Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Superbike 2011: Takımlar Pilotlar Ve Pistler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    2011 yılında Superbike ve Supersport Dünya Şampiyonaları'nda yarışacak takımlar, pilotlar ve yarış takvimi ilan edildi. Portekiz'in Portimao pistinde yapılan ilk testlerle birlikte hazırlıklar da başladı. Yeni sezondaki değişikliklere şöyle bir göz atalım.

    Superbike


    Superbike Dünya Şampiyonası 2010'dan 11'e geçerken sahip olduğu çeşitliliği korumayı başardı. Mücadele eden 7 marka arasında tamamen yeni motora sahip olan tek isim ise Kawasaki. Pilot cephesinde ise MotoGP'den Superbike'a göç eden Marco Melandri en göze çarpan isim.


    Dünya Superbike Şampiyonası'nın en çok izlenen MotoGP ve Formula 1 gibi yarış serilerine karşı en büyük avantajlarından biri marka zenginliğiydi ve bu etken 2011'e de taşındı. Soldan sağa üst sıra : Honda CBR 1000RR, Yamaha YZF-R1, Aprilia RSV4, Kawasaki ZX-10R
    Alt sıra: Suzuki GSX-R1000, Ducati 1098R, BMW S1000RR


    Dünya Superbike Şampiyonası 2010 pilot listesi

    #2 Leon Camier GBR (Aprilia RSV4 Factory) Aprilia Alitalia Racing Team
    #3 Max Biaggi ITA (Aprilia RSV4 Factory) Aprilia Alitalia Racing Team
    #4 Jonathan Rea GBR (Honda CBR1000RR) Castrol Honda
    #7 Carlos Checa ESP (Ducati 1098R) Althea Racing
    #11 Troy Corser AUS (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Motorsport
    #17 Joan Lascorz ESP (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team
    #33 Marco Melandri ITA (Yamaha YZF R1) Yamaha World Superbike Team
    #41 Noriyuki Haga JPN (Aprilia RSV4 Factory) PATA Racing Team Aprilia
    #44 Roberto Rolfo ITA (Kawasaki ZX-10R) Team Pedercini
    #50 Sylvain Guintoli FRA (Ducati 1098R) Team Effenbert - Liberty Racing
    #52 James Toseland GBR (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Italia SBK Team
    #58 Eugene Laverty IRL (Yamaha YZF R1) Yamaha World Superbike Team
    #66 Tom Sykes GBR (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team Superbike
    #77 Chris Vermeulen AUS (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team
    #84 Michel Fabrizio ITA (Suzuki GSX-R1000) Team Suzuki Alstare
    #86 Ayrton Badovini ITA (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Italia SBK Team
    #91 Leon Haslam GBR (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Motorsport
    #96 Jakub Smrz CZE (Ducati 1098R) Team Effenbert - Liberty Racing
    #111 Ruben Xaus ESP (Honda CBR1000RR) Castrol Honda
    #121 Maxime Berger FRA (Ducati 1098R) Supersonic Racing Team
    #Henüz Açıklanmadı (Kawasaki ZX-10R) Team Pedercini



    Önemli isimler ve değişiklikler


    Aprilia Alitalia Racing Team

    Değişiklik dedik ancak Aprilia'nın fabrika takımında bir değişkilik yok. 2010'da gelen büyük başarının ardından takım iki pilotuyla 2011'de yola devam edecek. Ancak 2010 sezonunda kullandıkları ve tartışma yaratan dişli tahrikli supapları yasaklandı. Onlar da artık herkes gibi egzantrik zincirine zahip geleneksel bir supap düzeneği kullanmak zorundalar. Dişli tahrikli sistemin Aprilia'ya düzlüklerde bir hayli avantaj sağladığı düşünülüyordu. Bu değişikliğin 2011'deki performanslarına nasıl bir etki yapacağı merak konusu.



    Max Biaggi

    39 yaşındaki İtalyan pilotu tanımayan yoktur herhalde. 1990’ların ortalarında 250cc Dünya Şampiyonasını 4 kere üst üste kazandı. MotoGP’de yarıştığı sezonların hiç birinde şampiyon olamasa da toplam 11 yarış kazandı, genel klasmanda 5.’likten kötü bir derece yapmadı, üç 2.’lik ve üç 3.’lük alarak MotoGP’nin adeta taçsız kralı oldu. 2006’da MotoGP’de kendisine iyi bir koltuk bulamayınca bu sezonu boş geçirdi. 2007’de Alstare Suzuki Corona takımıyla Superbike Dünya Şampiyonası’nda yarışmaya başladı. Superbike’daki çaylak sezonunda şampiyonluk mücadelesi verdi ve sezonu 3. noktaladı. 2008’de uydu Ducati takımı Sterilgarda’yla yarış kazanamasa da 7 kere ilk üçe girdi ve şampiyona 7.’liğini aldı. 2009’da Aprilia’nın Superbike’a dönüşünde kilit rol oynadı ve Brno’da bir yarış kazanarak ve yeni motorla ilk üçe 9 kez girmeyi başararak sezonu 4. sırada tamamladı. 2010 sezonunda 26 yarıştan 10'u galibiyet olmak üzere 14 podyum derecesi çıkararak büyük farkla Dünya Şampiyonu oldu.





    Yaşlı kurtta hala iş var: Biaggi Haziran'da 40. yaşını dolduracak. Ancak İtalyan pilotun başarısı bu seviyede tecrübenin de en az yetenek
    ve fiziksel güç kadar önemli olduğunun kanıtı



    Leon Camier

    İngiliz pilot yarışmaya 6 yaşında başladı. 1998’de İngiliz 80cc gençler pist şampiyonu oldu. 2001’de İngiltere 125cc ve 2005’de de İngiltere Supersport Şampiyonalarını kazandı. 2007’de Honda’yla İngiltere Superbike’a geçti. İlk üç yarışında birden podyuma çıktı ancak takip eden sakatlıklar ve arızalar sebebiyle sezonu 8. bitirebildi. 2008’de 3 galibiyetle 5., 2009 yılında da rekor 18 yarış birinciliğiyle sezona damgasını vurarak İngiltere Şampiyonu oldu. Dünya Superbike Şampiyonası’nın son iki ayağı olan Fransa ve Portekiz yarışlarına Aprilia’yla katıldı ve Portekiz’deki yarışlarda gelen bir 6.’lık ve bir 7.’likten sonra 2010 yılı için Aprilia’da Biaggi’nin yeni takım arkadaşı oldu. Ancak 10 yarış galibiyeti alan Biaggi'nin aksine hiç yarış kazanamadı; bir 2.'lik ve iki 3.'lükle üç kere podyuma çıktı. 2011 kariyeri için kritik bir sezon olacak



    Camier Ulusal seviyedeki başarısını henüz Superbike'a taşıyamadı. A.B.D.'deki Miller pistinde aldığı 2.'lik şimdilik Dünya Superbike
    kariyerinin en iyi derecesi






    BMW Motorrad Motorsport

    Ekip 2011'in belki de en iyi transferini yaptı. 2010 sezonunun ilk yarısını Suzuki'yle şampiyona lideri olarak geçmeyi başaran Leon Haslam'ın takıma gelişi BMW'nin ilk galibiyet -ve şampiyonluk mücadelesi- yolunda gereken sıçramayı yapmasına katkıda bulunması oldukça muhtemel. Çifte Superbike Dünya Şampiyonu ve gelmiş geçmiş en iyi Superbike pilotları arasında yer alan Troy Corser ise takımla 3. sezonuna giriyor.




    Troy Corser

    39 yaşındaki Avustralya’lı Corser kariyerine 1981’de yerel dayanıklılık yarışlarıyla başladı. 1986’da motokros 80, 125 ve 250cc kategorilerinde mücadele etti. Pist yarışlarına ise 1989’da geçiş yaptı. 1993’de Avustralya Superbike Şampiyonası’nı kazandı. 1994’de AMA Superbike’a geçti ve daha çaylak yılında kupayı kaptı. Aynı zamanda AMA Superbike Şampiyonluğunu kazanan ilk yabancı pilot oldu. Böylesine bir başarı gösterince 1995 sezonu için Dünya Superbike Şampiyonası’nda yarışması kaçınılmazdı. Yine çaylak sezonunda 4 zafer kazanmayı başardı ve efsane İngiliz pilot Carl Fogarty’nin ardından 2. oldu. 1996’da 7 yarış birinciliğiyle Dünya Şampiyonu oldu. 1997’de takımıyla birlikte MotoGP’ye geçse de finansal zorluklar sebebiyle sezonu berbat oldu. Ancak 7 yarışa katılabildi ve en iyi derecesi 12.’likti. 98’de Superbike’a geri döndü, son piste çok az bir farkla şampiyona lideri olarak gelmeyi başardı fakat antrenmanlarda düşüp kaburgalarını kırınca yarışlara katılamadı ve 3. oldu. 1999’da yine 3. oldu, 2000’de Aprilia’ya geçti ve aynı başarıyı bir kere daha tekrarladı. 2001’de Aprilia’yla 4. oldu. 2002, 2003 ve 2004 senelerinde Foggy Petronas takımında yarıştı ancak motor yüzünden önemli bir başarı elde edemedi. 2005’de Suzuki’nin Dünya Şampiyonasına geri dönüşüne öncülük etti; sezonun ilk 7 yarışında 6, toplamda 9 galibiyetle ikinci kez Superbike Dünya Şampiyonu oldu. 2006’da 4. , 2007’de 5. ve 2008’de Troy Bayliss’in ardından 2. oldu. 2009 yılı için spora yeni dahil olan BMW’yle anlaştı. En iyi derecesi 5.’likti ve şampiyonada 13. sırayı aldı. Corser emekli olmadan önce son hedefinin BMW’yle Dünya Şampiyonluğu olduğunu açıkladı. 2010'da BMW'yle ilk pole pozisyonu ve podyum dereceleri geldi, ancak Corser zaman zaman yaklaşsa da hiç galibiyet alamadı ve sporda iki tam yılın sonunda yarış kazanamamış olmak şüphesiz BMW'de hayal kırıklığı yaratmış olmalı.




