenizin sonucunu merakla bekliyorum

    ---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:03 ----------



    Sürtünmeyle kaybolan enerjiden dolayı bir süre sonra o sistem durur. Yani sonsuza kadar birbirini döndürebilmesi için sürtünmenin 0 olması gerekir ki bu da yaklaşık olarak uzayda mümkündür

    mobileti römork yorar şafakcım ama bakma tabi bağlıyorlar garibanın eti ne butu ne kendiyle sürücüyü taşıdığında şükredeceksin ne kaddar adamlar var mobilete römork mu takılır yauuuu

    bu arada dağdan su taşıyacağım dostum sıkıntı yok şehir içi çarşı pazar alışverişinde 10 numara oluyor

    geçenlerde alışveriş merkezine gittim bi dünya eşya aldı bana yeter

    iş yerimin önüne bırakmıştım motoru bir baktım 7-8 meraklı göz sarmışlar römorkun etrafını inceliyorlar resim çekmek aklıma gelmedi ama yeni tekerleri taktığımda öylşe bir poz yakalamak zor olmayacak gibi geliyor bana

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------

    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abilerin abisi kusura bakma foruma pek giremiyorum bu aralar.Konuyu yeni gördüm.Ben bu işlerde senin kadar bilgili değilim ancak söylemek istediğim bir kaç nokta var.Çok ayrıntıya girme abi.Basit ve bir o kadar da sağlam bir alet yaparsan ömür billah kullanırsın.Bu arada takipteyim haberin olsun.Benim bildiğim kadarı ile hukuki yönünü de anlatayım.
    Bu iş için güzel bir proje lazım abi.Makine mühendisine gidiyorsun.O sana çiziyor ama fiyat ne olur bilemem.
    Fatura işi oluyor mu bilmiyorum.Sanırım fatura gerekmiyordu evrak için.Trafikten ayrıntılı bilgi kolaylıkla alınır sanırım.
    Abi amortisör sistemi düz olan bir römorkumuz var.Traktörde takılı.Ama çok küçük bir römork.Boşken o kadar rahat anlatamam.Sistem de şöyle.2 adet amortisörün yaylarını alıp monte etmişler.Bu sistemin altına da makas monte edilmiş.Yük az iken.Tek parça makasın üstüne biniyor.Arttıkça makaslar esniyor.Ve bir yere geldiğinde amortisörlere temas ediyor.Ve o an hem amortisör hem de makaslar çalışıyor.Bu arada sinyaller,stop lambaları çok şık olmuş.Ben de şu kaynak işini öğreneyim bisiklet için yapacağım bir tane.Hişt.Az tiyo verirsin dimi sayın profesör abim.

    sen cezalısın nerdesin sen bakemmm heeeeee kayıp korsan bi kayboldun gidiş o gidiş fatihim çokopirensim kendini özletme bu kadar neyse evrak işlerini filan boş ver şimdi ,

    şu elimdeki işi bitireyim sonra ararştırırız onu

    kendine iyi bak görüşürüz
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  20. #40
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    İrfan şu römorku neden danperli yapmıyorsun
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)