Elektrik sistemi yardım !!!
-
Merhaba arkadaşlar.. Motoruma 1 ay önce sis farı almıştım.. Fakat içindeki ampuller H3 55 W.. İki adet olduğu içinde toplamda 110 W çekiyor..
Bende bu durumu zararlı olarak düşündüğüm için , yurtdışından H3 led ampul siparişi verdim.. Gelen ampullerde istediğim randımanı vermedi..
Sorum şu, yamaha ybr 125 esd marka motorumun toplamda kaldıracağı elektrik enerjisi kaç watt tır? Yani kaç watta kadar motor sıkıntı yaşamaz..
yardımlarınız için teşekkürler.. iyi forumlar
Reklamlar
-
Koray cım bende bunu cbf için merak ediyorum. Bilen varsa bunu yazabilir mi bu başlık vesilesi ile. Ama önemli olan şu. Alternatör kaç watt akım üreyiyor ? Motor çalışırken ve mevcut tüm elektrikli aksam açıkken kaç watt tüketiyor ? Arada kaç. watt boşluk varsa o oranda ilave tesisat takılabilir. Eğer tüketilen üretilenden yüksekse belirli bir süre sonra kullanım esnasında akü şarj olamadığından boşalacaktır.
-
panpa elinde mi kaldı olsun sıkma canını..burayı bi oku..www.unienerji.com/?p=417..şenol abiye sor bakalım 5 w lik olan power ledlerden sislerin mercekleri yardımı ile yeterli ışık alınabilir mi?
-
dürümdöner adlı üyeden alıntı
kanka bunu uyduramam gibi geliyor.. bana motorun kaç watt çalıştıracağı bilgisi lazım
-
Sanayide 20 tlye gündüz farları satılıyor dolu,şekil şekil bence onlardan seçmelisin.....
-
Moderatör
İnternette service manuel'ini ara. Bulursan bastan sona bak. Motorunun herseyi, en ince ayrintisina kadar yazar
-
Koray, merak ettiğin konu ile ilgili ,internet üzerinden faydalı olabileceğine inandığım bir bilgi buldum. Konunun konuşulduğu model ybr 125. Aynen kopyalıyorum. Umarım bi faydası olur.
Arkadaslar 12V 5Ah demek teorik olarak bu akü tam şarjlı olduğunda 12 Volt gerilimde 1 saat boyunca 5 Amper akım üretebilir demek yani bu akünün özelliği. "W=V*i" formülünden 12*5= 60 Watt. Yani akü şarjda değilken 60 Watt çeken herhengi bir cihazı bu aküye bağlarsak 1 saat sonra akünün bitmesi gerekir. ya da 120 Watt lık bir cihaz bağlarsak yarim saatte biter. Motor çalıştığı durumda sürekli şarj durumunda olduğundan (yine teorik olarak) alternatörün aküyü besleme miktarından daha az akım çeken bir cihaz yada cihazlar (far, lamba, müzik seti, oyuncak bebek vb.) sisteme eklenirse akü bunu kaldırabilir. Ama start anında işler farklı oldugundan (bir de marş motoru devreye girer ki tam bi watt canavarıdır.) en guzeli deneye yanila veya alternatörün besleme sınırının cok altında güvenli bolgede kalarak modifikasyon yapmaktır. Bu arada ekleyeceginiz ekipmanlarin diger elemanlara seri veya paralel baglanma durumlarını da kontrol etmenizi oneririm. Baska bir cozum de 12v ama daha yuksek Ah degerine sahip bir aku almaktir. Teorik hesaplarin çalışmamasının bir nedeni de akünün kullanildikça yipranmasi ve taahhüt edilen volt ve amper degerlerini omrunun sonuna kadar verememesidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------
Ayrıca motor çalışma anındayken tükettiği watt olarak toplam enerjiyide aynı kaynaktan buldum. Bunuda kopyalıyim.
