Debriyaj Balatasının Bittiğini Nasıl Anlarım?
-
Abilerim Kardeşlerim iyi akşamlar dün havanın iyi olduğunu görünce sezonu açma kararı aldım yakıtımı aldım lastiklerimin basınçlarını kontrol ettim son olarak yıkadım.
Yola çıktığımda vites yükseltmek için pedala bastığımda pedal adeta beton kesildi vites yükseltemedim işin ilginci küçültemedimde :D park etmek için garaja geldiğimde debriyajı sonuna kadar sıktığım halde kendini ileri doğru atmaya çalışıyordu motor ve pedal yine beton kesilmişti.
Sizce sorun neyden kaynaklanıyor zinciri yağlayalı 250km motor yağı değişeli 600-700km oluyor debriyaj balasından şüpheleniyorum ama yinede sizlere danışmak istedim.
Reklamlar
-
Debriyaj ayarı yaparsanız düzelir muhtemelen
-
Barkin_93 adlı üyeden alıntı
Abilerim Kardeşlerim iyi akşamlar dün havanın iyi olduğunu görünce sezonu açma kararı aldım yakıtımı aldım lastiklerimin basınçlarını kontrol ettim son olarak yıkadım.
Yola çıktığımda vites yükseltmek için pedala bastığımda pedal adeta beton kesildi vites yükseltemedim işin ilginci küçültemedimde :D park etmek için garaja geldiğimde debriyajı sonuna kadar sıktığım halde kendini ileri doğru atmaya çalışıyordu motor ve pedal yine beton kesilmişti.
Sizce sorun neyden kaynaklanıyor zinciri yağlayalı 250km motor yağı değişeli 600-700km oluyor debriyaj balasından şüpheleniyorum ama yinede sizlere danışmak istedim.
Debriyaj manetinden motora doğru giden, debriyaj telini takip et, Motor bloğunun sağında debriyaj ayar vidası var, o vidayı bir miktar sıktır debriyaj telinin boşluğunu al.
-
Debriyaj bittiğinde dediğin şeyler olmaz , motoru stop et 1. vitesten boşa çek sonra tekrar vitese tak sorun yoksa debriyaj telini gerdir , gerdirecek mesafe kalmamışsa teli değiştir..
-
durduğu yerde vites değiştiremiyorum bahsettiğim gibi pedal beton gibi oluyor
-
Sende balata bitmemiş gibi duruyor.
Debriyaj teli, ayarına da bir bakılsın.
debriyaj bittiği şöyle anlarsın, 3-4-5. viteste gazı sert açtığında motor devri yükseliyor, hız yükselmiyorsa bitti bitiyor, sıyırıyor debriyaj.
-
motoru max 900-1000km de bir bakıma götürüyorum. usta debriyaj kablosunun ve fren kablosunun içini yağlıyor. sanırım halatın değişme zamanı geldi. (motor 2014 model 8.700km de).
-
Bu videoyu referans alarak ayarlayabilirsin kendin. İlk teldeki gerginliği sağlamaya çalış hatta en gergin haline getir istediğin ayara gelene kadar teldeki gerginliği azalt ideal ayarı deneyerek bulursun aşırı kolay 8 binde tel değiştiği eğer şov(stunt, wheelie, drag) motorcusu değilsen çok çok düşük bir ihtimaldir. Tele bakarak anlarsın zaten kötü gözüküyor kopmalar başlamışsa değişir.
2014 cbr 250r-2017 cbr 500r-2006 vfr 800-2016 cbr 650f-2008 ducati 848-2013 ducati monster 696
-
Motor bloğun içinde iki farklı yerde yay var.onlardan biri kırılırsa da vites değiştirme yapamazsın.birisi vites milinin tam tersi yönünde bloğun içinde diğeri de tam debriyaj balatasının altında.benim motorda bu şekilde duruyor. iki hafta önce bana da benzer durum başıma geldi sadece iki kademe vitese giriyordu servis e sordum onlar dedi iki yay var ikisinden biri kırılmış olabilir diye,sola doğru yatırdım söktüm kapağı vites peginin (milinin)olduğu taraftaki yay kırılmış dı aldım değiştirdim düzeldi.
Sen bir tamirciye git en iyisi onlar bır bakıp fikir verir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------
Debriyaj bittiğinde üst devirlerde 6-7 bin gibi (debriyajın aşınma durumuna göre değişir) vites yükseltiğin zaman hemen kavramadığını fark edersin, tamamen debriyaj biterse vites de istediğin kadar gaz ver boşta gibi olur motor hiç hareket etmez.
-
motoru benden hariç babamda kullanıyor artçısı olduğum zaman fark ettim vitesleri kaçırıyor acaba onun etkisi olabilir mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler
Yukarı Git