    Çifte Dünya Şampiyonu Corser en tecrübeli pilotlardan biri olmasının yanında en çok pol pozisyonu rekorunu da elinde bulunduruyor.




    Leon Haslam



    Haslam motosiklet yarışçısı olan babası sayesinde bu spora çok küçük yaşta başladı. 1995 ve 96’da İngiltere’de Gençlik Motokros Şampiyonu oldu. 1998 yılında MCN dergisi 7. bitirdiği 125cc İngiliz şampiyonasının ardından Haslam’ı “yılın genç pilotu” seçti. 1999’da 125cc’de bir süre devam etti fakat hemen ardından uluslararası yarışlara girmeye başladı. 2000’de zayıf Italjet takımıyla 125cc Dünya Şampiyonası’nda boy gösterdi. 2001’de 500cc bir Honda’yla MotoGP’de mücadele etti, 5 yarışta puan aldı ve 18 yaşında o ana kadar MotoGP’de mücadele eden en genç pilot oldu. 2002’de 250cc kategorisinde yine 5 yarıştan puan aldı. 2003’de İngiltere’ye geri döndü ve üç kulvarda ( İngiliz Supersport ve Superbike, Dünya Superbike) bazı yarışlara katıldı. 2004’de Dünya Superbike’da şampiyonluk mücadelesi veren Noriyuki Haga’nın takım arkadaşı oldu, bir 3.’lük aldı ve genel klasmanda 8. oldu. 2005’de tekrar İngiltere Superbike’a geri döndü ve 4. oldu. 2006’da son yarışa kadar şampiyonluk mücadelesi verdikten sonra 2. oldu. 2007 ve 2008 sezonundaki 3.’lük ve 2.’likleri takiben 2009’da Stiggy Honda takımıyla Dünya Superbike’a tekrar adım attı. İki 3.’lük aldı ve istikrarlı sonuçların ardından sezonu 6. –fabrika takımı olmayan pilotlar arasında da 1. – olarak tamamladı. 2010 için Alstare Suzuki’ye geçti ve daha ilk yarışında galibiyete ulaşmayı başardı. Sezonun ortasına kadar şampiyonayı lider götürse de A.B.D.'de yaşadığı kazanın ardından performansındaki düşüş ve Suzuki'nin Alstare ekibine verdiği sözleri tutmaması Max Biaggi'yle mücadelesine balta vurdu. Alstare takımı patronu Francis Batta Suzuki'den 2011'de de benzer bir şekilde destek gelmeyeceğini görünce Haslam'ın kontratından feragat ederek İngiliz pilotun BMW'ye geçmesine izin verdi.




    BMW Haslam'ın son üç yılda yarıştığı 3. farklı marka olacak. 2009'dan 2010'a geçerken kaydettiği gelişmeyi tekrarlarsa şampiyon olması kaçınılmaz







    Castrol Honda

    Kenan Sofuoğlu'nun da geçmişte mücadele ederek 2 defa Dünya Supersport Şampiyonluğu kazandığı Ten Kate ekibindeki en büyük değişiklik 4 senedir ana sponsorları olan Hanspree'nin çekilmesi. Bu boşluğu Castrol'un sponsorluğu dolduruyor, ancak bundan daha önemlisi takımın hem renkleriyle hem de ismiyle 90'ların sonu 2000'lerin başındaki efsanevi 'Castrol Honda' ekibinin kılığına bürünmesi. Bunun manevi olarak büyük önemi var. Teknik olarak bir getirisi olacak mı göreceğiz. Bir başka değişiklik ise 2. pilot olarak takıma İspanyol Ruben Xaus'un gelmesi. Xaus BMW'de yarıştığı iki sezonda beklentileri karşılayamamıştı. Ten Kate ekibine sponsorluk anlamında maddi getirisi olması -veya en azından bir götürüsü olmaması- muhtemel.



    Jonathan Rea


    Rea kariyerine 1997’de İngiltere 60cc motokros şampiyonası ikinciliğiyle başladı ve takip eden yıllarda motokrosta mücadele etti. Başta “sıkıcı olduğu” gerekçesiyle pist yarışlarına geçiş yapmayı düşünmese de arkadaşları olan Michael ve Eugene Laverty kardeşler Rea’yı ikna ettiler. Bunun üzerine 2003 ve 2004 senelerinde İngiltere 125cc şampiyonasında yarıştı. 2005 sezonunda sponsoru Red Bull, İngiltere Superbike Şampiyonası’na Honda’yla girmesine olanak sağladı. İki ayrı kazada sakatlanıp 2 yarışa katılamadı ve sezonu 16. olarak tamamlasa da bir pol pozisyonu alarak potansiyelini kanıtladı. 2006’da ise büyük bir ilerleme kaydetti, ilk podyum derecesini yaptı ve aldığı istikrarlı sonuçlarla genel klasman 4.’sü olmayı başardı. 2007’de fabrika Honda takımıyla ilk galibiyetini aldı ve Japon takım arkadaşı Kiyonari’nin ardından sezonu 2. tamamladı. 2008’de İngiltere’den Dünya’ya açılma vakti gelmişti. Supersport Dünya Şampiyonası’nda Ten Kate takımında Kenan Sofuoğlu’nun bıraktığı boşluğu doldurmaya çalıştı; çaylak sezonunda tecrübeli takım arkadaşı Andrew Pitt’in ardından Dünya 2.’si oldu ve Superbike Dünya Şampiyonası’na terfi etti. Henüz ikinci yarışında 4. olmayı başardı. 2009 sezonunda da ilk podyum ve ilk galibiyetin gelmesi çok uzun sürmedi. Sezonun ikinci yarısında artık şampiyonluk mücadelesi veren pilotlarla kapışmaya başlamıştı. 2010 sezonunda 4 galibiyet ve toplam 10 podyum derecesi elde etse de performansı -daha çok motor yüzünden- çok inişli çıkışlıydı; şampiyonluk mücadelesinden erken kopsa da son yarışa kadar genel klasmanda 3.'lük mücadelesi verdi ancak sakatlığı sebebiyle 4. olabildi.





    Rea İngiltere'nin son yıllarda yetiştirdiği en iyi pilotlardan biri. Motosikletteki sıkıntılar olmasaydı geçen sezon şampiyonluğu alabilirdi.
    Takımdaki değişiklikler istikrarı sağlarsa bu iş bu sefer olur




    Ruben Xaus


    İspanyol pilot ilk motosikletine -eski bir dağ bisikleti yarışçısı olan babasının sayesinde- 5 yaşında kavuştu. 14 yaşına geldiğinde motokros yarışlarında mücadele ediyordu. Babasının yönlendirmesiyle pist yarışlarına geçiş yaptı. 33 yaşındaki pilotun en önemli başarıları 2004 yılında kazandığı "MotoGP yılın çaylağı" ödülü ve Superbike'da yarıştığı 8 tam sezondaki toplam 11 galibiyet. Takıma 2010 yılında hayal kırıklığı yaratan Alman pilot Max Neukirchner'in yerine dahil oldu.





    Xaus'un Superbike Dünya Şampiyonası'nda elde ettiği en iyi genel klasman derecesi 2003'de şampiyon olan takım arkadaşı
    Neil Hodgson'ın ardından aldığı 2.'lik





    Althea Racing Ducati

    Takım 2011'de tek motorla yarışacak. 2010'da beklentilerin üzerinde bir performansla genel klasman 3.'lüğünü almayı başaran Carlos Checa yola devam ediyor. 2008 İngiltere Superbike Şampiyonu Shane Byrne Dünya Şampiyonası'ndaki 2 yılın ardından bekleneni veremeyince ülkesine geri döndü. Althea takımı için önemli olan bir başka değişim de fabrika takımı Ducati'nin spordan çekilme kararı almasının ardından 1. Ducati takımı haline gelmeleri ve -yarı resmi de olsa- artık Ducati'nin desteğini alacak olmaları.



    Carlos Checa


    İspanyol pilot MotoGP’de 10 seneden uzun bir süre yarıştı, Biaggi ve Rossi gibi pilotların takım arkadaşlığını yaptı. Bu sürede sayısız kez podyuma çıktı ve iki galibiyet aldı. MotoGP’deki en iyi genel klasman derecesi ise 2002’deki beşincilikti. 2008’de Ten Kate Honda takımıyla Dünya Superbike’a geçti, 7 kere ilk üçe girdi ve iki de galibiyet alarak şampiyonayı 4. bitirdi. 2009 sezonunda ise yarış kazanamadı, aldığı 4 ilk üç derecesiyle takım arkadaşı Rea ve uydu Honda takımı Stiggy pilotu Haslam’ın gerisinde kalınca takımdaki yerini kaybetti. 2010 yılında uydu Ducati takımı Althea’yla 3 yarış zaferi ve 8 podyum derecesiyle iyi bir performans göstererek 3. oldu.




    38 yaşındaki İspanyol pilot 2010'da Xerox Ducati pilotlarını alt etmeyi başardı. 2011'de Ducati'nin en önemli temsilcisi olacak








    Yamaha World Superbike Team

    Takım 2010'un başında olduğu gibi yeni sezonda yine iki yeni pilotla mücadele edecek. MotoGP diyarından Dünya Superbike'a geçen son isim ise 2005 ve 2006'da İstanbul'da üst üste 2 kere kazanarak bizden 'Marco Paşa' ünvanını almayı başaran Melandri oldu. 2011 yılı için yapılan transferler arasında -Haslam'ın BMW'ye geçişiyle birlikte- en önemlisi bu.