Akü tipi/kapasitesi: 12V 5AH
Tüketilen topmam enerji, ilk ateşleme anında marş motorunun anlık olarak tükettiği akım hariç:
Farlar: ön 35W/35W, arka 21W/5W, sinyaller 10W, gosterge paneli 1.7W + 1.2W + 3W + 3W + 3W
-
tüm gerilimleri hesaplarsanız 300 watta kadar kaldırır. ancak orjinalin dışında takılan her aksesuar alternatörün ömrünü kısaltacak, 300 wattın üstünde olan akseuarlarda direk alternatörün değişmesine sebep olacaktır.
bu motorlar tasarruf motoru olduğundan adamlar motordaki kullanılan enerjiyi en aza indirmeye çalışıyor.eğer ışığa çok ihtiyacınız varsa en verimli tek bir noktadan alırsınız. yani ayrı ayrı 55 wattlık 2 ampül takmak yerine ampül yuvasını direksiyonun tam ortasına alıp bir tane 80 watt takmak daha az enerjiyle daha çok aydınlatma demek. bundan daha da verimli olacak olan aydınlatma da power led uygulamasıdır. mercekler baya iş yapıyor. 5/1 oranında tasarruf yapılabildiği teoride yazıyor. yerinizde olsam power led e yönelirim.
en sağlıklı bi şekilde ekstradan 80 watt ı geçmezseniz motora çok yüklenmemiş olursunuz alternatörün ömründende çok fazla yemezsiniz. onun üstü kablo ısınması sigorta atması alternatör yanması ndan zaman zaman cdı a kadar gider.
-
Hocam en iyisi o farları söküp yerine mercekli bir power led takım alman.Bu sana montaj,parça vs. derken 200 liraya patlar.Ya da tasarruf yoluna gitmelisin.Örneğin gösterge ampulleri,stop lambası,sinyaller...Bütün hepsini led yaparsın.Sonrasında oluşan tasarrufu da senin farlar kullanır.Ama yine de 110 watt ybr için fazla.Kolay gelsin.
-
Sırf bu yüzden, cbf 150 motoruma zenon bile taktırmıyorum. Mercekli zenon var servisler takıyor ama gündüz pek yakmamak lazım, ihtiyaç dışı kullanmamak lazım gibi yorumları okuyunca bulaşmak istemedim.
-
Servis takıyorsa garantiyi vermek zorundadır bence.O far 24 saat açık dursa bile sorun çıkarmaması lazım diyebilmelidir.Bu arada 180 lira civarıydı cbf 150 için xenon+mercek.
-
xenon ilk yanma anında yüksek akım çeker daha sonrasında 35 watt..ben günde 10 tane kurye görüyorum mercekli ya da merceksiz xenon kullanan cbfinde..korkmana gerek yok yani..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------
ilk yanma anında 90w çekiyordu yanlış hatırlamıyorsam
-
Koray aldığın H3 ledler kaç watt, kaldırması lazım yaa, bir tanesinin 10w tan fazla olacağını sanmıyorum.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
kesin bir değeri olduğunu sanmıyorum çünkü alternatör motorun devrine göre dönüyor. düşük devirde az, yüksek devirde çok akım üretecektir. maksimum değerini bulsak bile sürekli en üst devirde gidemeyeceğimiz için evdeki hesap çarşıya uymayacaktır.
-
dürümdöner adlı üyeden alıntı
xenon ilk yanma anında yüksek akım çeker daha sonrasında 35 watt..ben günde 10 tane kurye görüyorum mercekli ya da merceksiz xenon kullanan cbfinde..korkmana gerek yok yani..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------
ilk yanma anında 90w çekiyordu yanlış hatırlamıyorsam
zenonlar ilk 10 sn kadar 5.5 amper çeker. yani 60w falan. xenon gazı ısınınca 3.2 ampere kadar düşer.
ybrnin üreteceği elektrik belli. ben gösterge lambalarına kadar motordaki tüm lambaları değiştim. sinyal sistemi hariç. zaten fazla kullanılmıyor. ön fara xenon taktım ama anahtarlı. ger kalan lambaların hepsini de led yaptım. gündüz farı olarak da 4 tane 3wattlık power led koydum. toplam harcamam 56w yerine 30w'a düştü. müzik seti sesi tam açarsam (ki 90la giderken bile 3te bir sese açıyorum) maksimum 20w çekiyor. böylece sabahları aküyü ortalama 25w ile şarj ederken geceleri de xenonu açsam bile toplam harcamam 65w oluyor. geceleri aküye 9w yük biniyor. bunu da şehir içinde sisleri kapatarak çözüyorum.
