Değerli arkadaşlar, başlıkta bahsettiğim dört motora dair tecrübelerimi, bu motorlardan birini almayı düşünen arkadaşlara fikir vermesi açısından paylaşmak isterim. Yazdıklarım tamamen genel kabul gören düşünceler değil tamamen kendi fikirlerimden ibaret olduğu için muhakkak katılmayan, yanlış bulan motor sever arkadaşlar olacaktır. Sizlere göre acemi sayılabilecek (daha 3 yıl) tecrübem olduğu için belki acemice yorumlar olacak ama inanıyorum ki bazı arkadaşlara faydalı olacaktır.

Nmax155 : Şehiriçi için çok ideal. Kendi sınıfına göre çok torklu, gaz tepkimesi çabuk. ABS frenlerin ıssırması kuvvetli. Pcx ile N Max arasında çok kaldım. Start stop, konfor vb özellikler Pcx de artı olmasına karşın arka frenlerin kampana olması nedeniyle N Max tercih ettim. Sele konforu bir miktar daha kötü Pcx e göre. Yine de N max dan çok memnun kalmıştım. Ş. Arası hele artçılı tat vermediği için kısa zamanda yüksek cc tercih ettim.

SYM Cruism 250: Gerçekten çok dengeli, sele altı çok geniş, ayak koyma yerleri dizlerinizi kırmadan ayak uzatmanıza müsaade ediyor. (Boyum 1.75) kaliteli bir motor. Seramik kaplı silindirler vb özellikleri göz dolduruyor. Eksi olarak gücü yeterli değil. Ağır kalıyor. diğer 250 cc olan Honda ve Yamaha ile karşılaştırılamaz bile. Severek kullandığım bir motordu. Kalkış ivmelenmesi yeterli değildi. Sakin kullananlar için gerçekten güzel bir tercih. Güncel parça ve servis yeterlilikleri konusunda bilgili değilim. Bana hiç bir sorun çıkartmadı. Aynı gün içerisinde de satmıştım.

Forza 300: Konforu tek kelime ile berjer koltuk gibi. Gücü sınıfına göre iyi. Crusimden sonra çok güçlü geldi. Hele Dr. Pulley bagadan sonra kalkışta sıfır titreşim ve ara hızlanma müthiş fark etti. Eşim ve benim çok beğenerek kullandığı bir motordu. Lastik olarak Prelli Angel Scooter' ı tek geçerim. Sakız gibi yapışıyor asfalta.Bakım maliyeti düşük. Yağını, suyunu,filtresini vb. değişimleri kolayca kendiniz yapabilirsiniz. (Suat Gerçek kardeşimin videoları sayesinde kolaylıkla yapmıştım.)

İntegra 750: Yüksek cc hevesim nedeniyle beğenerek kullandığım Forza 300 ü satıp 2014 Model 39 K da integra aldım. Haliyle sınıf atladı. Güç ve performans süper. Diğer özellikleri herkesce biliniyor, kendi tecrübeme göre şunu fark ettim. Büyük tekerlek gerçekten virajlarda çok daha iyi performans sağlıyor. Tecrübeli motorcu arkadaşlar hep bu hususu dile getiriyorlardı. İntegraya geçtikten sonra ne demek istediklerini anladım. Kasis performansı, viraj kabiliyeti çok arttı. Hatta frza 300' ü sattığım arkadaş il dışından ziyaretime geldi. Abi motorunu özlemişsin dedi ve 10 dk lığına motorları değiştik. Çok iyi bildiğim forza 300 ü İntegradan sonra kullanırken keskin olmayan virajlarda bile acayip güvensiz hissettim.İki üç defa viraj dönerken motoru dikeltme ihtiyacı hissettim, yatacakmışım hissi verdi.Tabi Forza 300 ün sele konforu hala efsane.

Bundan sonra da nasipse Allah kaza bela vermez ise inşallah İntegra 2016 ve üstü olarak gücüm nispetinde devam ederim. Bu arada İntegra sürücü ayak pegi aldım. Bu kadar fark yaratacağını bilseydim ilk gün alırdım. Aynı düz depolu motosikletlerde bacakla sağlanan hakimiyet hissini veriyor. Pegleri takıp ilk turlamam da sanki altımda 250 Kg motor değil de Nmax varmış gibi rahat kontra vs yapabildim. Almak isteyip de faydalı olur mu diye kararsız olan varsa hiç düşünmeden alsın.

Ama doğru ama yanlış kendi hissettiğim tecrübelerime göre sizlere faydalı olabildi isem çok sevinirim. Tekeriniz düz bassın.