    Marco Melandri


    28 yaşındaki İtalyan pilot yarışmaya 6 yaşında başladı. Cep motorları, motokros ve daha sonra İtalya ve Avrupa 125 cc şampiyonalarında yarıştı. 1998'de 125cc Dünya Şampiyonası'nda yarıştığı ilk tam sezonunda henüz 15 yaşında bir yarış kazanmayı başararak o zamanki en genç yarış galibi oldu (Scott Redding 2008'de bu rekorun yeni sahibi oldu). En önemli başarıları 1999'daki 125cc ve 2002'deki 250cc Dünya Şampiyonlukları. MotoGP'de yarıştığı 8 tam sezonda 5 yarış galibiyeti aldı, genel klasmandaki en iyi derecesi ise şampiyon Valentino Rossi'nin ardından 2005'de Honda'yla aldığı 2.'likti. Melandri'nin MotoGP'deki son 3 yılı iyi geçmedi. 2008'de Ducati'yle büyük hayal kırıklığı yaşadı, 2009'da transfer olduğu Kawasaki'nin sprodan çekileceğini açıklamasıyla Kawasaki'nin devamı olan Hayate takımının tek pilotuydu; sezon iyi geçmemesine rağmen Le Mans pistinde ıslak zeminde koşulan yarışta süpriz bir 2.'lik almayı başardı. 2010'da Gresini'yle Honda'ya geri dönüşü hiçte umduğu gibi olmadı ve İtalyan pilot açık açık sezon sonunu iple çektiğini söyledi.







    Bakalım Melandri 2009'da Spies'in şampiyonayı kazandığı Yamaha R1'le eski günlerine geri dönebilecek mi





    Eugene Laverty




    İrlanda’lı pilot 2004’de İngiliz 125cc şampiyonası ikinciliğini aldı. 2005’de İngiltere Supersport serisinde 9. oldu ve takip eden 2006 sezonunda şampiyonluk mücadelesi verdikten sonra Cal Crutchlow ve Tom Sykes’ın ardından 3. oldu. 2007 ve 2008’de MotoGP’nin alt kategorisi 250cc’de uydu takımlarıyla mücadele etti ancak bir başarı elde edemedi. 2008’in ikinci yarısında Supersport fabrika Yamaha takımında sakatlanan Fabien Foret’nin yerini geçici olarak aldı. İlk yarışında 2. olduktan sonra 2009 sezonu için Parkalgar Honda takımıyla anlaştı. 2009 yılında 4 yarış galibiyetiyle Cal Crutchlow’un ardından Supersport Dünya 2.’liğini alarak büyük başarı gösterdi. 2010 yılında Supersport'un 13 yarışından 8'ini kazanarak Kenan Sofuoğlu'nun 2007'de kırdığı rekoru egale etse de, O'nun müthiş istikrarı karşısında yine 2.'likle yetinmek zorunda kaldı. Ancak Supersport'daki başarıları karşılıksız kalmadı ve Yamaha'yla Superbike'a geçmesine olanak sağladı. 2010'un sonunda çıktığı daha ilk test seansında Yamaha R1'le en iyi dereceyi yapmayı başararak dikkatleri üzerine çekti.





    Laverty 2010 Supersport Dünya Şampiyonası'nda Kenan Sofuoğlu'yla müthiş bir mücadeleye girdi. Kupayı alamasa da ne kadar iyi
    bir pilot olduğunu fazlasıyla kanıtladı. İrlanda'lı pilot 1000cc'ye çabuk alışmış gibi görünüyor; Superbike'daki çaylak sezonu 2011'de
    en az 1 yarış kazanamassa hayal kırıklığı olur







    PATA Racing Team Aprilia


    Aprilia'nın 2. takımı Pata 2011'de şampiyonaya tek motorla katılacak üç takımdan biri. Ekip geçen seneye kadar Ducati'yle yarışıyordu, ancak sezon ortasında arka arkaya gelen arızalardan sonra Ducati'den istedikleri destek gelmeyince yıl sonunu beklemeden Aprilia'ya geçtiler. Bu sefer de pilotları Jakub Smrz motora uyum sağlayamadı. 2011'de yola Superbike efsanesi Noriyuki Haga'yla devam edecekler.



    Noriyuki Haga


    Japon pilot birçok kişinin önünde saygıyla eğileceği bir kariyeri sahip. Şu anda Troy Corser ve Max Biaggi’yle birlikte Superbike Dünya Şampiyonası’ndaki en tecrübeli üç pilottan biri. Haga, Dünya Şampiyonası genel klasmanında üç kere 2. ve dört kere de 3. oldu ve toplam 41 galibiyeti var. 2009 sezonunda şampiyonadaki rakibi Ben Spies’e bir ara 88 puanlık devasa bir fark atsa da, Donington Park’da yaşadığı büyük kazanın ardından sakatlandı ve fark büyük bir hızla eridi. Sondan bir önceki ayak Magny Cours’da bir galibiyet ve bir ikincilik elde ederek şampiyona liderliğini tekrar alsa da, son yarışta Ben Spies’in hızına verecek cevabı yoktu ve bir kez daha şampiyona 2.’liğiyle yetinmek zorunda kaldı. 2010’da tekrar şampiyonluk için mücadele etmesi beklenen Japon pilot, takım motordaki sıkıntıları bir türlü aşamayınca 26 yarıştan yalnızca 2 galibiyet çıkarabildi ve şampiyonada 6.'lıkla yetinmek zorunda kaldı.




    Haga Superbike Dünya Şampiyonası’nın demirbaşlarından biri ve anlaşılan şampiyonluğu almadan sporu bırakmaya niyeti yok.
    Şansını bu kez Aprilia'yla zorlayacak







    Team Suzuki Alstare

    Takım geçen sene Leon Haslam'la şampiyonluk mücadelesinin içinde yer aldı. Suzuki'den beklenen destek gelmeyince Haslam BMW'ye geçti. Bu sene iki yerine tek pilotla yarışacaklar. Ducati'de aradığını bulamayan Michel Fabrizio takımın tek temsilcisi olacak.


    Michel Fabrizio

    İtalyan pilot kariyerine 6 yaşında Minimoto yarışlarıyla başladı. 2001’de Aprilia kupasını kazandı, 2002 125cc Dünya Şampiyonası’nda Gilera’yla mücadele etti ancak başarılı olamadı. 2004’de ilk defa MotoGP’ye WCM takımıyla adım attı. Sezonu tamamlayamadı ve ancak 22. olabildi. 2005’de fabrika destekli bir Honda’yla Supersport Dünya Şampiyonası’na geçiş yaptı. Genel klasmanda 5. oldu ve yarış galibiyeti alamasa da 12 yarışın 9’unda ilk 5’e girerek istikrarlı bir sezon yaşadı. Takip eden 2006 senesinde Honda’yla bu kez fabrika desteği olmadan Dünya Superbike’a terfi etti. İlk sezonunda bir 3.’lük ve bir 2.’lik aldı ve genel klasmanda 11. oldu. 2007 yılında yine Honda’yla aynı çizgiyi devam ettirerek iki defa 3. oldu ve sezonu 11. kapadı. 2008 sezonu için fabrika destekli Xerox Ducati takımına transfer oldu. Ducati’yle çıktığı henüz ikinci yarışta 3. olmayı başardı. Takım arkadaşı tecrübeli Troy Bayliss 3. ve son Dünya Şampiyonluğunu alırken, Fabrizio’da genel klasmanda 8. olarak Dünya Superbike Şampiyonası’ndaki derecesini bir adım öteye taşıdı. 2009’da İtalya’da seyircisinin önünde ilk galibiyetini aldı ve sezonun ikinci yarısında üst üste 7 yarışta ilk üçe girdi. Yılı da genel klasman 3.’lüğüyle tamamlaması 2010 sezonunda şampiyonluk mücadelesinin içinde yer alacağı umudunu doğurdu, ancak O da eski takım arkadaşı Haga gibi motosikletteki esrarengiz sorunlardan fazlasıyla muzdarip oldu. Xerox Ducati yıl sonunda dağılınca 2003 yılında Avrupa Stock 1000 şampiyonluğu yaşadığı Alstare Suzuki takımına geri döndü.




    26 yaşındaki İtalyan pilot, Francis Batta'nın Alstare takımında daha önce başarılı olmuştu. Bakalım Haslam'dan boşalan yeri ne kadar doldurabilecek









    Kawasaki Racing Team

    'Yeşil' marka Dünya Superbike Şampiyonası'ndaki son yarış galibiyetini 2006 yılında aldı. O zamanda beri de hep Ducati, Honda, Yamaha ve Suzuki'nin gerisinde kaldılar. Paul Bird'ün önderliğindeki ekip 2011 için sil baştan tasarlanan yeni ZX-10R ile tekrar yukarılara tırmanmaya çalışacak. 2011'de şampiyonaya 3 motorla katılacak tek ekip olmalarına rağmen pilolarından ikisi -Lascorz ve Vermeulen- 2010 sezonunda çok ciddi sakatlık yaşadı. Bunun üzerine Kawasaki, takım patronu Paul Bird'ün sözünü de dinleyerek sezon sonuna doğru iyi yarışlar çıkarmayı başaran İngiliz Tom Sykes'ı 3. motorla takımda tutmaya karar verdi.




    Tom Sykes

    25 yaşındaki pilot 2003-2006 arasında İngiliz Supersport Şampiyonası'nda yarıştı ve sırasıyla 8.,5.,6. ve 2. oldu. 2007'de Honda'yla İngiltere Superbike'a geçti ve daha çaylak yılında 6. oldu. 2008'de Suzuki'yle gelen 4.'lüğün ardından 2009'da Yamaha'yla Dünya Superbike Şampiyonası'na adım attı; kendisi gibi çaylak sezonunu yaşayan takım arkadaşı Ben Spies 28 yarışın 14'ünü kazanıp şampiyon olurken Sykes'ın en iyi derecesi 4.'lüktü ve genel klasmanda 9.'lukta kaldı. Bunun üzerine Yamaha Sykes'a yeni kontrat önermedi ve İngiliz pilot 2010 için Kawasaki'yle anlaştı. Rakiplerine göre oldukça zayıf olan Kawasaki'yle Monza'da 5. olmayı başardı. Dahası, Vermeulen'in sakatlanmasıyla takımda lider pilot haline geldi ve son 6 yarışın beşinde ilk 10'a girdi. 2010'un en iyi yarışını ise yarısından fazlasını lider götürdüğü Imola'da 4. gelerek çıkardı. 2011'de 3. motorla bir şans daha verilmesinde performans ve istikrarındaki artış kadar Kawasaki'nin diğer iki pilotunun sakatlıkları da etkili oldu.