0=0 gibi. bir fikir verir belki.
yani özet geç diyen olursa tesisattan tasarruf edilip ek tesisat bağlanabilir.
-
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Koray, merak ettiğin konu ile ilgili ,internet üzerinden faydalı olabileceğine inandığım bir bilgi buldum. Konunun konuşulduğu model ybr 125. Aynen kopyalıyorum. Umarım bi faydası olur.
Arkadaslar 12V 5Ah demek teorik olarak bu akü tam şarjlı olduğunda 12 Volt gerilimde 1 saat boyunca 5 Amper akım üretebilir demek yani bu akünün özelliği. "W=V*i" formülünden 12*5= 60 Watt. Yani akü şarjda değilken 60 Watt çeken herhengi bir cihazı bu aküye bağlarsak 1 saat sonra akünün bitmesi gerekir. ya da 120 Watt lık bir cihaz bağlarsak yarim saatte biter. Motor çalıştığı durumda sürekli şarj durumunda olduğundan (yine teorik olarak) alternatörün aküyü besleme miktarından daha az akım çeken bir cihaz yada cihazlar (far, lamba, müzik seti, oyuncak bebek vb.) sisteme eklenirse akü bunu kaldırabilir. Ama start anında işler farklı oldugundan (bir de marş motoru devreye girer ki tam bi watt canavarıdır.) en guzeli deneye yanila veya alternatörün besleme sınırının cok altında güvenli bolgede kalarak modifikasyon yapmaktır. Bu arada ekleyeceginiz ekipmanlarin diger elemanlara seri veya paralel baglanma durumlarını da kontrol etmenizi oneririm. Baska bir cozum de 12v ama daha yuksek Ah degerine sahip bir aku almaktir. Teorik hesaplarin çalışmamasının bir nedeni de akünün kullanildikça yipranmasi ve taahhüt edilen volt ve amper degerlerini omrunun sonuna kadar verememesidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------
Ayrıca motor çalışma anındayken tükettiği watt olarak toplam enerjiyide aynı kaynaktan buldum. Bunuda kopyalıyim.
Akü tipi/kapasitesi: 12V 5AH
Tüketilen topmam enerji, ilk ateşleme anında marş motorunun anlık olarak tükettiği akım hariç:
Farlar: ön 35W/35W, arka 21W/5W, sinyaller 10W, gosterge paneli 1.7W + 1.2W + 3W + 3W + 3W
teşekkürler ethem abi.. işte önemli olan altarnatör kaç watt a kadar dayanır.. benim gösterge paneli led.. xenon olduğu için sadece gece sürüşlerinde farım açık.. buda çok nadir oluyor..
yani sisleri açtığım zaman sadece tek akım çekecek olan bunlar olacak.. diğer elektrik aksamı kapalı kalacak.. örneğin altarnötörün kapasitesi motor çalışırken 200 watt tır gibi.. buna göre bizde hesap yaparız
---------- Post added at 16:44 ---------- Previous post was at 16:41 ----------
ygk adlı üyeden alıntı
tüm gerilimleri hesaplarsanız 300 watta kadar kaldırır. ancak orjinalin dışında takılan her aksesuar alternatörün ömrünü kısaltacak, 300 wattın üstünde olan akseuarlarda direk alternatörün değişmesine sebep olacaktır.
bu motorlar tasarruf motoru olduğundan adamlar motordaki kullanılan enerjiyi en aza indirmeye çalışıyor.eğer ışığa çok ihtiyacınız varsa en verimli tek bir noktadan alırsınız. yani ayrı ayrı 55 wattlık 2 ampül takmak yerine ampül yuvasını direksiyonun tam ortasına alıp bir tane 80 watt takmak daha az enerjiyle daha çok aydınlatma demek. bundan daha da verimli olacak olan aydınlatma da power led uygulamasıdır. mercekler baya iş yapıyor. 5/1 oranında tasarruf yapılabildiği teoride yazıyor. yerinizde olsam power led e yönelirim.
en sağlıklı bi şekilde ekstradan 80 watt ı geçmezseniz motora çok yüklenmemiş olursunuz alternatörün ömründende çok fazla yemezsiniz. onun üstü kablo ısınması sigorta atması alternatör yanması ndan zaman zaman cdı a kadar gider.