    Ninja henüz savaş boyalarını sürünmemiş: Sykes herşeyiyle yeni ZX-10R'nin testlerinin çoğunu tek başına üstlendi. 2011 yılı genç pilot
    için kritik öneme sahip




    Chris Vermeulen

    Avustralya’lı pilot kariyerine 1999’da Avustralya Superbike Şampiyonası’nda başladı. İlk yılında en iyi derecesi dördüncülüktü ve şampiyonayı 8. , fabrika takımları haricindeki klasmanda ise 1. olarak tamamladı. 2000 yılı için İngiltere’ye geçti, Superstok ve Supersport serilerinde mücadele etti. 2000 sonlarında başarılı sonuçlar alsa da bu çizgiyi 2001’de devam ettiremedi. 2002’de Ten Kate takımıyla Dünya Supersport’a adım attı ve bir pol pozisyonu aldığı çaylak yılında şampiyonayı 7. sırada bitirdi. 2003 sezonunda takımın 1. pilotu oldu ve 4 galibiyetle 21 yaşında “En Genç Dünya Supersport Şampiyonu” ünvanını almayı başardı. 2004’de Ten Kate takımı yeni Honda Fireblade’le Superbike’a tek motorla giriş yaptı ve Vermeulen terfi etmiş oldu. Dünya Superbike’daki çaylak sezonunda 4 yarış kazandı, şampiyonluk mücadelesi verdi ancak son iki yarıştan puan çıkaramayınca sezonu 4. noktaladı. 2005’deki 5 galibiyet ve vatandaşı Troy Corser’ın ardından aldığı Dünya 2.’liğiyle derecesini geliştirdi. 2005 yılının sonlarında Honda’yla MotoGP’de birkaç yarışa katıldı. 2006 için Honda’dan MotoGP’de bir yer bulamayınca cesur bir karar alarak Suzuki’yle MotoGP’ye geçti. İlk sezonunda ıslak zeminde bir 2.’lik aldı ve genel klasmanda 11. oldu. 2007’de Fransa Le Mans’da yine ıslak zeminde ilk galibiyetini aldı ve takip eden yarışta İngiltere’de tekrar ıslak zeminde 3. oldu. Bu yarışlardan sonra ıslak zemin ustası olarak anılmaya başlandı. Laguna Seca pistinde bu sefer kuru zeminde sıralamada 3. ve yarışta 2. olarak 2008 sezonu için tekrar Suzuki’yle anlaştı. Suzuki takımı o sezon galibiyet alamadı ancak Vermeulen Almanya ve A.B.D. ayaklarında birer 3.’lük aldı ve sezonu genel klasman 8.’si olarak kapadı. 2009’da ise MotoGP’deki en kötü sezonunu geçirdi, hiçbir yarışta ilk üçe giremedi ve şampiyonayı 11. kapattıktan sonra Suzuki’deki yerini kaybetti. 2010 sezonu için Kawasaki’yle Dünya Superbike Şampiyonasına geri dönüş yaptı. Ancak kendi evindeki yarışta büyük bir kaza geçirerek dizinden sakatlanınca sezonu berbat oldu. Birkaç yarışa katılsa da sakatlığı yüzünden motoru doğru dürüst süremedi; Ağustos'ta ameliyat olması gerekti. 2011 başında Malezya'da yeni motorun testlerine katıldı ancak dizi sadece yarım gün ve 20 turun ardından tekrar şişti. Bunun üzerine takımla birlikte sezonun Portekiz'de koşulan ilk grup testine girmemeye karar verdi. Vermeulen'in Şubat sonunda koşulacak olan sezonun ilk yarışına kadar hazır olup olamayacağı halen belirsiz.




    'Vermin (haşere)' lakaplı Vermeulen yaklaşık 1 yıl önce yaşadığı büyük kazanın ardından kendisini toplarlayamadı.
    Avustralya'lı pilotun kariyeri tehlikede







    Joan Lascorz

    Lascorz kariyerine cep motorları (pocket bike) , ardından da scooter ve 125cc yarışlarıyla başladı. 2004’de İspanya Supermoto Şampiyonu oldu. Takip eden iki yılda İspanyol Supersport serisinde Honda motoruyla iyi sonuçlar aldı ve ardından 2007 sezonu için takımı Motocard.com’la birlikte Dünya Supersport Şampiyonası’na geçiş yaptı. Dünya Şampiyonası’ndaki ilk sezonlarında genel klasmanda 18. olsalar da, Vallelunga’da bir 3.’lük almayı başardılar. 2008 sezonuna ilk yarışta aldığı 2.’likle iyi başlayan Lascorz, Valencia’da aldığı ilk galibiyetiyle birlikte genel klasmanı bir süre lider götürdü. Ancak sezonu Yamaha ve Honda fabrika takımı pilotlarının gerisinde 5. olarak tamamladı. 2009 yılında takımı Motocard.com, fabrika desteği alarak Kawasaki’ye geçiş yaptı. Sezonu 5 kez ilk üçe girerek ve bir de galibiyet alarak –Kenan Sofuoğlu’yla 3.’lük mücadelesi de verdikten sonra- genel klasman 4.’lüğüyle kapattı. 2010 sezonunda Kenan Sofuoğlu ve Eugene Laverty'yle birlikte şampiyonluk mücadelesi verdi ancak bitime 4 yarış kala İngiltere Silverstone'daki yarışa büyük bir kaza geçirdi; 1 ay hastanede yattı. Ancak o noktaya kadarki başarısı zaten 2011 için Dünya Superbike'a terfi etmesine yetmişti.


    YouTube - 2010 World Supersport Silverstone - Joan Lascorz
    Bu büyük kazada Lascorz'un sadece kariyeri değil hayatı da noktalanabilirdi. Benzer bir kazada 2008 yılında Craig Jones ve 2010'da Moto2 pilotu Shoya Tomizawa hayatını kaybetmişti






    Lascorz için yaşadığı korkunç kazanın travmasını geride bırakmak ve aynı zamanda Superbike'a alışmak büyük bir mücadele olacak










    BMW Motorrad Italia SBK Team

    Takım bu sene yeni kuruldu. BMW'nin geçen seneki 2. takımı Reitwagen BMW ekibi ilk birkaç yarışın ardından finansal sebeplerden dolayı dağılınca bu sezon devreye BMW İtalya girerek 2. takım görevini devraldı.



    James Toseland

    2004 ve 2007’de farklı markalarla (2004 Ducati , 2007 Honda) Dünya Superbike Şampiyonu oldu. 2008 ve 2009 yıllarında MotoGP’de Yamaha uydu takımı Tech3’de mücadele verdi, MotoGP kariyeri iyi başlasa da önemli bir başarı elde edemedi. Geçen sezon Dünya Superbike Şampiyonası’nda Yamaha’yla mücadele etti ancak birkaç podyum derecesi haricinde hayal kırıklığı yaşadı. 2011'de BMW'nin 2. takımıyla kariyerini tekrar rayına oturtmaya çalışacak.




    Toseland Yamaha'da geçirdiği 3 sezonda aradığını bulamadı. Bakalım BMW'yle eski formuna kavuşabilecek mi





    Ayrton Badovini

    Efsanevi Formula 1 pilot Senna'yla aynı ismi taşısa da O'nun gibi Brezilya'lı değil. Ancak 24 yaşındaki İtalyan pilot geçen sezon Superbike'ın Supersport'dan sonraki alt kategorisi olan Stock 1000'de BMW S1000RR'la -2. geldiği son yarış hariç- 9 defa üst üste galip gelerek ezici bir zafer elde etti. Bu büyük başarısı Badovini'ye BMW'nin Superbike'da yeni kurulan 2. takımında bir yer garantilemiş oldu.




    Badovini daha önce Dünya Superbike'da Pedercini takımıyla yarışmış ancak başarılı olamamıştı. Stock 1000 kategorisine attığı geri
    adım kariyerini tekrar yükselişe geçirdi











    Team Effenbert - Liberty Racing

    Çek menşeili takım bu sene yeni kuruldu. 2011 sezonunda Ducati'yle yarışacak iki takımdan biri. Bir dönem MotoGP'de de yarışan ve geçen sezon Suzuki Alstare takımından ayrılan Sylvain Guintoli ve Jakub Smrz ekibin pilotları olacak.




    Sylvain Guintoli

    Fransız pilot kariyerinin büyük bir kısmını 250cc Dünya Şampiyonası'nda geçirdi. 2006 ve 2007'de sırasıyla Tech3 ve Pramac Ducati takımlarıyla MotoGP'de yarıştı ancak genel klasmanda sadece 16. ve 13. olabildi. 2009'da geri adım atarak İngiltere Superbike Şampiyonası'na Worx Crescent Suzuki takımının tek pilotu olarak geçti; ilk yarışını kazandı ve ikinci yarışında da 2. oldu. Sonraki iki ayakta 3. olduktan sonra sezonun beşinci yarışında fren arızası yaşayan başka bir pilotun çarpması sonucu kaval kemiği kırıldı. Sezon sonunda geri dönerek son üç yarışta üç kez 5. oldu. Worx Crescent Suzuki takımıyla 2010 için tekrar anlaştı ancak Alstare Suzuki takımının Alman pilotu Max Neukirchner Honda'ya geçince Guintoli ondan boşalan koltuğa geçerek Dünya Suprerbike'a terfi etti. Takım arkadaşı Leon Haslam 3 yarış galibiyetiyle şampiyonluk mücadelesi verirken Guintoli'nin en iyi derecesi 4.'lüktü ve genel klasmanda 7. sırayı aldı.





    Guintoli'nin 2010'daki dereceleri Suzuki'deki koltuğunu korumasına yetmedi. 2011'de Dünya Superbike'da kalabilmek için mücadele edecek




    Jakub Smrz

    27 yaşındaki Çek pilot 125cc Dünya Şampiyonası'na ilk kez 2000 yılında girdi. 2001'de genek klasmanda 17. sırada yer aldı. 2002'de hem 125 hem de 250cc Dünya Şampiyonaları'nda mücadele etti. 2006 sonuna kadar 250cc'de kaldı, o yıl bir yarışta 7. olarak en iyi derecesini kaydetti; genel klasman 12.'si oldu. 2007'de ilk kez Dünya Superbike Şampiyonası'na katıldı. Ducati 999'la en iyi derecesi 8.'likti ve şampiyonada 14. oldu. 2008'i Ducati 1098'le 13. bitirdi. 2009'u 10. tamamlarken Assen'de aldığı 3.'lükle ilk defa podyumda yer aldı ve Misano'da pol pozisyonunu kapmayı başardı. Takımı 2010 sezon ortasına ardı ardına meydana gelen arızalardan sonra Ducati'den Aprilia'ya geçti. Smrz yeni motora çabuk alışamayınca kendi evindeki iki yarışta birden düşerek yarış dışı kaldı. Çek pilot daha sonra Sliverstone pistinde sıralamalarda en hızlı Aprilia pilotu olmayı başardı ve Fransa'daki son iki yarışta bir 5.'lik ve bir 6.'lık alarak 2010'daki en iyi dereceleriyle sezonu olumlu noktaladı.



    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Supersport


    Supersport Dünya Şampiyonası'ndaki en büyük değişiklik Yamaha'nın sürpriz bir şekilde spora geri gelişi. Ancak bu dönüş ilginç bir şekilde gerçekleşti. Son 3 yıldır Triumph marka motosikletlerle yarışan İtalyan takımı BE1, sezonun başlamasına sadece 1 ay kala Yamaha'ya geçti ve fabrika desteğini de almayı başardı. Böylelikle 2009'da Crutchlow'la ipi göğüsleyen R6 Dünya Şampiyonası'na tam zamanlı olarak geri dönmüş oldu. Yeni takımların ve pilotların katılımıyla toplam motosiklet sayısı 21'den 29'a yükseldi. 600cc sınıfında yarış motosikleti üreten büyük markaların tamamı -Suzuki hariç- şampiyonada yer alıyor. Suzuki'nin 2011 için sil baştan tasarlanan GSX-R 600'le neden yer almadığı ise merak konusu.



    Dünya Supersport Şampiyonası 2011 giriş listesi




    #4 Gino Rea GBR (Honda CBR600RR) Step Racing Team
    #5 Alexander Lundh SWE (Honda CBR600RR) Cresto Guide Racing Team
    #7 Chaz Davies GBR (Yamaha YZF R6) Yamaha ParkinGO Team
    #8 Bastien Chesaux SUI (Honda CBR600RR) MACH - Moto Academy Swiss
    #9 Luca Scassa ITA (Yamaha YZF R6) Yamaha ParkinGO Team
    #10 Imre Toth HUN (Honda CBR600RR) Team Hungary Toth
    #11 Sam Lowes GBR (Honda CBR600RR) Parkalgar Honda
    #19 Mitchell Pirotta AUS (Honda CBR600RR) KUJA Racing
    #21 Florian Marino FRA (Honda CBR600RR) Hannspree Ten Kate Honda
    #22 Roberto Tamburini ITA (Yamaha YZF R6) Bike Service R.T.
    #23 Broc Parkes AUS (Kawasaki ZX-6R) Kawasaki Motocard.com
    #24 Eduard Blokhin RUS (Yamaha YZF R6) RivaMoto
    #25 Marko Jerman SLO (Triumph Daytona 675) MD Team Jerman
    #28 Pawel Szkopek POL (Honda CBR600RR) Bogdanka PTR Honda
    #31 Vittorio Iannuzzo ITA (Kawasaki ZX-6R) Lorenzini by Leoni
    #34 Ronan Quarmby RSA (Triumph Daytona 675) Suriano Racing Team
    #38 Balazs Nemeth HUN (Honda CBR600RR) Team Hungary Toth
    #44 David Salom ESP (Kawasaki ZX-6R) Kawasaki Motocard.com
    #52 Michele Conti ITA (Honda CBR600RR) KUJA Racing
    #55 Massimo Roccoli ITA (Kawasaki ZX-6R) Lorenzini by Leoni
    #60 Vladimir Ivanov UKR (Honda CBR600RR) Step Racing Team
    #69 Ondrej Jezek CZE (Honda CBR600RR) SMS Racing
    #73 Oleg Pozdneev RUS (Yamaha YZF R6) RivaMoto
    #77 James Ellison GBR (Honda CBR600RR) Bogdanka PTR Honda
    #87 Luca Marconi ITA (Yamaha YZF R6) Bike Service R.T.
    #91 Danilo Dell'Omo ITA (Triumph Daytona 675) Suriano Racing Team
    #99 Fabien Foret FRA (Honda CBR600RR) Hannspree Ten Kate Honda
    #117 Miguel Praia POR (Honda CBR600RR) Parkalgar Honda
    #127 Robbin Harms DEN (Honda CBR600RR ) Benjan Racing Team





    Önemli isimler ve değişiklikler



    Hannspree Ten Kate Honda

    2010'da Kenan Sofuoğlu'yla şampiyonluğa ulaşan ekip bu sene iki yeni -ve Fransız-pilotla mücadele edecek. Fabien Foret bu sınıfta oldukça tecrübeli; genç Marino ise Stock 600'de Avrupa 2.'si olarak Supersport'a terfi etti. Pilot kombinasyonu "bir tecrübeli, bir de aç genç" formülü üzerine.




    Fabien Foret



    37 yaşındaki tecrübeli pilot Fransız ulusal şampiyonalarında birkaç yıl mücadele ettikten sonra 2000 yılında Supersport Dünya Şampiyonası'na geçti. Aynı yıl Spa-Franchorchamps 24 saat ve Bol d'Or dayanıklılık yarışlarını kazandı. 2001'de Supersport'da 8. oldu. 2002'de Ten Kate Honda ekibiyle 4 galibiyet alarak Dünya Supersport Şampiyonu oldu. 2003-2005 arası yine Supersport'da mücadele ederek sezon başına birer yarış galibiyetiyle sırasıyla 9., 7. ve 4. oldu. 2006'da Alstare Corona Suzuki takımıyla Dünya Superbike Şampiyonası'na yükseldi, ancak ilk yarısı çok kötü geçen sezonun ortasında koltuğunu kaybederek Supersport'a geri döndü. 2007'de -Kenan Sofuoğlu'nun Dünya Şampiyonu olduğu sezonda- Kawasaki Gil Motorsport takımıyla bir yarış galibiyeti alarak Supersport Dünya 3.'sü oldu. 2008'e iyi başladı ve 5. ayak yarışında 1. geldi ama sezon ortasında Brno'da büyük bir kaza geçirerek sakatlandı; üst üste 4 yarışa katılamadı. Sezonu 6. tamamladı. 2009'da 1 yarış galibiyetiyle 5., 2010'da ise kötü geçen sezonda en iyi derecesi 4.'lüktü ve genel klasmanda 13. sırada kaldı.







    Foret Supersport'da yarışacak olan pilotlar içinde en tecrübelisi. 2010'da Kawasaki'nin 2. takımında yaşadığı hayal kırıklığının
    ardından 2002'de şampiyon olduğu takımla tekrar eski formunu yakalamaya çalışacak





    Florian Marino


    Fransız pilot henüz 16 yaşında ve 2010'da Superstock 600 Şampiyonası'nda Ten Kate ekibiyle 3 galibiyet alıp 2. oldu. Ten Kate'nin bu kadar genç bir pilotu Supersport'da yarıştırarak büyük risk alıp almadığını sezon içerisinde göreceğiz.





    Marino'nun tecrübeli takım arkadaşı Foret'den öğrenecek çok şeyi var. Bu yaşta Ten Kate gibi bir takımda yer kapmayı becerebilmesi büyük başarı






    Parkalgar Honda

    Parkalgar takımı Ten Kate'yle birlikte Supersport'daki en iyi iki Honda takımından biri. 2009 ve 2010'da Eugene Laverty'yle şampiyonluk mücadelesinin içinde yer alıp bu iki sezonda toplam 12 yarış galibiyeti elde ettiler. Bu seneki yeni silahları ise 2010 İngiltere Supersport Şampiyonası'nı kazanan Sam Lowes.



    Sam Lowes


    19 yaşındaki İngiliz pilot 8 yaşında motokros yarışlarına katılmaya başladı. 12 yaşında pist yarışlarına geçti ve henüz 15 yaşında İngiltere 125cc şampiyonasında bir yarış kazanmayı başardı. 2008'de Avrupa Supersotck 600 şampiyonasında ilk uluslararası tecrübesini edindi, 2009'da İngiltere'ye geri dönerek Supersport Kupası şampiyonluğunu alarak 2010 için İngiltere Supersport Şampiyonası'na terfi etti. 2010 sezonunda 12 yarışta 10 defa ilk üç derecesi ve 5 galibiyet alarak şampiyon oldu.





    Genç Lowes 2011'de Eugene Laverty'den geriye kalan büyük boşluğu doldurmak için ter dökecek








    Kawasaki Motocard.com


    Motocard ekibi Supersport Dünya Şampiyonası'ndaki 5. tam sezonuna girecek. Takım son 2 sezonda Kawasaki'den fabrika desteği alarak mücadele etti. Joan Lascorz'la 2008-2010 arasında her sezon birer galibiyet alarak sırasıyla 5.,4. ve 3. oldular. 2011 sezonunda ise iki yeni pilotla mücadele edecekler.