şimdi sisleri almış bulundum.. içindeki ampulunde 55W olduğunu bilerek aldım.. yurtdışından da led H3 ampul siparişi verdim ve geldi.. sonuç fiyasko, smd led olan ampuller merceğin içinde öldü bitti..
hiç yanmıyormuş gibi bir durumla karşılaştım.. bende böyle bir konu açarak acaba 110W ı motosikletimde kullansam sıkıntı yaşarmıyım diye soruyorum
---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:44 ----------
immortalboss adlı üyeden alıntı
Hocam en iyisi o farları söküp yerine mercekli bir power led takım alman.Bu sana montaj,parça vs. derken 200 liraya patlar.Ya da tasarruf yoluna gitmelisin.Örneğin gösterge ampulleri,stop lambası,sinyaller...Bütün hepsini led yaparsın.Sonrasında oluşan tasarrufu da senin farlar kullanır.Ama yine de 110 watt ybr için fazla.Kolay gelsin.
fatih, sisleri daha yeni aldım.. motorum zaten tasarruflu sayılır.. tüm gösterge paneli led, farım kontağa bağlı değil sadece geceleri yakıyorum.. montaj içinde bayağı uğraştım.. sökmek içimden gelmiyor..
---------- Post added at 16:49 ---------- Previous post was at 16:47 ----------
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Koray aldığın H3 ledler kaç watt, kaldırması lazım yaa, bir tanesinin 10w tan fazla olacağını sanmıyorum.
behçet, h3 ledler bişey değil.. ama umduğum gibi çıkmadı.. gündüz hiç yanmıyormuş gibi duruyor.. o yüzden halojenleri taktım ama inanırmısın hiç denemedim korkumdan
---------- Post added at 16:51 ---------- Previous post was at 16:49 ----------
RunemagicK adlı üyeden alıntı
kesin bir değeri olduğunu sanmıyorum çünkü alternatör motorun devrine göre dönüyor. düşük devirde az, yüksek devirde çok akım üretecektir. maksimum değerini bulsak bile sürekli en üst devirde gidemeyeceğimiz için evdeki hesap çarşıya uymayacaktır.
abi, zaten benim tek sıkıntım altarnatöre zarar verecek olmam.. motorumun aküsü 10 yıllık tecrübemde hiç bitmedi.. çünkü sürekli yaz kış faal olarak kullanıyorum buda şarj olduğu anlamına geliyor
-
Kocaeli İl Temsilcisi
koraycım zaten sisleri almakla bile bile lades dediinin farkında olduğunu biliyorum , o mercekler 55 wattan düşük watlarda parlamıyor yani dön dolaş olay power lede geliyor , zaten önde zenon var yanlarada power ledi döşediğinde sıkıntı olacağını sanmıyorum , biz hem hesaplısı olsun hemde güzel iş yapsın diyoruz emme motürün canı yetmiyor birinden birisinden feragat etmek gerekiyor ,
bak bana hiç birini yakmıyorum ohhhh misssss
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
koraycım zaten sisleri almakla bile bile lades dediinin farkında olduğunu biliyorum , o mercekler 55 wattan düşük watlarda parlamıyor yani dön dolaş olay power lede geliyor , zaten önde zenon var yanlarada power ledi döşediğinde sıkıntı olacağını sanmıyorum , biz hem hesaplısı olsun hemde güzel iş yapsın diyoruz emme motürün canı yetmiyor birinden birisinden feragat etmek gerekiyor ,
bak bana hiç birini yakmıyorum ohhhh misssss
evet abi doğru söylüyorsunda bunu alırken nasıl bir hevesle istekle aldığımı sen biliyorsun...çok hoşuma gitmişti..
şuan mercek oluşundan dolayı ledleri göstermiyor.. halojenlerde konjektöre sıkıntı verir diye korkuyorum.. acep bizim konjektörün çalışma kapasitesi kaç watt bilen yok mu..
---------- Post added 25-03-2012 at 00:51 ---------- Previous post was 24-03-2012 at 23:42 ----------
ethem abi sence bu sisleri çalıştırsam konjektörü yakarmıyım.. 110W
-
-
iyide sis farı niye lazım neden kullanıyorsun ? bunları kendine sordun mu ?
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)