    Broc Parkes


    29 yaşındaki Avustralya'lı pilot yarışmaya küçük yaşta motokrosla başladı. 16 yaşında pist yarışlarına geçti; 1999'da Honda'yla Avustralya 125 ve 250cc şampiyonu oldu. 2000'de Japonya X Formula serisinde 3. oldu ve 2001'de NCR Ducati takımıyla Avrupa'ya Dünya Superbike Şampiyonası'na geçti. O sezon 16., 2002'de de 11. oldu. 2003'de Supersport Dünya Şampiyonası'nda BKM Honda ekibiyle mücadele etti ancak finansal sebeplerden dolayı takım birçok yarışa katılamadı. 2004'de Ten Kate takımına geçerek vatandaşı Karl Muggeridge'ın arkasından Dünya 2.'si oldu. 2005'de Yamaha'ya geçti, sezon sıkıntılı geçse de son yarışta galip gelerek genel klasmanda 5. oldu. 2006'da tekrar şampiyonluk için mücadele vermeye başladı ancak Assen'de çok büyük bir kaza geçirdi ve bir süre yoğun bakımda kaldı. Yine de sezon sonundaki yarışlar için geri dönerek Dünya 3.'sü oldu. 2007'de iki yarış galibiyeti aldı; Dünya Şampiyonu olan Kenan Sofuoğlu'nun ardından büyük bir farkla Dünya 2.'si oldu. 2008'de 6 pol pozisyonu ve 1 yarış galibiyetiyle sezonu 4. noktaladı. 2009'da Kawasaki'yle Dünya Superbike'a geri döndü ancak motor iyi değildi ve istenen sonuçlar gelmedi. 2010'da Echo CRS takımına geçerek şansını bu sefer CBR 1000RR'la denemek istese de, sezon öncesi antrenmanlarda sakatlanarak ilk 3 yarışı kaçırdı. Geri döndüğünde ise sonunculuktan yukarı nadiren tırmanabildi. Bitime 3 yarış kala takımdan ayrıldı, sakatlanan Lascorz'un yerine Motocard ekibine geçerek Supersport'a geri döndü. Bir 3.'lük ve 4.'lük aldı, son yarışı 2. sırada götürürken mekanik arızayla yarış dışı kaldı. ZX-6R'yle gösterdiği iyi performans 2011 için tam zamanlı bir yer kazanmasına olanak sağladı.






    Parkes Superspot'da daha önce iyi dereceleri olan bir pilot. 2011'de şampiyonluk savaşının içinde yer alamassa hayal kırıklığı olur





    David Salom


    26 yaşındaki İspanyol pilot 2010'da Triumph'la 6. oldu. En iyi derecesi ise ilk yarış Avustralya'daki 4.'lüğüydü.






    Salom'un Triumph'daki performansı ve İspanyol olması -İspanyol ekibi olan motocard'a- seçilmesinde etkili oldu. 2011'de tecrübeli
    takım arkadaşı Parkes'a ayak uydurmaya çalışacak






    Yamaha ParkinGO Team

    Tecrübeli İtalyan takımı sürpriz bir kararla sezona 1 ay kala marka değiştirdi. Geçen sene şampiyona favorilerinin ardından genel klasman 4.'sü olan Chaz Davies takımda kalıyor. Ayrılan Salom'un yerine ise takıma Superbike'da zaman zaman iyi işler çıkarsa da yer bulamayan Luca Scassa dahil oldu.




    Chaz Davies

    İngiliz pilot kariyerine 1995’de İngiltere Mini Moto şampiyonasıyla başladı. Pist yarışlarına 1999’da henüz 12 yaşındayken geçiş yaptı ve Aprilia 125cc kupasında 6. oldu. Bu seride bir sene daha geçirdi ve 2. olmayı başardı. 2001’de İngiltere 125cc şampiyonasında mücadele etti, sezonu 7. tamamladı ve henüz 14 yaşında bir de yarış kazanarak bu seride yarış kazanan en genç pilot oldu. 2002’de MotoGP’nin alt kategorisi 125cc Dünya Şampiyonası’nda yarışarak tam bir sezon tamamlayan en genç pilot oldu. Ancak ara ara gelen iyi sonuçlara rağmen istediği fabrika desteğine bir türlü ulaşamayınca 2007 başında Amerika’daki AMA (American Motorcyclists Association – Amerika Motosikletçiler Birliği) serisine Yamaha’yla geçiş yaptı. 2007 sezonunda sakatlanan Alex Hofmann’ın yerine MotoGP’deki d’Antin Ducati takımında 3 yarışa çıktı. Ducati’den 2008 yılı için test pilotluğu teklifi alsa da, yine AMA’de yarışmayı tercih etti ve prestijli Daytona 200 yarışını kazanmayı başaran ilk İngiliz oldu. 2009’da yeni Aprilia RSV4’le AMA’de birkaç kez ilk üçe girdi ve sezonu 9. tamamladı. A.B.D.’de sezon sona erdikten sonra Dünya Supersport Şampiyonası’nın sondan 3. yarışı olan Imola’da Triumph takımıyla piste çıktı ve 4. bitirdiği yarışın ardından 2010 sezonu için takımla anlaştı; dört kere 3. olarak podyuma çıktı ve 4. oldu.





    2010 şampiyona genel klasmanına bakarsak Davies -kağıt üstünde- şampiyonluğun en büyük adayı





    Luca Scassa

    26 yaşındaki İtalyan pilot 2004-07 yılları arasında Superstock 1000 FIM kupasında mücadele etti. 2008'de MV Agusta F4 312 R ile İtalya Superbike Şampiyonu oldu. 2009'da Pedercini takımında Kawasaki ZX-10R'yle Dünya Superbike Şampiyonası'nda yarıştı ancak en iyi derecesi 13.'lüktü ve sadece 11 puanla 29. olabildi. 2010'da Supersonic Ducati takımına geçti, sezon ortasında yaşadığı bir kazada sol ayağını kırdı. En iyi dereceleri iki adet 7.'likti ve 85 puanla 17. oldu.






    İtalyan pilot Superbike'da zaman zaman parlıyordu. İstikrarlı sonuçlar alabilmesi kariyeri açısından önemli olacak. Takım arkadaşı
    Davies'i geçmesi pek ihtimal dahilinde değil ama O'na ne kadar yakın olursa o kadar iyi







    Bike Service R.T.

    İtalyan ekibi geçen sezon tam zamanlı olarak yarışmadı, Misano ayağından itibaren genç pilot Roberto Tamburini'yle 5 yarşa katıldılar. Bu sene ise şampiyonada iki pilotla tam zamanlı olarak yer alacaklar.



    Roberto Tamburini

    20 yaşındaki İtalyan pilot Dünya Şampiyonası'ndaki daha ilk yarışına sıralama turlarındaki sürpriz performansıyla 3. sıradan başladı. İlk yarışında 5. oldu. Takım takip eden Çek Cumhuriyeti yarışına dahil olmadı, ancak bir sonraki ayak olan İngiltere'ye gittiler ve Tamburini sıralamalarda yaptığı 4. en iyi dereceyle yine ön sırada bir yer kaparak başarısının tesadüf olmadığını kanıtladı. Ancak yarış başladıktan sonra henüz ilk virajın çıkışında şampiyonluk için savaşan Eugene Laverty Joan Lascorz'u biçince genç pilotun kaçacak hiç bir yeri kalmadı ve yerde sürüklenen Lascorz'a çarptı. Motorun üzerinden fırlayıp bariyerlere çarpan Tamburini'nin köprücük kemiği kırıldı. Genç pilot yine de sezonun son üç yarışına katıldı ve üç defa 9. geldi.






    Genç pilot Tamburini Supersport Dünya Şampiyonası'na -tabiri caizse- sansasyonel bir giriş yaptı. Henüz 2. yarışında şansı
    tepetaklak dönse de en çok gelecek vaad eden pilotlardan biri







    Step Racing Team

    Çek menşeili -önceki adıyla Intermoto Czech takımı- çaylak sezonu 2010'da başarılı olan Gino Rea'yla devam ediyor. Tecrübeli Massimo Roccoli'nin yerine ise takıma Moto2'de varlık gösteremeyen Ukrayna'lı pilot Vladimir Ivanov dahil oldu.


    Gino Rea

    21 yaşındaki İngiliz pilot 2009'da Superstock 600 şampiyonluğunu 1 puan farkla kazandı. 2010'da Intermoto takımıyla Supersport Dünya Şampiyonası'nda 9. oldu, çaylak sezonunda kendi evindeki yarışta 3. gelmeyi başardı.





    Rea şampiyonluk potansiyeli olan bir pilot, ancak takımı ve motoru bunun için mücadele etmesine yetecek mi meçhul







    Bogdanka PTR Honda


    James Ellison

    30 yaşındaki ingiliz pilot '99-'01 arasında Avrupa Superstock Şampiyonası'nda 3 sezon yarıştı ve 2 kere ('00-'01) şampiyon oldu. 2002'de Dünya Supersport Şampiyonası'nda mücadele etti, 2003'de de Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nı kazandı. 2004'de İngiltere Superbike, 2005 ve '06'da MotoGP, 2007'de AMA 2008 -'09 ve '10'da da tekrar İngiltere Superbike Şampiyonaları'nda yarıştı. Bu şampiyonada çıktığı 53 yarışta toplam 16 podyum derecesi ve 3 galibiyeti var. En iyi genel klasman derecesi ise 2009'daki 2.'likti. Ellison'ın en iyi MotoGP derecesi ise 2006 İspanya'da aldığı 9.'luktu.





    Ellison tecrübesini Supersport Dünya Şampiyonası'nda konuşturmaya çalışacak








    Pistler

    Supersport ve Superbike Dünya Şampiyonaları bu sene 11 farklı ülkede 13 pistte koşulacak. 2009 sonunda takvimden çıkarılan Donington Park takvime tekrar girdi. İspanya ayağı ise Valencia pistinden yeni yapılan Motorland Aragon pistine alındı. Kyalami pistinde koşulan Güney Afrika ayağı takvimden çıkarıldı.

    Pist isimlerinin altındaki bağlantıya tıklayarak şekillerini ve diğer detaylarını (güzergah, başlangıç / bitiş düzlüğü uzunluğu, asgari / azami viraj yarıçapı vs.) ve resmi sitelerini görebilirsiniz.


    Phillip Island , Avustralya 27 Şubat

    [PHILLIP ISLAND tıkla]

    Google Earth : 38°30'6.76"S 145°14'4.74"E

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Noriyuki Haga / SBK 2. Yarış: Ben Spies / Supersport: Kenan Sofuoğlu
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Leon Haslam / SBK 2. Yarış: Carlos Checa / Supersport: Eugene Laverty






    Donington Park , İngiltere (Avrupa GP) 27 Mart

    [DONINGTON PARK tıkla]

    Google Earth : 52°49'46.38"N 1°22'43.94"W

    Donington Park pisti geçen sene takvimde yoktu.






    Assen , Hollanda 17 Nisan

    [ASSEN tıkla]

    Google Earth : 52°57'32.90"N 6°31'21.69"E

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Ben Spies SBK 2. Yarış: Noriyuki Haga Supersport: Eugene Laverty
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Jonathan Rea / SBK 2. Yarış: Jonathan Rea / Supersport: Eugene Laverty






    Monza , İtalya 8 Mayıs

    [MONZA tıkla]

    Google Earth : 45°37'18.88"N 9°17'1.74"E

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Michel Fabrizio SBK 2. Yarış: Ben Spies Supersport: Cal Crutchlow
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Max Biaggi / SBK 2. Yarış: Max Biaggi / Supersport: Eugene Laverty






    Miller Motorsports Park , A.B.D. 30 Mayıs

    [MILLER MOTORSPORT tıkla]

    Google Earth : 40°34'50.08"N 112°22'44.02"W

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Ben Spies SBK 2. Yarış: Ben Spies Supersport: Kenan Sofuoğlu
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Max Biaggi / SBK 2. Yarış: Max Biaggi / Supersport: Kenan Sofuoğlu






    Misano Adriatico, San Marino 12 Haziran

    [MISANO ADRIATICO tıkla]

    Google Earth : 43°57'46.73"N 12°41'3.06"E

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Ben Spies SBK 2. Yarış: Jonathan Rea Supersport: Cal Crutchlow
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Max Biaggi / SBK 2. Yarış: Max Biaggi / Supersport: Eugene Laverty






    Motorland Aragon , İspanya 19 Haziran

    [MOTORLAND ARAGON tıkla]

    Aragon pisti takvime bu sene dahil oldu





    Brno, Çek Cumhuriyeti 10 Temmuz

    [BRNO tıkla]

    Google Earth : 49°12'18.10"N 16°27'14.19"E

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Max Biaggi SBK 2. Yarış: Ben Spies Supersport: Fabien Foret
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Jonathan Rea / SBK 2. Yarış: Max Biaggi / Supersport: Kenan Sofuoğlu






    Silverstone, İngiltere 31 Temmuz – Ağustos

    [SILVERSTONE tıkla]

    Google Earth : 52° 4'22.19"N 1° 0'56.85"W

    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Cal Crutchlow / SBK 2. Yarış: Cal Crutchlow/ Supersport: Eugene Laverty






    Nurburgring , Almanya 4 Eylül

    [NURBURGRING tıkla]

    Google Earth : 50°19'53.06"N 6°56'27.46"E

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Ben Spies SBK 2. Yarış: Jonathan Rea Supersport: Cal Crutchlow
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Jonathan Rea / SBK 2. Yarış: Noriyuki Haga / Supersport: Eugene Laverty






    Imola, İtalya 25 Eylül

    [IMOLA tıkla]

    Google Earth : 44°20'32.52"N 11°42'42.67"E

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Noriyuki Haga SBK 2. Yarış: Michel Fabrizio Supersport: Kenan Sofuoğlu
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Carlos Checa / SBK 2. Yarış: Carlos Checa / Supersport: Michele Pirro






    Magny Cours , Fransa 2 Ekim

    [MAGNY COURS tıkla]

    Google Earth : 46°51'46.61"N 3° 9'56.80"E

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Ben Spies SBK 2. Yarış: Noriyuki Haga Supersport: Joan Lascorz
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Cal Crutchlow / SBK 2. Yarış: Max Biaggi / Supersport: Eugene Laverty





    Portimao , Portekiz 16 Kasım

    [PORTIMAO tıkla]

    Google Earth : 37°13'37.03"N 8°37'40.01"W

    2009 Galibi: SBK 1. Yarış: Ben Spies SBK 2. Yarış: Michel Fabrizio Supersport: Eugene Laverty
    2010 Galibi: SBK 1. Yarış: Max Biaggi / SBK 2. Yarış: BMax Biaggi / Supersport: Kenan Sofuoğlu



    Superbike Youtube kanalı : YouTube - sbk's Channel
    Arama kısmına istediğiniz pistin adını veya yılı yazarak son 3 yılın bütün yarış özetlerini izleyebilirsiniz.


    -ADC
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ulem helal olsun.
    Super topic...
    Daha iyisini SBK sitesi bile yapamaz.
    Aynisini Gp için isterim.
    Kenan Gp ye geçti sbk hevesim kaçti.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Tam 135 kere okunmus ve 1 cevap yazilmis.
    Bu bir rekor.



    Helal olsun size.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Carlos Checa'nın kaskı güzelmiş.

  6. #6
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    İbretlik paylaşım
    Eline sağlık şirekır.

    Ne desem , oldum olası yarışları sevemedim.
    Hele bir de Kenan ayrılınca supersport,superbike'ı izleme nedeni bulamadım.
    Sokakta bindiğimiz aletler -aynısı olmasa da- pistte dönüyor işte vızır vızır.

    Olsa şöyle bir caferacer'ların lemans yarışı.. oh miss
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  7. #7

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Ellerine sağlık, çok güzel hazırlamışsın. Bu çok iyi bir arşiv oldu takımları tanıma açısından, zaten SBK'nin sitesi çok geri bu konuda. Mesela yarış istatistiklerini canlı verirken 1198cc'lik Ducati'leri hala 1098cc olarak gösteriyorlar. Acaba ben mi yanılıyorum dedim, geçen yıl Carlos Checa ve Haga'ya baktım özellikle, bal gibi de 1198cc yazıyor

    Bu yıl benim gözde yarışçılarım Laverty ve Rea. Çok az kaldı.

  8. #8
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Shrieker , şheker gibi tatlı bir çalışma , detaylar bilgiler resimler enfes , su gibi okudum sayfayı bir yudumda , emeğini merakını taktir ediyorum.

    tek takıldığım nokta var değinmeden geçemeyeceğim.

    ''Max Biaggi 38 yaşındayken önümüzdeki Haziran'da nasıl 40 yaşına girecek'' burayı bir daha anlatır mısınız ?
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  9. #9

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Shrieker tebrikler, gerçekten çok güzel bir başlık açmışsın.
    Buram buram emek kokuyor, ellerine sağlık, çok faydalı oldu.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  10. #10

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Sam Lowes Portimao testlerinde bu yıl 21 yarışçı arasında ilk sırayı aldı, David Salom 2., Parkes 3., Foret 4., Davies 5. oldu.
    Ten Kate'den genç Marino ise 9. oldu.

    16 yaşıdaki Marino'yu izlemek ilginç olacak.

  11. #11
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Shrieker , şheker gibi tatlı bir çalışma , detaylar bilgiler resimler enfes , su gibi okudum sayfayı bir yudumda , emeğini merakını taktir ediyorum.

    tek takıldığım nokta var değinmeden geçemeyeceğim.

    ''Max Biaggi 38 yaşındayken önümüzdeki Haziran'da nasıl 40 yaşına girecek'' burayı bir daha anlatır mısınız ?
    Güzel yakalamışsınız Gözümden kaçmış. Aynı çalışmayı geçen sene 2010 sezonu için de yaptığımdan (ve pilotların kariyerlerini baştan yazmak istemediğimden ) sadece gereken yerlere ekleme ve düzeltme yaptım. Yazıyı baştan sona 2-3 defa okudum ve her seferinde en az bir hata buldum; hatta foruma yolladıktan sonra bile birkaç düzeltmem oldu. Yine gözden kaçan hatalı birkaç yerin hala duruyor olması muhtemel. Rica edelim modlardan düzeltsinler
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  12. #12
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150

    Max amca 1 yaş yaşlandırıldı...

    Ayrıca üşendiğimden değil, kaç gündür benzer bir başlık düşünüp uğraşmadığımdan da değil, sadece senin işi iyi yapıyor olmandan dolayı benzer bir GP başlığını ne zaman görüyoruz?
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  13. #13
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel yakalamışsınız Gözümden kaçmış. Aynı çalışmayı geçen sene 2010 sezonu için de yaptığımdan (ve pilotların kariyerlerini baştan yazmak istemediğimden ) sadece gereken yerlere ekleme ve düzeltme yaptım. Yazıyı baştan sona 2-3 defa okudum ve her seferinde en az bir hata buldum; hatta foruma yolladıktan sonra bile birkaç düzeltmem oldu. Yine gözden kaçan hatalı birkaç yerin hala duruyor olması muhtemel. Rica edelim modlardan düzeltsinler
    Shrieker , yakalamak değildi amacım emek verip uğraştığın bu çalışmaya sadece göz atmadığımı , değerli bilgi paylaşımına gerçekten değer verip baştan sona tek nefeste okuduğumu bilmeni istediğim için yazdım..
    ellerine bilgine emeğine sağlık tekrar teşekkürler...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda

    I. Yaris Phillip Island

    Kenan olmayinca unutuverdigimiz WSBK birinci yarisi Avustralya'nin Phillip Island Pistinde yapildi.

    SBK kategorisinde Althea Racing Ducati pilotu Carlos Checa Duble yapti.
    SS kategorisinde ise Yamaha ParkinGO Team pilotu Luca Scassa,Kawasaki pilotu Broc Parkes'in önünde yarisi kazanmayi basardi.

    Siralamalar söyle gerçeklesti.


    Superbike 1000 cc 1.yarış sonuçları :


    1 7 C. CHECA ESP Ducati 1098R
    2 1 M. BIAGGI ITA Aprilia RSV4 Factory 4.365
    3 91 L. HASLAM GBR BMW S1000 RR 10.719
    4 58 E. LAVERTY IRL Yamaha YZF R1 11.266
    5 33 M. MELANDRI ITA Yamaha YZF R1 11.293
    6 84 M. FABRIZIO ITA Suzuki GSX-R1000 12.039
    7 96 J. SMRZ CZE Ducati 1098R 20.294
    8 66 T. SYKES GBR Kawasaki ZX-10R 20.742
    9 41 N. HAGA JPN Aprilia RSV4 Factory 22.421
    10 11 T. CORSER AUS BMW S1000 RR 25.822
    11 44 R. ROLFO ITA Kawasaki ZX-10R 29.270
    12 4 J. REA GBR Honda CBR1000RR 31.059
    13 2 L. CAMIER GBR Aprilia RSV4 Factory 31.721
    14 86 A. BADOVINI ITA BMW S1000 RR 36.389
    15 67 B. STARING AUS Kawasaki ZX-10R 36.470
    16 111 R. XAUS ESP Honda CBR1000RR 41.928
    17 52 J. TOSELAND GBR BMW S1000 RR 55.239
    18 12 J. WATERS AUS Suzuki GSX-R1000 1'00.312
    19 8 M. AITCHISON AUS Kawasaki ZX-10R 1'00.316
    20 121 M. BERGER FRA Ducati 1098R 1'30.125
    RET 17 J. LASCORZ ESP Kawasaki ZX-10R 9 Laps
    RET 50 S. GUINTOLI FRA Ducati 1098R 16 Laps

    Superbike 1000 cc 2.yarış sonuçları :

    1 7 C. CHECA ESP Ducati 1098R
    2 1 M. BIAGGI ITA Aprilia RSV4 Factory 1.188
    3 33 M. MELANDRI ITA Yamaha YZF R1 1.406
    4 4 J. REA GBR Honda CBR1000RR 10.563
    5 91 L. HASLAM GBR BMW S1000 RR 10.885
    6 2 L. CAMIER GBR Aprilia RSV4 Factory 16.914
    7 41 N. HAGA JPN Aprilia RSV4 Factory 17.558
    8 84 M. FABRIZIO ITA Suzuki GSX-R1000 17.679
    9 66 T. SYKES GBR Kawasaki ZX-10R 18.070
    10 111 R. XAUS ESP Honda CBR1000RR 19.053
    11 96 J. SMRZ CZE Ducati 1098R 19.060
    12 44 R. ROLFO ITA Kawasaki ZX-10R 23.771
    13 12 J. WATERS AUS Suzuki GSX-R1000 23.956
    14 52 J. TOSELAND GBR BMW S1000 RR 28.713
    15 58 E. LAVERTY IRL Yamaha YZF R1 32.673
    16 8 M. AITCHISON AUS Kawasaki ZX-10R 33.226
    17 67 B. STARING AUS Kawasaki ZX-10R 42.598
    18 121 M. BERGER FRA Ducati 1098R 51.819
    19 11 T. CORSER AUS BMW S1000 RR 55.738
    RET 17 J. LASCORZ ESP Kawasaki ZX-10R 8 Laps
    RET 86 A. BADOVINI ITA BMW S1000 RR


    Supersport 600cc sonuçları :
    1. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 33'34.739
    2. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 33'34.748
    3. Sam Lowes (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 33'34.772
    4. David Salom (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 33'35.011
    5. Robbin Harms (Harms Benjan Racing Team) Honda CBR600RR 33'51.708
    6. James Ellison (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 33'58.682
    7. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 34'06.527
    8. Vittorio Iannuzzo (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 34'06.576
    9. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) Honda CBR600RR 34'06.609
    10. Danilo Dell'Omo (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 34'07.556
    11. Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 34'18.538
    12. Ondrej Jezek (SMS Racing) Honda CBR600RR 34'30.855
    13. Bastien Chesaux (MACH Racing) Honda CBR600RR 34'34.794
    14. Balazs Nemeth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 34'40.738
    15. Imre Toth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 34'41.057
    16. Vladimir Ivanov (Step Racing Team) Honda CBR600RR 34'49.211
    17. Marko Jerman (MD Team Jerman) Triumph Daytona 675 34'58.922
    18. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 33'49.402
    19. Luca Marconi (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 33'57.186
    20. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 34'19.812
    RT. Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 24'05.870
    RT. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 24'14.506
    RT. Miguel Praia (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 16'18.840
    RT. Pawel Szkopek (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 16'19.620
    RT. Gino Rea (Step Racing Team) Honda CBR600RR 8'07.572
    RT. Mitchell Pirotta (KUJA Racing Team) Honda CBR600RR 2'45.190


    Ilk yarislar sonunda olusan puan durumu da böyle:

    Superbike Puan durumu :

    Carlos Checa Ducati : 50
    Max Biaggi Aprilia : 40
    Marco Melandri Yamaha : 27
    Leon Haslam BMW : 27
    Michel Fabrizio Suzuki : 18
    Jonathan Rea Honda : 17
    Noriyuki Haga Aprilia : 16
    Tom Sykes Kawasaki : 15
    Eugene Laverty Yamaha : 14
    Jakub Smrz Ducati : 14
    Leon Camier Aprilia : 13
    Roberto Rolfo Kawasaki : 9
    Ruben Xaus Honda : 6
    Troy Corser BMW : 6
    Joshua Waters Suzuki : 3
    James Toseland BMW : 2
    Ayrton Badovini BMW : 2
    Bryan Staring Kawasaki : 1

    Supersport Puan durumu :

    Luca Scassa Yamaha : 25
    Broc Parkes Kawasaki : 20
    Sam Lowes Honda : 16
    David Salom Kawasaki : 13
    Robbin Harms Honda : 11
    James Ellison Honda : 10
    Florian Marino Honda : 9
    Vittorio Iannuzzo Kawasaki : 8
    Alexander Lundh Honda : 7
    Danilo Dell'Omo Triumph : 6
    Ronan Quarmby Triumph : 5
    Ondrej Jezek Honda : 4
    Bastien Chesaux Honda : 3
    Balazs Nemeth Honda :2
    Imre Toth Honda : 1


    Bir sonraki yaris 27 mart tarihinde Donington Park pistinde yapilacak.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #15
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Unuttuğumuzu kim söyledi Gecenin yarısına kurdum saati, kalktım seyrettim. Dürüst olmak gerekirse Superbike yarışları biraz bayıktı.

    Amaaaaaaaa !

    Ya Supersport... Allahım o ne kapışma nasıl bir finaldi öyle İzlemeyenler çook şey kaçırdı !!!
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  16. #16

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Florian Marino 7. olmuş, 16 yaşında biri için böyle bir şampiyonada çok iyi bir sonuç.

    Checa geçen yıl Miller pistinde iki yarışta da birinci giderken, talihsizlik yaşamıştı. Bu iki yarışı kazandığına sevindim. Marco Melandri'nin sakatlığı geçti mi? Eğer geçmeden bu sonucu elde ettiyse çok iyi sonuçlar elde etmiş.

    Superbike'ta yarışçılara baktığımda çoğunun şampiyonluğa oynama şansının olduğunu görüyorum. Herhalde 8-9 kişi sayabiliriz. Çok ilginç bir şampiyona olacak.

    Laverty de iddialı bir giriş yaptı. Bakalım ne olacak.

  17. #17
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Laverty gerçekten etkileyiciydi. Daha 2. virajda liderliğe çıktı ve 2 tur orada kaldı - hem de daha ilk Dünya Superbike yarışında ! 2 tur sonra Checa onu geride bıraktı. Son turuna 6. girdiği yarışta önce Fabrizio'yu yedi, son virajdan çıkışta da takım arkadaşı Melandri'den daha iyi bir çekiş yakalayınca 4. oldu. 2. yarışta da en azından 4. olacaktı ama birkaç defa motor frenleme esnasında boş vitese düşmüş ve pistten çıkmasına sebep olmuş.

    Marino ve takım arkadaşı Foret ışıklar sönünce İNANILMAZ KÖTÜ çıktılar. Özellikle Marino'nun startı bir yarışta gördüğüm en kötü start olmaya aday 7.'likten sonunculuğa düştü... Ama oldukça iyi bir yarış çıkardı ve başladığı yere kadar tırmanmayı başardı. Belki normal bir start alsa 5'li galibiyet mücadelesinin içinde olacaktı !

    Supersport yarışında 3 pilotun arka lastikleri indi. Bunlardan ikisi (Foret ve Davies) yarışı kazanabilecek potansiyele sahipti. Öyle bir finish oldu ki... Bu iki pilotta o mücadelenin içinde olsalar kan çıkabilirdi Geçen sene de Kenan'ın takım arkadaşı Pirro'nun lastiği tıpatıp aynı şekilde inmişti. Pirelli dersine çalışmamış...
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Süpersport son turu buldum.



    http://www.youtube.com/watch?v=ZoNpvlXR87Q
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Laverty Monza'da duble yaptı... Supersport'daki performans ve istikrarından belliydi aslında... Superbike'a alışması da uzun sürmedi. Bakalım bunun üzerine koyarak daha ilk sezonunda şampiyonluğa oynamayı başarabilecek mi...
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)